skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
brzdy problém :(
prohledat
286 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 12.07.2011 do 02.12.2016, založil/a disco_punk
18:27:01
02.12.2016
02.12.2016

kpt.Budha
Tak po práci s lupou - destičky značky Pagid (AQ 04 GG), kotouče SHW. Co koukám na google, firmy by to nemusely být snad nejhorší...
18:04:39
02.12.2016
02.12.2016

Nwkt
-> kpt.Budha: Btw google říká:
And for the current 2013 'upgrade' the numbers are: 8J0 615 115 S (20S) for the right-hand pad and 8J0 615 116 K (20S) for the left-hand pad… that's RIGHT, the pads are now handed/directional within the brake caliper.
Nedali ti je opačně třeba?
And for the current 2013 'upgrade' the numbers are: 8J0 615 115 S (20S) for the right-hand pad and 8J0 615 116 K (20S) for the left-hand pad… that's RIGHT, the pads are now handed/directional within the brake caliper.
Nedali ti je opačně třeba?

18:01:59
02.12.2016
02.12.2016

kpt.Budha
Tak mi to chvilku trvalo, nicméně... jediné čitelné na deskách je Audi 8J0 615 115 S, z toho asi zjistím prd, že 

16:21:38
24.11.2016
24.11.2016

Tuner#2 - zrušená registrace
-> kpt.Budha 24.11.16 08:27:34: Desky musí být ze strany plechu popsané. Pravda po upečení na okruhu a odření o třmen to asi nemusí být čitelné, ale třeba Textar tam mívá min. vyraženého výrobce.
08:27:34
24.11.2016
24.11.2016

kpt.Budha
Bohužel žádné informace k těm deskám nemám, papír jsem k tomu nedostal a nic moc na nich napsané není, dá se to nějak zjistit?
21:32:20
23.11.2016
23.11.2016

Tuner#2 - zrušená registrace
-> kpt.Budha 23.11.16 06:35:22: Jako Eidy i brzdy na Feldě (nové desky) jsem zajížděl tak jako ty na Žlutce a brzdí to výborně. Tohle vypadá, že na okruh jsi to vzal ještě s nevypečenou deskou a pojivo se postupně začalo uvolňovat při těch 20min. a natahalo se na kotouč. Tomu právě předejdeš tím pořádným brutálním zajetím s vychladnutím na místě, kdy to pojivo nerozmažeš po kotouči.
-> bouchy 23.11.16 06:52:05: Seat Leon Cupra, jinak to má hodně koncernovejch aut, ale viděl jsem to teď i na M3jce. Mě to ale přijde jako směšná imitace plovoucího kotouče, ani nevím zda to má nějaký konstrukční smysl krom asi menšího přenosu tepla do středu a tím pádem náboje kola. Ale jsem pouze "odborník".
-> bouchy 23.11.16 06:52:05: Seat Leon Cupra, jinak to má hodně koncernovejch aut, ale viděl jsem to teď i na M3jce. Mě to ale přijde jako směšná imitace plovoucího kotouče, ani nevím zda to má nějaký konstrukční smysl krom asi menšího přenosu tepla do středu a tím pádem náboje kola. Ale jsem pouze "odborník".

16:57:40
23.11.2016
23.11.2016

MVM
-> djmaso 23.11.16 09:28:31: Jojo..RS4,RS6,R8,Gallardo
. Podle mě jsou to Textar a kromě příplatku za "lepší" destičky se ničím neliší od běžné seriové směsi...
09:28:31
23.11.2016
23.11.2016

djmaso
-> bouchy: takovéto kotouče jsem viděl na AUDI / Lambu
08:41:52
23.11.2016
23.11.2016

