skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Pricna nebo podelna
prohledat
108 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 03.09.2002 do 14.02.2003, založil/a
07:25:34
14.02.2003
14.02.2003

Zazaa
no ja mam ted opacnej "problem" mam vsecko po GO vyztuhy atd a ted na geosce sme namerili vzadu dokovce odklon (proste V-cko) mam ho na prave strane 0.5 stupne takze si to snad jeste trochu sedne na prave strane mam cistou nulu :))
23:18:15
13.02.2003
13.02.2003

Baghira
Ono u příčnýho ramena ten krut způsobovalo většinou uložení na příčce převodovky a ohnutí celého ramene je velmi nepravděpodobné...samozře
jmě v případě, že není shnilé. Luděk má pravdu, 90% problémů způsobovaly podélný ramena. Je to po pružinách první věc, která by se měla udělat. Není problém vidět Rapidy, které mají mezi kolem a lemem blatníku 10 cm, ale kola mají stejně do A. Většinou se stačí na takovou nápravu jen podívat a nemusí se ani nic měřit. Na podélných ramenech to udělá v těch svařených U-čkách takový vlnky, jak se ten materiál překrucuje. Na nějakým srazu vám ukážu, jakou maj tendenci se kroutit i provařený a vyztužený podélný ramena a jak to ty výztuhy pochytali. Je to tam krásně vidět...no a pak ty




21:00:05
13.02.2003
13.02.2003

Max
No když se neschodnem....a ty kola ti nenarovnáme,tak to rozeberem na ND jak řikal Luděk,ne?:o) M2 by se beztak něco hodilo
Uvidíme....pokecáme...pop
ijem a rozeberem...

15:53:10
13.02.2003
13.02.2003

CHIP
Panove, to jste se nakonec krasne usmirili, nakonec to vsechno vyresilo pivo.... 
2Wekky: Jak pricny vyrovnat??? Tot ta velka otazka kterou ja tobe pokladam. Ty jsi z Prerova ze??? K tobe to mam nejbliz, takze po konsiliu na srazu muzes aplikovat razne zasahy skalpelem a mou napravu do nejlepsi stavu uvest.
2Ludek: Ludku, jestli to zkonzultujete tak, ze nakonec budu mit kola rovne jistojiste doma objevim nejake zapadle nahradni dily, popripade bych doporucil platbu v hotovosti a to slivovici.
2All: Panove vsichi ti, ktery se zucastni konsilia na mem aute jsou zvani na kvalitni slivovicku, kterou budu podavat jako obcerstveni v prestavkach na oddech. Ostatni jsou zvani tez. Tedy... panaky sebou, strizlivy nas nedostanou.......
Ja myslim, ze to bude velka akce.........


2Wekky: Jak pricny vyrovnat??? Tot ta velka otazka kterou ja tobe pokladam. Ty jsi z Prerova ze??? K tobe to mam nejbliz, takze po konsiliu na srazu muzes aplikovat razne zasahy skalpelem a mou napravu do nejlepsi stavu uvest.
2Ludek: Ludku, jestli to zkonzultujete tak, ze nakonec budu mit kola rovne jistojiste doma objevim nejake zapadle nahradni dily, popripade bych doporucil platbu v hotovosti a to slivovici.

2All: Panove vsichi ti, ktery se zucastni konsilia na mem aute jsou zvani na kvalitni slivovicku, kterou budu podavat jako obcerstveni v prestavkach na oddech. Ostatni jsou zvani tez. Tedy... panaky sebou, strizlivy nas nedostanou.......

Ja myslim, ze to bude velka akce.........



15:18:40
13.02.2003
13.02.2003

Luděk
Navrhuju na srazu udělat koncilium a rozebrat Chipova Rapida přímo na letišti za účelem výzkumu a všechny součástky důkladně diagnostikovat
To by v tom byl čert,abych ho z něj na n.d. nedostal
Nic,mějte se odcházím,neb jsem nesl 17" monitor,2x CDR mech,2x VGA Riva TNT2,2x repro a 2x dimm cca 0,5 km v rukou a nemůžu ani psát,páč bych tu klávesnici svými silnými pažemi rozmlátil
(a ta žízeň a hlad na
)








14:52:01
13.02.2003
13.02.2003

Tuner#2 - zrušená registrace
Luděk: I úhlovka může dělat V efekt. Luboš na zelence bez motoru má kola jak na Tatře
protože jsou tam všechny věci nový. I úhlovka se totiž trochu naklání - né tak jako kyvka ale trochu jo. Necháme toho a na srazu pokecáme a nebo si dáme do ...
a pak to zapijem






