skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Fiat a talianske autá
-> Jirik_Tuňák1983: nikto o žiadnej sláve ani nehovoril , proste hujda , ako všetky Škodovky -> dragon_cb_cz: to je pravda , hlavne je problém ak sa každý mesiac niečo mení -> Pavell: nemám žiadny konkrétny dôvod
-> suri 27.06.18 16:09:57: proč jde pryč? Když tak sz 

-> Jirik_Tuňák1983: Vyplatí se předem si rozmyslet co chceš 

-> suri 27.06.18 16:31:13: Tak to asi taková sláva není, když to zase prodáváš, nie?
Nevyplatí se spíše jezdit taxálem a nebo auto na operák?

-> Nwkt: jo
-> suri: To cos nedávno kupoval?
-> Pavell: 3,6FSI Laurin , okrem ťažného full , webasto , tv ... -> dragon_cb_cz: chápem
-> Tom Troll 27.06.18 13:59:25: konečně hezké italské auto

-> suri 27.06.18 07:04:42: co máš na prodej za supa?
Tady máte jednoho pěknýho ostrýho a malýho itala do ulic.
Dneska mi byl nabídnutej za 100.
Dneska mi byl nabídnutej za 100.

-> suri: No právě - a taky o schopnosti přiznat si, že na některý věci momentálně nemám - jakkoliv by mě lákaly
Maximální horní strop je tak 400 tisíc, ale reálně jsem se chtěl vejít do 300 tisíc, včetně platby pojistek na rok dopředu, takže spíš tak 280...
Já teď po dlouhej době docela jezdím s 900NG a docela si ten starej pekáč užívám... ani ta nefunkční klima mě moc nevadí

Já teď po dlouhej době docela jezdím s 900NG a docela si ten starej pekáč užívám... ani ta nefunkční klima mě moc nevadí

-> dragon_cb_cz: všetko je o peniazoch , už ani neviem ako to jazdí , od 7.4. som s tým asi ani nešiel
-> suri: No, vzhledem k zadání "menší auto do města" by to nebyla moje první volba
A taky se obávám, že tolik peněz fakt nemám
Jinak bych neváhal...
Dneska si žena prohlídne jednu japonskou volbu rozumu a uvidíme.


Dneska si žena prohlídne jednu japonskou volbu rozumu a uvidíme.
-> dragon_cb_cz: stále tu mám v garáži Superba , stav nového auta, vonia krásne :D
Tak nakonec nic... v servisu k tomu sice žádný zásadní připomínky neměli, ale cestou tomu v jednu chvíli jakoby úplně chyběl výkon a odmítalo to aktivovat dynamic mód. V paměti závad přitom nic... přesně ten druh duchů, který nechci řešit (já vím, blbost přemýšlet o Alfě
)... a po tej docela dlouhej jízdě z toho prostě chyběl ten pocit "to chci"



-> Jirik_Tuňák1983: ono stejne pude
-> bouchy: U té Alfy prodejce nevěděl, že se na ní jedeme podívat.
-> Alenka: Njn, to pro mě bohužel není - v práci to posrali a i když je to novej barák, tak s LPG a dokonce ani s CNG nemožno
U ženy by se o tom dalo přemýšlet, ale tu do citigo nedostanu ani heverem
Jinak bych do Citigo v CNG šel, čerpačku na CNG mám totiž "za rohem"....
Hlavní problém ale je, že tyhle "eko" a "spořivý" varianty jsou bohužel většinou dost sociálně vybavený, takže nesplní další podmínky.
-> Alenka: Njn, to pro mě bohužel není - v práci to posrali a i když je to novej barák, tak s LPG a dokonce ani s CNG nemožno


Hlavní problém ale je, že tyhle "eko" a "spořivý" varianty jsou bohužel většinou dost sociálně vybavený, takže nesplní další podmínky.
-> dragon_cb_cz: pokud chceš emisně čistý motor, ale ne diesel, tak bych vzal cokoli v plynu - CNG nebo LPG.
NOx, PM, HC skoro nula bez potřeby nějakých složitých a drahých aftrtreatment systémů.
NOx, PM, HC skoro nula bez potřeby nějakých složitých a drahých aftrtreatment systémů.
-> Jirik_Tuňák1983: A jednou za dva roky rozčarování na ME: "dyť je to nový, jaktože to neprošlo"

-> suri 26.06.18 11:46:21: Moje řeč.
Hlavní je, aby to jelo a nemusel jsi předjíždět s kalendářem v ruce. 


