Tak Andrta/Malinu jsem si stáhnul a vytisknul ,ale že by tam bylo něco jak nastavovat kdy co jsem nenašel. Je tam popsáno co na co na lekru je a co to umí a to je vše. Možná máš jiné vydání.Ve většině publikací který jsem projel je napsáno že nic z toho nastavovat nemáme a máme to svěřit odborníkovi jelikož to potřebuje spooooustu zkušeností a speciálního nářadí třeba jako chladící spray. Tohle všechno jsem četl, nebo právě čtu a přesto najdu více odpovědí tadu od vás nez z knížky. Navís ti odborníci mám posit už mizí a jakmile to nemá diagnostiku tak jsou v háji.
Tu memránku mám doma novou tak to vyměním a uvidíme.
A až budete někdo mít nějakou příručku na srychtování LEKRA podle čeho jde seřizovat tak sem s ní - budeme vděční všichni.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Sedr vs. Lekr
To sú tie vaše karburátory repasované od brucha - prečo si nenaštudujete k tomu príručku a nerobíte nastavenia podľa nej? Takto len tápate a skúšate a nikdy to nebude ono. Manuál k LEKRu nájdete v knihe Škoda Favorit od autorov Andrt / Malina. Dá sa nájsť v pdf na nete.
Sytičová prívera sa musí po prešľapnutí plynového pedálu u studeného motora plne uzavrieť. Je jedno či je vonku -20 alebo +20. Úplne uzavretá prívera slúži čisto len na naštartovanie. Po naštartovaní motora (musí chytiť okamžite a držať otáčky) sa prívera mierne pootvorí - na pootvorenie slúži ten čierny podtlakový ovládač s plastovým tiahlom z boku karburátora. Keď je poškodený alebo zlé hadičky, samozrejme to nemôže fungovať.
Ďalej, keď sú mrazy, na to tam slúži ten elektrický čierny ovládač, do ktorého ide jedna hadička a kábliky - proste zabezpečí, že pri mrazoch podtlakový ovládač neotvorí príveru po naštartovaní o toľko ako v lete, ale otvorí ju menej - bohatšia zmes po naštartovaní. Po pár sekundách sa ten elektrický ovládač vypne a zmes sa tým trochu ochudobní.
Na prívere sa nastavujú tzv. veľká a malá medzera - viď. manuál.
Po naštartovaní a postupnom ohrievaní motora sa prívera už otvára za pomoci bimetalovej pružiny vo veku sytiča. Plne otvorená by mala byť pri cca 60° teploty motora.
Otáčky chodu motora na voľnobeh u studeného motora sa regulujú dorazovým šróbom z pravej strany na stupňovitej vačke. Keď je všetko v poriadku, nemal by byť problém nastaviť otáčky na sytič tak, aby motor po naštartovaní držal 1000 otáčok a aj postupným ohrievaním sa držali na tejto hodnote. Po vypnutí sytiča pri cca 60° by si stupňovitá vačka ešte mala udržiavať zvýšené otáčky voľnobehu asi do 80°C motora. Potom sa to už prepne na normálny voľnobeh.
Šrób bohatosti zmesi na voľnobeh - je to individuálne. Koľko otáčok mám nastavené ja, to presne neviem, ale dá sa o tom dočítať tiež v príručke.
Minule som sem dával video, ako to štartuje a beží s LEKRom mne u studeného motora pri -1°C:
Sytičová prívera sa musí po prešľapnutí plynového pedálu u studeného motora plne uzavrieť. Je jedno či je vonku -20 alebo +20. Úplne uzavretá prívera slúži čisto len na naštartovanie. Po naštartovaní motora (musí chytiť okamžite a držať otáčky) sa prívera mierne pootvorí - na pootvorenie slúži ten čierny podtlakový ovládač s plastovým tiahlom z boku karburátora. Keď je poškodený alebo zlé hadičky, samozrejme to nemôže fungovať.
Ďalej, keď sú mrazy, na to tam slúži ten elektrický čierny ovládač, do ktorého ide jedna hadička a kábliky - proste zabezpečí, že pri mrazoch podtlakový ovládač neotvorí príveru po naštartovaní o toľko ako v lete, ale otvorí ju menej - bohatšia zmes po naštartovaní. Po pár sekundách sa ten elektrický ovládač vypne a zmes sa tým trochu ochudobní.
Na prívere sa nastavujú tzv. veľká a malá medzera - viď. manuál.
Po naštartovaní a postupnom ohrievaní motora sa prívera už otvára za pomoci bimetalovej pružiny vo veku sytiča. Plne otvorená by mala byť pri cca 60° teploty motora.
Otáčky chodu motora na voľnobeh u studeného motora sa regulujú dorazovým šróbom z pravej strany na stupňovitej vačke. Keď je všetko v poriadku, nemal by byť problém nastaviť otáčky na sytič tak, aby motor po naštartovaní držal 1000 otáčok a aj postupným ohrievaním sa držali na tejto hodnote. Po vypnutí sytiča pri cca 60° by si stupňovitá vačka ešte mala udržiavať zvýšené otáčky voľnobehu asi do 80°C motora. Potom sa to už prepne na normálny voľnobeh.
Šrób bohatosti zmesi na voľnobeh - je to individuálne. Koľko otáčok mám nastavené ja, to presne neviem, ale dá sa o tom dočítať tiež v príručke.
Minule som sem dával video, ako to štartuje a beží s LEKRom mne u studeného motora pri -1°C:
No možná bych se měl ještě přiznat k tomu že když jsem na filtrbox dával tu pružinku tak jsem si asi "nalomil - naprasknul vlastně skoro urval" tu membránku co tahá za sitičklapku a pootevírá jí. Proto je tam filtrbox uřízlej jelikož na ní sedí bez úpravy - viz minno fotky. Je možný že mi to všechno nemaká kvůli tomu?
jo vono to tam už je - aha , no nevadí.

