Dušan / Škoda 120L NR.1 Dušan / Škoda 120L NR.1

komentáře | popis | fotky | Dušan | 22.04.20 21:02 | 543x v oblíbených
ŠKODA 120L

Toto vozidlo zažilo nejvíce s TURBO motory, které jezdí v jiných autech a třeba časem zase zažije. Motorů zažilo nemálo...


Karoserie: M1
V roce 2009 mi bylo nabídnuto ujmutí se 120ky, která měla jít na likvidaci.
Vzhledově nic moc, ale při ohledání naprosto zdravá karoserie.
Následovalo - obroušení míst,kde začínala rez a přetření základem + tlumex + dutiny.
Barva červená šípková 8125

Podvozek:
obě nápravy vyztuženy dle L/A
přední pružiny od Tunera2 80kN 200mm
zadní pružiny kyvka + domky vlečka
stabilizátor 20mm od pana Svozila + gumy stabilizátoru od Pemita
nové ložiska a náboje
stavitelné tlumiče GAZ - vrchní uložení předního tlumiče posunuto o 50mm výše, nastavení předek/zadek 10/13

Brzdy:
sériový okruh pro Š130
přední sériové čtyřpísty, chlazené kotouče Brembo, destičky DS2500
zadní brzdiče Octavia 1,8T + kotouče 239mm

Motor: Škoda 120L

Světe div se, ale tento vůz pohání skoro 1200cm3 :)

vyčištěný blok a veškeré součástí funkčního systému
vložky po výbrusu + nové písty 72mm
vahadla C sestavené z Fa+Fe
vačka Chovanec 278/270 zdvih 6,9/6,7
odlehčené písty a ojnice
hlava 120L kompletně upravená - vodítka s guferama, nové ventily, sedla na bezolovo, KP 10,6:1
nový karburátor SEDR 2932 na 120L, trysky dle 120LS
zapalování pouze přes řídící jednotku IMFsoft
mazání Castrol 10W40, Filtr oleje pro Fabii
setrvačník Felicia MPI + přítlačák Felicia 1,6 + lamela serie
alternátor 55A
širokopásmová lambda A/F
čidlo klepání

Převodovka: 5Q SP 4,22

Kola: Minator
KN Minator 5.5J R15 - YOKOHAMA Parada 195/50


Informace
Vmax: 170km/h
0-100: XX s ?
kW/Nm: XX ?

Videa

více o různých pokusech na Youtube jinak zde sériovka .....

Zrychlení 0-100km/h Skoda120L v úpravě
- Zrychlení 0-100km/h Skoda120L v úpravě

Škoda 120L @ 1.4 svatební kočár
-video auta v pohybu

Predchozi vuz SKODA 136GL
TENTO VŮZ SE BEHEM DUBNA 2009 PODROBIL TOTÁLNÍ LIKVIDACI
vzpominka
Škoda 136GL

zkouška sprintu 742.136 KP10,6:1 vačka270/270( pavlíček )
Skoda 136GL 0-100km/h

VÍCE O TYPU ŠKODA 136GL
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...

Dušan / Škoda 120L NR.1 - komentáře:

21:37:08
17.02.2012
Dušan
-> J3STER: to uz zalezi jak tomu slapes. On je ten narust kroutaku natolik citit, ze pri bezne jide neni nutne slapat vic jak pul plynu
20:58:48
17.02.2012
J3STER
-> Dušan: Ahoj, dostal se mi do ruky časopis STOP kde je článek o GARDE "Salamander". Je v něm motor 130RS s turbem.
Dokonce testovali i turbo na 120kovém motoru bez mezichladiče stlačeného vzduchu. Kromě zvýšení výkonnu a kroutícího momentu se snížila spotřeba o 0,7 l/100km a zlepšily se emise. Spíš bych řekl že se spotřeba zvýší, ale asi tomu tak není. .............zajímavé.4
20:19:33
17.02.2012
Šediváček
-> Dušan: Tak koukám, že mě tu nikdo nepochopil......tak znova a trochu jinak :-) Mě se právě líbí ty křivky toho průběhu, je to prostě jenom výš posunuta série. A to pravě preferuju mnohem víc, než nějaký rozkodrcaný graf ,i kdyby byl výkon sebevětší.

S tou 1,4, sem to myslel tak, že maximum krouticího momentu se posune do nižších otáček, ne že bude menší krouťák. Ale mohlo by to udělat že už se nebude držet krouticí moment na tak velkým rozsahu otáček, ale bude někde nazačátku, ale pak už pude dolu. Ale třeba ne....