Eidy
-> kpt.Budha: A co přesně je to za destičky? Jinak já zajíždím i sériový desky pár lehkými zpomaleními a potom normálně několikrát zahřát intenzivním brzděním, nechat vychladnout a pak znova. Žádný tisícikilometrový zajíždění.
06:52:05
23.11.2016
23.11.2016

bouchy
-> kpt.Budha: Pro zajímavost, z jakého auta to je?
06:35:22
23.11.2016
23.11.2016

kpt.Budha
-> Tuner#2: Zajížděl jsem dle doporučení servisu, brzdit zvolna, žádné velké teplotní šoky, ty až po nějakém tom tisíci. Četl jsem tu tedy tvá doporučení, ale ta mě přišla spíš na závodní obložení, tady mi to moc nedoporučovali. Na okruhy při této konkrétní problematické situaci se jednalo o nějakých necelých 20 minut plus 6km vlažně před odstavením.
17:51:19
22.11.2016
22.11.2016

Tuner#2 - zrušená registrace
-> kpt.Budha 21.11.16 23:46:26: Jak jsi brzdy zajížděl? A jak se k nim chováš na okruhu, aplikuješ dochlazování a nebo jsi to hned odstavil na parkoviště?
12:54:42
22.11.2016
22.11.2016

Nwkt
-> kpt.Budha: Tak to bych se s nima hádal a pokud nebudou ochotní, tak stížnost na Porsche
11:53:06
22.11.2016
22.11.2016

kpt.Budha
-> Nwkt: Origo příplatkové, pokud tedy budeme věřit servisu...
09:41:56
22.11.2016
22.11.2016

Nwkt
-> kpt.Budha: To jsou origo VW desky?
06:33:40
22.11.2016
22.11.2016

MVM
-> kpt.Budha 21.11.16 23:44:44: Určitě ne soustruh
Máš SZ

23:49:33
21.11.2016
21.11.2016

jimbeam655
-> kpt.Budha: desticky koupit nove a kotouce nechat stahnout na soustruhu
23:46:26
21.11.2016
21.11.2016

kpt.Budha
Kotouč
23:44:44
21.11.2016
21.11.2016

kpt.Budha
Ahoj, omlouvám se, ale potřeboval bych trochu poradit s brzdami na neškodovce, doufám, že to nebude příliš vadit. K nastínění problému - jedná se o nové kotouče a desky, přibližně 2500km zajížděné a pak 20 + 10 minut na okruhu a výsledek je na fotkách. Kotouče modré a na nich nalepený materiál z destiček, brždění přes hučení v podstatě nemožné. Kotouče křivé nejsou. V servisu řekli, že je to špatným zacházením a neřešitelné, musí se vše vyměnit. Chtěl bych se zeptat, jste tu přeci jenom zkušenější, udělal jsem něco špatně, nebo jsou špatné brzdy? Přijde mi, že vzhledem k tomu, že je to to nejlepší, co se na dané auto dá sériově sehnat, mělo by to vydržet podstatně déle. Nebo je to na okruhu běžné? Případně je možné takto poničené kotouče nějak očistit/opravit? Protože mi přijde, že si to servis trochu zjednodušil... Moc díky za jakékoli poznámky.
07:57:10
25.10.2016
25.10.2016

StepaNoFUN
-> Jarda: Problém je ten, ze vyrezne třmen pod gumičkou a Gumička se zmáčkne směrem k pístku. Tím pádem to jde o něco tiz a to často stačí aby to otravovalo. Běžné jsem to brousil stopkovkou aby to fakt chodilo. Pak jsem (do sundanyho třmenu) vracel pistek rukou. Většinou šel zmáčknout rukou i kdyz byl třmen na autě.
Ještě může bejt volnější zadní uložení ramen a třmen vibracema toho ramena dosedá na kotouč. U OCT I bezna závada kvůli který jsou zvlněný kotouče.
Ještě může bejt volnější zadní uložení ramen a třmen vibracema toho ramena dosedá na kotouč. U OCT I bezna závada kvůli který jsou zvlněný kotouče.
07:08:41
25.10.2016
25.10.2016