aj ten môj polovičný dvanásťvalec zadymí , druchema praha stále vyrába silichrom , tak srať na to
-> Milan 136: Myslíš to okolí výfuku nějak takhle (seat ignoruj)?
img.tapatalk.com/d/.../se
hunugu.png (docela častý jev, už na dálku je vidět, co člověk dýchá, i když to třeba stojí
)
-> palinator: Nevim no, zatím jsem nic takovýho neregistroval, zato u TDi různé gen. eura ano.
-> dragon_cb_cz: Jen jestli to nebylo divadýlko stylem "pojedu to pořádně projet ať nemá kupující kecy" (starty, čmoud, brzdy,...)




-> palinator: Nevim no, zatím jsem nic takovýho neregistroval, zato u TDi různé gen. eura ano.
-> dragon_cb_cz: Jen jestli to nebylo divadýlko stylem "pojedu to pořádně projet ať nemá kupující kecy" (starty, čmoud, brzdy,...)


-> Milan 136: No já jsem se právě ve stejnej den byl podívat na dvě auta - tu Giuliettu a pak Suzuki SX4 s klasickou atmosférou s nepřímým vstřikem. A tam byl výfuk (u auta s nájezdem asi 120 tisíc) zevnitř dokonale čistej, z toho bych se snad nebál žrát....
-> Alenka: staci se podivat na ty cerny vyfuky. Na tdi ho mam zvenku vic spinavej nez zevnitr

-> Alenka:
Ideálně za studenýho motoru. To jsem viděl na funglovce 1,4 TSI a 1,0 TSI. Hulán daleko větší než EURO 4 diesel, spíš tak EURO 2.
Jinak si toho za provozu na rozdíl od vylítaných EURO 4 dieselů moc nevšímám.
Ideálně za studenýho motoru. To jsem viděl na funglovce 1,4 TSI a 1,0 TSI. Hulán daleko větší než EURO 4 diesel, spíš tak EURO 2.
Jinak si toho za provozu na rozdíl od vylítaných EURO 4 dieselů moc nevšímám.
-> Alenka: Samé radosti 

-> dragon_cb_cz: PM 10, 2.5 i 1 stejně jako u dieselu.
TSI sice vstřikují jen okolo 200 Barů ale díky odlišným fyzikálním vlastnostem paliva a principu funkce motoru je rozložení velikosti částic plus mínus stejné, akorát jich je v surovém stavu o řád méně.
Když se tomu ale trochu šlápne a jednotka v nízkých otáčkách na chvíli pustí lambda >0.8, tak si xSI s TDI nemají co vyčítat.
TSI sice vstřikují jen okolo 200 Barů ale díky odlišným fyzikálním vlastnostem paliva a principu funkce motoru je rozložení velikosti částic plus mínus stejné, akorát jich je v surovém stavu o řád méně.
Když se tomu ale trochu šlápne a jednotka v nízkých otáčkách na chvíli pustí lambda >0.8, tak si xSI s TDI nemají co vyčítat.
-> Alenka: Auto už je asi více méně vybraný, takže měnit už to nebudu, ale věřím že je to jak říkáš a radost z toho nemám
V jakých velikostech ty saze u těch přímovstřikových benzínů jsou nevíš?

-> dragon_cb_cz: nafta s DPF a SCR je emisně čistější než jakýkoli benzín, pokud ti jde o tohle.
Zážehové přímovstřiky hulí víc než EURO 4 nafty když byly nové.
Stačí jet za nějakým starším FSI nebo TSI a ty saze jsou i při velmi mírném obohacení směsi jasně vidět.
Zážehové přímovstřiky hulí víc než EURO 4 nafty když byly nové.
Stačí jet za nějakým starším FSI nebo TSI a ty saze jsou i při velmi mírném obohacení směsi jasně vidět.
-> suri: To nedokážu posoudit, ale ten ekologický aspekt mě úplně netěší
Vím, že to tady není úplně v módě, ale pro mě to byl jeden z důvodů proč preferovat benzín před naftou - a díky přímému vstřiku to je dost sporný 


-> dragon_cb_cz: tak ono fsi je blbosť ako väčšina podobných výmyslov , v reále to je skôr na škodu ako na osoh pre ktorý priamovstrek vymysleli
-> Jirik_Tuňák1983: Tak zítra se jede k Srbovi, tož uvidíme 

