skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> minno: Jako na jednu stranu jo, na druhou fakt záleží jak to auto používají viz. co psal-> Sita 12.08.25 10:40:55: A jak říkám i takhle shnilá O1 bude bezpečnější jak třeba ten P106 co tady-> charon: vyvařuje. Tvé srovnání s domem je nevhodné, resp. lepší bydlet v domě se starými okny do kterého táhne, než bydlet pod mostem.
-> saskyn2: Povedal by som, že takýto stav je už ale hodne ďaleko aj za nejakým stredobodom a aj za zdravým rozumom. Malo to byť dávno v šrote, bodka.
Rovnako na hlavu by bolo bývať v dome, ktorý sa ti rozpadá pred očami a každú chvíľu sa môže zrútiť a majiteľovi by to bolo šumak.
Ale mne osobne je to jedno, len sa zamýšľam nad hranicami súdnosti určitých ľudí
Rovnako na hlavu by bolo bývať v dome, ktorý sa ti rozpadá pred očami a každú chvíľu sa môže zrútiť a majiteľovi by to bolo šumak.
Ale mne osobne je to jedno, len sa zamýšľam nad hranicami súdnosti určitých ľudí

-> minno: prostě jsou lidi pro který není auto stredobod vesmíru. S tím nejde nic dělat, jen se s tím smířit....
-> vhml 12.08.25 11:09:46: jo chtěl jsem napsat to samý. Kotouče zrovna vyjdou úplně stejně. Ale samozřejmě největší rozdíl bude v tom co to auto má navíc, tj. třeba dpf vstřiky atd. Na druhou stranu pořád lepší jak něco vyvarovat...
-> saskyn2 11.08.25 22:46:53: No však práve to, že v tomto štádiu rozkladu už s tým nejde robiť nič a dávno to malo byť v šrote.
To už dávno nie je v štádiu "do vedľajšej dediny to stačí".
Aspoň ten vyčnievajúci kus by som urval, nech to nestraší
To už dávno nie je v štádiu "do vedľajšej dediny to stačí".
Aspoň ten vyčnievajúci kus by som urval, nech to nestraší

-> charon 12.08.25 10:54:22: no zrovna kotouč je blbej příklad. Ten stojí pořád "stejně" ať je to jedničková ovec, nebo čtyřková. A případný pětikilo rozdílu asi majitele novýho auta jednou za 5 let nepoloží.
V gumách ale už umí lítat solidní částky jen kvůli tomu, že to má od výroby "nestandartní" rozměr.
V gumách ale už umí lítat solidní částky jen kvůli tomu, že to má od výroby "nestandartní" rozměr.
-> saskyn2: Tak já jsem taky lepič domaservisovatel, protože moje vozy nikdo koupit nechce za rozumnou zůstatkovou cenu (29, 27 a 25 let stáří
), tak je držím při životě. Teď třeba před STK vyvařuju P106, u kterýho bylo "jen" pár věcí, a to je to pracovní auto "do lesa". A teda záložní, když se něco posere na mojem nebo manželky autě. Taky jsem po koupi neudělal dutiny 
na druhou stranu si v mém okolí spousta lidí koupila "moderní" vozy (řekněme OCTA III a podobné ekvivalenty) a všichni se hrozně diví cenám servisů. Vždyť přece za jedničkovou Octu do tý doby platili např za kotouče polovic ... A zase chcou cpát do aut ty nejlevnější díly co se dají koupit, kupujou co nejlevnější čínský gumy, hlavně že 18", nemění olej, protože henten je Long Life co najede 50 000 km ... Pak je ty auta občas nechávají na cestě, gumy v dešti nebo sněhu kloužou a z toho vznikají různý Urban Legend o nespolehlivosti a zlatejc starejch časech ...


na druhou stranu si v mém okolí spousta lidí koupila "moderní" vozy (řekněme OCTA III a podobné ekvivalenty) a všichni se hrozně diví cenám servisů. Vždyť přece za jedničkovou Octu do tý doby platili např za kotouče polovic ... A zase chcou cpát do aut ty nejlevnější díly co se dají koupit, kupujou co nejlevnější čínský gumy, hlavně že 18", nemění olej, protože henten je Long Life co najede 50 000 km ... Pak je ty auta občas nechávají na cestě, gumy v dešti nebo sněhu kloužou a z toho vznikají různý Urban Legend o nespolehlivosti a zlatejc starejch časech ...
-> Milan 136 12.08.25 08:47:35:

Taky je neco jinyho pokud se s tim jezdi uz jen do vedlejsi vesnice do kramu nebo k doktorovi, to si myslim, ze na to je tenhle vrak jeste pouzitelnej...
Pokud se s autem jezdi za vsech okolnosti a jeste navic stoji venku, tak nejaka udzba steteckem spolu s dutinama jednou za rok to stejne nezachrani, tyhle veci si musis poctive odmakat a taky to neco stoji. Pravidelne mejt, odsolovat, vsechno impregnovat, atd...
Jinak pokud dobre vidim tak je to pred face, takze to klidne muze bejt stary uz skoro 30 let



Taky je neco jinyho pokud se s tim jezdi uz jen do vedlejsi vesnice do kramu nebo k doktorovi, to si myslim, ze na to je tenhle vrak jeste pouzitelnej...
Pokud se s autem jezdi za vsech okolnosti a jeste navic stoji venku, tak nejaka udzba steteckem spolu s dutinama jednou za rok to stejne nezachrani, tyhle veci si musis poctive odmakat a taky to neco stoji. Pravidelne mejt, odsolovat, vsechno impregnovat, atd...
Jinak pokud dobre vidim tak je to pred face, takze to klidne muze bejt stary uz skoro 30 let

-> charon: Tak pokud tě to auto živí, nebo ti šetří čas, potřebuješ ho k jízdě do práce atd. tak to samozřejmě není investice bez návratnosti. A těch lidí co kupují auto na dojetí skokově ubylo společně s buzerací s přepisem-ekodaní, odpovědností majitele za pokuty atd. Kdysi si pamatuju že bylo běžný koupit auto za litr dva, neřešit přepis a jezdit dokud to jde, to se dneska už prakticky neděje. Naopak zase asi přibylo lidí co to své staré auto dojíždějí do mrtva, protože nedává ekonomický smysl ho ještě někomu prodávat.
-> saskyn2 12.08.25 08:32:31: Tak samozřejmě že stojí. Ono pořízení auta je první z nekončící řady investic bez návratnosti, leč to pořád spousta lidí nechce chápat.
le jo, znám lidi co kupujou zásadně auta na dojetí po poslední STK, tankujou vždy jen za 200 Kč, protože když se na tom autě něco posere, tak jede rovnou do hutí ...
le jo, znám lidi co kupujou zásadně auta na dojetí po poslední STK, tankujou vždy jen za 200 Kč, protože když se na tom autě něco posere, tak jede rovnou do hutí ...
-> Milan 136 12.08.25 08:47:35: mě to taky napadlo ale nechtěl jsem rejpat
-> palinator: Tak to je vidět na první pohled ne?
Jinak souhlas, s tímhle by mě vyrazili z stk už tak 10 let zpátky. Nescrapujou to dokud to pojede, nebo nebudou muset a pokud jezděj někde do vesnice vedle, tak je jim to asi úplně jedno. Já bych do takový shnilotiny děti neposadil, na druhou stranu je fakt že i takhle shnilá O1 bude bezpečnější než fungl novej favorit, nebo felicie a taky v nich lidi ještě jezdí, asi nemá smysl to hrotit...žij a nech žít.

-> palinator: Tak to je vidět na první pohled ne?

-> saskyn2:
Jen jsem se chtěl připomenout, že tu dlouho nezazněl jeden důležitej výraz.
Morálně zastaralý vůz

Aut je všude jako sraček, tak pokud k tomu autu neměl nikdo žádnej vztah (a jistě mě tu nikdo nebude přesvědčovat o opaku), tak nevidim proč to okamžitě nescrapovat. Spíš bych teda chtěl vidět, jak se dělaj na Slovensku technický kontroly, protože tohle by u nás neprošlo už zhruba tak před 15 lety.
Jen jsem se chtěl připomenout, že tu dlouho nezazněl jeden důležitej výraz.
Morálně zastaralý vůz

Aut je všude jako sraček, tak pokud k tomu autu neměl nikdo žádnej vztah (a jistě mě tu nikdo nebude přesvědčovat o opaku), tak nevidim proč to okamžitě nescrapovat. Spíš bych teda chtěl vidět, jak se dělaj na Slovensku technický kontroly, protože tohle by u nás neprošlo už zhruba tak před 15 lety.
-> saskyn2 12.08.25 08:32:31: ja platil 9 za nástřik voskem a dutiny
-> saskyn2 12.08.25 08:32:31: Když si vezmeš, že na ty dutiny musíš ještě dojet někam na pobřeží moře... To bych se na to vysral 

-> charon: Tak i ta údržba něco stojí, kolik dneska budou stát jen dutiny a přešplíchnutí podvozku v servisu? Jestli má ta oktávka 25 let tak si to spočítej. A před panelákem to asi nikdo dělat nebude. Ale jo rozumím jak to myslíš
-> Borderer:

-> Borderer:

-> saskyn2: Jenže to z druhý strany má benefit. Pak můžeš do auta prostě skočit a frčet na druhej konec republiky bez týdenní přípravy s jistotou, že dojedeš domů. Tímhle bych měl strach jet do vedlejší dědiny. 