Jarda - zrušená registrace
-> amksmb: pistek jsem dostal skoro cely ven, vyrezly neni, pouze nepatrne naznaky jsem zalestil, vycistil jsem ho a problem stale pretrvava :/
po poklidne jizde 30km jsem meril teplotu na kolech na obou stranach, samozrejme na stejnych mistech a prava 25°C a problematicka leva 29°C
ja si myslim, ze ty problemy jsou ve vedeni plovouciho trmenu, ikdyz to chodi volne, tak si myslim, ze jak uz to ma vuli, ze se to nejak prici, takze me napada posledni reseni - zkusit dat ten drzak z druhe feldy, z kola, kde s tim nebyl problem a uvidim...
po poklidne jizde 30km jsem meril teplotu na kolech na obou stranach, samozrejme na stejnych mistech a prava 25°C a problematicka leva 29°C

21:57:26
21.10.2016
21.10.2016

SO545
rob ako myslis. 

19:15:57
21.10.2016
21.10.2016

Jarda - zrušená registrace
-> SO545: to je pekna blbost, das nove a uz to nic nevydrzi..., prachovce nic neni a ten dotesnovaci krouzek jsem jeste spatny nevidel ani u total vyrezlych 4 pistku
18:57:20
21.10.2016
21.10.2016

SO545
a pri tej prilezitodti vymenil tesniaci O kruzok a prachovku.
je to sice malickost ale u kotucovej brzdy zasadna.
je to sice malickost ale u kotucovej brzdy zasadna.
11:04:23
21.10.2016
21.10.2016

amksmb
řešil sem t osamé na Feldě 1.6 s ABS a to že pístek jde zatlačit neznamená že je OK, já ho taky zatlačil a chodil normálně, akorát byl vyrezlý a prostě se zasekával.
Pro klid v duši bych vyšlapal pístek a opravdu ověřil že není rezavý.
Pro klid v duši bych vyšlapal pístek a opravdu ověřil že není rezavý.
11:00:38
21.10.2016
21.10.2016

Jarda - zrušená registrace
tak ja uz nevim, zase brzdy felicia, ze bych to nedokazal opravit?
U 1.3mpi - pouze posilovac, bez ABS - pribrzdovalo PP kolo, novy trmen, nova hadicka, vedeni chodilo, nikdy se mi to nepodarilo opravit
No a ted 1.6 s ABS - mirne pribrzduje LP kolo, mel s tim problemy uz minuly majitel, tak dal novou hadicku, ale byla styrela po 2 letech, tak jsem dal origo, potom vedeni plovouciho trmenu bylo zatuhle az zarezle, tak jsem to vycistil a promazal, ze to chodi lehce, pistek jsem taky pod prachovkou promaznul a sel pekne zatlacit, myslel jsem si, ze byl problem v tom vedeni plovouciho trmenu, ale ono, kdyz prijedu a chmatnu na kola, tak to kolo je oproti druhemu teplejsi :( ja uz nevim, i vnitrni deska se vic sjizdi... nemuze to byt problem ve valci nebo v abs? pred mesicem jsem menil kapalinu...
Uz opravdu nevim :(
U 1.3mpi - pouze posilovac, bez ABS - pribrzdovalo PP kolo, novy trmen, nova hadicka, vedeni chodilo, nikdy se mi to nepodarilo opravit
No a ted 1.6 s ABS - mirne pribrzduje LP kolo, mel s tim problemy uz minuly majitel, tak dal novou hadicku, ale byla styrela po 2 letech, tak jsem dal origo, potom vedeni plovouciho trmenu bylo zatuhle az zarezle, tak jsem to vycistil a promazal, ze to chodi lehce, pistek jsem taky pod prachovkou promaznul a sel pekne zatlacit, myslel jsem si, ze byl problem v tom vedeni plovouciho trmenu, ale ono, kdyz prijedu a chmatnu na kola, tak to kolo je oproti druhemu teplejsi :( ja uz nevim, i vnitrni deska se vic sjizdi... nemuze to byt problem ve valci nebo v abs? pred mesicem jsem menil kapalinu...
Uz opravdu nevim :(
17:50:17
06.04.2016
06.04.2016

Polyš
-> Eidy: Tak si ty brzdy nakonec sedly. :)
19:53:04
03.04.2016
03.04.2016

StepaNoFUN
-> Shader: Na předek klidně Zimmermann.
19:32:27
03.04.2016
03.04.2016

Shader
-> radekra: 
Jakou značku kotouču by jste doporučili? Originál, TRW, ATE, Ferodo, Brembo, Bosch, FEBI??