13:48:19
13.02.2003
13.02.2003

wekky
Než jsem ze sebe dostal předchozí příspěvek, tak tady toho hodně přibylo....
CHIPE, příčný vyrovnej a zkontroluj svary, podélný vyztuž, tím nic nezkazíš.
Do trumpety si dáme všichni svorně dohromady.
Luďku, kde takovou super leštěnku koupím? Funguje nejen na důchodce?
CHIPE, příčný vyrovnej a zkontroluj svary, podélný vyztuž, tím nic nezkazíš.
Do trumpety si dáme všichni svorně dohromady.
Luďku, kde takovou super leštěnku koupím? Funguje nejen na důchodce?
13:43:26
13.02.2003
13.02.2003

wekky
Tak tedy každý má trošku pravdy, dovolím si to shrnout:
A efekt má pro jízdní vlastnosti přínos, ovšem je potřeba to sladit s životností pneumatik, proto se udává na většíně sériových aut okolo 2°. Víc nemá ani smysl, protože takové boční síly na auto v provozu nepůsobí. Podíváte-li se například na DTM, tak na přední ose je vidět pouhým okem, že používají mnohem víc, že Luďku.
Samozřejmě, nápravu je nutno posuzovat jako celek, ale A ohýbání má největší zásluhu příčné rameno, už jen podle působících sil od kola a od uložení pružin a tlumičů. Takže ohyb se děje nejvíce v místě jak popsal U-geen.
Proč se vystužovali většinou jen příčná ramena? Srovnejte si tuhost uzavřeného čtvercového profilu a I nosníku. Je to někde úplně jinde. Navíc příčná se namáhají nejvíce ohybem a podélná krutem. Výztuha je proto, aby se krut přenesl až do silentbloku a ne někam cestou. To, že se podélná ramena používají stejná je jen daní za ekonomiku výroby a unifikaci dílů.
Ono vše souvisí se vším. Teď mě jen zajímá, co nám o problému napíše Jirka Čechů.
A efekt má pro jízdní vlastnosti přínos, ovšem je potřeba to sladit s životností pneumatik, proto se udává na většíně sériových aut okolo 2°. Víc nemá ani smysl, protože takové boční síly na auto v provozu nepůsobí. Podíváte-li se například na DTM, tak na přední ose je vidět pouhým okem, že používají mnohem víc, že Luďku.
Samozřejmě, nápravu je nutno posuzovat jako celek, ale A ohýbání má největší zásluhu příčné rameno, už jen podle působících sil od kola a od uložení pružin a tlumičů. Takže ohyb se děje nejvíce v místě jak popsal U-geen.
Proč se vystužovali většinou jen příčná ramena? Srovnejte si tuhost uzavřeného čtvercového profilu a I nosníku. Je to někde úplně jinde. Navíc příčná se namáhají nejvíce ohybem a podélná krutem. Výztuha je proto, aby se krut přenesl až do silentbloku a ne někam cestou. To, že se podélná ramena používají stejná je jen daní za ekonomiku výroby a unifikaci dílů.
Ono vše souvisí se vším. Teď mě jen zajímá, co nám o problému napíše Jirka Čechů.
13:34:36
13.02.2003
13.02.2003

Luděk
No do trumpety si dáme určitě všichni
a fest


13:25:12
13.02.2003
13.02.2003

CHIP
2Tuner#2: Doufam, ze se na tom srazu u Ludka objevis a nakonec zjistime kde je pravda zakopana... Uz jsem z vas zmaten... A opravdu nevim, jestli mam menit pouze podelny a nebo nechat vyrovnat pricny a vystuzit. Sem z toho blazen. 
Ludkova argumentace zni logicky, ale ta Tunerova#2 taky. Tak si asi nevyberu.....

Ludkova argumentace zni logicky, ale ta Tunerova#2 taky. Tak si asi nevyberu.....
13:24:57
13.02.2003
13.02.2003

Luděk
Taxi ho musíš naleštit tou leštěnkou na odpuzování důchodců,ta má sqvělý vlastnosti,páč,když už hajzla vod auta nevodpudíš a srazíš ho,tak nezanechává stopy od krve na laku

13:19:41
13.02.2003
13.02.2003

CHIP
2Ludek: Jenom aby jste mi to auto moc nepocakali krvi az si budete trhat ty obcanky a davat si do ..... trumpety.... 

