legálnost fava

prohledat
99 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 06.05.2004 do 29.06.2004, založil/a
řadit dle data
14:25:52
29.06.2004
Komár 1981
-> Honza.net: ftipe.3
07:14:10
29.06.2004
Honza.net
Já byl s autem na technický a ten technik motor z fáva zkousnul, ale ne už centrální stěrač, 195ky na 14" kolech a podobný "prkotinky".. zajímavý :o)
19:01:09
28.06.2004
Komár 1981
-> JohnyJ&120M: Podle vyjadreni skodovky je problem s mazanim favomotoru, nekdo to tu rikal, nebo citoval toho slavneho pana z Mlade Boleslavi, co to ma na starosti...
19:00:00
28.06.2004
Komár 1981
-> CHIP Hele, ja tam mam motor od minuleho jara. Takze mi svitla nadeje... no zkusim to nekdy az budu mit cas. Tehda jsem tam nemel 5q prevodovku potrebnou pro zapis fackomotoru,ted uz jo. V srpnu budu mit volnejsi pracovni dobu, tak to zkusim vybehnout a dam vedet. Zdarec. Nadeje umira posledni...
11:47:47
26.06.2004
JohnyJ&120M - zrušená registrace
stejně nechápu proč to nemůže být.rychlost je skoro stejná,akorát to má lepší zátah a neumírá tolik do kopců.
Podle mě je teda jedno jestli člověk jede 160 a má tam 742.xxx nebo 781.xxx.Problém udržet to na silnici je stejně velký.
(už vydim ty reakce co melu za hovna:-))
08:56:17
11.06.2004
CHIP
-> Labros: Jedina moznost jak to udelat pro ty co tam ten favo motor maji jeste z doby kdy to slo ... je zajit na dopravku, dokazat ze ten motor je tam jeste z doby, kdy to bylo povoleno (mozna by mohl stacit datum vymazu cisla motoru) a pak zazadat o zapsani motoru 781 podle tehdy platneho prohlaseni firmy Skoda ...
Ja to udelat nemuzu, protoze vymaz cisla jsem si nechal udelat mesic potom co je to nepovoleny ... takze nemam nic v ruce ... pujdy do klasicke 742.136

