vačka

prohledat
88 příspěvků (zobrazeno 51 až 88) od 05.12.2002 do 19.12.2002, založil/a
řadit dle data
11:59:03
06.12.2002
lukas
Jeste jeden dotaz - nedela to ve vysokych otackach "neplechu" kdyz je ventil otevrenej dlouho - myslim kvuli setrvacnosti ze by se mohlo stavat ze by pist byl rychlejsi nez ventil - podobne jak je tomu u predstihu - tohle vlastne resej systemy s posuvnou resp. promenlivou vackovou hrideli - ze jo ???

PS: mozna ze se ptam jak blbec ale chci v tom mit jedou pro vzdy poradne jasno ;-)
11:56:48
06.12.2002
vici
ten "uhel" se vubec nemeri na vacce, je to uhel pootoceni cele vackove hridele, po dobu kdy vacka otevira ventil - opet zjednodusene. fakt je treba se optat nekoho kdo o tom vi vic nez ja aby uvedl presnou definici-nerad bch se zamotal, znam jen zakladni princip... zivi me neco jineho nez motory:o))
11:54:25
06.12.2002
vici
jeste tu nekdo psal, ze u vacek prebrusovanych na seriove je maly zdvih, protoze to jinak nejde. je to blbost, vetsina, 99.9% normalne dostupnych vacek je brousenych na seriove. a jde nabrousit i zdvih 7,1mm....... jen je potreba zmensit zahladni kruznici. u tech prebrusovanych vacek je maly zdvih spis proto ze vetsina lidi co je prodava na seriove brousi nejaky stary zavodni smejd....
11:51:44
06.12.2002
vici
zkus kouknout na www.cmt.wz.cz a do sekce tuning, kamos tam psal nejaky pokec, snad z toho eco pochpis:o) ve finale, jo, cim je ostrejsi tim je ventil otevreny delsi dobu, takhle to je zjednodusene
11:49:11
06.12.2002
lukas
ještě k tomu úhlu prostě ty 2 strany vačky navrchu "hrot" - tak třeba 280 stupňů že svíraj ty dvě strany teda resp ta vačka svírá 80 stupňů (360-280) 280 je tupej úhel okolo
11:44:26
06.12.2002
lukas
Vici - tak to je docela zásadní - já jsem si totiž myslel že ostrá vačka se řiká vačce která je otevřená kratší dobu než tupá...

ale jak je vidět tupej sem tu spíš já :-)))

Mohl bys mi prosimtě vysvětlit teda nějak zjednodušeně co znamenaj ty úhly ??? 285, 275 atp. - myslel sem si že je to úhel který vačka svírá

A je pravda že čim je vačka ostřejší tim nadzvihává zdvihátko delší dobu .... (myslel sem opak ale je fakt že když si to představim ....)
11:37:08
06.12.2002
vici
ostrejsi vacka je vyraz pro vacku s vetsim uhlem otevreni, tj. ze dejme tomu ventil je otevreny po delsi cas, velmi zjednodusene receno, tj. dochazi k jinemu, pokud mozno lesimu a ucinnejsimu plneni smesi do valce a zaje vyplachovani. dalsi vec je zdvih vacky - tj, ze ventil se otevira "vic" coz je velice dulezite, zrychleni atd, vacka je celekm dost slozita vec, pokud ma dobre a ucinne fungovat. idela je vacka s velkym zdvihem, a rozumnym uhlem otereni, proste idealni kompromis, takove vacky vyzaduji celkem solidni vyvoj a taky stoji nejake penize. zadna kopie nejake stare vacky, asi zavodni, coz je vetsina vacek co ma kdo v aute idealni nejsou ani nahodou. ale jezdi to s nema taky... pokud nekdo rekne ze ma v aute treba 280ku tak muze mit neco z milionu moznych kombinaci. vacka ma udaje asi takove - priklad 278/265 7,1/6,7. kde je 278-uhel otevreni saciho ventilu, 265 - vyfuk. ventilu, 7,1 zdvih saciho a 6,7 vyfuk. ventilu. Tyhle parametry ma skvela vacka od Motor-Excelu. Atd atd, pisu jen zjednodusene, vsecko o tom taky nevim a neni to az tak jednoduche jak to vypada.
11:37:02
06.12.2002
lukas
prostě obecně řečeno - dosáhneš lepší účinnosti při vyšších otáčkách a tim pádem vyššího maximálního dosažitelnýho výkonu.

Nicméně neni podle mě možný řikat, že ostrá vačka = vyšší výkon

myslim si že klasa vačka má třeba při 1000 ot/min větší výkon než ostrá

Proto si myslim že ostrou vačku by měl mít někdo kdo je odhodlanej auto "honit" jinak je spíš nevhodná ....
11:32:02
06.12.2002
lukas
Luděk - no víc koní otáčkama získat můžeš - odvede práci za kratší čas - jde o to že ve vyšších otáčkách klesá rapidně účinnost (právě horší plnění atp.) a tim pádem si myslim že ve vyšších otáčkách průběh vačky zajišťuje lepší plnění ale v nižších to krmí a fouká spíš hůř .... - a dusí se to ....

