Ako na nedotacavy smyk ???

prohledat
96 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 05.03.2006 do 09.03.2006, založil/a Ing. Duso
řadit dle data
21:19:28
09.03.2006
Luky - zrušená registrace
-> kirri: Ta škola by se mi líbila hlavně z toho důvodu že bych tam moh lítat smykem celej den 3

Když si u předohrabu takhle přibrzíš, je to něco jako ručka, akorát že lepčejší, velikost smyku při stejném kontra se dá krásně korigovat poměrem brzda/plyn. Lítal jsem takhle s felicií a když jsem to pak chtěl zkusit ve fabii tak jsem byl nechutně zklamanej... 8
11:36:30
09.03.2006
kirri
-> U-Geen: jasně, no však jsem se nechal unést

-> Luky: .....a to už vůbec nemluvím o elektronickym plynu kvůli kterýmu ani nejde v zatáčce pod plynem přibrzdit levou nohou - prostě to ubere..... Pokud pominu, že brždění levou nohou by se asi na veřejné komunikaci dělat nemělo a vlastně se používá jen za jedním jasným cílem (přenosu váhy) tak i tak nechápu co by to mělo udělat když brzdíš, snad zrychlit??? No prostě na takovéhle řízení Fábka fakt postavená není, to musíš zkoušet s něčím silnějším a třeba 4x4 to je potom o něčem jiném. Jinak doporučuju www.leftfootbraking.com/ tam si klidně zaplatíš 1denní kurz po bokulegendy Rallye soutěží Pentiho Airikkaly4

-> Esso: To je rozumné co píšeš, hlavně pravda. Ono na co je dobrý ABS asi pozná člověk až se bude řítit při plným rejduse se zablokovanýma kolama na nějakej sloup vysokého napětí4
22:29:05
08.03.2006
Don Carlos
No nevím to přesně, ale myslím, že WRC mívaly v době svého nástupu počítačem řízený brzdný účinek na každém kole zvlášť. Prostě každé kolo jim brzdí podle dané situace, počítač to vyhodnocuje a auto se chová pořád stejně. Ale nejsem si jistý, jestli to mají povolené v současné době.
22:00:42
08.03.2006
Esso
-> Luky: myslim ze je neco jineho mit A.B.S. na aute v kterem jezdis v normalnim provozu a nebo v zavodnim aute kde jezdis na uzavrene trati.Tam tezko potkas auto proti.V pondeli byl u nas cerstve napadly snih takovy to sileny mejdlo co na nem sotva zatocis natoz zastavis.Jel sem hodne pomalu nemel sem vic jak dvacet a tak tak sem stacil dobrzdit kdyz se za zatackou objevil autobus.Nemam na aute A.B.S. ale nejsem ani zadny zmatkar,me je 24 a od svych 19let jezdim prakticky kazdy den okolo 200 km takze si myslim ze nejake zkusenosti za volantem mam.A to od aut jako je Skoda 100 az po fabii u skodovky.Nekolik Renaultu,Toyot atd.Take i nakladaky jako vejtrasku,matesa a Liaz 100 v turbu(byla zde na webu kdyz me ji ukradly). A muzu vam rict ze uz nekolikrat na snehu kdyz sem jel v aute bez A.B.S. pral bych si abych tam to A.B.S mel.A bylo uplne jedno jestli ten snich byl cerstvy nebo uz ujezdeny proste na snehu to klouze a lidska noha nedokaze udelat tak kvalitni prerusovani jako A.B.S.
21:30:34
08.03.2006
minno
-> Luky: 52
21:13:47
08.03.2006
Luky - zrušená registrace
Myslím že pro sportovní jízdu je ABS věc poměrně zbytečná až nevhodná (proto ho nemají soutěžní auta (jen občas někdo na mokro) a zde již zmiňované supersporty). Ale zase na druhou stranu je velice vhodné pro řidiče/čky kteří krizi řeší tím že zašlápnou brzdy (a zavřou oči 3 ). Nedávno jsem přesednul z rapida do Fabie a nějak to a s tim ABS neni ono (a to už vůbec nemluvím o elektronickym plynu kvůli kterýmu ani nejde v zatáčce pod plynem přibrzdit levou nohou - prostě to ubere 8 To mi na tom autě vadí úplně nejvíc )
21:01:09
08.03.2006
U-Geen
-> kirri: ja nic nerikam ale autem jezdi treba i mlada ale jinak nejezdi moc tak i tohle hraje roli.
15:32:05
08.03.2006
Bagrr- máma mele Emu
Tak k otázce nedotáčivého smyku: Většinou řeším přidáním plynu nebo ráčnou (ruční brzda).

Celej svůj řidičskej život jezdim bez ABS a nestěžuju si... ABS je sice fajn věcička, ale bez něj se dá jezdit taky a bezpečně....
15:05:17
08.03.2006
kirri
-> Labros: ne ale vážně, nebo to byl Gumpert Apollo??? jaj fakt nevím, určitě to někdo bude vědět, nebo budu muset prohrabávat časopisy?
15:00:12
08.03.2006
Labros
-> kirri: Ten supersport cos o něm četl, bez ABS, posilovače řízení a posilovače brzd, to bych chtěl!!Ještě se rozhoduju mezi tímhle a hundrtem! 3
14:00:34
08.03.2006
kirri
-> U-Geen: divej spousta aut nemá ABS i hodně hothatchů nemá ABS a nic takového.

Prostě řidič to musí brát na vědomí, o tom to je.

