
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ŠKODA 120L
Toto vozidlo zažilo nejvíce s TURBO motory, které jezdí v jiných autech a třeba časem zase zažije. Motorů zažilo nemálo...
Karoserie: M1
V roce 2009 mi bylo nabídnuto ujmutí se 120ky, která měla jít na likvidaci.
Vzhledově nic moc, ale při ohledání naprosto zdravá karoserie.
Následovalo - obroušení míst,kde začínala rez a přetření základem + tlumex + dutiny.
Barva červená šípková 8125
Podvozek:
obě nápravy vyztuženy dle L/A
přední pružiny od Tunera2 80kN 200mm
zadní pružiny kyvka + domky vlečka
stabilizátor 20mm od pana Svozila + gumy stabilizátoru od Pemita
nové ložiska a náboje
stavitelné tlumiče GAZ - vrchní uložení předního tlumiče posunuto o 50mm výše, nastavení předek/zadek 10/13
Brzdy:
sériový okruh pro Š130
přední sériové čtyřpísty, chlazené kotouče Brembo, destičky DS2500
zadní brzdiče Octavia 1,8T + kotouče 239mm
Motor: Škoda 120L
Světe div se, ale tento vůz pohání skoro 1200cm3 :)
vyčištěný blok a veškeré součástí funkčního systému
vložky po výbrusu + nové písty 72mm
vahadla C sestavené z Fa+Fe
vačka Chovanec 278/270 zdvih 6,9/6,7
odlehčené písty a ojnice
hlava 120L kompletně upravená - vodítka s guferama, nové ventily, sedla na bezolovo, KP 10,6:1
nový karburátor SEDR 2932 na 120L, trysky dle 120LS
zapalování pouze přes řídící jednotku IMFsoft
mazání Castrol 10W40, Filtr oleje pro Fabii
setrvačník Felicia MPI + přítlačák Felicia 1,6 + lamela serie
alternátor 55A
širokopásmová lambda A/F
čidlo klepání
Převodovka: 5Q SP 4,22
Kola: Minator
KN Minator 5.5J R15 - YOKOHAMA Parada 195/50
Informace
Vmax: 170km/h
0-100: XX s ?
kW/Nm: XX ?
Videa
více o různých pokusech na Youtube jinak zde sériovka .....
- Zrychlení 0-100km/h Skoda120L v úpravě
-video auta v pohybu
Predchozi vuz SKODA 136GL
TENTO VŮZ SE BEHEM DUBNA 2009 PODROBIL TOTÁLNÍ LIKVIDACI
vzpominka
zkouška sprintu 742.136 KP10,6:1 vačka270/270( pavlíček )
VÍCE O TYPU ŠKODA 136GL
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
Toto vozidlo zažilo nejvíce s TURBO motory, které jezdí v jiných autech a třeba časem zase zažije. Motorů zažilo nemálo...
Karoserie: M1
V roce 2009 mi bylo nabídnuto ujmutí se 120ky, která měla jít na likvidaci.
Vzhledově nic moc, ale při ohledání naprosto zdravá karoserie.
Následovalo - obroušení míst,kde začínala rez a přetření základem + tlumex + dutiny.
Barva červená šípková 8125
Podvozek:
obě nápravy vyztuženy dle L/A
přední pružiny od Tunera2 80kN 200mm
zadní pružiny kyvka + domky vlečka
stabilizátor 20mm od pana Svozila + gumy stabilizátoru od Pemita
nové ložiska a náboje
stavitelné tlumiče GAZ - vrchní uložení předního tlumiče posunuto o 50mm výše, nastavení předek/zadek 10/13
Brzdy:
sériový okruh pro Š130
přední sériové čtyřpísty, chlazené kotouče Brembo, destičky DS2500
zadní brzdiče Octavia 1,8T + kotouče 239mm
Motor: Škoda 120L
Světe div se, ale tento vůz pohání skoro 1200cm3 :)
vyčištěný blok a veškeré součástí funkčního systému
vložky po výbrusu + nové písty 72mm
vahadla C sestavené z Fa+Fe
vačka Chovanec 278/270 zdvih 6,9/6,7
odlehčené písty a ojnice
hlava 120L kompletně upravená - vodítka s guferama, nové ventily, sedla na bezolovo, KP 10,6:1
nový karburátor SEDR 2932 na 120L, trysky dle 120LS
zapalování pouze přes řídící jednotku IMFsoft
mazání Castrol 10W40, Filtr oleje pro Fabii
setrvačník Felicia MPI + přítlačák Felicia 1,6 + lamela serie
alternátor 55A
širokopásmová lambda A/F
čidlo klepání
Převodovka: 5Q SP 4,22
Kola: Minator
KN Minator 5.5J R15 - YOKOHAMA Parada 195/50
Informace
Vmax: 170km/h
0-100: XX s ?
kW/Nm: XX ?
Videa
více o různých pokusech na Youtube jinak zde sériovka .....
- Zrychlení 0-100km/h Skoda120L v úpravě
-video auta v pohybu
Predchozi vuz SKODA 136GL
TENTO VŮZ SE BEHEM DUBNA 2009 PODROBIL TOTÁLNÍ LIKVIDACI
vzpominka
zkouška sprintu 742.136 KP10,6:1 vačka270/270( pavlíček )
VÍCE O TYPU ŠKODA 136GL
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
Dušan / Škoda 120L NR.1 - komentáře:
20:32:51
14.09.2011
14.09.2011