jo vono to tam už je - aha , no nevadí.
Kluci, kdy má to černý plastový táhýlko od membrány hejbat s tou sitičovou klapkou? pochopil jsem že to tu klapku jen lehce přiotevře. Mně to nejak nefunguje (taky by to mohlo bejt tim že když jsem nandaval pružinku na filtrbox tak jsem se o to opřel až v tom křuplo
,ale mám doma fungl novou tak jestli by to mohlo bejt tim....
Co udělám až k tomu dneska příjdu: sundam filtrbox to je jasný. Hnu s pákou na plný plyn abych spustil sitič. Podívám se jestli se zavřela nahoře klapka /a tady je otázka - má být seštelovaná že bude zavřená úplně na doraz nebo tam má být nějaká mezera? jestli jo tak jak velká/ seřídím natočením 6hranu nebo pootočením tělesa sitiče. Zašroubuju šroub směsi na doraz a povolím /o kolik?/ (měl jsem tam 4 otočky ,ale to jsem tady všude možně dočetl že to je hodně. Dopátral jsem že to je od 1/2otočky do 1 a1/2 otočky tak nevim). Nastartuju.
Jestli jsem to pochopil dobře tak by mi mělo to černý táhlo po pár sekundách tu klapku sitičovou přiotevřít aby to nebylo moc bohatý?
Po zahřátí motoru by se klapka sitiče měla vrátit do svislé polohy tak aby nebránila vzduchu (to je asi podle teploty ta schodová vačka za tělesem sitiče co se podle teploty nastavuje sama) a pak konečně doladím volnoběžným šroubem otáčky motoru.
Jestli nejsem úplně blbej tak se vlastně všechno odvíjí od dobře nastavenýho sitiče ..... a bohatosti....
Takže co bych potřeboval vědětod někoho kdo je s Lekrem heppy - kolik je ta směs otáček a kolik mám mít mezeru v klapce sitiče když mám auto v garáži (do 20C).
Fíha to bylo ale datlováního do klávesnice .....

Co udělám až k tomu dneska příjdu: sundam filtrbox to je jasný. Hnu s pákou na plný plyn abych spustil sitič. Podívám se jestli se zavřela nahoře klapka /a tady je otázka - má být seštelovaná že bude zavřená úplně na doraz nebo tam má být nějaká mezera? jestli jo tak jak velká/ seřídím natočením 6hranu nebo pootočením tělesa sitiče. Zašroubuju šroub směsi na doraz a povolím /o kolik?/ (měl jsem tam 4 otočky ,ale to jsem tady všude možně dočetl že to je hodně. Dopátral jsem že to je od 1/2otočky do 1 a1/2 otočky tak nevim). Nastartuju.
Jestli jsem to pochopil dobře tak by mi mělo to černý táhlo po pár sekundách tu klapku sitičovou přiotevřít aby to nebylo moc bohatý?
Po zahřátí motoru by se klapka sitiče měla vrátit do svislé polohy tak aby nebránila vzduchu (to je asi podle teploty ta schodová vačka za tělesem sitiče co se podle teploty nastavuje sama) a pak konečně doladím volnoběžným šroubem otáčky motoru.
Jestli nejsem úplně blbej tak se vlastně všechno odvíjí od dobře nastavenýho sitiče ..... a bohatosti....
Takže co bych potřeboval vědětod někoho kdo je s Lekrem heppy - kolik je ta směs otáček a kolik mám mít mezeru v klapce sitiče když mám auto v garáži (do 20C).
Fíha to bylo ale datlováního do klávesnice .....
-> Kadelus: To nemám tucha na ten sem nehrabal. Hele šteluj to na studenym, na teplym sem tam nastavil velký HO... 