Jakou značku kotouču by jste doporučili? Originál, TRW, ATE, Ferodo, Brembo, Bosch, FEBI??
19:23:08
03.04.2016
03.04.2016

radekra
-> Shader: Určitě vyměnit
19:17:54
03.04.2016
03.04.2016

Shader
-> bouchy: Dík.
Auto denně ujede minimálně 25Km. Jezdím s ním jen já a je pravdou, že nějak extrémně teda nebrzdím... vzdau jsou brzdy OK. Takže jsem si vlastně nebržděním odrovnal brzdy jo? Super :-D. Co myslíte, má cenu to nějak nechávat srovnat (podle indikátoru opotřebení jsou na každé straně cca 3mm) nebo raději komplet vyměnit desky + kotouče?
Auto denně ujede minimálně 25Km. Jezdím s ním jen já a je pravdou, že nějak extrémně teda nebrzdím... vzdau jsou brzdy OK. Takže jsem si vlastně nebržděním odrovnal brzdy jo? Super :-D. Co myslíte, má cenu to nějak nechávat srovnat (podle indikátoru opotřebení jsou na každé straně cca 3mm) nebo raději komplet vyměnit desky + kotouče?
18:47:25
03.04.2016
03.04.2016

radekra
-> Shader: Felicie
18:43:29
03.04.2016
03.04.2016

bouchy
-> Shader: Vysvětleno zde: skoda-virt.cz/cz/.../1865
32-jak-spravne-zajizdet-de
sticky-a-kotouce?poffset=5
0
18:29:21
03.04.2016
03.04.2016

Shader
-> Milan 136: Mohl by jsi mi více objasnit tuto problematiku?? Dík.
18:22:03
03.04.2016
03.04.2016

Milan 136
-> Shader: rez. Malo jezdis/brzdis 

18:20:56
03.04.2016
03.04.2016

Shader
Půjčím si téma. Jde o brzdy na dvojkové Octě. Co mohlo způsobit toto nepravidelné sjetí kotouče/desky? Obě dvě strany jsou na tom stejně. Kotouč zabíra jen vnitřkem, cca 2cm. Deska kopíruje jeho tvar. Snad to bude na fotce vidět, foceno mobilem.
19:52:45
01.04.2016
01.04.2016

Eidy
-> Polyš: A jak jsou na tom bubny? Někdy mají vyjetou drážku šířky paken a když to pak přeskládáš na jinou nápravu a vyměníš pakny, tak to sedí jinak jede to přes hranu. Pak musíš počkat, než se kus pakny ubrousí dle rantlíku a pak to teprve nějak brzdí.
18:37:06
01.04.2016
01.04.2016

Polyš
Samostavy jsou v poho.Tak nevím.
15:54:31
31.03.2016
31.03.2016

Polyš
-> Eidy: Mrknu na to.
20:29:05
30.03.2016
30.03.2016

Eidy
-> Polyš: Samostavy fungujou dobře? Třeba je vpravo velká mezera a úakny se pak neopřou tolik.
18:47:55
30.03.2016
30.03.2016

Polyš
-> Borderer: Jj,odmaštěný to je.Tak snad si to sedne.
16:54:37
30.03.2016
30.03.2016

Borderer
-> Polyš: Odmastil si to pořádně? Nicméně obložení si musí sednout...
16:42:03
30.03.2016
30.03.2016

Polyš
Mám dotaz.Na 120 brzdí pravé kolo míň než levé 30% rozdíl.Válečky netečou,obložení nové.Trubičky OK.
13:08:43
03.01.2016
03.01.2016