Dušan
-> Tuner#2: prdlo to tak v 5500 urcite se to potkalo. Praskla ta horni miska. Pruzina je v pohode. Doted to najezdilo aspon 5000km

20:29:26
14.09.2011
14.09.2011

havlik
-> Tuner#2: Nebo ty dvojity tvrdy pruziny ktery k tyhle vačce čepek doporučuje
20:28:11
14.09.2011
14.09.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Dušan 14.09.11 20:25:41: Aj, aj nechtělo by to už fakt ten omezovač? 

20:27:24
14.09.2011
14.09.2011

MOLSO
-> Dušan: no te pic .... 

20:25:41
14.09.2011
14.09.2011

Dušan
uz to zase nejede .....
15:52:38
12.09.2011
12.09.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Urbi 12.09.11 15:48:45: JJ zhruba někde tam se to bude pohybovat 

15:48:45
12.09.2011
12.09.2011

Petr Urban
-> Tuner#2: OK. Díky za upřesněnou. Takže teoreticky mohu počítat že z vačkou 286 by to mohlo být kolem 6400-6600 vrchol. Já jsem psal velice slušný email Muckovi že mám od něho vačku a naladěný karb.,ale že vlastně nevím žádné hodnoty a chtěl sem od něho rady k ladění nebo zda je k ní vůbec dobré dávat ptvrdší pružiny pod ventily, neodpověděl mi ani 1x,posílal jsem 3x. Když sem volal na tel. na stránkách nikdo to 2 týdny nebral,na tohle už rezignuji a akceptuji jeho postoj k potencionálním zákazníkům. Takže vím prd a dozvím se až z brzdy,pokud tam někdy přes ty problémy vůbec dojedu.
15:41:45
12.09.2011
12.09.2011

Dušan
me PAL ukazuje ve vyskokych +- 100ot pokud nepocitam hodnotu kdyz vyleti rucicka setrvacnosti v 6500 ot dale. Mereno na strobu a jinak se rucka ani nehne. 