Toť můj názor no .....
11:27:47
06.12.2002
Luděk
No a gde bys potom vzal víc koní,otáčkama? To ne,jedině zvýšením učinnosti a lepším nakrmením válců.
11:27:41
06.12.2002
Luděk
No a gde bys potom vzal víc koní,otáčkama? To ne,jedině zvýšením učinnosti a lepším nakrmením válců.
11:08:27
06.12.2002
lukas
Hele zeptám se jako uplnej trotl ale byl sem přesvědčenej že ostřejší vačka dělá to, že se ventil otvírá po kratší dobu - takže je možný to hnát do vyšších otáček, a má otvírání a zavírání ostřejší průběh "zavřeno - otevřeno - zavřeno"
Kdežto "tupá" vačka má průběh spíš takovej "zavřeno-polotevřeno -otevřeno-polozavřeno-zavř eno.
Motor je klidnější v nižších otáčkách a nehází tolik sebou ale je problém ho vytočit na vyšší točky.
Ale myslel sem si že maximální otevření ventilu je prostě furt stejný (tj. ventil je furt stejně vystrčenej do válce - to se přece nemění) - ani nevim jestli by to změnily ty vahadla - protože to přece můžete jen udělat tim že změníte vůlí - jo vlastně možná že výhoda bude v tom že tam bude větší rozkmit a tudíž se ventily budou zavírat a nebudou se podpalovat - což u normálních vahadel bude dělat problém .....

No OK asi to chápu - jen mi vrtá v hlavě to jak jste tu psali že ostrá vačka má lepší plnění motoru - myslim si že směsi se nabírá cca stejně v nižších otáčkách spíš míň - hlavní výhoda je prostě možnost hnát točky vejš - že prostě otevření ventilu je po kratší dobu tudíž ve vyšších otáčkách nepředchází píst ventily ...

Jestli jste teda pochopili trošku jak jsem to myslel ...
08:56:33
06.12.2002
schade120
2baghira:ty ji máš?myslím tu z felicie?a měnil jsi jenom vačku nebo i ty vahadla?
22:25:05
05.12.2002
Baghira
Dej tam vačku z Felicie MPI. Je ostřejší a jede to o něco líp než R-ková. Vahadla tam samozřejmě R-ková můžeš použít taky. Je to z Felicie MPI do roku výroby 1996 a je označená žlutě.
13:11:10
05.12.2002
schade120
Luděk:chlape sakra,tak se domluvte, teď nevím,co mám vlastně shánět.....asi se na to vykašlu nebudu si dělat těžkou hlavu a prdnu tam jenom tu vačku
12:30:35
05.12.2002
Luděk
Počkej,počkej,to začínáte nějak motat.Ostřejší - přebroušená vačka (dobře) znamená to,že při jejím použití zůstávají ventily déle otevřený a tím dochází k lepšímu plnění válců,na to nemají vahadla žádný vliv.Pokud by byly jakkoli vyosené,tak by se to muselo měnit včetně všeho tzn. celý koník,protože jinak by se Ti to dostávalo rozměrově drobet mimo motor,takže v tom případě se jedná o nějaký speciální díl.Nadzvihací tyčky jsou různé podle tyru hlavy a mají také nějaký vliv na plnění,ale ne tak znatelný.
11:29:56
05.12.2002
schade120
aha,a mam teda shanět i zdvihatka?nebo jen vahadla?kruci mám to pomotaný....
11:27:16
05.12.2002
Zazaa
vemou akorat budes mit mensi otevreni ventilu
a sehnat se daj staci prolezt nejakej vrakac bejvaly na 110R, 110LS a nekterejch uzovkach 120LS
11:20:44
05.12.2002
schade120
ToZazaa:aha,no tak snad to ty sériový vahadla vemou....páč ty Rkový 100% neseženu....
11:00:21
05.12.2002
Zazaa
ty Rkove vahadle nejsou odlehcene ale maji tu osu podle ktere se otaci vic u zdvihacich tycek proste je tam vetsi paka na ventilu takze pri stejnem zdvihu vacky je vetsi otevreni ventilu
je to dobry hlavne u prebrusovanejch vacek pac brousenim vetsinou dojde ke snizeni zdvihu vacek a timhle se to narovna
zdvihatka se poznaj podle toho ze maj na sobe nalitek pismeno C

