skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vodní pumpa na favorit
prohledat
74 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 24.03.2004 do 26.03.2004, založil/a
14:01:56
26.03.2004
26.03.2004

Baghira
-> King2: Já taky nepředpokládám, že by většina tech "závodníků" měla auto v dokonalim stavu, protože jinak by asi ani nebylo možný, že by mě do kopce akorát dejchali na záda, ale nepředjeli...ne všichni pochopitelně.
14:00:01
26.03.2004
26.03.2004

Saky
ja psal o seriovejch motorech.. ne o upravenejch.. no ale to je jedno.. jen se uz tesim az me nekdy naka ta skodovka brutalene ujede. .na to se fakt tesim..
mel jsem jednu tu cest jet jednou za nejakou skodovkou ale to bylo v miste nejakeho srazu a tomu to jelo opravdu slusne. ja jel v tu dobu z vektrou a podle myho tachometru jel chvilema i 200 ale co zatacka to sel na brzdy a projizdel je beznou rychlosti takze ono jen silnej motor nestaci..
mel jsem jednu tu cest jet jednou za nejakou skodovkou ale to bylo v miste nejakeho srazu a tomu to jelo opravdu slusne. ja jel v tu dobu z vektrou a podle myho tachometru jel chvilema i 200 ale co zatacka to sel na brzdy a projizdel je beznou rychlosti takze ono jen silnej motor nestaci..
13:58:54
26.03.2004
26.03.2004

King
2 Baghira: Ale v ramci objektivity, bych dodal v Sakyho duchu, ze to neni ani tak o dokonalosti naseho HW, ale spis o tom, ze spousta dalnicnich zavodniku netusi, ze auto ma i jine polohy radici paky, nez vpravo vepredu a otackomer nad 4000 = brzke zadreni motoru :)
13:53:56
26.03.2004
26.03.2004

King
Ale ja ti to nevyvracim. Ja prece vim, ze jediny poradny motory stavis ty :) Nemluvim o nejaky dosluhujici 120ce motoru, ale 135ce tak nejak omlazene :). Ja jsem taky se sluzebni feldou ci vydechlou fobii 1,4 zatim nepotkal na silnici cokoliv z rady S1xx, co by me predjelo. Mluvim o rozjezdech, ne zavodech do vrchu a nesrovnavam se 2,5V6 :)....
13:53:32
26.03.2004
26.03.2004

Baghira
-> Saky: Myslím, že starším vyřechtanejm motorům se dá celkem bez problémů ujet nebo alespoň konkurovat. Jezdím po dálnicích celkem dost se svým autem a kazdý desátý zahraniční auto jakmile ho předjedu, mě okamžitě začne stíhat...a aočas marně z čehož mám opravdu velkou radost. Nemluvim tu o rovinkách, ale o kopečkách, kde málokdo od škodovky očekává rychlost kolem 130 km/h směrem nahoru.
13:37:47
26.03.2004
26.03.2004

Saky
ano maji sice motor KO stejne tak jak vetsina skodovek.. ale to je fuk. ja mam blbyho peugeota 1,9D a jeste me zadna skodovka (minulost-rapid) nepredjela.. nerikam ze nepredjede.. seriovej rapid by na to ten vykon mel ale asi tak do 120ti a pak by ztracel...a proste dnes a denne nepotkam na silnici auto ktery by me nejak presvedcilo a borecku ve 120kych kteri na to slapou jak to jde potkavam mraky.. ale podobne zahranicni plecky nekdy ujedou.. no ale to je fuk..
13:30:53
26.03.2004
26.03.2004

King
2 Saky: Jelikoz jsem milcem kecu vo hovne, dodavam, ze velka cast vizualne votunenych aut ma motor ve stavu bednejsim, nez seriovem. 900kg pixla s 46kW (mozna :) a stalym prevodem 4,22 je obcas jednooky mezi slepymi :)
13:12:03
26.03.2004
26.03.2004