13:18:18
13.02.2003
13.02.2003

U-Geen
No ja bych zavedl kacirskou myslenku a to ze obe ramena. U zavodnich stroju se stavalo (rikal m to clovek kterej tehy delal na zavodech mechanika) ze se koroutilo spojeni mezi "trubkou - domeckem" ve kterem je hridel a ramenem...
13:12:18
13.02.2003
13.02.2003

Luděk
Jo a nakonec ještě jedna věc,auta s vlečenou nápravou nidky neměly V efekt a je velice diskutabilní,jestli ty kola mají být opravdu úplně rovně,protože lehce nepatrný A efekt právě zajišťuje dobré jízdní vlastnosti.To je řečeno velice laicky,protože vedení toho kola u vlečky je specificky trochu odlišné než u kyvadlovky.
2Tuner#2:nakonec se sejdeme na srazu,ukážu Ti svojeho Rapida a ten byl brutálně na zadku (škoda,že jsem si neschoval alespoň jednu ojetou pneumatiku,na jedný straně měla 4mm a na druhý byla holá) vyměnil jsem podélný ramena,silentbloky,uložen í ve skeletu a tlumiče. Ai u Chipova auta si dáme do držky a roztrháme si občanky souhlas

2Tuner#2:nakonec se sejdeme na srazu,ukážu Ti svojeho Rapida a ten byl brutálně na zadku (škoda,že jsem si neschoval alespoň jednu ojetou pneumatiku,na jedný straně měla 4mm a na druhý byla holá) vyměnil jsem podélný ramena,silentbloky,uložen í ve skeletu a tlumiče. Ai u Chipova auta si dáme do držky a roztrháme si občanky souhlas


13:02:43
13.02.2003
13.02.2003

Luděk
Tak proč první a poslední věc,kterou Škodovka udělala pro odstranění efektu A bylo to,že na podélná ramena namontovala výztuhy? Ani ty silentbloky původně nebyly tvrdší,to přišlo taky až později a příčným ramenem se vůbec nezaobírala,tož to tam byli všichni asi o hodně hloupější než Vy tady teď a proč se u závodních verzí vyztužovaly hlavně podélný ramena a proč v knize o sportovních úpravách píšou o vyztužování příčných ramen pouze v souvislosti s desetimetrovými skoky


Neupírám nikomu snahu ani možnost rovnat příčná ramena nějakým přípravkem jest to bohulibá činnost,protože ramena nejsou nazbyt,ale snažím se Vám to vysvětlit,abyste pochopili příčinu zkroucení příčných ramen,jenže Vy jste jako tupouni



Neupírám nikomu snahu ani možnost rovnat příčná ramena nějakým přípravkem jest to bohulibá činnost,protože ramena nejsou nazbyt,ale snažím se Vám to vysvětlit,abyste pochopili příčinu zkroucení příčných ramen,jenže Vy jste jako tupouni

12:55:56
13.02.2003
13.02.2003

wekky
To není zastání, to je prostě pravda. 
A bylo nečese vyvrátit tenhle blud.

A bylo nečese vyvrátit tenhle blud.

12:54:08
13.02.2003
13.02.2003

Tuner#2 - zrušená registrace
wekky: ó díky za zastání

12:52:40
13.02.2003
13.02.2003

wekky
Souhlasím s T-dvojkou. Když se podíváš na šikmá ramena, tak právě v nich se uložena osa a určuje odklon. Podélná ramena jsou shodná s kyvkou a tam je již z principu nutné, aby se v uložení (v kastli) hýbali na všechny směry.
Protože vlečka má trošku odlišnou kinematiku pohybu, může mít tužší silenblok, ale ani ten zkrutu nesmí bránit. To znamená, že podélné rameno je na A nezávislé, protože mu zabránit nemůže!
Protože vlečka má trošku odlišnou kinematiku pohybu, může mít tužší silenblok, ale ani ten zkrutu nesmí bránit. To znamená, že podélné rameno je na A nezávislé, protože mu zabránit nemůže!
12:42:16
13.02.2003
13.02.2003

Tuner#2 - zrušená registrace
Luděk: Proč dělá Áčka i kyvadlová jsem Ti odpověděl v tom příspěvku v inzerci. Vědu z toho nedělám, ale viděl jsem přípravek na rovnání šikmých ramen co dělal kámoš podle nových a rovnal podle něj už si 30 náprav a některý šikmý ramena byly dosti brutálně zkroucený. Kola vždy po srovnání a výměně podélných jsou naposto kolmo.
12:26:52
13.02.2003
13.02.2003