-> saskyn2: Na druhou stranu pokud tomu autu někdo poskytne aspoň základní údržbu jednou za uherskej rok, tak to do takovýchleho stadia vůbec nedojde. Pokud se každou pětiletku prošplíchnou dutiny a přede se spodek se stečkem / vazelínou, tak to takhle neshnije ... Takhle končí ty superpolehlivý auta majitelů, co do toho jen lejou benzín ... I když to možná není špatná cesta, to zas bych nechtěl hodnotit
-> Milan 136: už tak před 10-15 lety no

-> saskyn2 11.08.25 22:46:53: Tohle už ale doježděný je

-> minno: A co by s tím měli dělat? Rvát do toho dvojnásobek ceny auta za vyvaření? Normálně to dojezdí a koupí jiný, což je mimochodem jediná rozumná volba. Špatně to děláme právě my co jsme nemocný a musíme to mít hezký a na tom autě pořád něco ladit a schválně říkám my protože bohužel já jsem taky ten případ
ale mám ještě nějaký meze, takže s tímhle bych už taky nic nedělal leda prodal cikánům na dojezd


-> minno 11.08.25 14:54:38: slušná hniloba teda...
Oct1 z vedľajšej ulice. Určite prvý majiteľ, pretože to auto/rodinu poznám a majú ho už 20+ rokov.
Nechápem celkom myšlienkové pochody tej rodiny, že to nechajú dôjsť až do takéhoto zúfalo-smutného štádia.
Pritom to auto normálne stále používajú a myslím, že je to jediné auto danej rodiny.
Som zvedavý na jej ďalší osud, t. j. ako dlho ešte dokážu s tým fungovať do úplného rozpadnutia
Nechápem celkom myšlienkové pochody tej rodiny, že to nechajú dôjsť až do takéhoto zúfalo-smutného štádia.
Pritom to auto normálne stále používajú a myslím, že je to jediné auto danej rodiny.
Som zvedavý na jej ďalší osud, t. j. ako dlho ešte dokážu s tým fungovať do úplného rozpadnutia

-> Jirik_Tuňák1983 07.08.25 21:09:29: mqb je platforma koncernu- praxi udělají podvozek a pak na něj roubujou různý karoserie a ACC je adaptivní tempomat
-> Nwkt 07.08.25 21:07:36: Co je prosím pěkně MQB a ACC? Jsem v těchto označeních Lajka. 

-> Jirik_Tuňák1983: To u těch MQB zadních brzd neplatí a to ještě pokud jezdíš na ACC, tak to brzdí hlavně zadkem. Nevím z čeho ty kotouče dělají, ale hnije to před očima
-> minno 07.08.25 16:10:15: Teď už nás to netrápí, jezdíme cca 36 a 24 km jednu cestu denně. Předtím ale málo a žena na nákup pár km. Jezdilo to v létě v zimě. Jenomže proto jsem taky říkal, že vyráběči pohonných hmot budou mít kotouče spíše na hadry, než když do toho sednu já a jedu ostře s minimálně 2x vyšší spotřebou, tzn. že kupodivu i brzdím.
-> Milan 136: A ako často jazdí a aké tam býva počasie? Jazdí aj v soli?
Na tých ATE kotúčoch, čo dávam ja, je z výroby len taká šedivá základná farba a to je po prvej zime v soli v háji. Ty to máš netknuté.
Na tých ATE kotúčoch, čo dávam ja, je z výroby len taká šedivá základná farba a to je po prvej zime v soli v háji. Ty to máš netknuté.
-> minno 07.08.25 16:10:15: Stojí venku právě.
Ale pobavilo ma, ako kolegovi na firemnom Superb iV / 2020 minule odhnilo uchytenie tepelného štítu výfuku

