skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Sedr vs. Lekr
-> minno: Ták! JE to v pohodě, jen trochu oměřit aby to trochu licovalo je to. ...v nouzi to jde i s tou gumokovovou podložkou, ale to je trochu nevzhledný a navíc je s tim debilnější práce.
Ok díky za radu

-> Rudy130: www.amd-autodily.cz/motor
/podlozka-pod-karburator-2
.html a upevňovacie diery prevŕtať na rozteč ako má 742/3 sacie potrubie.
No chci dát do svoji 130 ky lekr tak zhanim tu prechodku
-> minno: :kolega bude nejspíš myslet 742.136.-)
-> Rudy130: predáva, každý druhý e-shop s autodielmi škoda.
Neprodává někdo náhodou mezikus na lekr a 136ku?
-> Jiskra: Jo tak stím odvětráním asi taky něco bude. Právě sem se vrátil z německa, motor šlapal dobře, na dálnici mi to vůbec nechcípalo když sem občas z kopce vyřadil, krásně to drželo, problém byl když jsem popojížděl v koloně, potáhnout na jedničku a neutral, to volnoběh vždycky spadl a tak tak se udržel, musel jsem to hlídat a občas to polechtat at mi to pokaždé nezdechne. No a když jsem dojel domů a dal auto do garáže, tak v tom tichu slyším pořád nějaké kvílení jako když se přes něco tlačí vzduch, myslel jsem že je to od expanzky, ale bylo to přes víčko nádrže. A jak jsem ho povolil tak to zasyčelo jak se vyrovnal tlak. Musel tam být pěkný podtlak. No takže zase mám co dělat, sundám pěkně to pichlavé odhlučnění abych se dostal na hadičky, to mě zas budou dva dny svědět ruce 

-> zedd: Mi se ucpával bordelem ten vstupní nátrubek pumpy k odkalovači. Jo a taky mi zlobil přídavný filtr. Takový ten průhledný. Když jsem ho dal pryč zlepšilo se to. Pak až za nějakou dobu jsem zjistil, že odzvdušnění nádrže je špatně natáhnuté a ucpané. Po nějaké době vznikl v nádrži podtlak a pumpa přestala tahat. Po chvíli se to vrátilo do normálu. Bože co já se s tím natrápil.... Špatně se mi taky tankovalo musel jsem hrozně pomalu, tak jsem šel po odvzdušnění a přišel jsem na to.
-> Jiskra: no já to mám tak že mám původní 130 ac pumpu,a hadičku přímo do karbecu. Tu plastovou nádobku jsem vyrušil a je to naprudko. S tou pumpou mě to taky napadlo, jestli vůbec stíhá dávát benzín, řekl bych že ten pierburg má menší komoru než sedr tak jestli se tohle právě neprojevuje při tom puštění plynu. Dneska jsem ten karbec znova rozebral, profoukl jsem co šlo, sundal jsem odkalovač na ac pumpě a bordýlek tam teda byl dole, černý humus, po složení je tam malinké zlepšení, už to tak často nechcípe, někdy to drží normálně, a někdy otáčky spadnou a zase se srovnají. Chcíplo mi to dvakrát, když jsem to nechal dlouho běžet a pak jsem třeba přidal abych kousek popojel. Nějaký problém tam pořád ještě bude, ale jde mi už ztoho hlava kolem. Pozítří vyrážim s rapidem po třetí na dovču do německa tak třeba tomu i prospěje delší zátah.. nevim jestli by třeba pomohlo nastavit bohatší směs, ale zas at to zbytečně nežere. Jinak musim říct že paráda, jede to teda zhruba stejně jako se sedrem, možná malinko živější, ale to se mi asi zdá díky tomu že tam prostě není žádná díra, jak při přidání , tak při otevření druhé komory, to se mi na tom líbí
Takisto by som ešte odporúčal vyčistiť filtrík vo vstupnom natrubku paliva do karburatora-zašrubovať tam samorezku a vytiahnuť vonku.
-> Lamac: Díky za ten popis Lamac. Mi se odlučovačem vrací teda hodně paliva. Takže mi tedy asi funguje špatně... Ale na motor to teď vliv nemá. Jinak jsem měl problémy viz níže co jsem napsal. Zkoušel jsem různé kombinace s ne příliš dobrými výsledky.