Luděk
Tuner#2:podle mě z toho děláš zbytečně vědu,kde se potom berou áčka na kyvadlovkách,ty mají jenom podélné ramena,prostě příčné rameno se zdeformuje buď únavou materálu (koroze,nebo taky nadměrné zatěžování,ale to může být i z důvodu pokrouceného podelného uchycení),nebo nehodou.Je pak jasně logický,že pokudže máš problém s poškozeným příčným ramenem,tak Ti výměna podélného nepomůže,ale to je jako kdybys nevyměňoval silentblok,nebo nechyl shnilý ten kastlík co ten silentblok drží.
A co se výroby ramene týče na něm nevidím nic složitýho,ani žádný specifika ohledně úhlů,je to věc názoru.
A co se výroby ramene týče na něm nevidím nic složitýho,ani žádný specifika ohledně úhlů,je to věc názoru.

11:48:38
13.02.2003
13.02.2003

Tuner#2 - zrušená registrace
Luděk: dyť jsem psal, že to podélný rameno tomu nepomůže!!! (a je to názor i člověka, který už dělal mnógo náprav) Vždyť v tom silembloku to pruží a naklání se (u úhlovky sice míň než u klasiky, ale prostě se v tom taky hýbe), takže vyklonění to nezabrání. A pokud uděláš jen tak od voka nový svařenec, který bude splňovat to co nové šikmé rameno, tak klobouk dolů - tak fakt stačí pár milimetrů a už to dělá Áčka - viděl jsem ty svoje v přípravku, který má ten známej a vím co mě říkal o dalších co rovnal - prostě samotný podélný tomu nepomůže a když jo, tak jen na chvíly...
11:01:32
13.02.2003
13.02.2003

Luděk
2Tuner#2:a všech těch Škodovek s vyvrácenými koly je mi velice líto (obzvláště 2D provedení) a jejich majitelé jsou pitomci (funguje přímá úměrnost úhel vyvrácení = velikost pitomosti) že s tím nic nedělají.
2Chip:neber to osobně,Ty přece něco dělat chceš
2Chip:neber to osobně,Ty přece něco dělat chceš

10:56:32
13.02.2003
13.02.2003

Luděk
Je to všechno věc názoru a osobních zkušeností,takže k procentálnímu výčtu jsem nucen napsat asi toto: 90% z 99% áčkových náprav má na svědomí podélné rameno společně se silentblokem a jeho uchycením ve skeletu.
Ostatní další buď vlivem nárazu,nadměrného zatěžování,nebo únavy materálu vlivem koroze může být ovlivňováno příčným ramenem,ale to je záležitost zcela viditelná na první pohled.Osobně jsem s příčnými rameny nikdy nic nedělal,co se vyztužování týče a až se mi budou jevit jako pokroucené,tak je prostě vyměním za nové(není problém vyrobit,když nebudou ke koupi,šak je to svařenec).
Pokud budeš vycházet z toho,že je všechno staré,unavené a vyztužení nutné,tak Ti navrhuju,abysis taky navařil rozpěry do skeletu ve výšce poloviny dveří,tím taky podstatně zvýšíš tuhost karosérie v krutu
Ostatní další buď vlivem nárazu,nadměrného zatěžování,nebo únavy materálu vlivem koroze může být ovlivňováno příčným ramenem,ale to je záležitost zcela viditelná na první pohled.Osobně jsem s příčnými rameny nikdy nic nedělal,co se vyztužování týče a až se mi budou jevit jako pokroucené,tak je prostě vyměním za nové(není problém vyrobit,když nebudou ke koupi,šak je to svařenec).
Pokud budeš vycházet z toho,že je všechno staré,unavené a vyztužení nutné,tak Ti navrhuju,abysis taky navařil rozpěry do skeletu ve výšce poloviny dveří,tím taky podstatně zvýšíš tuhost karosérie v krutu

09:54:55
13.02.2003
13.02.2003

Tuner#2 - zrušená registrace
Luděk: BTW: podívej se na 99% všech Rapidů a 130 jaký dělají Áčka - tuhle jsem viděl jednu a ten měl kolo snad v úhlu 45°