Luděk
-> Saky: co je to kopec? (bydlím v polabský nížině a tuhle věc neznám)
né,vážně stoupání je to jediný,kde mi motor 136 potažmo při provozu na LPG docela nestačí

né,vážně stoupání je to jediný,kde mi motor 136 potažmo při provozu na LPG docela nestačí

12:00:41
26.03.2004
26.03.2004

Saky
nj no zacina to 1,6kama dieslama konci to 2,5kama benzinem.. nemyslel jsem to nijak konkretne na nikoho.. jen jsem napsal nazor nerikam ze diesel je nakej rychlik ale ten kroutak je jinde a to poznas v kopcich..
11:54:32
26.03.2004
26.03.2004

Luděk
-> Saky: no já jsem tam mluvil ale o motoru 1.6 TD,je pravda,že tady jezdí Jetta,co mi ujede i když jedu na benzín,ale neni za ní vidět nic jinýho,než černá mlha

11:48:17
26.03.2004
26.03.2004

Saky
jak ja bych tohle nekdy chtel videt.. lidi co udelaj se seriovou skodovkou 1,6ky golfy 2,5ky bavoraky atd.. je spousta ale malokdo doda ze ty druzi nezavodej.. a nebo si vazne myslite ze to mate tak silny? no nemyslim to na nikoho osobne i kdyz reaguju pod Kinguv prispevek.. ale radsi toho nechame nez se to zase zvrhne v debatu o vykonech atd..
11:37:28
26.03.2004
26.03.2004

King
Asi tak nejak :) Neni nad pocitek, kdyz vedle tebe na semaforech nagelovanej emil turovanim prehlusuje "tuc,tuc" sveho "votunenyho" golfa a na zelenou mu natrhne prdel tuctova hundrtfinfka s rodinkou a dvema deckama :)
11:27:08
26.03.2004
26.03.2004

Luděk
-> King2: neříkám,že moje auto je nějaký rychlík,taky ten motor je úplně sériový a spíš už má něco za sebou,než zánovní,ale na II.jkový Golfy TD (motor 1.6 TD,výkon okolo 48kW) a klasický Fáva a spol. mám
16:45:17
25.03.2004
25.03.2004

King
2 Ludek: Aaa, sorry, az ted jsem to pochopil (rikejte mi blesk :) s tou maximalkou, takze jako kdybych nic nenapsal.......
16:34:50
25.03.2004
25.03.2004

King
Kdyz jsme teda u tech maximalek, oblibenem to tematu nekonecnych zbytecnych diskusi: 130 na rovine na lpg u S136 (dle tacho) by me urcite nenechalo klidnym :) Po kazdym stelovani lpg mi musi 781.135 v S105 predvezt min. 160 na tachometru, jinak nove nastaveni neakceptuju :)
16:05:40
25.03.2004
25.03.2004

Luděk
-> King2: já řikám,jakou rychlost jsem schopen tachometricky dosáhnout na nejrovnějším úseku,co se běžně pohybuju
co se teploty týče,tak hnedle pod sacím potrubím je výfukový,ze kterého sálá podstaně větší teplo,než 88 stupňů a hlava má taky víc,kolik z toho pobere vnějškem sací potrubí nejsem schopen odhadnout,ale hliník toho pobere určitě dost.Pak je ještě otázka,o kolik se to ochladí,když je v sacím potrubí vzduch,ale pak by bylo nejlepší,kdyby tam proudil zvenku studený

co se teploty týče,tak hnedle pod sacím potrubím je výfukový,ze kterého sálá podstaně větší teplo,než 88 stupňů a hlava má taky víc,kolik z toho pobere vnějškem sací potrubí nejsem schopen odhadnout,ale hliník toho pobere určitě dost.Pak je ještě otázka,o kolik se to ochladí,když je v sacím potrubí vzduch,ale pak by bylo nejlepší,kdyby tam proudil zvenku studený