Kazdopadne vy kdo tam ten motor mate a na urade vam tenkrat rekli ze vam nikam nic nezapisou ze je to nahradni dil, tak ted byste je meli urgovat, protoze udelali chybu oni ... typ motoru je povinny udaj v TP a pokud tam neni nebo je jiny, je to problem ... policajti na ceste z toho budou delat obrovsky problemy ...
14:38:49
10.06.2004
Labros
CHIP tady přece psal že to na ně pude zkusit... neřekl ale s čim ... jestli jenom s favo motorem nebo i s hruštičkama ze zahrádky nebo bejzbolkou nebo tak...
14:20:41
10.06.2004
mates
-> Saky: PUDE.....verte nasemu skvelemu statu:................... .....3
10:35:19
10.06.2004
Saky
jestli uz jsou nove legalni zastavby favo motoru-) a nebo jestli uz to i ty nejvetsi optimisty opustilo a pochopili ze to nejde..
10:33:57
10.06.2004
CHIP
-> Labros: Co myslis novyho ??
09:54:05
10.06.2004
Labros
Není tady nic novýho? Nezkoušel to CHIP nebo někdo jiný?
18:09:27
01.06.2004
King
2 Ludek: Mno, nevim, muj stoprd jsem menil za favo v poctivych 180tkm, pricemz asi do 140tkm byl v poradku vykonove a s minimalni spotrebou oleje. Dost se nalital i po dalnici. Ale i po tech 180ti na LPG prave prodelal zmrtvychvstani a jezdi v dalsim aute. Nemel jsem zadnej referencni vzorek provozovanej vyhradne na benal, ale rek bych, ze spousta non-lpg 742.1x se 180tkm nikdy nedozije :)
14:29:33
01.06.2004
Luděk
-> Baghira: zase na rovinu,alespoň podle svýho motoru soudím,že LPG ten motor víc žere,protože můj motor 742.136 má mít najeto teď okolo 100k km a už má evidentně nejlepší léta za sebou4
-> Saky: nikdy jsem nikomu netvrdil,že s tím motorem je to Tvoje chyba a ta narážka tady vyplynula z děje,nebyl to žádný útok na Tvoji osobu1
14:18:17
01.06.2004
Baghira
-> CHIP: No jestli je lepší nebo horší, těžko říct. Každopádně je levnější a znám motory co mají na LPG v poho naběháno kolem 200tisíc km, takže se to docela i vyplatí.
13:52:18
01.06.2004
CHIP
-> Baghira: No neustale mi prijde, ze palivo LPG je mnohem lepsi nez benzin .... ale zase se to asi musi nechat super seridit ....
13:11:32
01.06.2004
Baghira
-> CHIP: No já už to zvlášť u LPGistů slyšel vícekrát, že se to stalo. Tam jde spíš o lidi co se o to moc nestaraj.
13:03:38
01.06.2004
CHIP
A nebo byl ten pist proste zmetek a nebo nekde tukl na zem ....
12:49:22
01.06.2004
Saky
no bud malej predstih a nebo velkej a nebo chuda smes.. tohle me bylo receno kazdym odbornikem-)
12:41:33
01.06.2004
Baghira
-> Saky: No směsí asi ne, ale už jsem viděl propálenej píst u fava od malýho předstihu na LPG.
12:37:30
01.06.2004
Saky
Ludek narazi na jeden motor u kteryho odesly pisty a bylo to spatnym nastavenim smesi nebo predstihu nebo obojiho pri provozu na LPG.. proste fabka se zvysenou kompresi ma s tema pistama problemy na benzin neni problem na plyn jo.. ja to nastavit neumim nebot jsem proti plynu a neni to muj problem.. ja jen upozornuju ze tam ty problemy nastavaji.. a kdyz se zeptas jakyhokoliv motorare cim to je tak ti rekne ze je to spatnym nastavenim, ale jak to spravne nastavit to nevi skoro nikdo.. takze moje chyba to neni..
12:30:17
01.06.2004
Baghira
-> Saky: Proč LPG: To nějak nechápu???
10:49:10
01.06.2004
Saky
to neni problem muj ale problem LPG na benzin to funguje
10:47:12
01.06.2004
Luděk
-> Saky: no já jenom,že u wankelů by jsi neměl problémy s pístama1
10:18:23
01.06.2004
Saky
wankely preskocim.. to uz budou na rade alternativni zdroje bud na bazi stlaceneho vzduchu nebo vodikovy motory na vodu-))
10:08:39
01.06.2004
CHIP
-> Luděk: Jen se neboj ... penize by byly ... ale musim prisetrit, abych nebyl uplne na suchu ... A jestli potom Saky bude delat Wankely za stejnou cenu jako ted fabii, tak proc nekoupit ze ...4
10:07:29
01.06.2004
Luděk
-> CHIP: než Ty na něj ušetříš,taky bude Saky dělat do 742jky wankely1
10:00:38
01.06.2004
CHIP
-> Saky: Setrim na motor od tebe ... ale bude to jeste chvilku trvat .... pak budu spokojen ... a nejen ja ale i urednici ... 1
-> PeterP136: Uz vidim jak si nejakej tvuj kamos vezme na triko, ze ti tam povolil neco, co vubec neni schvalene .... Jedina moznost je povolit favo, kdy ti do technicaku udela zaznam, ze jsi to tam namontoval pred 27.11.2003 .... zadna jina dalsi moznost neni ... jo jeste je moznost motor od Sakyho .... 1
09:55:25
01.06.2004
PeterP136
Praveze to zakazane nie je :). Staci mat kamosa na "prislusnom urade s rozsirenou psobnostou" a zastaviate tam aj motor z t613 :).
09:18:00
01.06.2004
Saky
no presne to co se dalo cekat.. a uz snad nevznikne zase dalsi vlna diskuzi co kdyby nahodou tohle nebo tamto.. proste to nejde .. dejte si to tam nelegalne a mate klid-) ale nelegalne je blbost tam davat favo kdyz sou jine lepsi motory-)
08:40:14
01.06.2004
CHIP
Takze asi po 14-ti denim dopisovani s panem Vasinou jsem z nej konecne vytahl nejake podrobnejsi stanovisko k zastavbe motoru 781 ... tak se pokochejte a placte ... stejne nechapu, jak je mozne, ze to bylo povoleno az do 27.11.2003, kdyz stanovisko zhruba z kvetna minuleho roku o zastavbe motoru 781 uz vubec nehovori .... zajimave ... a ti co motor favorit v aute maji jeste z doby, kdy to bylo legalni, by si ten typ motoru meli nechat zapsat do TP ...