09:53:22
13.02.2003
13.02.2003

Tuner#2 - zrušená registrace
CHIP: od Plzně
Luděk: ono ani nová být po 13 - 15 letech provozu být nemůžou a viděl jsem nevorezlý šikmý ramena, ale zkroucený víc než některý vohnilý. Prostě se to kroutí časem a to propadání domečku ( to je to, kam se šroubujou zespoda ty dva velký šrouby a spojuje to obě ramena ) je známá věc. Stačí to rameno srovnat a z tý strany kde je to uchycení dát výztuhu co nejblíž k tomu domečku a porádně to provařit - pak se to nehne
Luděk: ono ani nová být po 13 - 15 letech provozu být nemůžou a viděl jsem nevorezlý šikmý ramena, ale zkroucený víc než některý vohnilý. Prostě se to kroutí časem a to propadání domečku ( to je to, kam se šroubujou zespoda ty dva velký šrouby a spojuje to obě ramena ) je známá věc. Stačí to rameno srovnat a z tý strany kde je to uchycení dát výztuhu co nejblíž k tomu domečku a porádně to provařit - pak se to nehne

08:48:34
13.02.2003
13.02.2003

Luděk
Pokud se něco na příčnejch ramenech propadá,tak to znamená,že jsou fest nahnilý,nebo shnilý na bago a tam už Ti asi nic nepomůže.I v chytré knize o sportovních úpravách je psáno,že zabývat se vyztužováním příčných ramen,pokudže nechceš provozovat 10ti metrové skoky,je zbytečné,ale kdo chce ... nakonec vyztužit se dá úplně všechno.
08:40:50
13.02.2003
13.02.2003

CHIP
2Tuner#2: Hele odkud jsi.... Ja nevim, ale tvuj vyklad se opravdu nejvice podoba tomu co rikal ten opravar. Akorat s rozdilem, ze on rikal ze se tam ty ramena ze 120-tky dat nejdou, to rikal ten opravar.
Vystuzit v miste kde je ten spoj?? To myslis obvarit dukladne ten spoj sikmyho a podelnyho???
Vystuzit v miste kde je ten spoj?? To myslis obvarit dukladne ten spoj sikmyho a podelnyho???
17:30:43
12.02.2003
12.02.2003

Tuner#2 - zrušená registrace
CHIP: jedna možnost je srovnat šikmý podle přípravku, který se udělá podle nových ramen, ale ty je dnes už problém sehnat. Dá se říct, že se ani tak nekroutí, jako se propadá ten domeček ve kterým jsou spojený s podélným - takže po srovnání určitě vyztužit z tý strany kde je ten spoj!!!! Už jsem viděl i výztuhu z druhé strany (u Rebelů) a ta je podle mě nanic!!!! No a podélný dáš nový ze 120 a navaří se na ně ty dlouhý výztuhy podle plánků z obou stran. Pak dám ruku do ohně, že to Áčka dělat nebude...
15:06:56
12.02.2003
12.02.2003

CHIP
2 Tuner#2: No ja si cetl ten tvuj prispevek a v podstate mi ten borec v te opravne rekl to sami co jsi napsal. Ale jak chces srovnat sikmy ramena, to snad ani nejde, tam by se musel prave prevarit ten naboj jak mi rikal ten opravar. O podelnych ramenech ovsem nechtel ani slyset, ze prej se nedelaj a kdesi cosi, ze prej se tam ze 120-tky dat nedaji ze jsou jiny a tak. Neukecal jsem ho ani kdyz jsem mu rikal, ze se to vyztuzi a pude to. No nic jsem domluvenej s Ludkem, ze se na to na srazu podivame a nejak to potom vyresime....
15:00:51
12.02.2003
12.02.2003

Tuner#2 - zrušená registrace
a podélný nejlépe nový - stojí pár korun

14:59:15
12.02.2003
12.02.2003

Tuner#2 - zrušená registrace
CHIP: už jsem to tu psal a můj názor znáš - srovnat a vyztužit a to obě ramena.
08:30:20
12.02.2003
12.02.2003

CHIP
Opravna se nachazi zde nedaleko Prostejova. Bohuzel neznam jeji jmeno, zavezl me tam kamarad, ze je s nima spokojenej, tak ze se tam muzu zeptat.
Jestli ses nekde blizko od Prostejova zjistim presnej nazev a popripade i telefon....
Jestli ses nekde blizko od Prostejova zjistim presnej nazev a popripade i telefon....
22:26:00
11.02.2003
11.02.2003

Jarda
Jestli nemyslí převaření svarů u připojení náboje na šikmé rameno. Vyztužil bych to určitě.
Mám stejnej problém jako ty, taky s těma áčkama potřebuju něco dělat.
Co to je prosimtě za opravnu.
Mám stejnej problém jako ty, taky s těma áčkama potřebuju něco dělat.
Co to je prosimtě za opravnu.
16:42:06
11.02.2003
11.02.2003