Cez ten odlučovač sa do nádrze vracia minimum paliva,slúži na filtrovanie nečistôt z paliva ale hlavne na odstránenie vzduchových bubliniek z paliva,ktoré by spôsobili rozkmitanie plaváku v karburatore.Pri uzavretom ihlovom ventile v karburátore sa odlučovač naplní palivom,to nadvihne guličku v vstavanom ventilku vovnutri,a zablokuje vračku do nádrže.A tymto zablokovaním nastane aj to,že podávacie čerpadlo prestane dávkovať palivo do odlučovača,pokiaľ sa neklesne hladina paliva v odlucovači,resp aj v plavákovke karburátora.Pokiaľ odlučovač nieje naplnený palivom,bublinky a výpary z paliva prejdú cez spominaný ventil cez vracačku do nádrže späť.Ak sa z odlučovača aj dostane cez vracačku nejaké palivo späť,tak v minimálnom množstve.Pokiaľ ide v kuse tak je nejaký bordel v guličkovom ventilku vo vnútri odlučovača.A niekedy nezaškodí ho prepláchnuť technickým benzinom z opačnej strany,čudovali by ste sa,koľko bordelu dokáže byť na filtri vovnútri-najmä bordel z rozkladajúcej sa palivovej hadičky.
-> Urbi: mrknu kde to je ted a kdyztak pridam. diky
-> Sejki: dle obrázku doleva, Jak jsem psal, dále od ovládání což je ta páka vpravo, samozřejmě mezi vačkou a ovládáním nesmí být vůle, v tom případě předpružit pružinku uvnitř pod membránou.
Ta problémy nejspíše může přisávání vzduchu nebo špatná dodávka paliva. Právě ta sada podložek pod karb. většinou od Vika je dost nerovná, zkontrolovat roviny - absolutní rovinnost všeho. Dále zkusit nastavit šroubkem bohatost na volnoběh když nastanou problémy.
Ta problémy nejspíše může přisávání vzduchu nebo špatná dodávka paliva. Právě ta sada podložek pod karb. většinou od Vika je dost nerovná, zkontrolovat roviny - absolutní rovinnost všeho. Dále zkusit nastavit šroubkem bohatost na volnoběh když nastanou problémy.
-> zedd: Možná slepá ulička, ale já také takto zápasil a byla to souvislost s AC pumpou. Výsledkem jsou následující zjištění:
- AC pumpa Fa není plně zaměnitelná se 120 i když vypadá stejně což v praxi znamená, že jestli máš AC pumpu 120 a Lekr s přepadem a odlučovačem je vysoce pravděpodobné, že se to nenakrmí při všech jízdních režimech dostatečně... Občas tedy nastane pokles hladiny více než je zdrávo a než se doplní, tak buď zdechne, nebo chvíli kolísá volnoběh, nebo za jízdy díra v plynu. V mém případě byla extrémní díra se střílením do výfuku. Čili záleží jestli máš přepad do nádrže nebo ne a celkově jakou máš konfiguraci. Takže, aby Lekr bezchybně fungoval na pětikanálu měla by být být AC pumpa typ 120, bez přepadu a odlučovače. Čili tak jak na Sedr. Pokud chceš dát odlučovač musí být Lekr krmen AC pumpou z favorita s přepadem do nádrže a ideálně ještě dát vačku z favorita. Favorití vačky mají totiž zdvih 2mm na excentru, vačky pro 120 atp. mají 4mm na excentru. Nelze to bezproblémově jen tak nazdařbůh kombinovat... Moje poznatky se nemusí shodovat s ostatními, ale půl roku jsem s tím musel laborovat než jsem to pochopil. Nyní mám Fa motor s Lekrem, přepadem a odlučovačem tak jak to má být, mám pokoj a super motor. Ještě s tím má souvislost odvzdušnění nádrže tzn. musí být plně funkční jinak jsou špatné tlakové poměry v nádrži. Když se palivo vrací je ohřáté a teplota paliva v nádrži se postupně zvyšuje. S tím souvisí zvětšování objemu paliva a zvýšený odpar paliva v nádrži. Favorit má odvzdušnění řešeno krapet jinak než 120, ale když je vše průchozí jak má tak zatím no problemo.
