
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Sedr vs. Lekr
-> palinator: Taky jsem zrovna včera nalil do Feldy dvacku N95 z ONA, co sem kupoval na jaře a zapomněl na ni. Jede pořád stejně na hovno. 

-> minno: Ty si to nedokážeš představit a já to na každou chvíli držím v ruce a příruba je prohlá. 

-> minno 31.08.20 12:39:44: Bola to nakoniec len uvoľnená spona prívodnej benzínovej hadičky, a tá je rovno nad akceleračnou pumpičkou, preto to odtiaľ tieklo.
Membrána je Ok. Prírubu pumpičky si tiež neviem predstaviť krivú.
Takže LEKR opäť nesklamal.
Membrána je Ok. Prírubu pumpičky si tiež neviem predstaviť krivú.
Takže LEKR opäť nesklamal.
-> Tomaso435:
A bude to mít smysl když budeš sekat zahradu, kde pokaždý bude tráva jinak narostlá a jinak mokrá, což do měření spotřeby hodí vidle jako prase?
Já teda mám asi kliku, ale mě obyč N95 vydrží... nebo to na to prostě aspoň jede. Ještě se mi nestalo, aby po zimě nešlo něco natočit. Jediný čeho se bojim, jsou mixy, takže ty většinou naředim čerstvou směsí a pak vyjezdim.
A bude to mít smysl když budeš sekat zahradu, kde pokaždý bude tráva jinak narostlá a jinak mokrá, což do měření spotřeby hodí vidle jako prase?

Já teda mám asi kliku, ale mě obyč N95 vydrží... nebo to na to prostě aspoň jede. Ještě se mi nestalo, aby po zimě nešlo něco natočit. Jediný čeho se bojim, jsou mixy, takže ty většinou naředim čerstvou směsí a pak vyjezdim.

-> Tom Troll: no vidíš jak ti to ta voda propláchla



-> palinator 01.09.20 16:43:34: nejsem si jistej jestli na prázno to bude mít smysl :)))))
ale je to bohužel fakt. ted mám ještě poslední kanistr odleželýho benzínu z kraje května kdy premiový benzín stál 24,90 a obyč 21,90.. tej vervě není nic. ten natural si už ani netroufám tam snad nalejt.. a to sem kupoval jen několik dvacítek s tim že to v pohodě v létě vyjezdím.
ale je to bohužel fakt. ted mám ještě poslední kanistr odleželýho benzínu z kraje května kdy premiový benzín stál 24,90 a obyč 21,90.. tej vervě není nic. ten natural si už ani netroufám tam snad nalejt.. a to sem kupoval jen několik dvacítek s tim že to v pohodě v létě vyjezdím.
-> Tomaso435: No nevim, nedávno se mi na škodovce okatě zanesla volnoběžná tryska, prostě jízda v pohodě, ale na volnoběh to okamžitě chcíplo. Takhle jsem najel tak 500km za tři dny. Tankuju tak půl na půl jenom Benzína a MOL.
Shodou okolností jsem měl potom netradiční cestu tak jsem natankoval na Shellce, a do pár minut od odjetí od stojanu byl volnoběh zpátky.
Shodou okolností jsem měl potom netradiční cestu tak jsem natankoval na Shellce, a do pár minut od odjetí od stojanu byl volnoběh zpátky.

-> palinator 01.09.20 16:43:34: V té co zásobuje západ republiky.... asi Kralupy? Ale jistý si nejsem.
A jinak s tou kontrolkou - to je asi nějaký zákon univerza. U aut co jezdí málo a často to nedělám stačí natankovat plnou, u těch co plnou dostávají často je potřeba vzít něco "lepčí" a pak se zákonitě něco posere
A jinak s tou kontrolkou - to je asi nějaký zákon univerza. U aut co jezdí málo a často to nedělám stačí natankovat plnou, u těch co plnou dostávají často je potřeba vzít něco "lepčí" a pak se zákonitě něco posere

-> vhml:
Ale co někde proběh článek, tak to ETBE je jen ve Vervě z jedný ze dvou rafinérek. Teď nevim který.
-> Tomaso435:
Já asi udělám test že nechám sekačku hodinu běžet na prázdno a budu měřit kolik toho sežere. Na nejvíc e-e naftu od Ona jsem teď najel 1350 km a ještě na 70 km zbylo.
E: Lenky Golf dostal teď Vervu 100 a za odměnu rozsvítil kontrolku motoru, což dělal předtim jen když jel na plyn.
Ale co někde proběh článek, tak to ETBE je jen ve Vervě z jedný ze dvou rafinérek. Teď nevim který.
-> Tomaso435:
Já asi udělám test že nechám sekačku hodinu běžet na prázdno a budu měřit kolik toho sežere. Na nejvíc e-e naftu od Ona jsem teď najel 1350 km a ještě na 70 km zbylo.