15:39:32
12.09.2011
12.09.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Urbi 12.09.11 15:16:42: Ano je to tak jak píšeš a jsem rád za to cos napsal... Jeden čas jsem měl pocit (chvilku po naší neschodě v tom tématu) žes během týdne pobral všechnu moudrost od motoru počínaje, podvozkem konče a nebylo mě to po chuti, takže jsem si občas přisadil. Omluva i z mé strany.
A teď k věci. S 265tkou je nejvyšší výkon opravdu v 5400rpm. Tady je graf Dedly (kolega pana Čepka) ještě když měl Feldu MPI: felicia.zasah.cz/obrazky/ vykon.jpg
To je maximum co jde z 1,3 s touhle vačkou vydolovat, navíc na vstřikování s odladěnou jednotkou na brzdě. Jak vidíš končí a padá to úplně stejně jako mě ve stejných otáčkách 5400rpm. Ono se to ale v chování auta vůbec neprojeví, byť v grafu to vypadá hrozivě, tak auto bez problémů jede do 6000rpm a když jsem se občas zapoměl na okruhu, tak tam bylo i přes 6500rpm na trojku jak nic bez známky že by to vadlo, obzvláš na dvojku a trojku není problém přes 6000 chodit, na druhou stranu na 4řku a hlavně 5tku je prostě znát, že pak už přes 5500 se tomu moc nechce. V tu chvíli se projeví kde je právě ten vrchol a pak už výkon padá. S 278° vačkou jsem viděl grafy a bylo to opravdu mezi 6100 - 6200rpm.
Jako otáčkoměr doporučuju min. MERA Lumen, ten je podstatně přesnější a ručička ani tolik nelítá.
A teď k věci. S 265tkou je nejvyšší výkon opravdu v 5400rpm. Tady je graf Dedly (kolega pana Čepka) ještě když měl Feldu MPI: felicia.zasah.cz/obrazky/ vykon.jpg
To je maximum co jde z 1,3 s touhle vačkou vydolovat, navíc na vstřikování s odladěnou jednotkou na brzdě. Jak vidíš končí a padá to úplně stejně jako mě ve stejných otáčkách 5400rpm. Ono se to ale v chování auta vůbec neprojeví, byť v grafu to vypadá hrozivě, tak auto bez problémů jede do 6000rpm a když jsem se občas zapoměl na okruhu, tak tam bylo i přes 6500rpm na trojku jak nic bez známky že by to vadlo, obzvláš na dvojku a trojku není problém přes 6000 chodit, na druhou stranu na 4řku a hlavně 5tku je prostě znát, že pak už přes 5500 se tomu moc nechce. V tu chvíli se projeví kde je právě ten vrchol a pak už výkon padá. S 278° vačkou jsem viděl grafy a bylo to opravdu mezi 6100 - 6200rpm.

Jako otáčkoměr doporučuju min. MERA Lumen, ten je podstatně přesnější a ručička ani tolik nelítá.
15:16:42
12.09.2011
12.09.2011

Petr Urban
-> Tuner#2: Já na to nikam nechodím, zase je to jen můj subjektivní názor z pocitu z jízdy a to nejen na 1-2st., vidím že možná zase špatný,ale rád se nechám poučit. Navíc některé Pal otáčkoměry dle stroboskopu přeměřují i o 500ot. Možná se to zdá jenom mě, ale není to trochu málo že už v 5400ot. to dle grafu tak padá dolů ? Jak by to měla asi sériová vačka 50kw ? Z měhé subjektivního názoru nepoklesá tah s mou vačkou (286/274) dle otáčkoměru až do 7000ot. na 3 i 4st.(reálých dejme tomu 6600 určitě). Už mě ty nepřesné údaje z otáčkoměru a tachometru taky štvou, asi popřemýšlím o jiné přísrojovce s jinými budíky
Takže ty máš teda 89HP při 5400 ot. ? To se mi zdá pěkný výkon, ani si teď nemůžu přečíst v jaké konfiguraci...když se tady zbytečně urážíme , už sem se taky chytl za nos a bylo to zbytečné, omlouvám se za některé nepříliš vhodné příspvěky u fora Tym-Motorsport. Rači se budu i já snažit bavit o úpravách v jiné rovině,protože nemá smysl se snažit srovnávat a bavit o úpravcích motorů,každý má svůj názor na věc, také sem někdy zbytečně impulzivní a pak mě to třeba mrzí.
-> Dušan: Tak jak sem říkal možná mi ten Pal dost přeměřuje a zatím to mám otestované jen na 200km od složení. A dnes už mi to zase maže normálně,tak nevím co se dělo,popis u mého auta. Pokud nepůjdu zrovna do zětšování objemu nebo výměně celé sady pístů,ozvu se ti,díky za nabídku,opravdu blbě se to zhání po 1 kusu