15:49:13
25.03.2004
25.03.2004

King
Tak vtom pripade nezbyva, nez pogratulovat k takovym vysledkum spotreby a radsi nic nemenit :) 130 na ceste do prace, hmmm, asi casto zaspis, no :) Ale abych si rejpnul s tou teplotou saciho potrubi: hlava ma rekneme 90C potrubi je pripojeny relativne malou plochou a proudi v nem chladnejsi nasavenej vzduch, no nevim, nevim :)
14:29:49
25.03.2004
25.03.2004

Luděk
-> Baghira: spotřebu mám okolo 8mi litrů LPG (denní cesta cca 15 km tam a 15 km z5),auto jezdí stabilně max. okolo 130 tachometricky (ale nebyl jsem s tím nikde na dálnici) myslím si,že to jsou na sériovou 136sku s možná 100k km slušné parametry
12:44:57
25.03.2004
25.03.2004

Baghira
-> Luděk: Tak to zkus na nějakou dobu jen odpojit a vyzkoušej jak to jede a jakou máš spotřebu. Uvidíš sám.
09:30:55
25.03.2004
25.03.2004

King
2 Ludek: Tak jsem teda zkusil zmerit teplotu saciho potrubi po ceste do prace (55km) a bylo to necelych 70C (bez ohrevu samozrejme :) Pripoustim urcitou chybu, ale dotekem rukou to rozhodne 90 nebylo (jsem bez popalenin :)
21:51:24
24.03.2004
24.03.2004

Kurvapes
-> Luděk:Nebrzdi brzda nejezdí brzda zdržuje.:-))))
16:24:18
24.03.2004
24.03.2004

Luděk
-> King2: nebyl by to problém,stačí místo hrdla podtlaku namontovat čidlo na teploměr,ale čím pak budu brzdit ...jo vlastně motorem
16:21:38
24.03.2004
24.03.2004

King
No, jestli to dolozis konkretnima vysledkama mereni.... :)
16:15:15
24.03.2004
24.03.2004

Luděk
-> King2: tu jsem myslel smrtelně vážné,páč vy si asi opravdu neuvědomujete,že hlava s potrubím má opravdu větší teplotu než 88 stupňů
16:11:12
24.03.2004
24.03.2004

King
Dobra 1:0 pro tebe :) Skutecne bude lepsi kohout mezi termostat a sani, ale tu druhou cast souveti jsi nemyslel vazne, ze ne?
16:07:27
24.03.2004
24.03.2004

Luděk
-> King2: jo jenomže pokračování je stejně ještě k termostatu a pak tam budeš mít teplejší kapalinu,než,když Ti to bude proudit
15:53:44
24.03.2004
24.03.2004

King
Ok, ok. Nakonec zlate pravidlo "nejebej do toho, co funguje" neni potreba pripominat :) Nicmene s Baghirou jsme jenom naznacili cestu, jak s tim nalozis, je na tobe. BTW: staci jenom kohoutek mezi pumpu a saci potrubi, ale uz mlcim :)
15:31:24
24.03.2004
24.03.2004

Luděk
-> King2: když jsem ten motor (742.136) kupoval,tak byl bez zapojeného vyhřívání,já jsem tam dával jinou skříň termostatu i vodního čerpadla,aby to bylo origo a nevidím důvod,proč to odpojovat,prostě mi to funguje O.K. a nemám důvod cokoli upravovat
15:18:33
24.03.2004
24.03.2004

King
2 Ludek: Takhle do extremu zachazet netreba, pro zacatek staci, kdyz sani proste prestanes vyhrivat :)
15:14:42
24.03.2004
24.03.2004

Luděk
-> King2,Baghira: ideální,laboratorní podmínky asi v praxi neuplatníme,to jedině klimatizací ochlazovat předehřev v sacím potrubí

