skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Pracovní teplota Rapid 136
17:21:21
25.01.2007
25.01.2007

Syny
-> Nwkt: No a tobe to konstantne ukazuje kolik?
17:20:51
25.01.2007
25.01.2007

Syny
mno me to drzi na 75, coz je prsne zacatek zelenyho pole... A je tomu tak uz 2 roky co auto vlastnim a nikdy s tim nebyl zadny problem... V lete to leze k 80tce a kdyz nakde dlouho stojim tak to zaleze na 100 a pak sepne ventilator kterej to drzi na cca 90ti a kdyz se rozjedu tka je tam zas 75...
11:57:50
25.01.2007
25.01.2007

Labros
Pač mají jinačí písty
11:36:51
25.01.2007
25.01.2007

Nwkt
-> Syny: Když by to bylo jedno tak proč mají 136ky jinou pracovní teplotu?
11:14:17
25.01.2007
25.01.2007

Labros
-> Syny: Údajně 90% opotřebení motoru vzniká při teplotách do 70C
10:46:08
25.01.2007
25.01.2007

MATTESS
-> Syny: no řekl bych že to roli hraje, 70°C je podchlazenej
10:01:24
25.01.2007
25.01.2007

Syny
-> Martin33: no tak to je jasny, kdyz je motor studenej tka basti a opotrebovavase, ale myslim ze 70 nebo 80 z tma roli moc nehraje.
23:05:35
24.01.2007
24.01.2007

Martin33
-> minno: tohle je pravda ale mě by zajímalo přímo udržování teploty na 80 či 90° to že vysoká či nízká není ideál vím

22:47:30
24.01.2007
24.01.2007

minno
podľa múdrych knižiek má teplota motora na spotrebu a na životnosť dosť veľký vplyv, či už prinízka alebo privysoká
22:38:47
24.01.2007
24.01.2007

Martin33
-> Syny: mě to teď napadlo a třeba je tu nějakej motorář. Mě by zajímalo jestli a jakej to má vliv na motor vím že kamarád co se mu zasek termostat tak nedostal vodu nad 50° a spotřeba byla cca 14+ l/100km
22:33:26
24.01.2007
24.01.2007

Syny
-> Martin33: Tyyjo ja to mam neustale mezi 70 a 80 a nikdy mi enapadlo to resit

22:26:56
24.01.2007
24.01.2007

Martin33
Měl bych menší dotaz má nějakej vliv držet motor na 80° nebo 90° (co dělá motoru líp) já mám 135ku a ta drží na 80 pokud mám puštěný topení a ani se nehne bez topení se drží bezhnutí na 90 105ka kolísala pořád mezi 80 a 90ti
22:11:09
24.01.2007
24.01.2007

Syny
-> Nwkt:

21:44:14
24.01.2007
24.01.2007

myschaak AZNP K.Hora
-> Syny:



21:42:37
24.01.2007
24.01.2007

Nwkt
-> Syny: To moc nevydržíš

21:42:33
24.01.2007
24.01.2007

minno
ináč podľa tých fotiek sa líšia aj palivomerové stupnice, boh sa v tom vyzná kde koľko čoho ukazuje.
myslím že aj feldy majú tie stupnice bez čísel, že? aspoň že pri fabke sa uvedomili a spravili zas normálne budíky a aj normálne vypínače.
myslím že aj feldy majú tie stupnice bez čísel, že? aspoň že pri fabke sa uvedomili a spravili zas normálne budíky a aj normálne vypínače.
21:42:08
24.01.2007
24.01.2007

Syny
-> minno: Takravo to je jak kdyz sem mel 10 piv

21:39:36
24.01.2007
24.01.2007

myschaak AZNP K.Hora
šikovně!

21:38:53
24.01.2007
24.01.2007

minno
tak som to skúsil tak trochu porovnať tie stupnice a zdá sa že stupnica 135/136 je fakt väčšia=červené pásmo začína ďalej.
okrúhle budíky priamo s číselnými hodnotami rulezz
okrúhle budíky priamo s číselnými hodnotami rulezz
18:21:51
22.01.2007
22.01.2007

PeterP136
Ak sa rucicka po zahriati pohne, tak je cidlo na 99.99%ok, maximalne moze byt zaoxidovane, co vsak nie je dovod na kupu dalsieho. Akurat ze moze byt z favorita a nie zo skodovky. Kupou dalsieho niec neporiesite lebo vam na 99.99% predaju prave cidlo na favo. Kedze teplomer na skodovke je orientacny ukazovatel a nie atomove hodiny, bud by som sa s tym uspokojil, alebo zohnal na vrakaci cidlo zo 120cky alebo upravil odporovy mostik na budiku tak aby mi poloha rucicky po zahriati motoru vyhovovala.
Co sa tyka zorbazenych budikov, povedal by som ze ten bez ciarky je len starsi typ, pretoze ju v 742.136 r.v. 88 mam.
Co sa tyka zorbazenych budikov, povedal by som ze ten bez ciarky je len starsi typ, pretoze ju v 742.136 r.v. 88 mam.
18:04:47
22.01.2007
22.01.2007

