skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ŠKODA 120L
Toto vozidlo zažilo nejvíce s TURBO motory, které jezdí v jiných autech a třeba časem zase zažije. Motorů zažilo nemálo...
Karoserie: M1
V roce 2009 mi bylo nabídnuto ujmutí se 120ky, která měla jít na likvidaci.
Vzhledově nic moc, ale při ohledání naprosto zdravá karoserie.
Následovalo - obroušení míst,kde začínala rez a přetření základem + tlumex + dutiny.
Barva červená šípková 8125
Podvozek:
obě nápravy vyztuženy dle L/A
přední pružiny od Tunera2 80kN 200mm
zadní pružiny kyvka + domky vlečka
stabilizátor 20mm od pana Svozila + gumy stabilizátoru od Pemita
nové ložiska a náboje
stavitelné tlumiče GAZ - vrchní uložení předního tlumiče posunuto o 50mm výše, nastavení předek/zadek 10/13
Brzdy:
sériový okruh pro Š130
přední sériové čtyřpísty, chlazené kotouče Brembo, destičky DS2500
zadní brzdiče Octavia 1,8T + kotouče 239mm
Motor: Škoda 120L
Světe div se, ale tento vůz pohání skoro 1200cm3 :)
vyčištěný blok a veškeré součástí funkčního systému
vložky po výbrusu + nové písty 72mm
vahadla C sestavené z Fa+Fe
vačka Chovanec 278/270 zdvih 6,9/6,7
odlehčené písty a ojnice
hlava 120L kompletně upravená - vodítka s guferama, nové ventily, sedla na bezolovo, KP 10,6:1
nový karburátor SEDR 2932 na 120L, trysky dle 120LS
zapalování pouze přes řídící jednotku IMFsoft
mazání Castrol 10W40, Filtr oleje pro Fabii
setrvačník Felicia MPI + přítlačák Felicia 1,6 + lamela serie
alternátor 55A
širokopásmová lambda A/F
čidlo klepání
Převodovka: 5Q SP 4,22
Kola: Minator
KN Minator 5.5J R15 - YOKOHAMA Parada 195/50
Informace
Vmax: 170km/h
0-100: XX s ?
kW/Nm: XX ?
Videa
více o různých pokusech na Youtube jinak zde sériovka .....
- Zrychlení 0-100km/h Skoda120L v úpravě
-video auta v pohybu
Predchozi vuz SKODA 136GL
TENTO VŮZ SE BEHEM DUBNA 2009 PODROBIL TOTÁLNÍ LIKVIDACI
vzpominka
zkouška sprintu 742.136 KP10,6:1 vačka270/270( pavlíček )
VÍCE O TYPU ŠKODA 136GL
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
Toto vozidlo zažilo nejvíce s TURBO motory, které jezdí v jiných autech a třeba časem zase zažije. Motorů zažilo nemálo...
Karoserie: M1
V roce 2009 mi bylo nabídnuto ujmutí se 120ky, která měla jít na likvidaci.
Vzhledově nic moc, ale při ohledání naprosto zdravá karoserie.
Následovalo - obroušení míst,kde začínala rez a přetření základem + tlumex + dutiny.
Barva červená šípková 8125
Podvozek:
obě nápravy vyztuženy dle L/A
přední pružiny od Tunera2 80kN 200mm
zadní pružiny kyvka + domky vlečka
stabilizátor 20mm od pana Svozila + gumy stabilizátoru od Pemita
nové ložiska a náboje
stavitelné tlumiče GAZ - vrchní uložení předního tlumiče posunuto o 50mm výše, nastavení předek/zadek 10/13
Brzdy:
sériový okruh pro Š130
přední sériové čtyřpísty, chlazené kotouče Brembo, destičky DS2500
zadní brzdiče Octavia 1,8T + kotouče 239mm
Motor: Škoda 120L
Světe div se, ale tento vůz pohání skoro 1200cm3 :)
vyčištěný blok a veškeré součástí funkčního systému
vložky po výbrusu + nové písty 72mm
vahadla C sestavené z Fa+Fe
vačka Chovanec 278/270 zdvih 6,9/6,7
odlehčené písty a ojnice
hlava 120L kompletně upravená - vodítka s guferama, nové ventily, sedla na bezolovo, KP 10,6:1
nový karburátor SEDR 2932 na 120L, trysky dle 120LS
zapalování pouze přes řídící jednotku IMFsoft
mazání Castrol 10W40, Filtr oleje pro Fabii
setrvačník Felicia MPI + přítlačák Felicia 1,6 + lamela serie
alternátor 55A
širokopásmová lambda A/F
čidlo klepání
Převodovka: 5Q SP 4,22
Kola: Minator
KN Minator 5.5J R15 - YOKOHAMA Parada 195/50
Informace
Vmax: 170km/h
0-100: XX s ?
kW/Nm: XX ?
Videa
více o různých pokusech na Youtube jinak zde sériovka .....
- Zrychlení 0-100km/h Skoda120L v úpravě
-video auta v pohybu
Predchozi vuz SKODA 136GL
TENTO VŮZ SE BEHEM DUBNA 2009 PODROBIL TOTÁLNÍ LIKVIDACI
vzpominka
zkouška sprintu 742.136 KP10,6:1 vačka270/270( pavlíček )
VÍCE O TYPU ŠKODA 136GL
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
Dušan / Škoda 120L NR.1 - komentáře:
20:12:53
14.05.2013
14.05.2013

Vrba
-> Dušan: a co vůle / výška kol?Zkoušel jsi měřit měrkama jaká tam jeste jde?Já měl kola přes a zabrušoval jsem je na vůli menší než 0,05mm.A co zkusit jinej tlakoměr.Zdá se mi,že ten můj přeměřuje,tak jinej by mohl klidně podměřovat.
16:19:59
14.05.2013
14.05.2013