-> Milan 136 05.08.25 20:41:33: Povedal by som, že je to dosť individual. Ak auto málo jazdí a stojí v suchej garáži, tam to nemá dôvod hniť.
Ale ak auto stojí celoročne vonku a jazdí málo (t. j. len občas a nepravidelne), je to pre kotúče smrť.
Asi záleží aj od lokality a klimatického podnebia.
Ale neverím, že niekomu auto stojí vonku, jazdí len občas a kotúče mu vydržia
Možno ak -> Jirik_Tuňák1983 07.08.25 08:58:10: jazdí málo km, ale zato pravidelne (denne).
2 týždne dozadu som menil necelé 3-roky staré/20 tkm predné ATE na Punte. P strana ešte OK, L nie.
Auto občas stojí aj 5 dní. Po každom daždi je na kotúčoch líška (bodky), ale zakaždým po daždi sa snažím auto prebehnúť a brzdy vybrzdiť. Rovnako sa snažím brzdy využívať aj za bežnej jazdy, práve preto, aby to nehnilo... Nedbať na to, tak mením kotúče asi raz ročne
A žijem v najchladnejšej oblasti SR, dlhá zima, veľa vlhkosti (takmer každé ráno po noci) a málo tepla a sucha.
Ale ak auto stojí celoročne vonku a jazdí málo (t. j. len občas a nepravidelne), je to pre kotúče smrť.
Asi záleží aj od lokality a klimatického podnebia.
Ale neverím, že niekomu auto stojí vonku, jazdí len občas a kotúče mu vydržia

2 týždne dozadu som menil necelé 3-roky staré/20 tkm predné ATE na Punte. P strana ešte OK, L nie.
Auto občas stojí aj 5 dní. Po každom daždi je na kotúčoch líška (bodky), ale zakaždým po daždi sa snažím auto prebehnúť a brzdy vybrzdiť. Rovnako sa snažím brzdy využívať aj za bežnej jazdy, práve preto, aby to nehnilo... Nedbať na to, tak mením kotúče asi raz ročne

A žijem v najchladnejšej oblasti SR, dlhá zima, veľa vlhkosti (takmer každé ráno po noci) a málo tepla a sucha.
-> Jirik_Tuňák1983:
Neboj, již brzy v každé rodině...
Neboj, již brzy v každé rodině...

-> Milan 136: Nechápu taky, origo MQB chlazený zadky mi zhnily na padrť. Dal jsem ATE a je to nebe a dudy ....
-> Sita 07.08.25 09:04:08: Už sháněj zadní brzdy 

-> Jirik_Tuňák1983 07.08.25 08:58:10: vsechno slysim! 

-> Milan 136 05.08.25 20:41:33: Nikdy mi nezrezly brzdy na autech jak píšeš. Vždy se měnily jako opotřebené. A to i když ta auta stála venku a jezdilo se málo, protože jsem měl do práce kousek a žena byla na mateřské. Tak buď je chyba v konstrukci, materiálu a nebo lidech, kteří si leští péra nad tím, jak jezdí za 2,8 litru, ale díky tomu nepotřebují brzdit. 

-> Milan 136 05.08.25 20:41:33: tiez mam tu to skusenost..
Zadní ATE na Octavii po cca 2 letech, která spíš stojí než jezdí. Se zataženou ručkou.
Když vidím v práci ty shnilý zadní brzdy na těch Superbech, Kodiaqách...
Evidentně to jde udělat tak, že se to obrousí a nehnije.
Když vidím v práci ty shnilý zadní brzdy na těch Superbech, Kodiaqách...
Evidentně to jde udělat tak, že se to obrousí a nehnije.
-> ajok 02.08.25 22:14:51: na passata jsem kupoval nějaký obyč a funguje dobře
tyhle plastový se nevydíraji jako železný 


-> Bukaj 02.08.25 21:21:14: jj, tak valecek si koupim a budu vozit s sebou, jakou vzit znacku? autodilos.cz/autodily/...
/spojka-prislusenstvi-ovla
dani-spojky-pomocny-valec?
type=pomoc... jen gumicky asi ne, predpokladam, ze bude teda vybehany, frenkit byvaji vetsi, ale to by byla jen z nouze ctnost
Jo s tim brzdenim me to napadlo, ale desky jsou stale silne... a, ze by teklo do posilovace, to doufam ne, to by se zavzdusnovalo, ne?
Jo s tim brzdenim me to napadlo, ale desky jsou stale silne... a, ze by teklo do posilovace, to doufam ne, to by se zavzdusnovalo, ne?
-> ajok: Tak pracovní spojkovej válec je u O1 po těch letech klasika...
...nebo jsi tolik brzdil, že jsi ojel desky a kapalina je ve třmenech s vytlačenými pístky
V horším případě bude šplouchat v posilovači.
...nebo jsi tolik brzdil, že jsi ojel desky a kapalina je ve třmenech s vytlačenými pístky