-> suri: Njn tak tady moc na výběr není, leda bych koupil naftu... i když je fakt že jak nad tím přemýšlím, tak jestli přímovstřik benzín nebo naftu s DPF, tak ono už by možná ta nafta s DPF pro moje eko-svědomí byla lepší...
Černější lauf je u přímovstřiku celkem normální, ale silně záleží na nátuře řidiče. Osobně se mi to zatím daří držet v normě, atmo Yaris býval černější než FII 1.4, což mě trochu zarazilo, ale on yaris jezdil skoro jen město (fun factor nula), čili na lepší prohřátí. neřku-li vypálení pavučin nebyl prostor. Myslím, že do toho mluví i teplota okolí, možná počasí (déšť a vlhko ftw?), typ oleje,... jinak dragon_cb_cz dík za tip na hadice. Nová doba no...
-> Jirik_Tuňák1983 24.06.18 21:20:31: Je otázka, jestli daný Golf je Performance nebo ne: P. má pouze přímovstřik, ne-P. má oboje, tak píšou internety. Vůbec u VW nevím, ale jestli to nejsou stejné motory jako RS vs RS245 (po novu) - tentýž rozdíl. To by mohlo v očouzení hrát roli. Jinak výkonostně jsou asi naladěné jinak.
Se z toho gépéefka ještě poserem, tédéčkaři se nám budou smát.


-> Jirik_Tuňák1983 24.06.18 21:20:31: Je otázka, jestli daný Golf je Performance nebo ne: P. má pouze přímovstřik, ne-P. má oboje, tak píšou internety. Vůbec u VW nevím, ale jestli to nejsou stejné motory jako RS vs RS245 (po novu) - tentýž rozdíl. To by mohlo v očouzení hrát roli. Jinak výkonostně jsou asi naladěné jinak.
Se z toho gépéefka ještě poserem, tédéčkaři se nám budou smát.



-> dragon_cb_cz: Zlaté MPI , nie len čo sa týka tohto ...
-> Jirik_Tuňák1983: -> suri: Díky, myslel jsem si to.
-> Jirik_Tuňák1983: Jo, snad se povede něco dohodnout, zítra budu volat do Imofy...
-> Jirik_Tuňák1983: Jo, snad se povede něco dohodnout, zítra budu volat do Imofy...
-> dragon_cb_cz: je to normálne , priamovstrek čoudí ako prase , nestíham to leštiť silichromom
-> dragon_cb_cz 24.06.18 21:06:10: To mají skoro všechny. Záleží taky, kde to jezdí nejvíc, jak a jakej je podíl studených cest a startů. Mrkni na TSi, TCe a další turbobenzíny. V podstatě všechny mají černý výfuky. I na VTi jsem měl plnej lauf sazí od nova a tata taky. Kamarád leští tátovi koncovky každej tejden na GVII GTi, jak jsou černý. Nová doba.
Jestli si nejsi jistý, vem to s další projížďkou přes servis.
Minulej měsíc u nás byl zákazník s Renaultem TCe a vejfuk jak bota. Bylo předváděcí auto autosalonu s reklamou na bocích. Nájezd minimální.

Minulej měsíc u nás byl zákazník s Renaultem TCe a vejfuk jak bota. Bylo předváděcí auto autosalonu s reklamou na bocích. Nájezd minimální.
Ještě jsem si uvědomil jednu věc... koncovka výfuku byla zevnitř na benzínové poměry dost černá. Je to u přímovstřikových turbobenzínů normální, nebo to značí problém?
-> Jirik_Tuňák1983 24.06.18 10:39:09: cemu? to myslis vazne?

-> Jarda: Až na to, že moje žena se zamilovala do jinýho auta, ale to je jedno
A chápat to nemusíš 


-> Jarda - zrušená registrace 24.06.18 09:58:07: Protože tomu rozumíš jako koza pletení.
-> dragon_cb_cz 22.06.18 14:01:24: to je ale osklive, pak ta auta nemaji vypadat, tak jak vypadaji, kdyz se todle nekomu libi
jen nechapu, ze se Ti libi stare skodovky a pak takovehle hruzy

Ale moji sestre by se to libilo... tak chapu tu manzelku, schvalne se zeptam pritelkyne.