Syny
kua a kolik ma bejt normalne teplota u 120tky??? Ja to mam 75 a nak o neresim... Pri prvnim otevreni to klesne tak na 65 a pak z se to drzi priblizne tak na tec 70-80 stupnu...
15:12:27
22.01.2007
22.01.2007

Pavel P..
-> Urbi: já tam měl původně nějakej francouzkej zn. CALORSTAT a ten jsem tam teď vrátil..
15:10:18
22.01.2007
22.01.2007

Petr Urban
-> Pavel P.: Mimochodem mám na rapidovi taky teplotu kolem 75 a zatim to taky neresim, nekolisa vubec, pořád kolem 75-80, chcu to na jare taky resit. Tekze kdybys se ti podařil sehnat nejaký dobrý term, řekni jakej to je. Dekuji
14:57:28
22.01.2007
22.01.2007

Pavel P..
-> Nwkt: asi jim ho pujdu hodit na hlavu... jsem teďka před chvilkou dal zpět ten původní a maká to jako dřív a teplota drží pořád stejně....

11:23:06
22.01.2007
22.01.2007

Nwkt
-> Pavel P.: Zkus ho reklamovat
08:49:16
22.01.2007
22.01.2007

Pavel P..
-> Urbi: je to možný... vrátim tam původní zatim a uvidíme.
08:09:18
22.01.2007
22.01.2007

Petr Urban
-> Pavel P.: No spiš si myslím že reaguje pomalu, protože když ti to vystoupilo až ke 100 stupnum.Kdyby byl rychlej tak se otevře do plna drive, pusti tam studenou vodu a nevylezlo by to. A pri tom prvním otevření taktez, ze to vyleze az k devadesati a pak to spadne az k 70, kdyby byl rychlej tak by se to podle mne nestávala. Myslím že smejd termostat.
22:52:53
21.01.2007
21.01.2007

Syny
Jako termostat tam mam jeste seriovej

22:52:27
21.01.2007
21.01.2007

Syny
-> Nwkt: Tak me to drzo normalne na 75ti - pocatek zelenyho (zalezi na tom jak moc tam je fridexu). Kdyz po 1. otevre termostat, spade to klidne i na tech 60... pak uz to moc neklesa, ale kdyz ji dam kotel, takto klesa o dost...
22:24:39
21.01.2007
21.01.2007

Pavel P..
-> Syny: jo ale to mi přechozí termostat nedělal... tenhle reaguje moc rychle na změnu teploty...
22:23:45
21.01.2007
21.01.2007

Nwkt
-> Syny: To podle mě normální neni ať jedu jak chci tak to nedělá takovýhle skoky, buď si to drží teplotu a nebo když tamu dam kotel tak to vzroste a zase klesne, ale nikdy to během provozu neklesne na 60°C
22:22:03
21.01.2007
21.01.2007

Syny
-> Pavel P.: no to bych rek ze je normal ne? Kdyz jedes vostrejs, tak se te ohreje voda v motoru a termostat tam pusti studenou z chladice a teplota spadne. Kdyz jedes normalne, tak se termostat otevre jen trochu a prubezne to chladi a kdyz jedes se studenym motorem kterej se ohreje a po 1.otevre termstat, tak te tam taky vlastne pusti ledovou vodu, tak to spadne taky hodne... To bych zase nak extra neresil

22:14:31
21.01.2007
21.01.2007

Nwkt
-> Pavel P.: Asi vadnej kousek
22:13:29
21.01.2007
21.01.2007

Pavel P..
já teď dal novej termostat Wahler 80st. do mýho rapida a dělá to dost zajímavý věci.. když se to ohřeje na provozní teplotu tak to vyleze k 90st a tam se termostat otevře a teplota spadne na 70 a pomalu se zase dostane k 80ti kde drží , ale stačí trochu vy točit motor nebo jet kopec a najednou teplota zase vyleze a zase spadne k 70 a takhle pořád když se jede trochu ostřejší jízda.. a dneska jsme to uvařil skoro vylezlo to k 100st a tak jsem zastavil a pomalu se rozejl a teplota slezla na 60 a pak opět k 80ti a zase to drželo bez problemu... s předchozim termostatem to nedělalo, jen provozní teplota byla kolem 70-75st. a ten je značky CALORSTAT a je francouzkej. tak ho zejtra dám zpátky místo toho novýho a seru na to..
22:04:14
21.01.2007
21.01.2007