- AC pumpa Fa není plně zaměnitelná se 120 i když vypadá stejně což v praxi znamená, že jestli máš AC pumpu 120 a Lekr s přepadem a odlučovačem je vysoce pravděpodobné, že se to nenakrmí při všech jízdních režimech dostatečně... Občas tedy nastane pokles hladiny více než je zdrávo a než se doplní, tak buď zdechne, nebo chvíli kolísá volnoběh, nebo za jízdy díra v plynu. V mém případě byla extrémní díra se střílením do výfuku. Čili záleží jestli máš přepad do nádrže nebo ne a celkově jakou máš konfiguraci. Takže, aby Lekr bezchybně fungoval na pětikanálu měla by být být AC pumpa typ 120, bez přepadu a odlučovače. Čili tak jak na Sedr. Pokud chceš dát odlučovač musí být Lekr krmen AC pumpou z favorita s přepadem do nádrže a ideálně ještě dát vačku z favorita. Favorití vačky mají totiž zdvih 2mm na excentru, vačky pro 120 atp. mají 4mm na excentru. Nelze to bezproblémově jen tak nazdařbůh kombinovat... Moje poznatky se nemusí shodovat s ostatními, ale půl roku jsem s tím musel laborovat než jsem to pochopil. Nyní mám Fa motor s Lekrem, přepadem a odlučovačem tak jak to má být, mám pokoj a super motor. Ještě s tím má souvislost odvzdušnění nádrže tzn. musí být plně funkční jinak jsou špatné tlakové poměry v nádrži. Když se palivo vrací je ohřáté a teplota paliva v nádrži se postupně zvyšuje. S tím souvisí zvětšování objemu paliva a zvýšený odpar paliva v nádrži. Favorit má odvzdušnění řešeno krapet jinak než 120, ale když je vše průchozí jak má tak zatím no problemo.
-> Urbi: Výhřev tam nemám, je to pětikanál, jak píšeš tu trysku co se dá vyšroubovat nahoře pod víkem jsem měl venku když jsem karbec čistil. Dneska jsem ještě zkoušel druhý odpojovač a kontroloval podtlak posilovače, je to ale pořád to samé.. těsnění pod víkem nové, sání na hlavě taky, a pod karbec jsem kupoval tu sadu v krabičce kde je kovová podložka, a ta černá + šrouby. Už fakt nevím, dneska jsem to zase projel, a třikrát se to vrátí třeba normálně, a pak zase zdechá, nebo kolísá a pak zdechne. prostě se to rychle zadusí jak kdyby tomu někdo přivřel nadoraz klapku, nebo na chvíli se vyřadil přívod paliva, nevím no.. a když to pak hend startnu bez plynu tak zse drží krásně
-> Urbi: takze kdyz se podivam na to ovladani, je tam plastova "vacka" na ni je sroub ktery povolim a pak s tou "vackou" hybu bud do leva a nebo do prava, takze kam?
tady to je krasne videt...
minno120.rajce.idnes.cz/2 013.10.29_-_2013.11.26_-_r epas_a_zastavba_karburator a_LEKR
tady to je krasne videt...
minno120.rajce.idnes.cz/2 013.10.29_-_2013.11.26_-_r epas_a_zastavba_karburator a_LEKR
-> Sejki: Ještě že jsi tak dopře popsal symtomy :D Je to možné zcela běžně.
Tzn. že je tam díra "chudosti" Zezadu osy prvního stupně je ovládání na akcelerační pumpu, tu zkus dát dále od ovládání, tím se zvětší nástřik pumpy, celý systém akcelerace by měl být čistý a měl by z malé sprchy na boku prvního stupně jít souvislý a docela velký proud benzínu ihned při přidání plynu. Dále je možné, že základní bohatost na volnoběh nebo na hlavní systém prvního stupně (tryska prvního stupně) bude maličko chudší než by si motor přál. Zkus se prvě zaměřit na nástřik akc.pumpy. A lekr má přechodové režimy lepší i tak musíš vědět jak jej nastavit, když je nějaký problém. Jakékoli ústrojí je jen tak dobré, jak je dobrý jeho celkový stav a jeho správné nastavení uživatelem !
Tzn. že je tam díra "chudosti" Zezadu osy prvního stupně je ovládání na akcelerační pumpu, tu zkus dát dále od ovládání, tím se zvětší nástřik pumpy, celý systém akcelerace by měl být čistý a měl by z malé sprchy na boku prvního stupně jít souvislý a docela velký proud benzínu ihned při přidání plynu. Dále je možné, že základní bohatost na volnoběh nebo na hlavní systém prvního stupně (tryska prvního stupně) bude maličko chudší než by si motor přál. Zkus se prvě zaměřit na nástřik akc.pumpy. A lekr má přechodové režimy lepší i tak musíš vědět jak jej nastavit, když je nějaký problém. Jakékoli ústrojí je jen tak dobré, jak je dobrý jeho celkový stav a jeho správné nastavení uživatelem !