V horším případě bude šplouchat v posilovači.
Tak po 6 tis.km, co jsem delal zadni brzdy nemam brzdovou kapalinu :/. Ze by to bylo v hydraulice brzd neverim, brzdi to normalne, pedal tvrdy, okolo zadnich brzd vse suche. Pod autem nic, ale mam velkej plech, tak mi tece asi nadobka nebo nekde ve spojce, ale nikde jsem nic nenasel
Jediny, ze byla kapicka neceho pod spojkou trubicky ke spojkovymu prasatku, ale kdyz jsem na tu trubicku zespod sahal, tak sucha...
Vlastne vzpominam, ze nez jsem se pustil na jare do repasu zadnich trmenu, tak jsem se divil, ze v nadobce mam nejak malo kapaliny

Jediny, ze byla kapicka neceho pod spojkou trubicky ke spojkovymu prasatku, ale kdyz jsem na tu trubicku zespod sahal, tak sucha...
Vlastne vzpominam, ze nez jsem se pustil na jare do repasu zadnich trmenu, tak jsem se divil, ze v nadobce mam nejak malo kapaliny

-> Pavel P@nkáč: Sused ju predal do rodiny, vymenila sa zadná náprava a jazdí ďalej.
Dlhé roky bolo to auto navonok veľmi slušné, sused na nej aj dával meniť motor (1,6/55, pôvodný už žral olej) a viem, že občas dával niečo aj prelakovať (napr. prahy - obité od kamienkov), aby to vyzeralo k svetu, ale posledné 2-4 roky to už začalo ísť dole vodou...
Dlhé roky bolo to auto navonok veľmi slušné, sused na nej aj dával meniť motor (1,6/55, pôvodný už žral olej) a viem, že občas dával niečo aj prelakovať (napr. prahy - obité od kamienkov), aby to vyzeralo k svetu, ale posledné 2-4 roky to už začalo ísť dole vodou...
-> minno: tahle octavie podle koroze toho lemu to má už za sebou ne? ta z těch zpráv byla asi lepší ale je to ted častý problém O1.
Nj, to sa stalo garážovému susedovi na Oct1 pred 2 rokmi a ani si to nevšimol a jazdil ďalej, kým som ho na to neupozornil
skoda-virt.cz/cz/.../1813 80-octavia-1-8-20v-1?gotop ost=4...

skoda-virt.cz/cz/.../1813 80-octavia-1-8-20v-1?gotop ost=4...
-> ajok 28.07.25 08:46:03: Úplně přesně stejně byla shnilá zadní náprava na manželčině Octě jen výrazně méně ... Pupen tam byl už při koupi (v roce 2016? cca), pak se s tím 6 let norméně jezdilo a pak jsem to chtěl před STK pupen vybrousit a ošetřit a nakonec tam byla ďoura 4x4 cm. Nicméně ani pod náporem palice do SB to nepovolilo - nápravu jsem teda pro jistotu měnil za novou druhoškovou, tu jsem pro sichr prolil voskem. Takže toto než shnije je prostě jen nulová údržba a nebo se na tu nápravu nikdo nikdy z blízka nepodíval ...
-> Tomaso435: Já naopak na těch samoobslužných wapkách myju auta jen zespodu (podběhy od bahna)...

-> Bukaj 28.07.25 08:54:09: tak víš jak, na wapce u kauflandu se auta mejou jen z venku.
Zespoda zůstává metrák hlíny.....
Zespoda zůstává metrák hlíny.....
-> ajok: Nezlob se na mne, ale podívej se na tu nápravu jako celek, včetně tý brzdový trubičky, na který je taky jasně vidět pokročilá koroze, přestože je rozmazaná. :) Tady má Bukaj pravdu, tohle se muselo zjevně rozpadat už na poslední STK a v konečné fázi nějakou dobu ohýbat, než se to takhle utrhlo úplně.
-> Bukaj 28.07.25 08:54:09: Bukaji, psal jsem jake budou komenty, ne jak to je ve skutecnosti a jak to vidime my :), ale z venku todle videt moc neni, vim min. o 5 autech, kde se to stalo a mam z toho strach i u moji fabie, ale u fabie jsem o tom jeste neslysel a tu napravu mam asi nejohnilejsi vec na aute.
Tady o tom dokonce Vrablova pise www.portalridice.cz/clane k/vymena-napravy-na-skoda- octavia je se s touto zavadou poprve setkal u odjetyho a utahanyho prima vietnamskyho formana tak pred 20 lety.

Tady o tom dokonce Vrablova pise www.portalridice.cz/clane k/vymena-napravy-na-skoda- octavia je se s touto zavadou poprve setkal u odjetyho a utahanyho prima vietnamskyho formana tak pred 20 lety.
-> ajok: Ne, že jezdí starou vránou, ale do jakého stavu to nechá dojít. Zajímalo by mne, dokdy to má technickou. Tohle se nestane za jednu zimu...