a) motory typu 781.135 a 781.136 (ani díly mazací soustavy) nejsou
záměnné jako náhradní díl do vozidla Škoda Rapid dle zákona 56/2001
Sb.,
§73, odst.7,

b) údaj o typu motoru vždy byl a stále je povinným údajem v TP
vozidla,
pořadové číslo motoru v současné době nikoliv,

c) sdělení Škoda k vzhledem k zákonu 56/2001 Sb. mají vždy
omezenou
platnost a jsou pravidelně aktualizována. V případě, že bylo zahájeno
správní řízení k přestavbě vozidla v době platnosti konkrétního
sdělení
Škoda, platí toto konkrétní sdělení,

d) ve všech případech se na uvedenou přestavbu vztahuje zákon
56/2001
Sb., §73 a §74, který stanovisko výrobce k prováděné přestavbě
nevyžaduje.
Podmínky přestavby stanoví příslušný úřad obce s rozšířenou
působností.
Pokud je nad rámec požadavků zákona přesto vyžadováno stanovisko
výrobce, je
uvedeno v aktuálně platném sdělení Škoda zn. TZH/0340,

e) vzhledem k možnosti pozdějších potíží s mazací soustavou při
provozu
Vámi přestavěného vozidla Vám z hlediska výrobce tuto přestavbu
nemůžeme
doporučit. Tímto je myšleno, že přestavbu nemůžeme zakázat, ale z
důvodů
možných problémů s mazáním motoru již nevydáváme od 27.11.2003
souhlasné
stanovisko k přestavbě nebo záměně motorů 781.135 a 781.136 do vozidel
Š
105, 120, 130, Garde a Rapid,

