skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ŠKODA 120L
Toto vozidlo zažilo nejvíce s TURBO motory, které jezdí v jiných autech a třeba časem zase zažije. Motorů zažilo nemálo...
Karoserie: M1
V roce 2009 mi bylo nabídnuto ujmutí se 120ky, která měla jít na likvidaci.
Vzhledově nic moc, ale při ohledání naprosto zdravá karoserie.
Následovalo - obroušení míst,kde začínala rez a přetření základem + tlumex + dutiny.
Barva červená šípková 8125
Podvozek:
obě nápravy vyztuženy dle L/A
přední pružiny od Tunera2 80kN 200mm
zadní pružiny kyvka + domky vlečka
stabilizátor 20mm od pana Svozila + gumy stabilizátoru od Pemita
nové ložiska a náboje
stavitelné tlumiče GAZ - vrchní uložení předního tlumiče posunuto o 50mm výše, nastavení předek/zadek 10/13
Brzdy:
sériový okruh pro Š130
přední sériové čtyřpísty, chlazené kotouče Brembo, destičky DS2500
zadní brzdiče Octavia 1,8T + kotouče 239mm
Motor: Škoda 120L
Světe div se, ale tento vůz pohání skoro 1200cm3 :)
vyčištěný blok a veškeré součástí funkčního systému
vložky po výbrusu + nové písty 72mm
vahadla C sestavené z Fa+Fe
vačka Chovanec 278/270 zdvih 6,9/6,7
odlehčené písty a ojnice
hlava 120L kompletně upravená - vodítka s guferama, nové ventily, sedla na bezolovo, KP 10,6:1
nový karburátor SEDR 2932 na 120L, trysky dle 120LS
zapalování pouze přes řídící jednotku IMFsoft
mazání Castrol 10W40, Filtr oleje pro Fabii
setrvačník Felicia MPI + přítlačák Felicia 1,6 + lamela serie
alternátor 55A
širokopásmová lambda A/F
čidlo klepání
Převodovka: 5Q SP 4,22
Kola: Minator
KN Minator 5.5J R15 - YOKOHAMA Parada 195/50
Informace
Vmax: 170km/h
0-100: XX s ?
kW/Nm: XX ?
Videa
více o různých pokusech na Youtube jinak zde sériovka .....
- Zrychlení 0-100km/h Skoda120L v úpravě
-video auta v pohybu
Predchozi vuz SKODA 136GL
TENTO VŮZ SE BEHEM DUBNA 2009 PODROBIL TOTÁLNÍ LIKVIDACI
vzpominka
zkouška sprintu 742.136 KP10,6:1 vačka270/270( pavlíček )
VÍCE O TYPU ŠKODA 136GL
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
Toto vozidlo zažilo nejvíce s TURBO motory, které jezdí v jiných autech a třeba časem zase zažije. Motorů zažilo nemálo...
Karoserie: M1
V roce 2009 mi bylo nabídnuto ujmutí se 120ky, která měla jít na likvidaci.
Vzhledově nic moc, ale při ohledání naprosto zdravá karoserie.
Následovalo - obroušení míst,kde začínala rez a přetření základem + tlumex + dutiny.
Barva červená šípková 8125
Podvozek:
obě nápravy vyztuženy dle L/A
přední pružiny od Tunera2 80kN 200mm
zadní pružiny kyvka + domky vlečka
stabilizátor 20mm od pana Svozila + gumy stabilizátoru od Pemita
nové ložiska a náboje
stavitelné tlumiče GAZ - vrchní uložení předního tlumiče posunuto o 50mm výše, nastavení předek/zadek 10/13
Brzdy:
sériový okruh pro Š130
přední sériové čtyřpísty, chlazené kotouče Brembo, destičky DS2500
zadní brzdiče Octavia 1,8T + kotouče 239mm
Motor: Škoda 120L
Světe div se, ale tento vůz pohání skoro 1200cm3 :)
vyčištěný blok a veškeré součástí funkčního systému
vložky po výbrusu + nové písty 72mm
vahadla C sestavené z Fa+Fe
vačka Chovanec 278/270 zdvih 6,9/6,7
odlehčené písty a ojnice
hlava 120L kompletně upravená - vodítka s guferama, nové ventily, sedla na bezolovo, KP 10,6:1
nový karburátor SEDR 2932 na 120L, trysky dle 120LS
zapalování pouze přes řídící jednotku IMFsoft
mazání Castrol 10W40, Filtr oleje pro Fabii
setrvačník Felicia MPI + přítlačák Felicia 1,6 + lamela serie
alternátor 55A
širokopásmová lambda A/F
čidlo klepání
Převodovka: 5Q SP 4,22
Kola: Minator
KN Minator 5.5J R15 - YOKOHAMA Parada 195/50
Informace
Vmax: 170km/h
0-100: XX s ?
kW/Nm: XX ?
Videa
více o různých pokusech na Youtube jinak zde sériovka .....
- Zrychlení 0-100km/h Skoda120L v úpravě
-video auta v pohybu
Predchozi vuz SKODA 136GL
TENTO VŮZ SE BEHEM DUBNA 2009 PODROBIL TOTÁLNÍ LIKVIDACI
vzpominka
zkouška sprintu 742.136 KP10,6:1 vačka270/270( pavlíček )
VÍCE O TYPU ŠKODA 136GL
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
Dušan / Škoda 120L NR.1 - komentáře:
07:22:22
08.09.2011
08.09.2011