Fifa
-> Dušan: Sice se bojíš úpravy jakou řeší Urbi, ale přesně tohle čerpadlo se na tento motor dávalo už v česaně. Více v jeho tématu, nebo přes SZ.
12:00:32
14.05.2013
14.05.2013

Eidy
-> Dušan: CO ještě můžeš zkusit je nacpat tam olejovej filtr ze žigula nebo prostě větší. Prej to zvýšilo tlak oleje. Asi bych šel spíš do delšího. Olej se pak filtruje přes větší plochu nižší rychlostí a neměl by být takový úbytek tlaku. Ale ruku do ohně za to nedám.
A co najít jinou kliku, která do toho pasuje? Před lety jsem se byl podívat na rozebraný OHC ze 720 a tam byla klikovka v podstatě žigulácká. Ne že bych to já poznal, ale prodávající to povídal. Nebo zkus vyprosit klikovku na jourinovi.
A co najít jinou kliku, která do toho pasuje? Před lety jsem se byl podívat na rozebraný OHC ze 720 a tam byla klikovka v podstatě žigulácká. Ne že bych to já poznal, ale prodávající to povídal. Nebo zkus vyprosit klikovku na jourinovi.
11:22:29
14.05.2013
14.05.2013

Dušan
-> Eidy: bylo to na mezni toleranci. Prebrus se zamitl. Samozrejme ze to neni novej motor, ale repas staryho takze se neni cemu divit. Dneska to jeste podlozim at to stoupne aspon trochu a bude klid.
08:54:00
14.05.2013
14.05.2013

Eidy
-> Dušan: Tak to je možná ono. Jsi ještě v toleranci nebo už je průměr o pár stovek menší?
06:33:11
14.05.2013
14.05.2013

Dušan
-> Eidy: je to puvodni rozmer, jen vylestena
23:26:39
13.05.2013
13.05.2013

Eidy
-> Dušan: A ty máš přebroušenou klikovku?
23:23:43
13.05.2013
13.05.2013

Dušan
-> Eidy: nejsem si jisty takovou upravou a jeji ucinnosti. Pokud originalni cerpadlo dava bezproblemu treba 6b tak proc predelavat komplet system. Jakmile to nenatlacim ani pres upraveny saci kos tak muzu premyslet, ale to zjistim az zitra.
23:15:40
13.05.2013
13.05.2013

Eidy
-> Dušan: Zkus to jako Urbi
skoda-virt.cz/cz/.../1525 09-olejove-cerpadlo-a-nedo statek-maz-tlaku
skoda-virt.cz/cz/.../1525 09-olejove-cerpadlo-a-nedo statek-maz-tlaku
22:43:44
13.05.2013
13.05.2013

Dušan
-> Matysek007: jak se rika, to je ta posledni moznosz
. Ne vazne. Podle me to pousti zpet ventil saciho kose.

22:34:09
13.05.2013
13.05.2013

Matysek007
→ Dušan : Co se skusit poradit s Jourinem , určitě by s tim měli zkušenosti ?
22:29:17
13.05.2013
13.05.2013

Dušan
-> minno: jako oleje to dava mraky, protoze jsem zapomel predelat ten krajni sroub na prsach a behem 5s bylo venku pres litr oleje
. Lepsi to je, ale fakt minimalne. Bud je to brzdeny na vymeniku oleje coz me nezda nebo je v tom motoru fakt moc lozisek 


22:25:12
13.05.2013
13.05.2013

minno
-> Dušan: ale zlepšilo sa to, nie? Tak pridaj ešte jednu podložku a uvidíš čo to spraví, či sa niečo zmení. Ono to bude asi aj tou 5x uloženou kľukou.
22:14:54
13.05.2013
13.05.2013

Dušan
Ja uz nevim co s tim :) Novy prsa, komplet cerpadlo, podlozena pruzina saciho kose a porad to tlaci max 4 bary :) Za tepla to jde tak na 3. Chapu, ze to ma vsude mozne samej vyvod takze to tak nenatlacim, ale tech 5 by to mohlo davat porad :)
12:37:25
12.05.2013
12.05.2013

minno
Ono sa tie rozvody takto trochu natiahnu asi po prvých kilometroch keď sú ako nové ešte dosť našpanované - "sadnú si". Ďalšími kilometrami sa to už tak brutálne asi nezhoršuje.
19:49:49
11.05.2013
11.05.2013

Vrba
-> Dušan: rekl bych ,že normální stav.Měl jsem to kdysi rozebrane po 150km a bylo to dost podobné,...
12:15:21
11.05.2013
11.05.2013

Dušan
-> minno: rozvody jsou radoby origo skoda.
12:13:57
11.05.2013
11.05.2013

minno
-> Dušan: Tak tie rozvody nič moc teda, čo sú to zač? Ja som tiež dával jednu podložku M5 pod závlačku a zatiaľ nič nestrelilo :-) Mám najnovší typ sacieho koša. A čo som tak porovnával pružiny zo sacích košov tak starý / nový typ je tam úplne iná pružina, aj dĺžka aj sila. Ale zas najnovší kôš má aj hrubšiu trubku na nasávanie oleja.
09:38:23
11.05.2013
11.05.2013

Dušan
-> Vrba: jednu klasickou podložku m5
09:24:30
11.05.2013
11.05.2013

Vrba
-> Dušan: Ale ne o moc.Mám starší typ koše,podloženo cca 2 mm a za studena mam na budíku až 7 bar a mnohdy čekám dutou ránu z motorového prostoru.Ale za tepla je to ideal.