E: Lenky Golf dostal teď Vervu 100 a za odměnu rozsvítil kontrolku motoru, což dělal předtim jen když jel na plyn.

-> dragon_cb_cz: áha, tak to je pak jasný
-> Tomaso435 01.09.20 14:58:28: www.petroleum.cz/slovnik.
aspx?pid=83
V zásadě jiný produkt zpracování té biosložky, méně problematický než čistý ethanol. resp. spíš přínosný.
V zásadě jiný produkt zpracování té biosložky, méně problematický než čistý ethanol. resp. spíš přínosný.
-> vhml: jaký je tam rozdíl ? bioetanol pokud auto nejezdí zalepí všechno a pak se to hodně těžko zase rozhejbává :-/
-> Václav Vašák: hele shellka je ono. a ono je shellka . jestli někdy koukáš co tam lejou u ona, tak ten stejnej kamion jede vylejt zbytky k shellce a naopak. co se nevejde tady se vejde jinde.. ale kamion od eurooilu nebo tušim benziny nikdy nevylejvá jinde. ještě super palivo je mol a jejoch premiový 100oktan. jak nafta tak benzín hezky ztichne jede konečně normálně a výsledek je spotřeba o něco lepší a finančně šul nul oproti klasice .. takže proč si nepřiplatit když to ve výsledku výjde na uplně stejně. jen ten optickej klam v podobě ceníku na stojanu no:)
-> Václav Vašák 01.09.20 14:14:48: v těch 100oktanech by mělo být ale namíchano etbe namísto bioethanolu
-> Tomaso435: pouze 100,zvlášť do tohoto fáčka,u kterého jsem to řešil,ale ono už i tam je 5% biosložky přiznáno a jediné,co snad nemá je Schell,ale já tomu stejně nevěřím a kdybych byl ještě na VŠ,udělal bych pro prdel chemický rozbor 100-oktanů :-) Myslím,že by to reálně s benzínem mělo pramálo společného a 95-ka je už totálně zabitá,...ale třeba starý jawy mě na naturál nikdy nejezdily a i 130-ku jsem provozoval na speciál bez nějakých vad na kráse...defakto jsem přešel ze seper 96 hned na speciál a naturál leju až teď,kdy neni jiná možnost,...takové ty story "přivezl jsem si BMW s předepsanou 98-kou do USA a natankoval jejich normál 87 nebo co to tam mají a jelo to jako nikdy" a naopak,...to mě řikali i lidi co znám a jak tohle má pak člověk vysvětlit...ono oktanové číslo nění vše
Každopádně membrána byla asi z roku 91,co se auto vyrobilo,takže jsem se obětoval a dal ještě uloženku novou,která snad vydrží aspoň polovinu...ale byla to zajímavá závada a injektor to tam pral normálně,ale stejně se něco procedilo ven z karbecu krz tu trhlinku.

Každopádně membrána byla asi z roku 91,co se auto vyrobilo,takže jsem se obětoval a dal ještě uloženku novou,která snad vydrží aspoň polovinu...ale byla to zajímavá závada a injektor to tam pral normálně,ale stejně se něco procedilo ven z karbecu krz tu trhlinku.
-> Václav Vašák: ty ještě jezdíš na ty sračky? , já už rezignoval a leju jen 100oktan a je klid od všeho... nic nikde není zalepený a nic neprolíná. viz sekačka, na nádrž 95ky necelou zahradu. na nádrž vervy 100 zahradu a kus...
-> minno: vadná membrána,....řešil jsem to minulý týden...příznaky žádné,kromě oblitého sání od biosložky,...nakonec byla v membráně asi 1mm dlouhá trhlina a při akceleraci část benzínu prolínala.
-> minno: S největší pravděpodobností tipnu že je to netěsnící membrána a bude prohlá příruba ovládání membrány tak jak to většinou bývá na těchto karb. i na SEDRU stejně. Přírubu pak srovnat na rovině s brusivem. Vypadá že to stéká po ovládací páce akc. Nech zalitý karburátor a přidávej bez motoru na místě, zda to bude slzet od akceleračního systému. Pokud ne, mrkni na obohacovač - dva šroubky, dvě těsnění. A víc věcí kde by tento jednoduchý karb. nemusel těsnit snad ani není 

-> minno:
Nepřipravuje se na nějaký výročí Palacha nebo Zajíce?
Nepřipravuje se na nějaký výročí Palacha nebo Zajíce?