Rapid135
ja mam termostat wahler a dobrej,mam v Rapidovi 136 kulaty budiky a teplota na budiku je na tom samym miste jako kdyz tam byly sdruzeny,tatka ma sdruzenej pristrojak s130(bily rucicky) a teplota mu ukazuje uplne stejne ¨kdysi v me 136. muj soucasnej renovacni objekt Rapid135 ma taky kulaty budiky a teplota se mu zastavuje v uplne samym miste jak me v Rapidovi 136. jakej ma termostat 135ka nefim ale bezpecne vim ze do 136ky sem kupoval 88 stupnu
19:33:41
21.01.2007
21.01.2007

Vojtik
-> Šimon: neni zač O.K.
19:30:24
21.01.2007
21.01.2007

Šimon
-> Vojtik: Ok, zítra ti napíšu. Ještě jednou dík.
19:27:53
21.01.2007
21.01.2007

Vojtik
no jistě, páč dioda svítí svou barvou navadí ji oloupaná barva na sklíčku a má i vyšší svítivost, takže je to přes den krásně vidět. Nebo ještě sdružené přístrojovky firmy VDO mají krásně syté a výrazné kontrolky. Takovou jsem jednu sehnal a dal jsem jí svý přítelkyni do Myšáka(viz id) a ty kontrolky jsou dokonalý
19:24:19
21.01.2007
21.01.2007

Syny
-> Vojtik: Fakt

19:17:37
21.01.2007
21.01.2007

Vojtik
-> Syny: No právě ty kontrolky jsou vesměs špatný a byly důvodem postoupení přístrojovky do stavu" na díly " jinak se to nechá vyřešit diodama a s těma to svítí krásně sytejma barvama i s vybledlejma, nebo oloupanejma symbolama
19:13:16
21.01.2007
21.01.2007

Syny
-> Vojtik: A potrebujes na vsech ty symboly? Ja mam slezlou barvu tech symbolu,tak by se mi hodili vsechny ty symboly, jak tech 8 vlevo nahore, tak ty 4 vpravo a i ty 2 blinkry...
19:09:57
21.01.2007
21.01.2007

Vojtik
já jich tam mám jen několik na díly, možná bych ti moh nechat jen ten panel s teploměrem a palivoměrem, ale nejdřív se podivám, jestli mi tam ještě jeden takovej zbyde, takže se zítra domluvíme zprávama, ju? Jinak je to s tou teplotou přesně tak, jak píšeš, 135 / 136 má mít termostat 90°C a na sdružené přístrojovce 105 - 130 ti to bude ukazovat zvýšenou teplotu a na kulatejch budíkách oněch 90 °C a na tý sdružený 135 / 136 to bude ukazovat správně prostředek
19:04:08
21.01.2007
21.01.2007

Šimon
Moc díky za fotky. podle nich mám tu na 130
No nicméně jsi mi odpověděl i na další věc - tedy pracovní teplota je tedy u 135/136 je vyšší (těch 90°C). Takže použiju-li termostat 90°, bude mi na stávajícím teploměru ukazovat vyšší teplotu než je skutečná. Takže musím sehnat další přístrojovku... Když jsem u toho - nechceš se zbavit tí svojí z garáže?


19:03:00
21.01.2007
21.01.2007

Syny
-> Vojtik: ha tak to sem nevedel. Jina jakej je rozdil v bilejch a zlutejch rucickach u ty hranaty?
18:56:29
21.01.2007
21.01.2007

Vojtik
a tahle by měla být na termostat 80°C - tj škoda 105 - 130
18:55:23
21.01.2007
21.01.2007

Vojtik
Tak jsem v garáži prohrábnul přístrojovky a udělal ilustrační foto. Tohle by mělo být na termostat 90°C - tj. 135/136
18:55:07
21.01.2007
21.01.2007

Šimon
Kruci - tak to mám přístrojovku ze 130 - bez té čárky.
18:48:12
21.01.2007
21.01.2007

Vojtik
spíš bych hledal závadu v mechanickym termostatu, jež pouští kapalinu do chladiče, taky mi to dělala škodovka - držela se na 70°C, dal jsem novej termostat a nehne se z 80°C. Mám sice taky 136, ale upravenou a s 90°C termostatem se to občas přehřálo, tak jsem dal 80°C a je to dobrý. jinak ty přístrojovky stejný nejsou, je právě rozdíl v teploměru. Teploměr ve sdružené přístrojovce určenej pro 135/136 má na konci stupnice takovou červenou čárku, která vede k osičce ručičky. Jednou to tady Vysvětloval FORM, tak si kdyžtak napiš jemu. A těch čidel je prej taky víc druhů, takže je to docela sranda trefit správnou sestavu, aby to fungovalo správně. Já mám nejradši kulatý budíky, páč to tam ukazuje teplotu ve stupních a ne jenom na poloze v bílym poli a když se dá správný čidlo, tak to ukazuje přesně
18:42:28
21.01.2007
21.01.2007

Šimon
Tak děkuji, pánové, zítra jdu koupit čidlo

18:36:22
21.01.2007
21.01.2007

havlik
je to čidlem na 99%