Dušan / Škoda 120L NR.1 Dušan / Škoda 120L NR.1

komentáře | popis | fotky | Dušan | 22.04.20 21:02 | 543x v oblíbených
ŠKODA 120L

Toto vozidlo zažilo nejvíce s TURBO motory, které jezdí v jiných autech a třeba časem zase zažije. Motorů zažilo nemálo...


Karoserie: M1
V roce 2009 mi bylo nabídnuto ujmutí se 120ky, která měla jít na likvidaci.
Vzhledově nic moc, ale při ohledání naprosto zdravá karoserie.
Následovalo - obroušení míst,kde začínala rez a přetření základem + tlumex + dutiny.
Barva červená šípková 8125

Podvozek:
obě nápravy vyztuženy dle L/A
přední pružiny od Tunera2 80kN 200mm
zadní pružiny kyvka + domky vlečka
stabilizátor 20mm od pana Svozila + gumy stabilizátoru od Pemita
nové ložiska a náboje
stavitelné tlumiče GAZ - vrchní uložení předního tlumiče posunuto o 50mm výše, nastavení předek/zadek 10/13

Brzdy:
sériový okruh pro Š130
přední sériové čtyřpísty, chlazené kotouče Brembo, destičky DS2500
zadní brzdiče Octavia 1,8T + kotouče 239mm

Motor: Škoda 120L

Světe div se, ale tento vůz pohání skoro 1200cm3 :)

vyčištěný blok a veškeré součástí funkčního systému
vložky po výbrusu + nové písty 72mm
vahadla C sestavené z Fa+Fe
vačka Chovanec 278/270 zdvih 6,9/6,7
odlehčené písty a ojnice
hlava 120L kompletně upravená - vodítka s guferama, nové ventily, sedla na bezolovo, KP 10,6:1
nový karburátor SEDR 2932 na 120L, trysky dle 120LS
zapalování pouze přes řídící jednotku IMFsoft
mazání Castrol 10W40, Filtr oleje pro Fabii
setrvačník Felicia MPI + přítlačák Felicia 1,6 + lamela serie
alternátor 55A
širokopásmová lambda A/F
čidlo klepání

Převodovka: 5Q SP 4,22

Kola: Minator
KN Minator 5.5J R15 - YOKOHAMA Parada 195/50


Informace
Vmax: 170km/h
0-100: XX s ?
kW/Nm: XX ?

Videa

více o různých pokusech na Youtube jinak zde sériovka .....

Zrychlení 0-100km/h Skoda120L v úpravě
- Zrychlení 0-100km/h Skoda120L v úpravě

Škoda 120L @ 1.4 svatební kočár
-video auta v pohybu

Predchozi vuz SKODA 136GL
TENTO VŮZ SE BEHEM DUBNA 2009 PODROBIL TOTÁLNÍ LIKVIDACI
vzpominka
Škoda 136GL

zkouška sprintu 742.136 KP10,6:1 vačka270/270( pavlíček )
Skoda 136GL 0-100km/h

VÍCE O TYPU ŠKODA 136GL
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...

Dušan / Škoda 120L NR.1 - komentáře:

12:48:45
09.01.2012
Petr Urban
-> Dušan: K tahlu řazení je O-krouzek 12x16, dej 12x17, jde tam v pohodě(dost namazat hřídel před nandáním a žádné ostré hrany) a pokud nejsou na té tyčce/táhlu vroubky, tak to téct nebude. U nás ty O-kroužky nikde k sehnání nejsou. Koupil sem to od rubeny v metráži gumku 3mm a nahoru dal spojem do kterého šel silikon. A sehnat ty červený gufera SI taky nebyla sradna, hold Brno větší město. Tak když přemýšlíš tak že ta převodovka nevydrží a skládáš ju tak, tak to asi tak bude 3 Pokud bude vše udělané pořádně, tak s normálním zacházením není důvod proč by nevydržela, nevydrží většinou skrz nějaké prasárny, hrabání, hrubý rozjezd na sprintech nebo hrubé řazení, ale pokud už je zařazeno a kola na cestě, snese to dost...viz. převodovka Pistaa
12:44:14
09.01.2012
minno
-> Urbi: Veľké O-kruhy pod bočné vika diferáku sa dajú kúpiť normálne, takisto aj všetky guferá a ostatné O-krúžky.
Ja som dal komplet všetko nové a tak či tak tá prevodovka vždy trochu bude niekde slziť, minimálne okolo náhonu tachometra a radiacej tyčky. Zatiaľ mi to neslzí len okolo gufier poloos :)
11:58:11
09.01.2012
Dušan
-> Urbi: a proc se srat s rozperkama a zamecnikem kdyz ta prevodovka stejne nebude mit velkou zivotnost. Ty velky O krouzky jdou normalne koupit a gufera taky tak nevim co je problem. Me olej tekl vzdy pred tahlo razeni.
11:55:30
09.01.2012
Čokin
-> Urbi: Šak jo v pohodě, já jen že jsem ten typ co dá radší trochu víc než míň1
11:51:13
09.01.2012
Petr Urban
-> Dušan: Na rozpěrku mám někde výkresek v emailu, i Čokinovi sem to posílal, soustružník za půl hodky má hotovo, zašel sem do zámečtnivtví kde je lis a za 3 min. byla rozpěrka na místě i s nalisovanýma novýma ložiskama na celé hříděli, tak proč řešit prasárny s vařením ?
-> Čokin: Pokud je to dobře odmaštěno pod silikonem a není to úplný šléčko, tk to všem začně téct pod těmi bočními víky kde je O-kroužek 3mm už zmáčknutý steřelý, který nejde sehnat nebo a to většinou to teče kolem gufer poloos a né mezi kártry. I když tam dáš vrstvičku silikonu teňučkou, bude to těsnit stejně, protože se 90% vytlačí bokem a to že je vytlačený kolem toho spoje má 0 efektu.
11:45:42
09.01.2012
minno
preto vravím že v domácich podmienkach1 moje domáce podmienky = panelák, a žiadne CO2.
11:38:19
09.01.2012
Ondry
-> Čokin: To máš pravdu, je to jen jako nouzové řešení. Ale myslím že když by se sváry opatrně obrousily tak ta nevyváženost nebude zas tak strašná, na tak malém poloměru.4
11:32:02
09.01.2012
Čokin
-> Ondry: Příjde mě to jako pěkná fušařina, nehledě na to, že je to rotační hřídel, tudíž nějaké vyvážení by mělo být.
11:20:09
09.01.2012
Ondry
Co to udělat jak píše Minno, akorát ten kus trubky mít ocelovej nebo nerez. Ty půlky přiložit na hřídel, pořádně je stáhnout k sobě a zase je svařit.
11:08:37
09.01.2012
Čokin
-> minno: A není jednoduchší to obavařit, když je dobré CO tak se to dá velmi pěkně a nebo se mě libilo řešení se zápichem na soustruhu a šupnout tam pojištovací kroužek.
09:42:00
09.01.2012
Dušan
-> Čokin: dneska tam neco tam nebo to proste zavarim 3
09:37:46
09.01.2012
minno
-> Dušan: rozperku chceš robiť ako? Zlisovať 4.kové kolečko zo stromčeka, vložiť rozperku a nazad nalisovať kolečko? Ja som rozmýšľal, že v domácich podmienkach by sa to dalo spraviť veľmi jednoducho, odrezať kus z trubky z nejakého ľahkého materiálu požadovanej dĺžky a priemeru a potom tú trubku len rozrezať na dve polky (dva pol-mesiace), priložiť na stromček a len niečim pripevniť tie dve polky dokopy, napríklad plastovými sponami1 To by malo stačiť.

No každopádne potom poreferuj, ako tá prevodovka chodí a aké zvuky vydáva 1
upraveno 1x, naposled 09.01.2012 09:39:28
09:24:26
09.01.2012
Čokin
-> Dušan: No ta rozpěrka je zasadní chybka, obzvlašt u turba...ale jinak pěkný. Silikonu tam máš akorát, dávám stejně, aspon to těsní, pak se každý divý, že mu začne po půl roce převodovka prosakovat.
08:36:51
09.01.2012
Dušan
-> minno: no jak se to vezme 1 Jsem to odladil od oka aby to sedelo jako pri rozdelani. Kolecka snad nasadil jak maji byt. Uvidi se. Kazdopadne jsem zapomel udelat rozperku tak to musim dneska otevrit znovu, ale nastesti tam jsou dany jen ty srouby dokola 3
08:27:56
09.01.2012
minno
-> Dušan: tak nemá dôvod neísť :) či?3
08:23:27
09.01.2012
Dušan
-> Urbi: viz nize 4.44 ani na 120ku 3
-> minno: kdo vi jak dlouho to vubec pojede 1 takze nejakej silikon neresim
08:15:06
09.01.2012
minno
-> Dušan: toho silikónu som dával tiež takto podobne a ako píšeš, prebytok sa vytlačil von.
08:11:31
09.01.2012
Petr Urban
-> Dušan: Ty máš toho silikonu mezi kartry převodovky, v tenké vrstvě...nečteš návod ? 3 90% se vytlačí do převodovky a ven. A fakt si poskládal 4,44 ? No nekecej 3 Přece nadosmrti dobrá 3,9 u tebe nebo už ne a chceš výkony místo cestování a spotřeby ?
upraveno 1x, naposled 09.01.2012 08:13:06
06:00:45
09.01.2012
MOLSO
-> Dušan 08.01.12 23:06:38: 3
23:06:38
08.01.2012
Dušan
-> darklord: to mas jedno, ono se to stejne vytlaci do stran a nebo to zaschne v tube 3
Extreme Tyres