
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
vačka
prohledat
88 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 05.12.2002 do 19.12.2002, založil/a
11:39:34
19.12.2002
19.12.2002

Luděk
Já teď nevím,co si přestavuješ pod pojmem nižší.Z hlediska rozměru jsou v podstatě hlavy 1000/1100/100/110/105/120
/130 stejné,vyšší je jenom 135/136 (teď nekomentuji 8kanál na 120,páč jsem ho nikdy neviděl).Hlavy LS a R a 130 mají vevnitř vybrání,aby se tam vešly písty,páč vyjíždějí nad úroveň válce.

11:37:41
19.12.2002
19.12.2002
sep
Ješte k té Rkové vačce,když vyměním jak vačku tak vahadla,na kolik potom seřizovat vůli ventilů?A předstih ,volnoběh a podobně...Prostě než se do toho pustím tak jestli to už náhodou někdo nemá.....a jaký srandy mně čekají....
11:26:30
19.12.2002
19.12.2002
martin
Ahoj,hele co všechno musí ven když měním vačku?Motor ne,nebo jo?Jde mi o to jak moc pracný je vyměnit vačku....
08:35:08
19.12.2002
19.12.2002
schade120
Wekky:no spíš než emise bych to viděl na tu "unifikaci a racionalizaci "výroby,jeden typ a valit to co to dá...holt se šetřilo kde mohlo...
07:41:11
19.12.2002
19.12.2002

Dark.lort
A ta hlava neni nissi nez kalsika 120???

14:42:12
18.12.2002
18.12.2002

Luděk
Takže LSová hlava má v každým spalovacím prostoru takové šikmé vybrání a podle toho se pozná,protože motor má vypouklé písty a větší kompresní poměr.Ty duralový nadzdviháky z 135/6 bys zřejmě musel uříznou,páč jsou vo fous delší než normální 105/120/130,ale pokud nemáš hliníkovouhlavu,tak je to k ničemu.Používaly se právě a pouze na ovládání sacích ventilů v 135/6,kvůli tepelným roztažnostem a jejich kulovité zakončení mělo zaručovat lepší plnění válců. 

14:20:42
18.12.2002
18.12.2002

Dark.lort
No prave ze ji nemam jeste namontovanou.Mam ji jenom doma.A musim jeste sehnat nekde lepsi motor nez mam.Cetl jsem to tady ja si o tom pisete.Tak jsem se zeptal.Myslel jsem si ze to muze byt s puvodnihi motoru.Myslim si ze v tom rozdil asi nebude. Kde presne ma byt to C.Mam totiz vahadla s rozebraneho motoru od Aly110r,a nikdo nevi na sto procent jestli to jsou eRkovy.Potreboval bych si to overit. Jeste si nejsem jistej,s hlavou.S kamosem jsme porovnavaly hlavy,jednu s normalni skody 120,a ta druha co mam ja na motoru tak byla o pul centimetru nisi nez ta klasika.Merily jsme to ve spalovacim prostoru.A on mi rikal ze je to GLS.Tak nevim Me ten motor totiz vubec netahne a vic jak 110 zenj nevimacknu.Slisel jsem taky ze GLS ma nejaky kombinovany pisty,ale to by je melo i eRko,protze ta ma taky nissi hlavu.Tak nevim Dikes za radu



10:49:13
18.12.2002
18.12.2002

Vici
hlinik. tycky - spis bych je dal jen do motoru s hlinikovym osmikanalem, a co je dulezite, nedoporucuje se je pouzivat s vackou s vetsim nez seriovym zdvihem - tj. ne vic nez ma 50kW MPI. vahadla typu C ma u z 135/6 v serii :o))
09:55:23
18.12.2002
18.12.2002

wekky
Jo první LS měli vačku ostřejší, tuším do 79. Možná dokonce takovou jako R (přesné hodnoty jsou na techwebu). Pak se tam dávala stejná s normálními 120, snad kvůli zlevnění výroby, aby byl jen jeden typ, nebo možná i kvůli emisím.
Zřejmě to byl jeden z éry slavných zlepšovacích návrhů.
Zřejmě to byl jeden z éry slavných zlepšovacích návrhů.
09:34:20
18.12.2002
18.12.2002
schade120
Wekky:jo ale nechápu proč u 120Ls(mám dojem že první užovky měli ostřejší vačku ale kolik to nevím) nenechali aspoň tu vačku jako u Rka,potom by člověk nemusel vymýšlet jak nějak ty koně nahonit....
09:16:29
18.12.2002
18.12.2002

