
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ŠKODA 120L
Toto vozidlo zažilo nejvíce s TURBO motory, které jezdí v jiných autech a třeba časem zase zažije. Motorů zažilo nemálo...
Karoserie: M1
V roce 2009 mi bylo nabídnuto ujmutí se 120ky, která měla jít na likvidaci.
Vzhledově nic moc, ale při ohledání naprosto zdravá karoserie.
Následovalo - obroušení míst,kde začínala rez a přetření základem + tlumex + dutiny.
Barva červená šípková 8125
Podvozek:
obě nápravy vyztuženy dle L/A
přední pružiny od Tunera2 80kN 200mm
zadní pružiny kyvka + domky vlečka
stabilizátor 20mm od pana Svozila + gumy stabilizátoru od Pemita
nové ložiska a náboje
stavitelné tlumiče GAZ - vrchní uložení předního tlumiče posunuto o 50mm výše, nastavení předek/zadek 10/13
Brzdy:
sériový okruh pro Š130
přední sériové čtyřpísty, chlazené kotouče Brembo, destičky DS2500
zadní brzdiče Octavia 1,8T + kotouče 239mm
Motor: Škoda 120L
Světe div se, ale tento vůz pohání skoro 1200cm3 :)
vyčištěný blok a veškeré součástí funkčního systému
vložky po výbrusu + nové písty 72mm
vahadla C sestavené z Fa+Fe
vačka Chovanec 278/270 zdvih 6,9/6,7
odlehčené písty a ojnice
hlava 120L kompletně upravená - vodítka s guferama, nové ventily, sedla na bezolovo, KP 10,6:1
nový karburátor SEDR 2932 na 120L, trysky dle 120LS
zapalování pouze přes řídící jednotku IMFsoft
mazání Castrol 10W40, Filtr oleje pro Fabii
setrvačník Felicia MPI + přítlačák Felicia 1,6 + lamela serie
alternátor 55A
širokopásmová lambda A/F
čidlo klepání
Převodovka: 5Q SP 4,22
Kola: Minator
KN Minator 5.5J R15 - YOKOHAMA Parada 195/50
Informace
Vmax: 170km/h
0-100: XX s ?
kW/Nm: XX ?
Videa
více o různých pokusech na Youtube jinak zde sériovka .....
- Zrychlení 0-100km/h Skoda120L v úpravě
-video auta v pohybu
Predchozi vuz SKODA 136GL
TENTO VŮZ SE BEHEM DUBNA 2009 PODROBIL TOTÁLNÍ LIKVIDACI
vzpominka
zkouška sprintu 742.136 KP10,6:1 vačka270/270( pavlíček )
VÍCE O TYPU ŠKODA 136GL
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
Toto vozidlo zažilo nejvíce s TURBO motory, které jezdí v jiných autech a třeba časem zase zažije. Motorů zažilo nemálo...
Karoserie: M1
V roce 2009 mi bylo nabídnuto ujmutí se 120ky, která měla jít na likvidaci.
Vzhledově nic moc, ale při ohledání naprosto zdravá karoserie.
Následovalo - obroušení míst,kde začínala rez a přetření základem + tlumex + dutiny.
Barva červená šípková 8125
Podvozek:
obě nápravy vyztuženy dle L/A
přední pružiny od Tunera2 80kN 200mm
zadní pružiny kyvka + domky vlečka
stabilizátor 20mm od pana Svozila + gumy stabilizátoru od Pemita
nové ložiska a náboje
stavitelné tlumiče GAZ - vrchní uložení předního tlumiče posunuto o 50mm výše, nastavení předek/zadek 10/13
Brzdy:
sériový okruh pro Š130
přední sériové čtyřpísty, chlazené kotouče Brembo, destičky DS2500
zadní brzdiče Octavia 1,8T + kotouče 239mm
Motor: Škoda 120L
Světe div se, ale tento vůz pohání skoro 1200cm3 :)
vyčištěný blok a veškeré součástí funkčního systému
vložky po výbrusu + nové písty 72mm
vahadla C sestavené z Fa+Fe
vačka Chovanec 278/270 zdvih 6,9/6,7
odlehčené písty a ojnice
hlava 120L kompletně upravená - vodítka s guferama, nové ventily, sedla na bezolovo, KP 10,6:1
nový karburátor SEDR 2932 na 120L, trysky dle 120LS
zapalování pouze přes řídící jednotku IMFsoft
mazání Castrol 10W40, Filtr oleje pro Fabii
setrvačník Felicia MPI + přítlačák Felicia 1,6 + lamela serie
alternátor 55A
širokopásmová lambda A/F
čidlo klepání
Převodovka: 5Q SP 4,22
Kola: Minator
KN Minator 5.5J R15 - YOKOHAMA Parada 195/50
Informace
Vmax: 170km/h
0-100: XX s ?
kW/Nm: XX ?
Videa
více o různých pokusech na Youtube jinak zde sériovka .....
- Zrychlení 0-100km/h Skoda120L v úpravě
-video auta v pohybu
Predchozi vuz SKODA 136GL
TENTO VŮZ SE BEHEM DUBNA 2009 PODROBIL TOTÁLNÍ LIKVIDACI
vzpominka
zkouška sprintu 742.136 KP10,6:1 vačka270/270( pavlíček )
VÍCE O TYPU ŠKODA 136GL
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
Dušan / Škoda 120L NR.1 - komentáře:
23:19:15
15.10.2011
15.10.2011