a k tomu sprintu dneska bude snad nastrikanej skelet takze to ustrojim a na jare uz snad bude zajeto a pripraveno na ucast v nejakem tom zavode :))
10:42:20
05.12.2002
schade 120
Ok,třeba bych se moh stavit....ještě jednou dík....
10:41:42
05.12.2002
tina
to Luděk: no já sem okr. Beroun, takže je to pro mě dost daleko a navíc toho benzínu coby to sežralo.....ale je to aš někdy na jaře taxe uvidí potom.
10:35:27
05.12.2002
Luděk
To Tina:Tuning sprint Hrochův Týnec:zkus www.auto-tuning.cz srazy a akce,děláme sprinty 3x ročně,třídy do 1,4 do 2,0 do 3,0 nad 3,0 litry.Jinak Pardubický kraj 10 km od Chrudimi směrem na Vysoké Mýto nebo naopak, 15 km od Pardubic směrem na Hlinsko,nebo naopak.
10:31:03
05.12.2002
tina
to Luděk: a gde je ta Hrošárna???? možná bych se přijel mrknout.
10:24:02
05.12.2002
Luděk
Tak to zkus a jdi do toho a když se Ti to povede,tak se přijeď poslední sobotu v Dubnu 2003 ukázat k nám do Hrošárny na sprint a my Ti to změříme na 400m.
10:18:10
05.12.2002
schade120
vačka je origo,necelejch 240,jasně že mi to bude brát víc,ale jenom pokud to budu víc točit,,při stejnejch točkách to na spotřebe nepoznám,si myslím,takže toho bych se nebál,ale když budu potřebovat předjet nějakýho troubu tak potřebuju aby motor líp šel do těch správnejch otáček...
10:08:19
05.12.2002
Luděk
Jó,tak v tom už Ti neporadím,sám nevíš,jakou vačku tam máš,pokud sérii,tak to bude určitě znát,ale taky určitě víc žrát,protože zvýšení výkonu se projeví hlavně ve vyšších otáčkách.
10:04:06
05.12.2002
schade120
Luděk:sakra chlape,jsme skoro online:-),a hlavní na konec,přemýšlím o tom ,má ta Rkov´án vačka vůbec cenu,ji tam cpát?Prosím řekněte že jo:-)
09:59:42
05.12.2002
Luděk
Možná bys někde na vrakáči nějakej motor dohnal,ale jestli v něm budou ... třeba by mohly být i v motoru 110 LS,ale aby vynaložené úsilí odpovídalo výslednému efektu.
09:49:10
05.12.2002
schade120
hm takže asi tak ,byly by lepší ty Rkový ale počítám že bych je těžko sháněl takže bude muset stačit vačka,doufám že to bude znát....
09:45:24
05.12.2002
Luděk
Tak když nikdo tak zase já,myslím si,že vahadla u eRka jsou jakože odlehčený,ale když je tam nedáš,tak se nic nestane.
09:36:59
05.12.2002
schade120
aha,takže ok,volba je jasná R-ková bude lepší ,ale trochu mě vyděsily ty vahadla,co se stane když tam nechám ty co tam jsou?Jinak moc dík .....
09:31:48
05.12.2002
vici
je to jak rika ludek. s tim ze pokud bys daval vacku z feldy, tak jedine z 50kW verze a nejlepe z poslednich BMM, ty mely vacku se stejnym prumerem lozisek jako skodovka/favo, a byla lstejna jako pro MPI, MPIcko ma vetsi prumer lozisek a do skdovka/fava ji nedas.... ideal je nechat prebrousit MPicko na favoritackou vacku. ale do toho tveho motoru bych dal radsi to Rko
09:30:03
05.12.2002
Kamil
K vačce z eRka musíšm mít i vahadla, jinak to nefunguje tak jak má....
09:25:17
05.12.2002
Luděk
Spodek motoru Ti v podstatě zůstává,počet ventilů taky,ale v hlavě je všechno jinak,takže to má rozhodně vliv na plnění válců a s tím určitě souvisí časování ventilů pomocí vačky,už se to tu někde probíralo a jsou na to určitě větší specialisti než já.
08:55:20
05.12.2002
sep
dobrej dotaz,to by mně taky zajímalo,rková je 247 a jak jsem si teď našel tak felicie je 254,takže takhle by to hrálo spíš na tu felicii,možná se ptám jako debil ,ale proč vadí že je dělaná na osmikanál?
08:50:32
05.12.2002
Luděk
eRková je na 120 O.K.,Feliciácká je dělaná na osmikanál ...
08:34:15
05.12.2002
schade120
ahoj lidi,koupil sem 105 na které mi odešel motor ,sehnal jsem hoodně dobrou 120LS,je to o něčem jiným,ale přemýšlím o dalším ,chci tam střelit ostřejší vačku ,údajně tam jde dát R-ková,ale snad i z felicie,a ta by měla bejt ještě ostřejší,co vy na to?
Extreme Tyres