CHIP
2 Ludek: Objevil jsem opravnu, kde rikali ze se mi na tu zadni napravu podivaji a ze by to i opravili, ale rikali nejaky pekelny veci o tom, ze budou nekde neco prevarovat (jako naboje nebo co), tak mam ted docela strach. Ja se jim totiz snazil vysvetlit, ze staci srovnat ty puvodni ramena a vystuzit, ale to prej ne, ze tam se krivi neco jinyho, ze slyseli ze se to rovna, ale ze do pul roku je to zase krivy, takze jsem jim rekl, ze se to musi vyztuzit a docela rikali ze to neni problem a ze az budu chtit, tak at se ozvu..
Co si myslis ty Ludo a co vy ostatni.....
Co si myslis ty Ludo a co vy ostatni.....
22:23:52
14.10.2002
14.10.2002
Baghira
to lukas: S těma drátama to není můj nápad, ale okoukal jsem to, když měnil kámoš tlumiče u Fáčka a fakt to funguje, jen bacha, aby ty dráty byli alespoň dvojitý a byli na obou stranách. Ona totiž pružina skákající po garáži asi není nic moc... :-))).
to Luděk: až na jaře, letos už na to kašlu. Stejně jsem chtěl měnit silenbloky, tak pak uvidim. Kdyžtak tam zkusim doprasit nějakou výztuhu.
to Luděk: až na jaře, letos už na to kašlu. Stejně jsem chtěl měnit silenbloky, tak pak uvidim. Kdyžtak tam zkusim doprasit nějakou výztuhu.
13:02:13
14.10.2002
14.10.2002
Luděk
To Baghira: zjisti si,pokud ten šuflík opravdu není shnilej,jestli nejsou prasklý bodové sváry,kterýma to drží ve skeletu,jinak si to nedokážu představit.Pokud povolíš šroub u silentbloku ramene a vyhneš ho ven,tak by jsi měl vidět nepoškozený dvojitý plech - tzn. kompletní šuplík plus vevnitř plech navíc,většínou ale ten plech navíc chybí no a pak se to kroutí.
08:51:51
14.10.2002
14.10.2002
lukas
Baghira - ty vole s tema dratama to je super vychytavka (akorat teda nepomuze pri davani novejch) ale je to super napad - jo jo tohle by se tu melo objevovat castejc mozna sem ucho ze sem to neznal nebo me to nenapadlo ;-)
15:37:48
13.10.2002
13.10.2002

Dan
Ta Rubena už tady určitě něgde je CHIPe, ale tady jí máš :
Rubena HK - prodejna vyrobku 049/5753265 nebo 049/612194 (5612194), zasilkovy prodej 049/5753588
tvrdý silentblok motoru 40 Kč/ks
tvrdý silentblok ramene ( mimochodem vlečky ho mají standartně ) kolem 180 Kč/ks
těsnění pod matičky na víku ventilů a bočního víka rozvodových tyček se ZAPEČENOU PODLOŽKOU 6 Kč/ks
Takle sem to převzal, zavolali sme tam, a na dobírku za tejden. Maj tam fšecko možný.
Rubena HK - prodejna vyrobku 049/5753265 nebo 049/612194 (5612194), zasilkovy prodej 049/5753588
tvrdý silentblok motoru 40 Kč/ks
tvrdý silentblok ramene ( mimochodem vlečky ho mají standartně ) kolem 180 Kč/ks
těsnění pod matičky na víku ventilů a bočního víka rozvodových tyček se ZAPEČENOU PODLOŽKOU 6 Kč/ks
Takle sem to převzal, zavolali sme tam, a na dobírku za tejden. Maj tam fšecko možný.
19:11:11
11.10.2002
11.10.2002
Baghira
Příčná ramena to (pokud nejsou zrezlá) určitě nejsou. Ty se vyztužovali pouze pro extrémní namáhání, jako jsou desetimetrové skoky apod., což předpokládám asi zase tak často nezkoušíte :-))). Mě osobně se na jedné straně taky vyklání kolo, ale ne tím, že by nevydržela podélná ramena (ty jsou vyztužena), ale tím, že ten plech co je v něm uchycena želva se ponekud vykrucuje a to není vůbec rezavej. Nechápu to. A pokud jde o pružiny, tak je svaž drátama, ještě než zvedneš auto. pak je vyndáš v poho.
14:35:34
11.10.2002
11.10.2002
lukas
ludek, chip - nevim jestli pera jdou rukou..... - to ses teda celkem rambik a nebo uz byly fakt hodne stary kazdopadne si na to lehce vyrobis stahovak - nebo jde pouzit i ruznych pomocnych pripravku - napriklad ruznejch sroubovacich stahovaku - ja to delal takovym hajzlem na chytani na ponk - nebo jak to vysvetlit - proste musis mit sroubovici se 2 opernejma tycema co jdou skrz - a pera bych vyndaval pri vyheverovanym vozu jeste pred tim nez povolis srouby.
13:51:29
11.10.2002
11.10.2002

