ŠKODA 120L
Toto vozidlo zažilo nejvíce s TURBO motory, které jezdí v jiných autech a třeba časem zase zažije. Motorů zažilo nemálo...
Karoserie: M1
V roce 2009 mi bylo nabídnuto ujmutí se 120ky, která měla jít na likvidaci.
Vzhledově nic moc, ale při ohledání naprosto zdravá karoserie.
Následovalo - obroušení míst,kde začínala rez a přetření základem + tlumex + dutiny.
Barva červená šípková 8125
Podvozek:
obě nápravy vyztuženy dle L/A
přední pružiny od Tunera2 80kN 200mm
zadní pružiny kyvka + domky vlečka
stabilizátor 20mm od pana Svozila + gumy stabilizátoru od Pemita
nové ložiska a náboje
stavitelné tlumiče GAZ - vrchní uložení předního tlumiče posunuto o 50mm výše, nastavení předek/zadek 10/13
Brzdy:
sériový okruh pro Š130
přední sériové čtyřpísty, chlazené kotouče Brembo, destičky DS2500
zadní brzdiče Octavia 1,8T + kotouče 239mm
Motor: Škoda 120L
Světe div se, ale tento vůz pohání skoro 1200cm3 :)
vyčištěný blok a veškeré součástí funkčního systému
vložky po výbrusu + nové písty 72mm
vahadla C sestavené z Fa+Fe
vačka Chovanec 278/270 zdvih 6,9/6,7
odlehčené písty a ojnice
hlava 120L kompletně upravená - vodítka s guferama, nové ventily, sedla na bezolovo, KP 10,6:1
nový karburátor SEDR 2932 na 120L, trysky dle 120LS
zapalování pouze přes řídící jednotku IMFsoft
mazání Castrol 10W40, Filtr oleje pro Fabii
setrvačník Felicia MPI + přítlačák Felicia 1,6 + lamela serie
alternátor 55A
širokopásmová lambda A/F
čidlo klepání
Převodovka: 5Q SP 4,22
Kola: Minator
KN Minator 5.5J R15 - YOKOHAMA Parada 195/50
Informace
Vmax: 170km/h
0-100: XX s ?
kW/Nm: XX ?
Videa
více o různých pokusech na Youtube jinak zde sériovka .....
Zrychlení 0-100km/h Skoda120L v úpravě
- Zrychlení 0-100km/h Skoda120L v úpravě
Škoda 120L @ 1.4 svatební kočár
-video auta v pohybu
Predchozi vuz SKODA 136GL
TENTO VŮZ SE BEHEM DUBNA 2009 PODROBIL TOTÁLNÍ LIKVIDACI
vzpominka
zkouška sprintu 742.136 KP10,6:1 vačka270/270( pavlíček )
VÍCE O TYPU ŠKODA 136GL
skoda.stable.cz/cz/index.
php?action=sho...
skoda.stable.cz/cz/index.
php?action=sho...
Dušan / Škoda 120L NR.1 - komentáře:
-> Dušan:
V nějakým vláknu byli zastánci úprav 5k prohlašováni za blázny.

Jsem zvědav na výsledek.
-> Dušan: tuto sezonu budu 5k nahanat strach 8k

uz sa tesim dusane
-> Vrba: neco jako kolega matoo pise. Vydavam se na strastiplnou cestu nizkym objemem. Bojis se ?

-> Vrba: ale sak on tam ide davat 1.2 TSI, co sa ti na tom nepaci?

-> Dušan: Proč tam dáváš takovej motor?
-> DEKODOVAC: musis koukat co se deje

Pujde tam ted 1.2ka a 5Q 4.22
cavko co preco si vyberal vonka ten fabijacki motor kvoli comu kvoli tomu piestu

-> Dušan: No to ne, venku by to ted sůl sežrala přes noc

-> Čokin: casu dost, ale pristi tyden to jde do auta a pocka to jen na hlavu. Pak to budu zajizdet v garazi

protoze ven s tim nehodlam vyjizdet
-> Dušan: Vidím, že už s motorem finišuješ. Já si musel vzít příští týden dovolenou abych to taky doskládal, přeci jen sezona se blíží.

-> suri: Jasně, to je klidně možný. Jenom říkám, že tam prostě musí být rozdíl, jinak by se do osobáků montovaly 3fázové generátory jako sou v elektrárně...
-> Star LC20: daj to na brzdu z 55 a 120A altíkom , stavím sa že rozdiel sa vôjde do chyby merania
-> suri: Buzením nezatěžuješ altík, ale max. baterku. A pokud mám v altíku mega rotor jakožto SJ magnet, potřebuju ho cyklicky přemagnetovávat právě SS proudem z baterky skrze uhlíky. Čím větší rotor, tím větší odběr potřebný k přepólování. Další věc, setrvačný hmoty.... Znovu opakuji, už na začátku sem řekl, že tohle je bezpředmětný řešit - i sám Dušan správně poznamenal, že nepoznal rozdíl mezi 55 a 70, a má pravdu. Ten rozdíl je naprosto zanedbatelný. Nebudem mu zasírat kartu diskuzí na téma buzení alternátoru.

-> Star LC20: pokiaľ zaťažíš 55A alternátor rovnakým budením ako 70A tak kladie motoru rovnaký odpor
-> suri: Jak nemá vliv na výkon? Silnější altík klade motoru větší odpor, to snad víš. Tahle diskuze je samozřejmě od prvopočátku neplodná, nemám žádný problém s Tím, jaký si tam Dušan dá altík. Promě za mě třeba altík z Karosy. Bylo to míněno spíš z recese

-> Star LC20: čo je to za blbosť? silnejší altík nemá vplyv na výkon , to záleží na budení čo na neho zavesíš . Určite je to len prínos že je batéria nabitá a svetlá svietia ako majú .
-> Star LC20: ale silnejsi altik ma vyssi prinos a viac plusov ako ten obyč.
Nejsem žádnej odporník, abych tady diskutoval nad významem/přínosem silnějšího altíku, ale z teoretického hlediska mě to vychází jako zbytečná přítěž pro ten motor(buzení,valivý/"
;mag." odpor). Ale to je jen teoretizování v úrovni wattů. Jenom sem si prostě říkal, že když chceš mít tu nabroušenou 120ku. Každopádně oceňuji, jak si s Tím hraješ, radost pohledět. Krása

-> Star LC20: jinak ostra 120ka podle me vypada jinak

toto je porad cajicek
-> Dušan: 