f) přestavovatel je považován za výrobce dle zákona 59/1998 Sb. o
odpovědnosti za škodu způsobenou vadou výrobku. Firma Škoda Auto
nenese
odpovědnost za takto dodatečně upravená vozidla.
15:25:32
24.05.2004
CHIP
-> Jacob: No situace je takova ze muj motor odchazi do vecnejch lovist a tak potrebuju nahradu ... ptal jsem se uz na nejaky moznosti ale nic moc ... ten clovek na te dopravce je vicemene znamej, takze bych mu mohl vysvetlit situaci a on by tam ten motor mohl zapsat s datumem kdy to jeste slo ... maximalne mu soupnu litrik do kapsy ... no co uz ...
-> Luděk: Nikdo to nikdy resit nebude ... az na technicke ze .... 8
13:13:38
24.05.2004
Luděk
-> Jacob: jenomže Chip má 130tku Rapida a tam nemusí nic řešit,protože i když tam dá fávo blok,tak to stejně nikdo nikdy řešit nebude
11:50:55
24.05.2004
mates
-> Labros: já jsem úplně stejného názoru,pokud bude zbytem vozu na přestavbu ok,tak by neměl být problém...
11:42:03
24.05.2004
Giacomo
-> CHIP: ...že bych pak eventuálně využil nějakýho Tvýho hintu 1
11:41:28
24.05.2004
Giacomo
-> CHIP: a Tva situace je jaka? 1
10:35:42
24.05.2004
CHIP
-> Labros: TAky si myslim ze pod slovem nedoporucuje se se neda predstavit ze to proste nejde .... Zkusim se zeptat jednoho cloveka co dela na dopravce ... kdyz mu vysvetlim mou situaci, mozna by to mohl do toho technicaku zapsat ...
10:30:24
24.05.2004
Labros
-> martyCZ: 11.05.04 18:24:29
ty jsi sem dal link na příspěvek, kde se mluví o přestavbě na 130-136 a ty motory, co se tam píšou, jsou všechny 742, pouze autor příspěvku z toho textu vymazal čísla 742. Takže to vůbec nepatří do diskuze o legálnosti fáva.
Ohledně fáva do aut 742 je v oficiálním dokumentu jenom odstaveček o nedoporučení.
10:15:01
24.05.2004
Labros
Já ať na to koukám jak na to koukám, tak podle toho nejnovějšího dokumentu od Vašiny ze ŠA to teoreticky musí bejt možný ukecat... ale určitě bude záležet jen na náladě toho úředníka...
09:36:10
24.05.2004
CHIP
-> Gryzly: No ja mam OTP z 6.5. 2003 a mam tam tech kolonek 14... zatimco ty jenom 11 ... dneska je to asi vsechno jinak ... nebo spis je to co pul roku jinak ...
09:18:46
24.05.2004
Luděk
jo a když u nás vymažou číslo motoru z techničáku,tak tam taky žádný typ nepíšou,tímhle Tě vlastně z čistě odborného hlediska omezují na škodovácký 120tkový motor s litinovou hlavou a plnoprůtokovým filtrem
09:16:20
24.05.2004
Luděk
-> Gryzly: zajímavý,já mám ofocoálně LPG v Rapidovi už 4ři roky,ale v tomhle techničáku mám polovičku údajů,co máš Ty,rozhodně žádný sériový čísla LPG zařízení,to teda9
22:23:43
23.05.2004
Gryzly
Stejně sem tam zašel
zvětšit legálnost fava - obrázek od Gryzly vložen 23.05.2004 22:23:43
22:23:04
23.05.2004
U-Geen
ale typ je psanej ve velkym technicaku (minimalne). Nevic pokud mate prestavbu tak je to v malym uvedeny. atd. a policajt si muze zjistit co je ve velkym
22:10:34
23.05.2004
Alan
-> Gryzly: Tak to já tam mám pouze tohle ten výkon a už v tom novym stejně neni kolonka na číslo motoru.a typ tam psanej už vůbec neni
22:04:25
23.05.2004
Gryzly
-> Alan: já si to nechal dělat v prosinci 2002 a mám ten techničák bez výkonu. A v poznámkách je napsáno typ motoru 742.12 M ne bo tak nějak. Mám se skočit podívat do auta?
18:51:39
23.05.2004
Alan
-> Gryzly: Ale když máš výmaz motoru tak v techničáku neni psanej typ,je tam pouze výkon 36,7/5000
22:11:04
22.05.2004
Gryzly
-> Alan: jo protože v malým techničáku je napsanej typ motoru tak ti ho musej zkontrolovat. akorát že ti to nepoznaj.
21:57:03
22.05.2004
Alan
-> Swobody: A maj vůbec švestky koukat do motoru když mám vymaz čísla motoru?
21:38:59
22.05.2004
Swobody
Já si myslim že tam ten motor stejně všichni máte a nechali jste si jen vyškrtnout číslo motoru z techničáku kuli policajtům. Aspoň já tedy jo. Na technický by to stejně oficielně neprošlo a to nejen kuli motoru.
20:16:44
12.05.2004
aDAm
-> martyCZ: no a mi to tim tuplem uplně někde;-)
Extreme Tyres