-> minno: Co membrana prave ty akceleracni pumpy...
LEKRisti. Prosím konzult. V posledných dňoch mi začal z karburátora slziť benzín. Ide to od tohto miesta, na fotke dobre nevidno, ale je to v mieste ako je páčka akceleračnej pumpičky. A steká to po sacom potrubí až na blok motora. Všetko inak funguje normálne, ani na spotrebe nič nepoznať. Čo je KO? Od pohľadu to neviem poznať.
Karburátor je asi 85 tkm po repase, jazdené len na kvalitné palivo a prísady.
Karburátor je asi 85 tkm po repase, jazdené len na kvalitné palivo a prísady.
-> Petr Urban: Díky..

-> Petr Urban: Aha, dík za upozornenie, prehliadol som, že SEDR.
-> minno: Píše na sedru, žádná bimetalová pružina.
-> Kocvin: Nemá tam být nic, ale bohužel se to někdy u příruby rosí. Dal bych tam mikro vrstvu tmelu odolávajícímu benzínu jen na vnější stranu linie. Loctite dělá takové věci.
-> Kocvin: Nemá tam být nic, ale bohužel se to někdy u příruby rosí. Dal bych tam mikro vrstvu tmelu odolávajícímu benzínu jen na vnější stranu linie. Loctite dělá takové věci.
-> Kocvin: Ak myslíš pod veko s bimetalovou pružinou, tak tam nejde nič, nemalo by to tam žiadny význam.
Pod domek sytiče na SEDRu patří těsnění, nebo se nějak lepí, nebo vůbec nic? V katalogu ND jsem nenašel..
Složil jsem karbec po ultrazvuku, dělá to v autě neplechu a nepamatuji se co tam bylo nebo nebylo..
Složil jsem karbec po ultrazvuku, dělá to v autě neplechu a nepamatuji se co tam bylo nebo nebylo..
-> Jiskra: Áno, tomu všetkému rozumiem. Akurát že v knihe je v manuáli k LEKRu písané pri postupe ohľadom nastavenia veľkosti malej medzery len toľko, že medzera sa doladí šrobovaním víčka pulldownu, ale nepíšu, ktorým smerom sa zmenšuje a ktorým smerom zväčšuje medzera :) To samozrejme k "labolatórnemu" nastavovaniu karburátora písať netreba, ale ja k nesériovému motoru to potrebujem doladiť v domácich podmienkach aj tak hlavne podľa chodu a zvuku a práve to, že činnosť termoventilu trvá len chvíľu a za chladného počasia, tak sa to robí horšie no... A potrebujem to tých prvých pár sekúnd po štarte trochu ochudobniť (včera bolo vonku len +11°C) , lebo sa to dusí, tak teda vyskúšam to víčko mierne povoliť a uvidí sa.
Já s tím až tak nelaboroval, ale vzhledem ke konstrukci předpokládám, že asi ano vliv to mít bude. Předpokládám nějakou závislost na síle podtlaku vs. předpětí malé pružiny ventilu v pulldownu... Takže by to mělo jít nastavit jak říkáš. Dotažením se malá mezera zmenší - povolením zvětší. Po ohřátí za cca 1-5 vteřin je to už jedno, protože se zavře se termoventil a opře se to o doraz šroubem...
-> Jiskra - zrušená registrace 16.05.18 09:40:09: A teoreticky, to víčko pulldownu, ak chcem tzv. "malú medzeru" prívery zmenšiť, alebo zväčšiť, víčko treba povoľovať, alebo doťahovať? Alebo to nie je možné takto jednoznačne určiť?
-> Jiskra: Dal som to tak ako bolo na starom a funguje to teraz OK, len musím ešte trochu doladiť zvýšené otáčky a keď bude zima, doladím to potom podľa sluchu a chovania.
Já to měnil na svém Lekru. Nastavil jsem to podle starého. Nicméně principielně jde o to, že pokud se to zašroubuje málo může se stát, že se neotevře kanál k termoventilu. Potom se to chová jako by byl termoventil pořád zavřený. Pokud se to zašroubuje moc nemusí se pulldown otevřít tak jak je třeba, protože zdvih bude příliš malý. Je třeba chytit optimální hodnotu... Já mám zašroubováno tak, že mi k úplnému zašroubování chybí cca 3 závity.
Tu zas nik nemá lekr, čo 