-> ochoda: No já s tím laboroval i při teplým motoru a furt nic moc. Vyspim se na to a uvidíme zítra. Kolik tam má bejt povolenej směsnej šroub? Ať to tu nemusim lovit - dík.
-> Peckin: Můžu jen potvrdit, sám to mám hodně let, původní díru na šroub jsem jen zaslepil a dobrý, víko není namáhané šroubem filtrboxu. Divím se, proč to nedělali rovnou už ve fabrice.

-> Kadelus: Sundej filtrbox a koukni jesi ta klapka prostě od sytiče (nevim jak se menuje odborně) není uplně zavřená, já to měl a nešlo to díky tomu nastartovat, tak sem pokroutil tím 6-ti hranem na víku sytiče tak aby byla majinko pootevřená a hned to frčelo. Jen teda mám stejně něco blbě asi, protože když nastartuju a neprošlápnu plyn tak ty otáčky hodně klesnou že se tomu chce skoro zdechnout, tak to dycky trošku proplynuju. 

Tou pružinou se to takhle upevňovalo i na SEDRu aby se nevytahalo víko. Mám to takhle na svý Škodovce od minulého majitele a známý mi říkal že se to dělalo běžně.
Tak Jsem poprvé startoval Lekr a špatný...
https://www.youtube.com/w atch?v=OBFa-IxZW2I&fea ture=youtu.be
https://www.youtube.com/w atch?v=OBFa-IxZW2I&fea ture=youtu.be
-> Kadelus: našiel som jednu fotku, kde to trochu, ale snáď dostatočne vidno. Je to pružina zo zadných pakní, tá menšia. Druhý koniec zaháknutý o držiak plynového lanka, je tam taký záhyb, tak tam.
-> minno: A mysliš že bys mi to mohl vyfotit? Lámu si hlavu jak to udělat co nejjednodušeji....
-> Kadelus: áno, držiak som mal spravený, ale bohužiaľ v škodovke to nešlo použiť, nakoľko je tam málo miesta nad karburátorom a filterbox by tam nešlo dostať na ten držiak zhora. Tak som to dal len na pružinku.
-> minno: aha, ja myslel že jsi tam dělal držák na ty tři šrouby co jsou navrchu karburatoru.....
-> Kadelus: LEKR som po repase nahodil a motor šľapal tak ako má, nič extra som tam nemusel ladiť, jedine doladiť otáčky voľnobehu, otáčky na sytič a hotovo. Prípadne skontrolovať, či sa pri studenom motore plne uzatvára sytičová prívera a ak nie, doladiť aj toto.
Pri čistení karburátora tam nič nerozhodíš, stačí si poznačiť v akej polohe bol šrób bohatosti, s ostatným nie je moc dôvod manipulovať do takého stavu, aby sa to rozladilo (vyberať klapky a podobne).
Jediné čo je na LEKRi "zložité" nastaviť, je nastavenie mechanizmu sytiča (veľká a malá medzera prívery). Osobne som to ešte nikdy nerobil. Ono je to nastavené z fabriky a v podstate sa na tom nemá čo rozladiť, takže ak sa do toho nešprtá, tak to funguje stále správne.
Zvyšok je u LEKRa a jeho nastavenia len samá výhoda - oproti SEDRu tu netreba nastavovať hladinu plavákovej komory - tá je u LEKRa konštantná a nemenná, netreba ani nastavovať klapku 1. komory ako u SEDRa, pretože klapkou sa zároveň nastavujú voľnobežné otáčky.
Filterbox mi drží o karburátor pružinkou zo zadných bŕzd.
Pri čistení karburátora tam nič nerozhodíš, stačí si poznačiť v akej polohe bol šrób bohatosti, s ostatným nie je moc dôvod manipulovať do takého stavu, aby sa to rozladilo (vyberať klapky a podobne).
Jediné čo je na LEKRi "zložité" nastaviť, je nastavenie mechanizmu sytiča (veľká a malá medzera prívery). Osobne som to ešte nikdy nerobil. Ono je to nastavené z fabriky a v podstate sa na tom nemá čo rozladiť, takže ak sa do toho nešprtá, tak to funguje stále správne.
Zvyšok je u LEKRa a jeho nastavenia len samá výhoda - oproti SEDRu tu netreba nastavovať hladinu plavákovej komory - tá je u LEKRa konštantná a nemenná, netreba ani nastavovať klapku 1. komory ako u SEDRa, pretože klapkou sa zároveň nastavujú voľnobežné otáčky.
Filterbox mi drží o karburátor pružinkou zo zadných bŕzd.
No koukám to je dobrej materiál z toho mobila
No snad mi bylo rozumět.....