wekky
Tuším, že je tam taky jedna. Ostatně motor 110R(LS) je předchůdce 120LS
09:14:16
18.12.2002
18.12.2002
schade120
Wekky:hm,takže snad by to mělo být ok i se sériovejma pružinama z LS(snad:),a nevíš jak je to origo u Rka?Jestli tam jsou dvojice pružin?Nebo jako u Ls?
09:07:32
18.12.2002
18.12.2002

wekky
Myslím, že LS by měli fungovat. Jsou totiž už v sérii jiné než klasická 120 (jednoduché a ne zdvojené).
08:55:00
18.12.2002
18.12.2002
schade120
2Wekky:ok,takže tyčky bysme měli,a co ty pružiny?Můžu nechat origo LS nebo R-kový?
08:21:35
18.12.2002
18.12.2002

wekky
R-kový mají na sobě označení C.
Hliníkový tyčky na ně nejspíš nepůjdou, prože jsou nahoře širší a pro větši zdvihy se nedotýkají vahadla jen tam, kde mají. A hlavně nastavuje se na nich JINÁ VŮLE.
Podle doporučení mají nějaký (byť minimální) smysl jen u sacích ventylů pro motory s hliníkovou hlavou (135,136)
Hliníkový tyčky na ně nejspíš nepůjdou, prože jsou nahoře širší a pro větši zdvihy se nedotýkají vahadla jen tam, kde mají. A hlavně nastavuje se na nich JINÁ VŮLE.
Podle doporučení mají nějaký (byť minimální) smysl jen u sacích ventylů pro motory s hliníkovou hlavou (135,136)
08:20:34
18.12.2002
18.12.2002
schade120
Dark.lort:na těch vahadlech by mělo bejt C....
08:13:15
18.12.2002
18.12.2002
schade120
2engi:zkusím se pozeptat jestli by se ješte něco nenašlo...
2Dark.lort:a už je máš namontovaný?i s vačkou?a co to dělá?
2Baghira:no takže pokud jdou na 130 ,tak by měly i na 120 ,akorát asi nepůjdou na ty r-kový vahadla,ale chtělo by to nějakej trochu zasvěcenej názor ,nejlíp od mechanika:-)
2Dark.lort:a už je máš namontovaný?i s vačkou?a co to dělá?
2Baghira:no takže pokud jdou na 130 ,tak by měly i na 120 ,akorát asi nepůjdou na ty r-kový vahadla,ale chtělo by to nějakej trochu zasvěcenej názor ,nejlíp od mechanika:-)
07:42:17
18.12.2002
18.12.2002

Dark.lort
Taky by me to zajimalo,jestli se musi menit pruziny za eRkovy,jak psal schade120,ponevads ja mam vacici s eRka a vahadla.Jeste jeden dotaz jak poznam eRkovy vahadla,je to nekde napsany?

20:55:55
17.12.2002
17.12.2002

Baghira
Pokud vim, tak jdou hliníkový rozvodový tyčky i na 120cu, jen mi človíček co to dělá říkal, že jim vadí některý typ vahadel, ale už nevým který. Taky mám strach, abych tam nedal ty vahadla z éRa a ty tyčky tam pak nešli. Na standardní 130cu prý určitě jdou. No asi to chce vyzkoušet.
14:03:25
17.12.2002
17.12.2002

Engi
2schade120: Mno resim stejnej problem - shanim vahadla C (eRkovy) a pak vacku - bud z eRka nebo z ty felicie 254ku do 120ky - nevis jeste o nejakych ? 