Vrba
-> Dušan: Proč jsou ty spalováky tak zamašteny?Nebo to jen tak vypada na fotce?
06:58:51
08.09.2011
08.09.2011

Dušan
-> Urbi: motor tahnul daleko lip ve vysich otackach takze se to vyplati. Dneska to dam do kupy a budu ladit dal. Trysek je dosti a ten karbec je uplne novej, vyfoukanej a auto s nim jelo tak jak s novym seriovym - bez cukani
23:22:18
07.09.2011
07.09.2011

Petr Urban
-> Dušan: Vrba ví kde se dají koupit origo trysky hodící se do tohot karb. za velice dobrou cenu, mají snad všechny velikosti, při nejhorším můžeš koupit vrtáček a navrtat doma. Mě osobně se to zdá celkem divné že se to stalo, neřek bych že ta směs byla zas tak chudá, i když určitě byla. Přesně při jakém stavu se to stalo ? Plný plyn dálnice několik min. ? Je ten karb. určitě ok ? Tím zvětšováním dif. nepřiucpali jste nějaký kanál ? stíhá ti dodávat dostatek benzínu karb. ? Jsou ty směšovače vlisováný naprosto přesně a čisté, průchozí ? Určitě bych volil jehlový ventil 2mm a nastavil hladinu o 1mm výše a celý karb. vydrhl acetonem a vyfoukal 8 atm. A pokud mu nevěříš, ladil bych určitě na brzdě s lambdou nebo dal úplně jiný karb.
PS : bylo znát že to jede s tímto karb. lépe ? také přemýšlím že si nechám udělat od úpravce 23/26 ale určitě bych nerad skončil s mrtvým motorem nebo spoustou hodin ladění kdy to bude třeba pocukávat kvůli karb. Takže opravdu citelné zlepšení výkonové ?
PS : bylo znát že to jede s tímto karb. lépe ? také přemýšlím že si nechám udělat od úpravce 23/26 ale určitě bych nerad skončil s mrtvým motorem nebo spoustou hodin ladění kdy to bude třeba pocukávat kvůli karb. Takže opravdu citelné zlepšení výkonové ?
21:28:48
07.09.2011
07.09.2011

Dušan
detonace snad ne, protoze jsem nic neslysel a na to si davam fakt pozor. Vcera jsem tomu daval takovy kapky ze se divim ze to neni tadreny
. Nicmene dalnicni provoz nebere asi ta smes. Dam tam nejakou velkou trysku. Tusim ze se da sehnat i 160 i 170.

21:22:11
07.09.2011
07.09.2011

pitrs-84@
chuda smes? detonace?
21:17:41
07.09.2011
07.09.2011

Dušan
no coz 

21:17:03
07.09.2011
07.09.2011

Dušan
hlava je ok, ale prvni ma bily povlak na vyfukovm ventilu a je to ten co praskl

18:26:22
07.09.2011
07.09.2011

darabos
-> minno: ide ci neide lepsie, je to jedno, hlavne ten pocit pri tom, ja osobne sa pri tom vypnem a nevsimam nic okolo seba, niekomu je to rybacka, pre mna skodovka 

18:24:00
07.09.2011
07.09.2011

minno
-> Vrba: hehe tak to potom som asi len ja antitalent na takéto ladenia motorov, pretože z toho čo som doposiaľ skúšal a to len také bežné veci ako predstih či bohatosť mi prišlo že to ide vždy rovnako
či dám základný predstih 5 alebo 10 stupňov, žiadna zmena
Ale to bude možno tým že sa mi to nechcelo nikdy testovať hlbšie