15:05:34
24.03.2004
24.03.2004

King
2 Ludek: No, kdyz uz se tady zkousime ze zakladu lpg pohonu :) Ano pro pro vykryti skupenskeho tepla varu lpg je potreba hodne hodne tepla, ale 90C tepla voda proudici bez omezeni prohratym reduktorem, lpg zbytecne ohriva na vysokou teplotu. Idealni stav by byl, kdyby nejakej termostat udrzoval reduktor jenom vlaznej. BTW: jestli se trochu zajimas i o systemy primyho vstriku kap. faze lpg (zkratka DGI tusim) pak prave ochlazeni smesi po vstriku kapalnyho lpg do sani ma hodne pozitivni prinos pro vykon a spotrebu. S120kovy sani se od vyfuku ohriva fest, ale rozhodne to neni idealni stav. Nakonec funkce pertinaxovy podlozky jako pridavnyho tepelnyho odporu proti nadmernymu ohrevu karbu je vseobecne znama.
14:51:35
24.03.2004
24.03.2004

Baghira
-> Luděk: No myslím, že co se týká oteplování od výfuku, jsou na to tyhle motory tak stejně, ale to vyhřejvaný sání ti to teda rozhodně nevylepší, ba naopak. A to že by ti zamrzl plyn v potrubí ti asi jentak nehrozí :-).
14:48:52
24.03.2004
24.03.2004

King
Ad vykon pumpy: To ze napr Mkova vodni pumpa ma vetsi lopatky a vykon proti napr. pumpe z S100 je snad bez diskuze. Proto pri nahrade mkovy pumpy pumpou z fava se sice jezdi dal, ale v mezni situaci muze (ale nemusi) zklamat. Ja si radsi nechavam rezervu v podobe Mkovy pumpy.
14:46:33
24.03.2004
24.03.2004

Luděk
-> King2: no,pokud děláš do LPG,jak tvrdíš,tak taky určitě víš,že se při jeho uvolňování docela podstatně ochlazuje,což se kompenzuje už vyhříváním reduktoru,aby to nezamrzlo,jak myslíš,že je teplý sací potrubí třeba u 120tkovýho motoru,kde na něj sálá obrovský teplo přímo od výfukového a hliník velice rád toto teplo pohltí
14:41:28
24.03.2004
24.03.2004

Baghira
-> Luděk: Ale i v tý směsy to LPG je a zahřívá se. Ten přivedenej vzduch ji naopak ochlazuje a to je přínos, proto je lepší nějaký náporový sání vzduchu. Taky je znát, že nejlíp jede LPG motor dokud se moc neprohřeje. Ale to vyhřejvaný sání bych zrušil u LPG přednostně.
14:39:41
24.03.2004
24.03.2004

King
2 Ludek: Vazim si tvoji zkusenosti 40tkm na prdy, ale ucinnosti plneni valcu predehrivany potrubi rozhodne neprida ani na benal ani na lpg. Idealem je max. ohrev potrubi pri studenym motoru a po prohrati motoru pokud mozno predohrev sani omezit, protoze k tomu neni nejmensi duvod. Nicmene z duvodu jednoduchosti se to nedela. U lpg je pruser navic v tom, ze se smes predehriva uz reduktoru a opet by bylo idealni regulovat teplotu reduktoru smerem k nizsim teplotam (ostatne nekdo tady ve foru uz s tim snad experimentuje). Stejne tak ten kdo provozuje na lpg skodivce origo prisavani teplyho vzduchu od vyfuk. potrubi + termostastaicka klapka, si zbytecne komplikuje a zivot a okrada se o vykon. Alespon to hlasa kazdej, kdo kolem lpg uz nejakej patek mota a tak to hlasam taky :) Krom toho tyhle downgradove upravy delam na kazdym aute, ktery se ke me dostane na postelovani lpg a mam prevazne kladne ohlasy od majitelu :)
14:35:31
24.03.2004
24.03.2004

Luděk
-> Baghira: kdybysis to dobře přečetl,taxem psal směs ano,ale LPG přímo nee,jinak já jsem spokojenej s tím,jak mi to jezdí a hlavně za málo
co se výkonné pumpy týče,tak

co se výkonné pumpy týče,tak

14:28:59
24.03.2004
24.03.2004

Baghira
Jinak pro ty co by chtěli výkonou pumpu, tak mám na zahradě pěknou litinovou pumpu, akorát výkon je odvislej od toho, jak se kdo ráno nasnídá :-).
14:27:04
24.03.2004
24.03.2004