CHIP
2 Ludek, silentbloky maji, ale pouze na 120 ty silnejsi 130-kovy nemajou. Prej snad Rubena to vyrabi, takze kdyby mel nekdo telefon......
13:26:18
11.10.2002
11.10.2002
Luděk
To Chip: Jasně,chápu že každej nemá prostory,nářadí a zručnost na různé mechanické operace na autě (ani já si všechno nedělám sám),ale pružiny se neboj,pokud tam nejsou zádné podložky,tak je nandávám a vyndávám rukou a nic se mi nikdy nestalo (ovšem s podložkama 20 mm to byla jiná).Kdybys byl někde okolo Chrudimi,tak bych Ti to snad na počkání udělal (ale to by znamenalo mít ramena navíc,nebo to mít všechno dokonale domluvené se zámečníkem,aby to klaplo na minutu).Ten silentblok (želvu) jsem tady v Pardubicích kupoval před prázdninama naprosto v pohodě,vždyť teď prodávají ramena bez nich,tak musí mít i ty silentbloky.
13:00:42
11.10.2002
11.10.2002

CHIP
2 Ludek: Vis ja sam si netroufam rozebrat zadni napravu. Myslim, ze jste mi pomohli, koupim novou zelvu (nevim kde nikde neni) a necham si to udelat dle vaseho navodu (nevim kde), mozna ze pres zimu to rozhodim a zanesu to k zamecnikovi. Ale mam takovej dojem, ze mi to rozhodne nezabere 30 minut. KAzdopadne uz se tesim az mi pruzina vystreli oko az povolim tebou avizovane tri srouby.
11:46:24
11.10.2002
11.10.2002
lukas
Lukděk - no je to sice uzavřenej profil jak pišeš nicmeně se krouti - proste je to tak material se na jedny strane podvoli a prihne se to - mne treba dokonce prasklo - ale je fakt ze to uz snad ani nebylo rameno ale FeO3 :-))))) nicmene kdyz se budem bavit jestli je to vina podelnych nebo pricnych na 99% souhlasim s tebou za hlavni zaber nesou podleny - ale jak sem rikal vse souvisi se vsim takze je potreba projit celou osu a zrepasnout.
11:30:17
11.10.2002
11.10.2002
Luděk
Já osobně jsem se zabýval vystužením jenom podélných a řekl bych (a říkají to i ostatní okolo),že je Rapouš OK,nedokážu si dost dobře úplně představit,jak se kroutí příčné rameno,když je z uzavřeného profilu (to jedině,že by bylo fest nahnilý).I u kyvadlovejch náprav vidíš utahaný zadky a tam mají jenom jedny ramena.Včera jsem se o tom jen tak lehce bavil se známým na pivu a opět musím zopakovat,že podélná ramena musí být 100%,nejlépe nová-jinak je to o ničem,želvy nové koupíš za cca 100,- Kč jenom pozor,aby byly na vlečku a kup si i originální výztuhy,takový u-profil,jestli je tam ještě nemáš.Co se sundání týče,když to hodíš na špalky,tak Ti podélné rameno drží na 3 šroubech (2x na příčném a 1x v kastli na želvě) musíš samožřejmě sundat tlumič a lanovod,ale to není žádná práce (cca 30 min a je všechno dole).Nejhorší je povolit ty dva šrouby na příčném rameni,mě se podařilo rozlousknout několik ořechů z goly,ale teď už mám lepší metodu-křížový klíč na kola-to jde jedna báseň (dokonce se mi po roce opětovného rozdělávání povedlo přetrhnou šroub a to byl namazaný pak šel zbytek vyšroubovat rukou,ale bylo to přichycený v té železné trubičče).V každém případě to chce dát nové šrouby a trubičky (dneska už jsou kadmiované) a ty hliníky asi taky zlikviduješ,protože to pak chce stejně udělat geometrii.Za tu dobu,co to tady probíráme,bych to už měl hotový.
15:47:38
10.10.2002
10.10.2002
lukas
CHIP - srouby co jsou skr a maj matku jsou v phode .. zn. flexa to jisti :-)))))
15:43:22
10.10.2002
10.10.2002
lukas
Tuner2 rek bych ze Ludek pravdu ma - fakt je to hlavne tema podelnyma - i kdyz sikmejma taky ale hodne to delaj podelny - protoze jak se skrivi tak to jde do A - sikmy ramena bych rek ze jsou pomocny - loziska v nich sice jsou ale drzi to cely podelny rameno tj. kdyby podelny drzelo pak muze bejt teoreticky sikmy zkriveny a bylo by to rovne - problem je ze vobe jsou nafest spojeny takze jak se zacne krivit jedno tak zacne vytlacovat i to druhy - potreba vyztuzit je obe.
CHIP - co se tyka sroubu a jejich utrzeni zas bych se toho tolik nebal protoze jsou pevnostni - ale i tak je potreba cit - opravit se da vse ale je fakt ze srouby ktery jsou chytany do" zavitu na kastli" (napriklad srouby na pricce prevodovky atp.) by dokazalo pekne nasrat servat mu hlavu :-((((((((((((((( kazdopadne pri zpetny montazi bych doporucoval sehnat veskerej spojovaci material a pochopitelne i silentbloky novy
CHIP - co se tyka sroubu a jejich utrzeni zas bych se toho tolik nebal protoze jsou pevnostni - ale i tak je potreba cit - opravit se da vse ale je fakt ze srouby ktery jsou chytany do" zavitu na kastli" (napriklad srouby na pricce prevodovky atp.) by dokazalo pekne nasrat servat mu hlavu :-((((((((((((((( kazdopadne pri zpetny montazi bych doporucoval sehnat veskerej spojovaci material a pochopitelne i silentbloky novy
15:01:37
10.10.2002
10.10.2002