Dušan
tak ted musim prozmenu vymenit pritlacak a lamelu, protoze jsem posledne dal 2ku plnej, pak za 3 plnej a nejak se nechytla a zacala klouzat spojka. Po dostelovani nic nepomohlo a klouze porad
. Ted jen najit spravny dil z Fel 1.6 a vymenit

20:30:23
14.10.2011
14.10.2011

Fifa
-> Tuner#2: -> Dušan: Jarošovy válcovky měří tak, že nejdříve měří dynamickou metodou a z doběhu se zjišťují odpory hnacího soustrojí na "cestě" k motoru. Mě pak ještě měřili statickou metodou v zadaných otáčkových bodech. Statické měření by mělo být přesnější. Každopádně pro dynamickou metodu je třeba znít momenty setrvačnosti všech rotujícách součástí a odpor v hnacím agregátu. Jinak přesně výkon na motoru nedostanete. Na kolech je to naopak poměrně přesné. Do systému Jaroše se zadává jen nějaký koeficient pro momenty setrvačnosti podle oběmu. Takže přesnost nevím kde je.. Mě měřili pouze 2x, dynamicky a pak staticky. A ptal se mě hned do kolika to tak točím..
Jinak podle toho co jsem vysledoval tak Jarošovy brzdy měří většinou o něco míň a jsou podle mě o něco blíž realitě. Mám třeba namysli oproti Auto Jarov kde běžně naměří o 3 až 5 kW víc.
Zajímalo by mě co zadávali do brzdy při měření u Tunera#2
Jinak podle toho co jsem vysledoval tak Jarošovy brzdy měří většinou o něco míň a jsou podle mě o něco blíž realitě. Mám třeba namysli oproti Auto Jarov kde běžně naměří o 3 až 5 kW víc.
Zajímalo by mě co zadávali do brzdy při měření u Tunera#2

21:27:44
12.10.2011
12.10.2011

Dušan
-> Alenka: jezdim ji nekolik let a ten motor zacina ve 4000 coz by odpovidalo 278
21:26:18
12.10.2011
12.10.2011

Dušan
-> Mil@n: tajne me nekdo natacel 

21:55:08
10.10.2011
10.10.2011

Alenka
Maximum vykonu odpovida 265 vacce, kterou jsem mel predtim. Mel jsem to uplne stejne - maximum v 5500 a nasledne se drzel na konstantni urovni az nekam lehce za 6000.
Nedali ti omylem spatnou vacku? :)
Nedali ti omylem spatnou vacku? :)
21:51:15
10.10.2011
10.10.2011

darklord
-> Dušan: no, kazdopadne by som skusil tunajsie rady a trochu stiahnut predstih, co to povie..
21:49:00
10.10.2011
10.10.2011

Dušan
-> darklord: ten motor tam nekonci, on prave tahne bezproblemu azdo 6500, ale neni tam ten narust vykonu ani ubytek
21:47:17
10.10.2011
10.10.2011

darklord
-> Alenka: tak bavime sa len o najdeni priciny smrti motoru v 5500 otackach, myslim ze keby stacilo ubrat predstihu v zaklade a vrch by 'obzivol' tak uprava rozdelovaca bude dalsim krokom...
21:39:35
10.10.2011
10.10.2011