-> Urbi: je mozny aby na stojicim vozidle byla pri full throtle dira ( proste ne ze by se to zadusilo ale trochu tam je ) a pri jizde pak uz nebyla? Treba na trojku slapnu na plyn a hned se sebere, ale jak stojim, necham treba 5 vterin bezet pak dam plnej tak se par desetinek vterin nic nedeje a pak de teprv do otacek. A rekneme ze pri studenem motoru to dela daleko vic a s pribyvajici teplotou se ta prodleva zmensuje. Ja myslel ze uz ma tohle lekr vychytany...
-> zedd: Je zapojen výhřev vody do sání ? Při nezapojení se to sání zachladí za jízdy a při vyřazení je to pak na chvíli chudé a neudrží se to. Ještě zkus čistotu volnoběžné trysky (respektive celé volnoběžné emulzní trubice) - je to ta jediná část co se dá odšroubovat zhora víka karb., osobně dělám o maličko větší volnoběžnou trysku právě kvůli volnoběhu a přechodům. Docela to také ukazuje na ten odpojovač, zkusil bych jiný, případně natáhnout krátký drátek přímo z baterie na odpojovač a zkusit s ním, zda nedojde k nějakému výpadku 12V na odpojovači a pak to samoozřejmě žádný volnoběh neudrží ani na malou chvíli. Těsnost příruby pod karb. ? těsnost sání u hlavy ? Vše co je pod klapkami karb. dál k motoru musí být absolutně těsné a dos. plochy rovné, je tam opravdu velký podtlak a i malé nětěsnosti dělají problémy. Ty nové gumové podložky pod karb. stojí za úplný prd, jsou křivé, netěsní a jsou s nimi velké problémy ! Zkontrolovat 

-> zedd: nechcipe ti to pri brzdeni?
Zdravím všechny, tak s lekrem už jsem zkusil něco pojezdit, a chová se to hezky, jde to za plynem, žádná díra, a nijak moc to nehulí. Mám ještě jeden problém, snad by někdo dokázal poradit. Jak už je motor zahřátý na normální teplotu za jízdy po vyřazení občas zdechne. Jinak volnoběh už se mi podařilo seřídit hezky, když běží tak běží pěkně, ale občas prostě když vyhodím kvalt tak to bud spadne hned nebo postupně až zdechne. Zkoušel jsem dát chudší směs i bohatší, je to podobné.Jindy se zase drží normálně, nastavil jsem to kolem 900 otáček. Měněný je obohacovač, membrána, těsnění, a podtlakové hadičky. Ten odpojovač volnoběhu nahlas cvaká, snad by měl být dobrý. sytič mám za tepla svisle otevřený. Ještě jsem zkoušel posunout kousek tu vačku na pumpičce, byla tam trochu vůle na té páce, tak jsem to dal na těsno at se dotýká. Dělá to jen za jízdy, na místě když ho protočím tak otáčky se vrátí zase do normálu.. 

Přesně tak, máš moc bohatej volnoběh, jen je otázka proč. Jestli máš jen moc vytočenej šroubek, nebo je problém i někde jinde.
-> J3STER: To znamena, ze je volnobezna smes moc bohata a po jejim "naredeni" vzduchem z posilovace se smes dostane do optima...
-> Nepér: No mě se našlapáním brzdy volnoběh zvýší. To znamená co?
A znáte ten trik s brzdou? Našlapeš tomu posilovačem vzduch do sání a volnoběh se nesmí zvýšit. Naopak by měl nepatrně zakolísat dolu.
-> Sejki: Když bohaté hodně, nasvědčuje to právě obohacovači z boku těla ne ... Na druhém stupni není injektor, ale jistý druh obohacovače - ta sprcha zhora. Při maximálních ot. Kdy už je nad směšovačem velký podtlak to tudy vysává benzín a obohacuje. Zvláště u Lekr pro závodní použití se s tím čaruje.
Jeste me napadla jedna vec, neni to moc bohaty?
-> minno: jo ale na edsr to vse fungovalo... no jeste mrknu na ten injektor jestli teda dava malo....
-> Sejki: Ťažko radiť takto na diaľku. S iným karburátorom v tejto zostave motor fungoval OK? Viem, že si riešil problém aj so SEDRom, ak si dobre spomínam.
Teda ide o to, či je to naozaj určite len problém v karburátore. Ak si nie si istý, treba ísť na to vylučovacou metódou.
A ak si si istý, že problém je jednoznačne v karburátore, tak aj tam postupovať metódou pokus-omyl :)
Studené na sytič to ide za plynom OK?
Teda ide o to, či je to naozaj určite len problém v karburátore. Ak si nie si istý, treba ísť na to vylučovacou metódou.