CHIP
2 Ludek: Vis problem je taky v tom, ze nevim jestli bych to napravu dokazal vyndat ven, ja takovou vec nikdy nedelal. Taky me zrazovali protoze prej jak urvu jeden sroub, tak to jde cely to hajzlu. Mimochodem, myslis, ze musim (kdyby se mi podarilo tu napravu vytahnout) rozebrat pricna od podelnych??? Mozna opravdu debilni otazka, ale fakt sem nikdy nic podobnyho nedelal. Jo a ramena mam v pohode, akorat jsou mirne skrivena, proste mirne naprava do A. A ten silentblok (zelva) da se nekde koupit??
14:59:25
10.10.2002
10.10.2002

Tuner#2 - zrušená registrace
Luděk: myslím si že nemáš pravdu s těma podélnýma ramenama. Podle mě a i ostatních co měly vzadu áčka, tak to dělají jak podélná, tak hlavně šikmá, protože v těch jsou ložiska a na nich je uchycené kolo. Ty podélný jsou tam "jen" kvůli tomu, aby šla nastavit geometrie a aby kolo "nelítalo" do předu a dozadu. Když se na to podíváš, tak logicky největší kroucení nesou právě ty šikmé a ty podélné jim "jen tak" pomáhají. Z toho plyne, že když to dělá áčka, tak to chce srovnat a vyztužit i šikmý ramena, protože když dáš jen podélný, tak se Ti skřívají po první jízdě podle těch šikmejch i když budou mít výstuhy.
11:52:03
10.10.2002
10.10.2002
Luděk
To Chip: tak zkus jiný zámečníky,neříkej,že nemáš známý od takovýho řemesla,nebo někoho neseženeš,to je jako kdybys bydlel na měsíci,či co.Já jsem to taky původně chtěl po autodílně a nakonec to skončilo u zámečníků,kteří opravují v cihelnách mlýny na hlínu,řekl jsem jim co a jak kam přivařit a možná ani nevěděli,že je to na auto (ostatně pokud platíš,tak jim to může být srdečně jedno).Ještě jedna dost důležitá rada: nekupuj nová ramena od polských soudruhů,vyplatí se přisolit nějakou kačku navíc a koupit si v tomto případě originální díl Škoda.Pokud použiješ stávající (to ale jen za předpokladu,že jsou naprosto 100% jinak je to všechno o ničem),tak je prohoď pravou za levou (želvy musíš stejně asi vyměnit).