13:14:55
17.12.2002
17.12.2002
schade120
Ahoj ,tak sem sehnal jak vačku tak vahadla,takže no problemo,jenom dotaz, ventilový pružiny můžu nechat sériový LS?Páč ty vahadla jsou tam na větší zdvih ventilu,tak nevím jestli to ty sériový vemou.Jo a ješte jeden dotaz(speciálně na Baghiru) jdou nějak hliníkový rozvodný tyčky na 135(6) naroubovat na 5 kanal na 120?
12:48:30
07.12.2002
07.12.2002
Dj Mania
Nevíte kde bych vačku 175° sehnal? A za kolik? Prodátáte ji někdo?
17:31:20
06.12.2002
06.12.2002
Baghira
to schade120: Vačku z Felicie tam mám, ale zatím se sériovými vahadli (Š130). Ale příští rok bych tam chtěl dát C-čková vahadla z eRka...pokud je teda seženu.
16:22:06
06.12.2002
06.12.2002
vici
no princim sna nvysvetlit umim, ale jak rikam, nezivi me to. tak se mej. ja jeste padla nemam...
16:18:16
06.12.2002
06.12.2002
lukas
OK - hele diky moc za vysvetleni a preju krasnej vikend - uz pomalu pudu.
16:16:10
06.12.2002
06.12.2002
vici
teda Vanos, u BMW....
16:12:45
06.12.2002
06.12.2002
vici
no jo ale otazka o kolik by se to mohlo potocit aby to k necemu opravdu bylo, myslim ze by to rychle prestalo jet uplne, kdyby se tocilo treba vackou u fava. jasne ze to jde, vacky se casuji, ale jen o malo. VVTi je o dvou vackach, to same treba vamos u BMW...
16:11:14
06.12.2002
06.12.2002
lukas
s tim pomerem otacek je to pekna blbost .... jak sem napsal - jezis marja :-))))
16:07:08
06.12.2002
06.12.2002
lukas
no vidis - tak to by na jedny vacce snad slo taky ne ??? - teda pri konstatnim vztahu - sani-vyfuk ale to by nemuselo vadit ne??
16:02:53
06.12.2002
06.12.2002
vici
je to jen o tom ze vacky se pootoci vuci klice, pripadne i vuci sobe navzajem, nic jineho... tim se zmeni casovani ventilu
16:00:51
06.12.2002
06.12.2002
lukas
mozna ze se nejak menil i pomer otacek : klika /vacka - no tohle jsou veci ktery chapu kdyz je vidim nakresleny a pak "zapominam" ....
15:57:28
06.12.2002
06.12.2002
lukas
vici - no dobre ale aj tak VTEC neresej 2 vacky - proste problem je nekde jinde a rek bych ze VTEC by sel udelat i na jedny vacce - zkusim se na to doma mrknout do chytry knihy - ale myslim ze ten princip se zas az tak nebude lisit od toho jak sem to nastinoval ja - tj. na jedny vackovy hrideli "vice vacek"
14:58:51
06.12.2002
06.12.2002
vici
no takze kdyz to nebylo VTI (VTEC..) tak to nemelo promenne casovani niceho, a pokud to nemelo dve vacky tak to byl asi 8v, 16v urcite ne, ten ma jednu vackovou hridel pro 8 sacich ventilu a pro ti ni je vacka pro 8 vyfukovych, tj. dva saci a dva vyfukove ventily proti sobe. proste 16v bez dvou vacek - DOHC - je nesmysl :o)
14:43:01
06.12.2002
06.12.2002
Luděk
To byla tutově 16V,jenom to nebyl VTEC,ten dělaj až od 1,5l.V tom je právě ten fígl,že to uměj dostat na jednu vačku - jednoduše geniální - geniálně jednoduché.Ale u nás na sprintu mě stejně nasekaly Škodovky (1x eRko,1x742/4D,1xFabia 74 KW) tenhle motor má jenom 60 KW a všichni z nich udávali 100 a více koní.
14:34:42
06.12.2002
06.12.2002
vici
tak asi nebyla 16v a nebo ses blbe koukal:o))
14:08:58
06.12.2002
06.12.2002
Luděk
To Vici:Vzhledemk tomu,že jsemletos 1/2 roku měl Hondu Civic 5d 1,4/16V Tak jsem asi jednu vačku ztratil,ale byla tam tutově jen jedna.
14:08:18
06.12.2002
06.12.2002
Luděk
To Vici:Vzhledemk tomu,že jsemletos 1/2 roku měl Hondu Civic 5d 1,4/16V Tak jsem asi jednu vačku ztratil,ale byla tam tutově jen jedna.
13:18:36
06.12.2002
06.12.2002
lukas
ten prubeh otevreni jsem myslel - jo ono to sice trochu vyjadruje to jak si psal ta vyska vacky, ale muze mit proste ostrej prubeh nebo tupej - takze ventil je u jedny otevrenej treba jen napul a u dalsi je otevrenej furt naplno - pri stejnym max. otevreni ....