Ale moji sestre by se to libilo... tak chapu tu manzelku, schvalne se zeptam pritelkyne.
-> Jirik_Tuňák1983: Jo, měl jsem to čekat. Ještě jsem se byl teď večer podívat na jednu SX4 v automatu, to by byla totální volba rozumu, krásně zachovalý auto s perfektní historií... jenže teď už na něj ženu nikdy nepřesvědčím 

-> dragon_cb_cz 23.06.18 20:42:28: Já to říkal. Já to říkal.
Když sháněla auto kolegovo švagrová, tak furt nevěděla co a on už byl coby poradce zoufalý. Mno a já jsem jednou přijel Karkule Bravíkem, což je podobný sexy styl jako tady Julča a navíc se jí vešel do rozpočtu. Řekl jsem mu, ať jí zavolá, aby se přišla podívat. A výsledek? Tohle chci!
Je to dva roky. Teď už tím moc nejezdí, změnila zaměstnání a má tuším služební, nicméně vůz zůstal v rodině a jezdí jím její rodiče. Kolega si ho teď nedávno půjčoval do Brna, takže i s tou atmo 1.4 nejezdí jen kolem komejna. Spokojeni jsou všichni. Mimochodem, i on se původně trochu šklebil, protože do té doby byl jen na Škodovky. Bravík je nejspolehlivější auto v jejich rodině. 



-> Jirik_Tuňák1983: Hele u ženy to byla
na první pohled
Jak k tomu byla před tím skeptická, tak je teď zamilovaná.... stejná story jako s Aerem, jak jsem jí to jednou ukázal, tak už to asi budu muset koupit 



-> dragon_cb_cz 23.06.18 16:19:25: Pak tedy bude za ty peníze ideální se s tím někde zastavit a případně si dohodnout slevu na případnou opravu něčeho.
A co na to říkala vůbec žena? 


-> Jirik_Tuňák1983: Byli jsme dneska s dětma, takže jsem si projel jen dva krátké okruhy já (při tom prvním to bylo studené, tak jsem si dohodl ještě druhý, abych tomu mohl trochu šlápnout) a jeden žena. TCT řadí moc hezky (a oproti třeba Aisinu v Saabu se mu moc nechce odřazovat, radši to nechá točit
), v manuálním módu to taky poslouchá rychle (na rozdíl od toho Aisina si dovedu představit s tou převodovkou pracovat v nějakém "ostrém" režimu). Je to celkem svižné (ale jak říkám, půlku doby to bylo studené, tak jsem tomu moc šlapat nechtěl). Ten splašený zátah Aera to sice nemá, ale zase pocitově ten motor je daleko "lehčí", Aero má hrozně těžký setrvák, tohle je jednoznačně daleko točivější.
No ale hlavně ty sesle... to je to co jsem hledal. Za celou dobu co teď vybíráme první sedačky, od kterých jsem sedl a nic mě netlačilo. Celkově jsem se v tom autě cítil fakt dobře.
Jinak tohle nebylo zrovna "orosené", zespod té hadice toho bylo dost (dost na to aby to bylo fakt mastné, ne jen trochu omaštěný prach) a na tom filtrboxu taky dost "mokré". Kdo ví, třeba je to normální, ale znervóznělo mě to, takže bych s tím možná raději někam sjel... a nebo zkusil uhádat nějakou slevičku.
Ad intervaly - jo, je to zjevně dost časté. Blbé je, že to přesně způsobuje problémy s tím MultiAir modulem... ale tak v nejhorším ho člověk jednou vymění no.

No ale hlavně ty sesle... to je to co jsem hledal. Za celou dobu co teď vybíráme první sedačky, od kterých jsem sedl a nic mě netlačilo. Celkově jsem se v tom autě cítil fakt dobře.
Jinak tohle nebylo zrovna "orosené", zespod té hadice toho bylo dost (dost na to aby to bylo fakt mastné, ne jen trochu omaštěný prach) a na tom filtrboxu taky dost "mokré". Kdo ví, třeba je to normální, ale znervóznělo mě to, takže bych s tím možná raději někam sjel... a nebo zkusil uhádat nějakou slevičku.
Ad intervaly - jo, je to zjevně dost časté. Blbé je, že to přesně způsobuje problémy s tím MultiAir modulem... ale tak v nejhorším ho člověk jednou vymění no.
-> dragon_cb_cz 23.06.18 15:26:24: Zkusit to můžeš, ale orosený hadice nebo spoje má hodně turboaut, i když je klidně vše OK. Navíc jejich turba moc neodchází. Může to být mlhou, kterou to provozem nasbírá přes cooler. Jak to jede? Tyto intervaly bude mít většina aut. Já to měl u Cromíka 2 nebo 3 servisky stejně. Jenom Volvu to vycházelo po max. 10 - 12 000 km.