No snad mi bylo rozumět.....
-> minno: zeptam se , kdyz jsi dokoncil tu prestavbu tak si otocil kliskem a motor s lekrem fungoval jak ma nebonjsi musel jeste nejak ladit? Si rikam ze kdyz to je z fa. motoru na 742/136 tak by to melo fungovat,ne? Ovsem ze za predpokladu ze ten karbec nebyl predtim nejak rozhozenej ( coz byl jelikoz se cistil) ,ale melo by fungovat seriove nastaveni,ne? Jo a jeste neco - mohl by jsi sem nahodit fotku jak mas reseny upevneni filtrboxu do karburatoru? Na rajceti to neni dobde poznat. Dik
Sorry za styl ale.datluju na malym mobilu.....
Sorry za styl ale.datluju na malym mobilu.....
Dík.
-> Kadelus: je to v knihe Škoda Favorit od myslím Andrt / Malina
-> minno 11.07.14 09:51:36: Z jaký publikace to je? Kde sehnat více informací o LEKRu a jeho seřízení?
-> minno: Aha tak to je pak jasný.
Já páčku ze SEDRu nechtěl, ten půlměsíc mě přijde lepší, myslim si že zajistí plynulejší chod otvírání, ale to je jen čistě mojě domněnka.


-> ochoda: nie mm, 1 cm (namiesto pôvodných filcov), na tom origo koberec, ten je polepený novým kobercom a na ňom ešte položený koberček pod nohy :-)
Lanko mi moc našpanovať nejde, pretože potom sa to na páčke karburátora zasekáva a ostáva to visieť (páčka zo SEDRa), musí tam byť malá vôľa. Ale plánujem to upraviť ešte tak, že pod plynovým pedálom trochu zredukujem tie koberce orezaním (aspoň ten mirelon).
Lanko mi moc našpanovať nejde, pretože potom sa to na páčke karburátora zasekáva a ostáva to visieť (páčka zo SEDRa), musí tam byť malá vôľa. Ale plánujem to upraviť ešte tak, že pod plynovým pedálom trochu zredukujem tie koberce orezaním (aspoň ten mirelon).
-> minno: Ten 1cm (ne spíš mm?
) + koberec to bude asi ono + chce to mít našprunděný lanko (neska sem ho musel povolovat páč bylo moc a volnoběh byl tak 2200ot./min
).