Otázka k LEKRu pre tých, čo už menili pulldown na svojom karburátore :)
Urobil som dobre, keď som tú plastovú čiapočku so závitom na novom pulldowne zakrútil cca rovnako, ako bola na starom? Na novom pulldowne bola zakrútená v porovnaní so starým len mierne.
Viem, že sa s tým šteľuje malá medzera na prívere sytiča keď je v činnosti termoventil, no ten je v "činnosti" len pri chladnom počasí pod cca 15°C, čo teraz nedosiahnem. Nakoľko nemám sériový motor, predpokladám, že to budem musieť prípadne aj tak ešte došteľovať keď bude vonku zima podľa chodu motora ihneď po štarte (rovnako ako ani veľkú medzeru nemám nastavenú "tabuľkovo", ale podľa sluchu a chodu motora).
Na zatiaľ ma preto len zaujíma, že či je OK, že som to zakrútil ako to bolo, alebo som to mal nechať tak, ako to bolo z výroby?
Urobil som dobre, keď som tú plastovú čiapočku so závitom na novom pulldowne zakrútil cca rovnako, ako bola na starom? Na novom pulldowne bola zakrútená v porovnaní so starým len mierne.
Viem, že sa s tým šteľuje malá medzera na prívere sytiča keď je v činnosti termoventil, no ten je v "činnosti" len pri chladnom počasí pod cca 15°C, čo teraz nedosiahnem. Nakoľko nemám sériový motor, predpokladám, že to budem musieť prípadne aj tak ešte došteľovať keď bude vonku zima podľa chodu motora ihneď po štarte (rovnako ako ani veľkú medzeru nemám nastavenú "tabuľkovo", ale podľa sluchu a chodu motora).
Na zatiaľ ma preto len zaujíma, že či je OK, že som to zakrútil ako to bolo, alebo som to mal nechať tak, ako to bolo z výroby?
-> minno: diky, prešiel som viacero eshopov a nikde nemali, ani u lokalmajstra v obchode.
-> Westas: kúp nové, majú napr. na amd-autodily.cz
Ahoj, nemáte niekto doma pulldown na lekr aj s elektrickým ventilom? Moje sú na... maderu 

takže VW nerobil 2E3 na litrové motory, iba na 1.3 a vyššie. Nech sa páči manuál na pierburgy v angličtine: vw-youngtimer.nl/wp-conte
nt/.../1081-04a.pdf
-> xerox422: Bohatosť zmesi na "sytič" sa na LEKR-i dá predsa krásne nastaviť podľa potrieb. Tiež som znižoval bohatosť za studena, pretože nemám úplne sériový motor a hlavne s programovateľným zapaľovaním mám v porovnaní s obyčajným rozdeľovačom dosť vysoký predstih už od voľnobežných otáčok a čiže aj chod (voľnobeh) za studena si vystačí s chudobnejšou zmesou, a celkovo mám aj nastavené čo najnižšie otáčky voľnobehu za studena v porovnaní so sériovým favoritom (viac ako 1000-1100 ot. mi to za studena netočí) a tak som si to nastavil (otáčky aj bohatosť) tak, aby chod za studena bol pekný kľudný (podľa sluchu).
Možno pre toto ti to nejde za studena ochotne. Inak ak už s LEKRom nemá ísť motor za studena ochotne, tak už potom asi s ničím (jasné, SEDR na plný sytič tlačí auto dopredu sám a ani plynový pedál netreba mačkať
)
Možno pre toto ti to nejde za studena ochotne. Inak ak už s LEKRom nemá ísť motor za studena ochotne, tak už potom asi s ničím (jasné, SEDR na plný sytič tlačí auto dopredu sám a ani plynový pedál netreba mačkať

-> Westas: mam lekr aj na 105ke a jazdí to. Za studena cítit bohatšiu zmes, motor nejde tak ochotne ako so sedrom alebo edsr, áno lekr má pasívny odpor keď ešte motor nieje ohriaty proste je menej ochotný ako napr 120 tam to funguje najlepšie celom spektre co týka motorov 105,120 a 135,6
Kľudne ísť do toho zo seriovym lekr-om.
Kľudne ísť do toho zo seriovym lekr-om.
Ok, diky. Tak ja si pozriem ako natryskoval motory s litrovym objemom VW.
-> Westas: LEKR je samoprispôsobovací
. Nechaj to tak, ako to je, malo by to byť Ok.

vôbec do toho nejeb, a nechaj to tak ako je. a bude to najspravnejšie fungovať.
Cauko, mam tu rozobrany Lekr a uvazujem o zmene trysiek, mam totiz 105 a nemyslim si ze karbec natryskovany na 1,3 bude spravne fungovat. Mate niekto nejake skusenosti?
-> minno: Ták! JE to v pohodě, jen trochu oměřit aby to trochu licovalo je to. ...v nouzi to jde i s tou gumokovovou podložkou, ale to je trochu nevzhledný a navíc je s tim debilnější práce.
Ok díky za radu

-> Rudy130: www.amd-autodily.cz/motor
/podlozka-pod-karburator-2
.html a upevňovacie diery prevŕtať na rozteč ako má 742/3 sacie potrubie.
No chci dát do svoji 130 ky lekr tak zhanim tu prechodku
-> minno: :kolega bude nejspíš myslet 742.136.-)