A od těch 100kW bych se držel trochu zpátky, přece jenom těch 107ccm navíc neudělá zase zázraky. Ale nějakých 88kW by to hodit mohlo. A kroutící moment podle toho kolik tam nandáš přetlak :-)

-> vhml: A ten tvůj motor byl bržděnej, když byl postavený nebo to je tak odhad? Nejel sem s tím, nemůžu posoudit, ale jestli nemá ten Dušanovo motor parametry už teď :-)
18:19:06
17.02.2012
MATTESS
-> pavucina: vždyť tu diagram má v galerii
18:12:22
17.02.2012
pavucina
Jen nevim co to tovoje turbo umi, ptz jsem nikde nenasel diagram.
I na velkem KP to jezdi na 1,5 baru, tak 1bar pro 8:1 je prd. I kdyz neprejdes na E85, tak 98 v pohode zvlada. Akorat nevim jak je to s regulaci predstihu na rozdelovaci u turbomotoru, tam by mohl by problem.
upraveno 1x, naposled 17.02.2012 18:19:00
17:37:04
17.02.2012
Dušan
no ja to pak zkusim
16:47:12
17.02.2012
R@ZOR
Presne tak 1b je tak akorat, kdyz nebudes mit velkej KP.
13:03:23
17.02.2012
pavucina
1 bar neni nic, toho se vubec neboj.
10:36:41
17.02.2012
MOLSO
vhml 17.02.12 10:15:56 napsal:
Není důvod drzet se pri zemi, na kochání krajinou slouží
pětikanály :-D
3 3 3 3 3 3 3 3
10:17:20
17.02.2012
minno
Dušan 17.02.12 10:12:05 napsal:
→ vhml:Zatim mi zadny motor nestacil.
3 3 3 3
10:16:58
17.02.2012
Dušan
-> vhml: 3 to je aspon hlaska 3
10:15:56
17.02.2012
vhml
Není důvod drzet se pri zemi, na kochání krajinou slouží pětikanály :-D
10:12:05
17.02.2012
Dušan
-> vhml: ja chci aby to fungovalo normalne 3 a ne na zavody. 100kW je pekna predstava, ale drzime se pri zemi. Foukat 1bar to skodovky me prijde moc. uvidim casem. Zatim mi zadny motor nestacil.
10:03:44
17.02.2012
vhml
-> Dušan: Jenže právě s WB sondou, vačkou atd už nejsi na 10 ale pomalu na 20 a to mi zatím pokusne uplne nelaka :-) Protože když bych to stavel, tak to musí mit minimalne parametry 140LS, protože ač se to nezdá, tak ten motor letos pojede už 8. sezonu bez veskery udrzby a nesmrtelnej taky nebude a slabsi urcite nechci. Jednou za rok seridim ventily a predstih, jednou za dva roky vymenim olej a svicky a vic jsem si toho motoru zatím nevsimnul.
Jsem zvedav jak dopadnes s 1,4, vackou a idealne tak aspon 1barem. A jestli tam nebude aspon 100kW, tak si pro me mrtvej Homolka :-)

Nepremejslels o E85 abys tam mohl nafoukat nesmysl a použít vyšší KP?
upraveno 1x, naposled 17.02.2012 10:04:24
09:17:32
17.02.2012
Dušan
-> vhml: kdyz nepocitam tu WB lambdu co jsem si koupil spis projistotu tak do 10t no problemo 1
08:33:47
17.02.2012
vhml
-> Karel.: -> Dušan: A co to vůbec celý stálo. Protože když si vezmu cenu rozumnýho turba, DISu, wideband sondy atd. Tak to není zas úplně málo peněz. To mě právě pořád ještě odrazuje od své vlastní stavby.
06:20:09
17.02.2012
Michalides
Pekny vykon na MBcku. Fakt pecka
23:13:54
16.02.2012
Karel.
vhml 16.02.12 16:38:50 napsal:
→ Dušan: bych skoro čekal víc. Vzdyt to bez nakyho
zasadniho vedatorstvi vyndas i z atmosfery

nezlob se na mě, ale tohle sice z běžný atmosféry dostaneš, ale za jaký peníze??Rozhodně né za ty co Dušana stálo turbo. Co se týče krouťáku tak souhlasím, taky jsem čekal víc, ale výkon je super, stačí to hodit na fábii, poladit tlak turba a ten si ty Nm najde4
22:31:32
16.02.2012
R@ZOR
Prubeh je super! Me se taky libi. Az budes tlacit aspon 0.8-1b, bude kroutak daleko vetsi!
Tohle je slusnej vykon za par korun..
Na fabii to bude jeste lepsi, jakou tam budes mit kompresi?
upraveno 1x, naposled 16.02.2012 22:36:41
21:54:59
16.02.2012
Dušan
-> Šediváček: me se prave ten prubeh libi, vypada to vcelku jako z vyroby. Pocitove v aute je to fajn kdyz i pri 1/4 plynu nastoupi turbo a tlaci to vpred
Extreme Tyres