-> ochoda: ja mám origo plynový pedál a úplne odrezaný celý doraz, na podlahe 1 cm mirelon a 3x koberec a klapky sa mi otvárajú maximálne len do cca 90%. Musím to ešte poriešiť.
Já to taky tak měl, ale pak sem to zrušil. Teď to mám jako Stepan, to znamená že hadice co byly na sání sem "přendal" na sytič.-> minno: Ty ses mě tušim ptal jak mám pořešenej pedál, já ti posílal fotku upravený pedálu z hliníku. Tak mám nové postřehy, vrátil sem tam origo pedál, má jen uřezanej doraz a otevře to klapku vpohodě douplna. Jen teda nemám koberce nic takže to de sešlápnout až na plech, ale i s kobercem si myslim by to šlo.
ale zase favo melo z nejakeho duvodu sytic a sani zvlast a ne do serie...
Já jsem to tady někde viděl takto zapojený tak jsem to podle toho udělal :-)
-> ochoda 23.12.14 21:18:37: to ale nemá vplyv na sytič, je len horší prietok vody do sania, ale to by nemalo nijak extra vadiť....
-> langi93: Hele takhle je to vyhřejvání prej blbě, řikal Nepér... Že v tom sytiči je malej průtok takže to je takový naprd.
-> minno: No to že nazpět do nádrže to je mi jasný - nejsem hňup ,ale nevěděl jsem jak:-) Tak já na to mrknu. Dík.
-> Kadelus: elektriku pripojil tak ako bola na sedri, kedže tam je tiež odpojovač voľnobehu + ostatné prkotinky, takže logika vraví, že ten istý káblik treba pripojiť :)
A vratnú hadicu z odlučovača tam, kam má ísť, čiže nazad do nádrže :-) Môžeš využiť jeden z vývodov na odvzdušňovanie nádrže na tankovacom hrdle, len si skontroluj, či ten vývod na hrdle dobre drží.
A vratnú hadicu z odlučovača tam, kam má ísť, čiže nazad do nádrže :-) Môžeš využiť jeden z vývodov na odvzdušňovanie nádrže na tankovacom hrdle, len si skontroluj, či ten vývod na hrdle dobre drží.
Chlapi , teď mně naveďte jak jste zapojili tou vratnou hadici z odlučovače.
Elektriku k tomu kontaktu jsem vypochopil že vezmu tu co mi zbyla po sedru , že?
Elektriku k tomu kontaktu jsem vypochopil že vezmu tu co mi zbyla po sedru , že?
-> langi93: Díky takhle to asi taky provedu.....
-> langi93: Ahoj, nahoď foto celýho motorovýho prostoru a hlavně jak máš vedený vyhřejvání...... Ty to máš ještě jinak.....
-> Kadelus: přesně, mám to tak udělané:) Dostal jsem ji na vrakači zadarmo
-> čert: Aha - to slyším prvně. Kouknu na to.....
-> Kadelus: od sání je průměr myslím 16mm, od sytiče je menší, ale průměr nevím. Není lepší sehnat trubku od vody z karburatorovýho favorita a uříznout z ní potřebné dvoj téčko?
Hele lidi jaký průměr trubek máte navařený na tom TT ?Já dneska jedu pro průměr 30 mm ,ale na ty malý jsem sehnal jenom 16 mm neni to hodně?
Taky si dneska vyzvednu zápustný M8 do sání skrze podložku - takže zase kousek udělám .....
Taky si dneska vyzvednu zápustný M8 do sání skrze podložku - takže zase kousek udělám .....
-> minno: Odbublinkovač šel do háje, kdysi sem tu psal někomu kdo ho tam taky neměl a řikal, že v pohodě. Tak sem ho tam taky nedal a problém nějakej nepozoruju. Ano, ovládání klapky původní, ale mám upravenej pedál (viz. foto) , původní plast je odpáranej, navařil se kousek pásoviny s dvouma závitama a z hliníku sem si naohejbal pedál inspirovanej dobovým "rychlým plynem" a našrouboval ho. S karburátorem sem spokojenej už teď, a ten automatickej sytič je boží. Keď nemáš, si stracený.
-> Kadelus: Ahoj, vyhřejvaný sání nebude (možná časem). Zapojení mám okoukaný od stepan-a. No hele vadí nevadí, i Štěpán řikal, že když je to studený tak tam pozoroval nějaký cukaní, já můžu jen souhlasit. Jak je to studený tak má tendenci se to přidušovat nebo tak něco. Až nebudu línej vyrobit si 2 téčka tak zapojim asi zase i sání, ale spíš uvidím teď co to bude dělat v zimě. I s tímto cukáním apod. je pro mě jízda mnohem příjemnější než se SEDRem (kdyby se toho chtěl někdo chytat, tak pro úplnost měl sem EDSR a třeba nebyl v super kondici, ale pro mě asi nadobro skončil, každopádně tim SEDR/EDSR nehaním, někomu může fungovat líp než LEKR, u mě je to takhle).