A ak si si istý, že problém je jednoznačne v karburátore, tak aj tam postupovať metódou pokus-omyl :)
Studené na sytič to ide za plynom OK?
-> minno: tak to je furt takove divne, musel jsem ubrat predstih... kdyz nastavim 5 stupnu na stojicim motoru tak je dira vetsi
-> Sejki: Vymeň obohacovač a uvidíš no.
-> minno: ten gumený pipík
jsem samozrejme dal nový, stejně jako membránu a ten plíšek na pipíku tam mám stejně jako pružinku... kupoval jsem vše originál, no v Kelly maj ten obohacovač tak tam po obědě zajedu a uvidíme...

-> Sejki: No aspoň skontrolovať, či je OK. Býva tam KO o-krúžok, prípadne vadná membrána v ňom.
www.amd-autodily.cz/motor /obohacovac-karbur.html
Injektory sú tam dva, na prvom a druhom stupni. Ten na prvom stupni by mal striekať do stredu toho vybratia v telese karburátora. Ten na druhom stupni netuším, ako funguje :))
Na vačke akceleračnej pumpičky sa dá nastaviť množstvo streknutého paliva. Ja som to nastavil na full :-D
Tiež treba dať pozor na správne poskladanie akceleračnej pumpičky, je tam aj taký gumený pipík a pružný pliešok pod membránou.
www.amd-autodily.cz/motor /obohacovac-karbur.html
Injektory sú tam dva, na prvom a druhom stupni. Ten na prvom stupni by mal striekať do stredu toho vybratia v telese karburátora. Ten na druhom stupni netuším, ako funguje :))
Na vačke akceleračnej pumpičky sa dá nastaviť množstvo streknutého paliva. Ja som to nastavil na full :-D
Tiež treba dať pozor na správne poskladanie akceleračnej pumpičky, je tam aj taký gumený pipík a pružný pliešok pod membránou.
-> minno: ne nemenil, asi ho mam radsi vymenit co?
-> Sejki: Spýtam sa protiotázkou: Podtlakový obohacovač si menil?
Takovej dotazek, mam diru v plynu, jak kdyby nesla akcel pumpicka, ale ta chodi... Osazenej LEKR na 5ti kanalu bez uprav... Ten injektor jsem nemenil, muze to delat?
Má někdo redukční podložku z příruby SEDR na LEKR ? Né že bych si ji nevyrobil... čas není. Prosím do SZ. Děkuji.
Ok,neviem jak to ma sedr,do toho nerobím.
-> Lamac: pokud das paku klapky ze SEDRa tak ne
Nieje tam pak ešte potrebná uprava-prepákovanie,resp.
uprava uchytenia bowdenu kvôli odlišnej dlžky dráhy plynového pedálu?
Je možné koupit lanko v cyklo prodejně a dát ho do origo bowdenu?
tak díky za radu, ten kabel prostě jen neměl kontakt a tak odpojovač volnoběhu byl pořád zavřený. Vůbec mě tam nenapadlo hledat problém. Ted ještě doladit volnoběh,sytič, sehnat nové hadičky a obohacovač a snad to nějak postupně bude fungovat, zapojit táhlo ze Sedra, upravit filtrbox...
-> King: Aha, tak ted koukam, ze rec je vlastne o Lekru na 742, tak v tom pripade beru zpet, protoze moje karburotorova kariera zkoncila u Sedru :-)
Zkusím proměřit, napíchl jsem tam normálně ten kablík co byl i na sedru, ale radši to překontroluju. Kostru jsem tam dal, chytil jsem ji mezi podložku a matku na ventildeklu, tam by měla mít dobrý kontakt
-> King: Souhlasím.. Jen jsem chtěl dotyčnýho nasměřovat tím směrem. To,že origo karbec na favoritu musí být i dobře ukostřený kvůli gumový podložce ani nepíšu..
-> MVM: Ba co vic - ono tam to napeti muze pri mereni bejt, ale za chodu motoru staci malinkej vypadek napajeni volnobeznyho ventilu (spatnej kontakt kdekoliv) a volnobeznej system je mrtvej az do restartu motoru. Tohle se da diagnostikovat jedine tak, ze se volnobeznej ventil vyhodi a dira po nem zaslepi...
-> zedd: Vím že to píšu často k tématům karburátor,pokud to někomu vadí - tak jakobych nenapsal nic. Ale co třeba odpojovač volnoběhu,prípadně drát který se připojuje na cívku .. máš tam napětí? Tohle bývá taky příčina nefunkčního "volnoběhu".