-> Dušan: Tak jak sem říkal možná mi ten Pal dost přeměřuje a zatím to mám otestované jen na 200km od složení. A dnes už mi to zase maže normálně,tak nevím co se dělo,popis u mého auta. Pokud nepůjdu zrovna do zětšování objemu nebo výměně celé sady pístů,ozvu se ti,díky za nabídku,opravdu blbě se to zhání po 1 kusu

13:10:06
12.09.2011
12.09.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Urbi 12.09.11 12:14:48: Nevím kam chodíte na to, že vačka 265 má vrchol v 6500 (pokud vrcholem myslíte otáčky nejvyššího výkonu) 
265tka má vrchol v nějakých 5400rpm a 278čka má o nějakých 800rpm výš tudíš přesně jak píšu 6100 - 6200rpm...
Můj graf: img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/037_2009-03-05_1 3-20-10_36.jpg
Graf od ME prakticky totožné: www.motor-excel.cz/grafy/ f13_63.jpg
Na 7000rpm musí bejt vačka molem 300° a otáčky motoru nelze posuzovat na nízké kvalty kde ručička lítá se silnějším motorem klidně i k 10000rpm. Od toho tady jsou pak ty nesmyslné údaje.

265tka má vrchol v nějakých 5400rpm a 278čka má o nějakých 800rpm výš tudíš přesně jak píšu 6100 - 6200rpm...
Můj graf: img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/037_2009-03-05_1 3-20-10_36.jpg
Graf od ME prakticky totožné: www.motor-excel.cz/grafy/ f13_63.jpg
Na 7000rpm musí bejt vačka molem 300° a otáčky motoru nelze posuzovat na nízké kvalty kde ručička lítá se silnějším motorem klidně i k 10000rpm. Od toho tady jsou pak ty nesmyslné údaje.
12:39:10
12.09.2011
12.09.2011

Dušan
-> Urbi: na 1ku to tahne do 7000 no problemo, ale je skoda to trapit takovejma otackama kde uz to stejne nemaze.
Nicmene 46° by u me zvonilo jak na vanoce
. Mam sadu pistu i s vlozkama, nejjednodussi je vzit pis a nastrkat na nej v pozici tvoje krouzky. Nepoznas nic a pist se stejne zabehne s tema otackama hned. Jako pouztet ho nechci, ale vim jak je tezky to sehnat po kusech tak bych ti jeden odprodal.
Nicmene 46° by u me zvonilo jak na vanoce

12:14:48
12.09.2011
12.09.2011

Petr Urban
-> Dušan: nebude mít ta vačka vrchol výkonu výše ? To má tak 265 co si psal. Vrbovi začíná 265 slábnout až od 6500 a dá se točit do 7. takže tvoje snad snad jde dál ne ... Jinak nastavení...je to ale jen má doměnka.
11:31:56
12.09.2011
12.09.2011