Hele fakt doufam ze to pak nekdo smaze uplne sem tohle tema "odrovnal" :-))))) sakrys
Hele fakt doufam ze to pak nekdo smaze uplne sem tohle tema "odrovnal" :-))))) sakrys
13:13:45
06.12.2002
06.12.2002
lukas
ale jo - kdyz to ma 16 V tak asi jeden z jedny a druhej z druhy strany ale to uz jsou detaily jen jsem chtel naznacit ze by to teoreticky udelat slo .... TEORETICKY - by se posouvala vacka ve vodorovny poloze - samozrejme problem jak udelat pohon ale to by taky slo udelat pohybem kola v drazkach (zuby by byly siroky posun - prevod ne retezem ale ozubenym kolem ale to uz sou proste takovy teoreticky KECY ktery to tu jen zahletej - necham toho
jen jak to teda myslis - podle me ta druha vacka neulehcuje problem promenyho casovani ..... - ale chtelo by videt obrazky jsem proste LAIK a je to videt i z myho vyjadrovani i z my schopnosti chapani ..... ale fakt sjem se dneska dost poucil ....
jen jak to teda myslis - podle me ta druha vacka neulehcuje problem promenyho casovani ..... - ale chtelo by videt obrazky jsem proste LAIK a je to videt i z myho vyjadrovani i z my schopnosti chapani ..... ale fakt sjem se dneska dost poucil ....
13:08:07
06.12.2002
06.12.2002
vici
lukas - jsou tam dve vackove hridele. jinak by ten 16v ani nebyl mozny, a promenne casovani uz vubec:o)
13:05:26
06.12.2002
06.12.2002
lukas
byl sem na obede - no ono to bylo pokud vim nejak tak ze byly na jedny vackovy hridely de fakto dve vacky na ventil vedle sebe a posunovalo se to - respektive byly tam nabehy takze ten prechod byl plynulej ....ale sou to zas jen domenky - uz tu nechci sirit moc "blitky" :-)))
12:57:39
06.12.2002
06.12.2002
vici
stupen otevreni ventilu - to prave je ten zdvih vacky. honda VTI ma samozrejme dve vackove hridele a 16v. Ono by ani promenne casovani neslo udelat s jednou vackou
12:17:37
06.12.2002
06.12.2002
Luděk
Jenomže právě Honda to má všechno na jedné vačce oni to ty Japonci umějí (myslím proměnné časování ventilů) a je to geniálně jednoduchý,funguje to vlasně na hydraulice.
12:13:32
06.12.2002
06.12.2002
lukas
jeste me napadlo ze ten uhel vubec neresi stupeň otevření ventilu .... ale to už se pak asi fakt vyjadřuje doplňkovejma ukazatelema .......
12:09:14
06.12.2002
06.12.2002
lukas
vici - jeste jednou moc diky ...
12:05:56
06.12.2002
06.12.2002
lukas
Webmaster - taky by ty moje kecy moh U-Geen smáznout - aby se do toho ještě nekdo nezamotal .... :-)))))
12:03:50
06.12.2002
06.12.2002
vici
to pak, v tech vysokych otackach zalezi na zrychleni na vacce, to asi znamena jak rychle se ten ventil otvira a zavira, pak je treba pouzit tvrdsi ventil. pera. promenne casovani nataci vackove hridele - musi byt dve, jedna pro saci a jedna pro vyfuk. ventily (vice nez 8v motory) - nataci je jinak vuci klikove hrideli a tim meni jejich casovani a optimalizuje ho k danym otackam. treba Civic 1,6 VTI ma spodek jako seriova 1,6, uplne normalni, ale ve spis ma 160k - prio nejakych 8000ot:o))
12:03:47
06.12.2002
06.12.2002
lukas
Luděk - telepatie (s tim trabikem) :-))) - OK hele diky za vysvetleni mel jsem v tom fakt poraaaadnej bordel - jak rikam pudu si to nakreslit
12:01:34
06.12.2002
06.12.2002
lukas
OK diky - pudu si to kreslit ....... :-) jeste ze v trabikovi zadnou vacku nemam ;-)
11:59:35
06.12.2002
06.12.2002
Luděk
To Vici:koněčně někdo podpořil fakta,už jsem se ztrácel pod tíhou nesmyslů ...
To Lukas:ještě štěstí,že u Trabiho to řešit nemusíš ...
To Lukas:ještě štěstí,že u Trabiho to řešit nemusíš ...