Baghira
-> Luděk: Jakto, že tam směs vzduchu a LPG přímo nejde? a na co teda jezdíš, nebo jak se do motoru ta směs dostává? Jinak na techwebu je na téma LPG pěkný článek, kde se tohle všechno taky dozvíš.
14:22:06
24.03.2004
24.03.2004

Luděk
-> Baghira: jenomže mě Ti teda plyn (jako LPG) do sacího potrubí nějak moc přímo nejde,kdyby se jednalo o výbušnou směs vzduchu a LPG,tak to ano,ale tam pak platí to samé,jako u směsi vzduchu a benzínu
14:06:56
24.03.2004
24.03.2004

Alan
-> King2: Felda i favo pumpa bude mít asi menší lopatky v pumpě ale bez problémů to utahne,mam tam ještě termostat 88° z fava a čidlo v chaldiči taky samozřejmě a větrák z feliny,a teplota ůplně v pohodě,žadnej problém,i v kolonách při popojíždění teplota drží

13:59:03
24.03.2004
24.03.2004

Baghira
-> Luděk: Protože plyn se při vyšších teplotách roztahuje a tím ho jde do motoru míň..menší výkon a tak, což právě ovlivňuje i vyhřívané sání...takže vyhodit.
13:53:34
24.03.2004
24.03.2004

Luděk
-> King2: mám na LPG najeto 40k km (motor 136),všechno tak,jak je sériově a nevidím důvod,proč bych ho měl odpojovat,teď jseš vedle
13:43:27
24.03.2004
24.03.2004

King
Kdyz tady vidim doporuceni pouzit vodni rovnou pumpu z fava ci feldy - co treba velikost lopatek a vykon cerpadla? Prece jenom kdyz ma cerpadlo u shade honit 11l vody pres cely auto, nemusi stacit cerpadlo z auta kde honi sotva polovic jenom po motorovym prostoru.....Ohrivany sani je pri castym poskakovanim se studenym motorem pozehnanim, ale plynifkari necht bez milosti tuto featuru zlikviduji, pokud ji jeste omylem provozuji....
13:34:20
24.03.2004
24.03.2004

Luděk
-> Baghira: vyhřívané sání zlepšuje homogenitu směsi a nechápu,co by se na něm mělo porouchat
13:33:26
24.03.2004
24.03.2004

Luděk
-> Alan: no,to mi taky není moc jasný,protože fáva a spol. už nemají číslo na nálitku,ale na boku bloku,což lze v pohodě zaklepat kladívkem do neviditelna
13:01:31
24.03.2004
24.03.2004

Alan
-> Baghira: Co to je číslo motoru?



13:00:21
24.03.2004
24.03.2004

Baghira
-> Saky: No myslim že lepší nepřipojovat, alespoň je o jedno možný poruchový místo míň. Jinak taky mám hadice tak, aby nebylo vidět číslo motoru :-).
12:47:07
24.03.2004
24.03.2004

Saky
no on se ptal na vyhrivany sani kdyz mas LEKRA tak vyhrivas kvuli automatyckymu sytici karbec saci bys ohrivat nemusel.. ovsem k cemu to je prakticky tezko rict teoreticky to bude sat porad stejne teplou smes, teorie hovori taky ze to chce nasavat co nejstudenejsi smes a takhel se oohreje, otazkou je jestli to vyhrivany sani v praxi to saci potrubi chladi nebo ohriva? proste jestli bez vyhrivani se od vejfuku neohreje vic? nez na teplotu vody.. jedinej vliv kterej to skutecne bude mit je pri studenym startu . nekdo to pripojuje nekdo odpojuje ale co je lepsi nikdo nevi..
12:44:13
24.03.2004
24.03.2004

Racyk
no bo Rapidy maji vyhřívané sání, ale proč?