18:19:38
07.09.2011
07.09.2011

Vrba
-> minno: I sériový motor můžeš naladit a získat tím klidně i pár kW navíc aniž by jsi cokoliv upravoval.Prostě jen citlivým seřízením.Je potřeba na to mít cit a neřídit se tím,co se kde doporučuje nebo univerzálníma předpisama pro daný typ.Každý motor je originál a je potřeba k němu tak přistupovat pokud z něj chceš dostat maximum v dané konfiguraci a to i sériové.
18:13:34
07.09.2011
07.09.2011

Čokin
-> minno: Každý motor je potřeba naladit, jen upravené motory jsou daleko citlivější....Tohle bych nazval prostě bohatými životnimi zkušenostmi, které ti nikdo nedá
Aspon já to tak nazývám, jinak bych se na škodovku dávno ........


18:03:53
07.09.2011
07.09.2011

minno
-> Dušan: tak to je jasné, ja tomu rozumiem. Len je to na úkor toho, že vyladenie takého nesériového motora je beh na dlhú trať. Ale tak mať auto len na takéto hranie, tak prečo nie, že.
17:58:49
07.09.2011
07.09.2011

Dušan
-> minno: to je bohuzel ta druha stranka. Ovsem kdyby jsi v tom jel tak to pochopis proc. Predstav si ze tvoje 120ka jede 2x lip
17:54:16
07.09.2011
07.09.2011

minno
hm, ešte že mám sériový motor a nemusím sa srať s ladením, na to by som asi nemal nervy
Ako sa motor pred 4 rokmi a 50 tis. km zgenerálkoval a kúpil som nový karbeč, tak som na ten motor, okrem šteľovania ventilovej vôle a výmeny oleja, nešahol. Ale tak keď máte chuť tuniť a odfajčovať piesty, tak hurá do toho


16:22:19
07.09.2011
07.09.2011

Vrba
-> Dušan: hmmm,tak palivo můžeš vyloučit.Každopádně těch 155/140/26 je fakt málo. Co ladíme karburátor,tak jsme cca takovou trysku davali na 280vačku a 24dif. Původní naladění od motoráře bylo cca 160/140/24 a svíčky už pomalu černaly. Ladit podle svíček lze za předpokladu,že ji máš úplně novou,pojedes třeba 5 kilometrů na plné otáčky a plný plyn-pak rychle vypneš zapalování a prohlídneš svíčku. Jinak z toho nemůžeš vycházet protože se zabarví hlavně podle pásma kde jezdíš nejčastěji. Další věc je KP-vím,že jste to počítali,ale určitě bych ten motor nalil a spočítal to podle skutečně naměřených objemů.Zapalování překontrolovat. Předstih 30 stupnů bych s touhle vačkou považoval za horní hranici. Ve VUT je údajně válcová brzda s lambda sondou...tak bych asi obětoval nějakou korunu a karburátor naladil tam. 4T není tak náchylný na bohatou směs,takže bych určitě začínal na trysce,která bude zaručeně moc velká. Jinak je to pokus omyl a budeš měnit donekonečna.
14:46:53
07.09.2011
07.09.2011

Dušan
-> Vrba: jezdim jen na Vervu 100 coz ma snad 98 min.
12:59:31
07.09.2011
07.09.2011

Vrba
-> Dušan: 145 mam na 265 vačce a zda se to byt akorat,tak pro 280 je to rozhodně málo. Pokud vytahneš svíčku po 200 kilometrech a je cihlova,tak to nema zadnou vypovidající hodnotu o bohatosti v plné zátěži-možná jen to,že ta svíčka je víceméně správné tepelné hodnoty,ale bohatost takto nepoznáš. 155/26dif je spíš tak na hraně než dostatečný + když se k tomu přidá moc snížená hlava a 95 benzin,tak už je to bud a nebo.
12:25:57
07.09.2011
07.09.2011

Dušan
-> Vrba: 155 tam ma byt
edit: do ted jsem jezdil na 24 145 a pohoda
edit: do ted jsem jezdil na 24 145 a pohoda
11:48:40
07.09.2011
07.09.2011

Vrba
-> Dušan: Proc si s tim nezajedes na lambdu nez to začneš tavit?s touhle vackou je tryska 150 málo i na 24 dif.
11:19:36
07.09.2011
07.09.2011

Dušan
trysky 125/150 vzdusniky 200/140. Kdyz jsem mel na prvni komore 120 tak to cukalo, nechtelo jet a drzelo vyssi volnobeh.