Petr Urban
-> Dušan: Čoveče popravdě sem se docela divil jak ti ty motory umírají a už mám zřejmě stejný problém,ale zřejmě vinou min. majitele,který mě přesvědčoval o perfektním upraveném rozdělovači, který nakonec po změření stroboskopem dával 46st. v nejvyšších ot.,ale s dřívější konfigurací motoru to ve vysokých nebylo slyšet ani Vrbou, jen to tak netáhlo prostě
Píst nemám, možná by se mi hodil nějaký slušný píst s koužkama i vložkou který nebyl rozebraný vyndávaný od sebe, neměl by si ?
Jinak dle otáčkoměru ta moje vačka zrychluje do 7000tis. svižně na každý kvalt. Včera na dvojku dokonce otáčkoměrových 8000ot. (reálných 7500asi) a to byl test kvůli tomu že mi to přestalo ještě mazat a chtěl sem zkusti zda to nění přetlakovým ventilem. Od 2 tis. olej svítí, nenaředil se ti profoukajícím pístem olej ? Nepřibylo mi ho, ale nějaký až extrémně řídký se mi zdá a nebo už se posralo i nějaké uložení v motoře nebo řerpadlo. A můžu stavět nový motor pomalu... A popradvě mě to sakra přestává bavit.

Jinak dle otáčkoměru ta moje vačka zrychluje do 7000tis. svižně na každý kvalt. Včera na dvojku dokonce otáčkoměrových 8000ot. (reálných 7500asi) a to byl test kvůli tomu že mi to přestalo ještě mazat a chtěl sem zkusti zda to nění přetlakovým ventilem. Od 2 tis. olej svítí, nenaředil se ti profoukajícím pístem olej ? Nepřibylo mi ho, ale nějaký až extrémně řídký se mi zdá a nebo už se posralo i nějaké uložení v motoře nebo řerpadlo. A můžu stavět nový motor pomalu... A popradvě mě to sakra přestává bavit.
22:53:14
11.09.2011
11.09.2011

Dušan
-> Tuner#2: taky si myslim, protoze na 4ku tam ten motor konci 
-> minno: prikaz zamitnut, operace se nezdarila, zkus to jinak

-> minno: prikaz zamitnut, operace se nezdarila, zkus to jinak

22:47:31
11.09.2011
11.09.2011

minno
-> Dušan: si namontuj psychologický obmedzovač do svojej hlavy aby si tomu tak nenakladal

22:45:40
11.09.2011
11.09.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Dušan 11.09.11 22:34:41: S Tvou vačkou je 6500 myslím naprosto bez problému, vrchol výkonu bude kolem 6100 - 6300 rpm.
22:34:41
11.09.2011
11.09.2011

Dušan
dneska jsem to poladil, snizil jsem predstih na 27° od 4000ot, sesteloval finalne ventily nadocela velky mezery
a auto zase jede jak z praku. Jen nevim jak dlouho to vydzi pri mym zachazeni. Chtelo by to ten omezovac
a hlavne vedet kde ma motor max vykon. Protoze to nechci nejak extra pretacek ikdyz to tahne do 6500ot jak prd.


11:25:18
11.09.2011
11.09.2011

Dušan
-> Urbi: motor jezdi normalne ve vyssich otackach, na volnobeh to nechce moc drzet a hodne to fouka do vicka. Mas to praskly jako ja. Prsote to vymen. Mas nahradni pisty ?
02:45:54
11.09.2011
11.09.2011

Petr Urban
-> Dušan: Kolečko na myši asi mám,ale nečtu všechno, rači hmotním u auta. Tak sem změřil tlaky 1-4 válec: 9, 16, 16, 16 přesně. S 0,5ml oleje bylo na prvním válci 12. Hned od prního startu motoru se nám zdálo jakoby seto rozbíhalo na 3válce,dnes jsme zdvihly nalévací víčko a okamžitě kouř a tlaky spalin. Dle všeho asi podobná závada, můstek mezi písty nebo zapečené kroužky, ale dělalo to od prvního okmažiku složení motoru, takže problém už byl dříve,ale nějak nebyl znatelný nebo nevím. Ty máš už zkušenosti...jak to probíhá když se to tak zkurví ? Auto jede docela dobře pořád,ale první válec prostě nemá tlaky. Jestli s tím mám takle jezdit...dá se to pořád krásně točit do 7 a celkem dost to jede.