Lůďa
-> vhml: dík
13:06:51
03.01.2016
03.01.2016

vhml
-> Lůďa 03.01.16 13:04:34: 3000 musí být skutečně pořádně nahřáté aby správně fungovaly, jinak se dost špatně dávkujou. Stejně jsou háklivé na správné zajetí. 2500 jsou oproti tomu celkem univerzální a blbuvzdorný.
13:04:34
03.01.2016
03.01.2016

Lůďa
Jaký je prosím rozdíl v destičkách Ferodo Racing DS2500 a DS3000. Předpokládám, že na občasné svezení na amatér rally by byly ty DS2500 dostačující?
18:11:44
25.06.2015
25.06.2015

minno
-> aceboss: teraz ti už asi rada nepomôže, čo :)
19:53:26
14.06.2015
14.06.2015

aceboss
Po zimě opět další problém. Nějaký týden zpět jsem namontoval nově repasované 4p z nových dílů. Vyměnil gumičky v HBV a vše promyl i ventylky na výstupu a přetěsnil prasátka vše nastavil odvzdušnil a vesele jezdil. Dnes jsem s vozem vyjel a zjisti že mi přibžduje přední náprava obě kola stejně
a všiml si že pístek HBV se nevrací úplně do výchozí polohy tedy k ségrovce ale zůstane stát cca 15mm před ní. Když jsem do pedálu agresivně kopnul pístek skočil zpět a kola nebrzdila, ale pro dalším běžném sešlápnutím zůstal opět stát 15mm před koncem. Ted' jsem úmyslně přední okruh zavzdušnil povoleným odzvdušnovákem, ale záhada je že prošláplej pedál(pístek) se vůbec nevrátil a zůstal pístek v HBV na dně válce
. Kde hledat chybu že se HBV nevrací.
Vůz jsem dnes dovezl domů a na opravu mám velmi omezený čas tak nechci slepě tápat.
Jedná se originální zapojení Š100. Před výměnou jsem měl dané staré 4P a vše fungovalo. HBV chodil asi 8mm před ségrovku proto jsem ho rozdělal vyčistil a přegumičkoval... na stole se vracel jak má.
Díky za pomoc.


Vůz jsem dnes dovezl domů a na opravu mám velmi omezený čas tak nechci slepě tápat.
Jedná se originální zapojení Š100. Před výměnou jsem měl dané staré 4P a vše fungovalo. HBV chodil asi 8mm před ségrovku proto jsem ho rozdělal vyčistil a přegumičkoval... na stole se vracel jak má.
Díky za pomoc.
09:39:09
25.05.2015
25.05.2015

Jirik_Tuňák1983
Včera jsem zkoušel ony brzdiče na auto a první zádrhel byl, že se mi i u nenastrojenýho auta nevešel ani ten kolečkatej hever pod rameno.
Nakonec jsem si s tím nějak poradil, ale byl to boj, vzhledem k tomu, že od B sloupku dozadu je auto na špalkách a zvedal jsem jen jednu stranu.
Dalším zjištěním bylo, že i když sedí na originál 2P držáky, tak jsou krátký a brzdič nejde převlíknout ani přes 2P kotouč. Bude tedy nutno udělat držáky o chlup delší.
Jinak jsem je nakonec řádně prolil, nechal odstát dva dny a rozebral i svým kompresorem.
U jednoho byla asi trochu vzpříčená brzdovka
, takže jsem mu musel pomoci poklepáváním, maje mezi koleny zmačknutou vzduchovou pistoli.

Dalším zjištěním bylo, že i když sedí na originál 2P držáky, tak jsou krátký a brzdič nejde převlíknout ani přes 2P kotouč. Bude tedy nutno udělat držáky o chlup delší.
Jinak jsem je nakonec řádně prolil, nechal odstát dva dny a rozebral i svým kompresorem.
U jednoho byla asi trochu vzpříčená brzdovka

00:53:03
24.05.2015
24.05.2015

Eidy
-> aceboss: 