Alenka
-> darklord: teoreticky by to stacit melo, zksenosti mi ale rikaji, ze je rozdil mezi tim, kdyz se krivka predstihu posune upravou zakladniho pradstihu a kdyz se upravi samotna regulace v rozdelovaci. Neni mi jasne, jak je to mozne, ale je to tak.
Uprava samotne regulace vzdy prinesla lepsi vysledky nez soupani predstihem otacenim celeho rozdelovace.
Ale jako pokus - proc ne. Jen se obavam, ze s vyrazenou zatezovou regulaci se s tim pri castecnem zatizeni bude jezdit dost blbe :)
Uprava samotne regulace vzdy prinesla lepsi vysledky nez soupani predstihem otacenim celeho rozdelovace.
Ale jako pokus - proc ne. Jen se obavam, ze s vyrazenou zatezovou regulaci se s tim pri castecnem zatizeni bude jezdit dost blbe :)
21:35:05
10.10.2011
10.10.2011

matoo
-> Dušan: ja som si so seriovym rozdelovacom skoro odpasol motor...uz mam ine zapalko tak neriesim zavazia a podtlak
21:31:15
10.10.2011
10.10.2011

darklord
-> Alenka: nestacilo by na test nahodit mensi (az zaporny ako pise Cokin) predstih a skusit co to urobi vo vyssich otackach?
21:30:35
10.10.2011
10.10.2011

Čokin
-> Alenka: S předstihem souhlasím, nebál bych se jít do záporných hodnot.
21:24:27
10.10.2011
10.10.2011

Alenka
-> havlik: favo ETZ, favo rozdelovac s domo samo regulaci a MSD civkou.
Jinak, ten 880 rozdelovac ma nejak upravenou charakteristiku, nebo je to seriovka? Pokud je to seriovka bez uprav, tak ma na takovy motor prilis velky rozsah, prilis strmy nabeh a nepouziti podtlakovky nechapu vubec.
Memu motoru vyhovuje velmi maly predstih a neni to tim, ze bych byl s E85 limitovany oktany. Proste moc predstihu - jede hur. Momentalne jsem na tretine rozsahu 880 rozdelovace a 2/3 rozsahu favoritacke podtlakove regulace, takze jako prvni bych v ramci nahaneni chybejicich koni a NM zkusil neco udelat se zapalovanim.
Jinak, ten 880 rozdelovac ma nejak upravenou charakteristiku, nebo je to seriovka? Pokud je to seriovka bez uprav, tak ma na takovy motor prilis velky rozsah, prilis strmy nabeh a nepouziti podtlakovky nechapu vubec.
Memu motoru vyhovuje velmi maly predstih a neni to tim, ze bych byl s E85 limitovany oktany. Proste moc predstihu - jede hur. Momentalne jsem na tretine rozsahu 880 rozdelovace a 2/3 rozsahu favoritacke podtlakove regulace, takze jako prvni bych v ramci nahaneni chybejicich koni a NM zkusil neco udelat se zapalovanim.
21:05:03
10.10.2011
10.10.2011

havlik
-> Alenka: A co ty máš za zapalování ? ETZ?
21:02:58
10.10.2011
10.10.2011

Alenka
Pruzinama to nebude.
Teda, nevim, jak mas udelane ventily, ale ja mam stejnou vacku, ocelove tycky, stejne seriove pruziny a neni problem jet 180 tacho na ctyrku, coz je blizko 7000 otackam a vykonova spicka je pocitove nekde mezi 6000 a 6500 otackami, takze poblem bych hledal jinde.
Uz tech 125Nm je indicie, ze nekde je neco spatne a v otackach maxima momentu tezko bude problem ve ventilovych pruzinach.
Teda, nevim, jak mas udelane ventily, ale ja mam stejnou vacku, ocelove tycky, stejne seriove pruziny a neni problem jet 180 tacho na ctyrku, coz je blizko 7000 otackam a vykonova spicka je pocitove nekde mezi 6000 a 6500 otackami, takze poblem bych hledal jinde.
Uz tech 125Nm je indicie, ze nekde je neco spatne a v otackach maxima momentu tezko bude problem ve ventilovych pruzinach.
20:32:43
10.10.2011
10.10.2011

Dušan
-> minno: ono to ma prave max v 5500 

19:57:57
10.10.2011
10.10.2011

minno
-> Dušan: 7000 ti nestačí?

17:06:02
10.10.2011
10.10.2011

Dušan
-> minno: otackama :) Ma to hrozne rychlej konec tak tam ten ocas nekde najdu
15:48:54
10.10.2011
10.10.2011

minno
-> Dušan: konci tak brzo otackami alebo zivotnostou? :)