-> Kadelus: Ahoj, vyhřejvaný sání nebude (možná časem). Zapojení mám okoukaný od stepan-a. No hele vadí nevadí, i Štěpán řikal, že když je to studený tak tam pozoroval nějaký cukaní, já můžu jen souhlasit. Jak je to studený tak má tendenci se to přidušovat nebo tak něco. Až nebudu línej vyrobit si 2 téčka tak zapojim asi zase i sání, ale spíš uvidím teď co to bude dělat v zimě. I s tímto cukáním apod. je pro mě jízda mnohem příjemnější než se SEDRem (kdyby se toho chtěl někdo chytat, tak pro úplnost měl sem EDSR a třeba nebyl v super kondici, ale pro mě asi nadobro skončil, každopádně tim SEDR/EDSR nehaním, někomu může fungovat líp než LEKR, u mě je to takhle).
-> ochoda: Ahoj, to jako že nbudeš mít vyhřejvaný sání? To mně zajímá....
Nechce se mi bastlit origo sání a to tvoje řešení je jednodušší než dělat dvojtéčko na vodu a vývod na sání.
Bude to takhle fungovat?Respektive čemu bude vadit když to sání odpojím od vody? Myslím že ničemu. Rapid je jen jarňo-letní stroj a zimu už asi nezažije tak se mi toto řešení líbí....
Nechce se mi bastlit origo sání a to tvoje řešení je jednodušší než dělat dvojtéčko na vodu a vývod na sání.
Bude to takhle fungovat?Respektive čemu bude vadit když to sání odpojím od vody? Myslím že ničemu. Rapid je jen jarňo-letní stroj a zimu už asi nezažije tak se mi toto řešení líbí....
-> ochoda: Pekne. Verím, že s tým karburátorom budeš spokojný. Odbublinkovač si dal preč? A čo ovládanie klapky? Vidím, že si ponechal pôvodné riešenie.
Tak už taky LEKŘím.
Konečně! Včera sem ho tam pasoval za světla baterky a dnes impozantní první nastartování, ještě, že se mi minno-vi slova rozležely v hlavě a nátahl sem do sytiče vodu. Sytič už nikdy.
Zatim sem s tim moc nenajel a ani nemam udelanej filtrbox, ale mam z toho fakt radost. 



-> Peckin: ten karburátor bude na 120 asi príliš veľký (veľké difuzory na veľký motor) a teda nevhodný. Kúp normálne LEKRa / Pierburg z favorita, všade je ich kopec za pár korún, diely sa na to dajú zohnať úplne v pohode.
Vodu sa inšpiruj napríklad sem: skoda-virt.cz/cz/.../7908 -discovera-skoda-105 alebo sem: skoda-virt.cz/cz/.../975- jenik120-s120l
Vodu sa inšpiruj napríklad sem: skoda-virt.cz/cz/.../7908 -discovera-skoda-105 alebo sem: skoda-virt.cz/cz/.../975- jenik120-s120l
Právě měním karburátor ve Škodě 120 a zajímá mě pár věcí které budu muset ještě doladit a zde jsem je nenašel.
První věc je, že tu nemám už žádný plonkový LEKR ale pouze několik karburátorů Pierburg 2E z 1.8 OHC fordů Sierra. Záměnné jsou, akorát nevím jak je to s dostupností náhradních dílů a z ,,repasovatelností" tohoto karburátoru a vhodnosti použití do Škodovky. Vím že na jednom začala téct akcelerační pumpička a membránka z LEKRa použít nešla, je jiná. Pan Kratochvíl co dělá karburátory mi též tvrdil že nějaké díly jsou jiné a u nás takřka nesehnatelné a doporučil mi jeho náhradu za LEKR.
Druhá věc co mě leží v hlavě je, kde vzít vodu u pětikanálu protože zde vyhřívané sání není. Jde přerušit hadice k topení a vést jí přes sytič? Popřípadě dá se sehnat sada na přestavbu na ruční sytič? Vím že jsem to kdysi někde viděl ale nevím jak je to s dostupností dneska.
První věc je, že tu nemám už žádný plonkový LEKR ale pouze několik karburátorů Pierburg 2E z 1.8 OHC fordů Sierra. Záměnné jsou, akorát nevím jak je to s dostupností náhradních dílů a z ,,repasovatelností" tohoto karburátoru a vhodnosti použití do Škodovky. Vím že na jednom začala téct akcelerační pumpička a membránka z LEKRa použít nešla, je jiná. Pan Kratochvíl co dělá karburátory mi též tvrdil že nějaké díly jsou jiné a u nás takřka nesehnatelné a doporučil mi jeho náhradu za LEKR.
Druhá věc co mě leží v hlavě je, kde vzít vodu u pětikanálu protože zde vyhřívané sání není. Jde přerušit hadice k topení a vést jí přes sytič? Popřípadě dá se sehnat sada na přestavbu na ruční sytič? Vím že jsem to kdysi někde viděl ale nevím jak je to s dostupností dneska.
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: aha - a jak s tim ven? Nechat zmrznout!

-> Kadelus: Není, je to naklepnutý hliník pojištění lepícím tmelem - podobně je řešená mrazovka.