Ne dnes, ale už předevčírem - vyřešil jsem jednu "drobnou záh/v/adu na 130LPG...

Tedy vlastně tři, ale to proto, že se to tak hezky sešlo a byly podmínky (vypuštěný chladicí okruh).
Již od výměny hlavy a opětovného nalití nemrznoucí kapaliny (od jarního střetu se srnou byla v chladicím systému voda z nejbližšího potoka) se mi začaly náhodně objevovat loužičky chladicí kapaliny na podlážce pod topením - někdy jen pár kapek, jindy louže přes čtvrt podlážky, pak zase třeba týden ani kapka. Výměník jsem měnil docela nedávno - původní odešel tuším někdy vloni, ventil fungoval od té doby též dobře a netekl. Postupně jsem vypozoroval, že loužičky se objevují pouze tehdy, když je ventil zavřený (za jízdy mi občas káplo na pravou nohu), stačí, aby byl pootevřený a nic nekapalo. Dále jsem zjistil, že po prvním ranním startu má auto občas tendenci se uvařit - bublina v termostatu a ten neotevře. Po zahřátí na provozní teplotu už Ok celý den, i po opětovném startu večer po 12 h. pracovním dni...
Správně jsem si odvodil, že to nevaření a kapání souvisí s přetlakem v chladicím systému, ale špatně jsem předpokládal, že závada bude v motoru (po výměně hlavy špatné nové těsnění a lehké tlakování do vody, které po otevření termostatu stihne vybublat přes expanzku)...
Zkusil jsem tedy jednou přes noc sundat víčko expanzky a ráno jej nasadil, jenže jsem zrovna ten den kvůli dešti odložil práci na odpoledne, takže jsem vyjížděl po obědě, kdy se řádně oteplilo...
...a hle - zase loužička v interiéru
Což mi vnuklo správnou myšlenku, že chyba nebude v motoru, ale někde ve výměníku topení - při natlakování systému a uzavřeném oběhu někde propouští a při chladnutí kapaliny přes noc a následném vzniku podtlaku v systému si přisaje vzduch, který pak ráno při plném otevření ventilu topení a zavřeném termostatu udělá vzduchovou bublinu...
...a skutečně - po výměně výměníku (hezké slovné spojení

) je vše v pořádku

Jen ten zánovní výměník pravděpodobně je také v pořádku, netěsnost asi byla ve styku jeho vývodu s kuželovým gumovým těsnicím kroužkem (takže netekl kohout, spoj kohoutu s těsněním, ani spoj těsnění s plastovou konickou vložkou, ale kapalina prolínala po nátrubku vložky a po vložce stékala vnitřkem topení) ale na testování nebyl čas, tak jsem dal novou druhovýrobní vložku...
...při té příležitosti jsem vyměnil ložiska vodního čerpadla, která se přede pár dny nehezky začala ozývat a ještě expanzku za méně jetou (bez zrezlého kovového kroužku v hrdle)

Jo, a nakonec jsem vyměnil klaxon, který mi přestal fungovat záhy po technické kontrole