Nedávno jsem četl článek v CarAutu o jednom supersportu, bez posilovače řízení a dokonce bez posilovače brzd, nevím přesně co to bylo, myslím Ultima GTR??? No to bych kecal, tak vidíš, že je možný všechno, i když to je jiná liga a má to své opodstatnění.

Ono teď se dívám po starším autě a taky mě dost udivuje, že i střední třída v rozmezí 90-96 byla hodně mizerně vybavená a o ABS většin aut ani netuší, což mě v některých případech zamrzelo, ale dá se s tím žít6
18:57:11
07.03.2006
U-Geen
-> kirri: hm... no toledo asi pujde dal ale nejak extra to nevadi ze to nema ABS... clovek musi davat vic majzla.
10:44:45
07.03.2006
kirri
-> U-Geen: jo vážně, měli jsme tu první 1.6i 55kW
21:39:21
06.03.2006
U-Geen
-> kirri: fakt? :-)
20:28:02
06.03.2006
PeterP136
-> Crestik: Anie nie, ale vyrobcovia malych aut asi ano. Este pred rokom ci kedy sa dakto tusim na lpg konfere stazoval ze mu nova fabka s abs zastavila az polke krizovatky vdaka tomu ze pravou "nohou" isiel po lade. Dalsi mal zase skusenost s abs na roletke tiez vo fabke. A take espero ma myslim abs snimace sice pre kazde koleso extra ale zato o tlak meni len pre prednu a zadnu napravu osve, takze tiez nic moc v takomto pripade. Problem je v tom, ze aj ked v eu prejde nutnost montovat abs, tak vyrobcovia si najdu skarku v podobe lacnejsieho dvoj alebo trojkanaloveho abs. Samozrejem ze to bmw 7 alebo medvedik vyssej triedy s ladom pod jednou stranou asi problem mat nebude :) len my budeme mat problem si na nieco take nasetrit :/
19:35:16
06.03.2006
kirri
-> U-Geen: tak nám o octavie chybělo taky, ale žít se s tím dá, neboj4 1
19:16:47
06.03.2006
U-Geen
-> TUNER: social maximal :-) jedina extra vybava je tam el. stahovani voken (ted uz na 4 vokna) a central. a veci co sem si dodelal :-)

a ABS chybi :-(
18:43:02
06.03.2006
Ing. Duso
-> Esso: jooj...o zatazy na predku ani nespominaj :D..kufor mam plny naradia !! :) a doslovne plny :D..
18:24:37
06.03.2006
TUNER
-> U-Geen: Ty tam nemáš ABS ? 9
17:56:01
06.03.2006
Esso
-> Duso: samozrejme nedotacivy protoze jet rovne do zatacky je horsi a pretacivy vetsinou srovnas das kontra a je to ale u nedotacivyho ti kontra nepomuze :-)) Jinak u 120 je na zimu potreba dobry zimni gumy a nejlip jeste nejakou zates na predek
17:31:16
06.03.2006
Ing. Duso
chlapi dakujem za rady ! apropo MINNO...A.B.S mam :D moja noha..velmi ucinne rychlo stlacat ked ces cim skor ubrzdit...

a to stou rucnou..ci by pomohla v nedotacavam smyku..hm neviem neviem..neskusal som...

A este sa tu niekto vyjadril ze panikarim :)..vobec ne ! akonahle som dostal smyk netlacil som este viac na brzdu..ale naslapoval.. ABS.. no aj tak som skoro chytil zavej :D..len zastal som skoR :D

A gumy co tu niekto spomina..tak tie mam univerzalky..aspon take mala od vyroby skodula tusim.. SR15..ci jake to ma oznacenie...vpredu barum vzadu Matador :) uplne novy vzorek.. ale pneu maju uz das 10 rokov :D...

a inac ist bokom v zakrute mi nerobi problem..a ani pretacavy smyk :)...to je lahuodka ! :)..ale nedotacavy :D heh v sobotu som sa snim prvykrat stretol..taze asi tak :)..

Apropo..co je podla vas horsie? NEDOTACAVY SMYK ? alebo PRETACAVY SMYK ??
15:38:31
06.03.2006
Labros
-> Crestik: No a v tom novějším autě s ABS to dopadne jak? Když levá půlka kol bude na asfaltu a pravá na tý škváře nebo ledu? ABS pošle doleva velký tlak a doprava malý, a auto půjde do hodin stejně, jako škodovka, ne? Pokud to auto samozřejmě nemá ESP či jak se tomu nadává.
15:35:39
06.03.2006
Syny
Z vlastni zkusenosti vim ze kdyz jede auto (S 120L uzka - konkretne) jednou polovinou po snehu a druhou po asfaltu, tak je to peknej pruser. Sice sem mel jeste letnaky ale trohu sem pridal plyn a bylo to docela vesely! Nestacili mi ani dva pruhy! A zaparkoval sem 10cm od svodidel. Takze asi k tomu je celkem dobry abs. Aby kdyz se dostanu do takovyhle kase tak sem tam nesneroval ulici jak idiot ale co nejlip zvladl tu situaci. Jinak je dle me blbost aby na snehu auto bez ABS a se 165kama kolama zastavilo driv nez auto z ABS a 185kama kolama. To je dle me blbost. Od toho to ABS nekdo vymyslel. Aby to melo lepsi ovladatelnost a lip to zastavilo za techhle podminek ne?
15:24:03
06.03.2006
Crestik
-> PeterP136: žiješ ještě ze staré školy, kdy v počátcích ABS byl jakoby jednokanálový systém, tudíž do všech kol šel menší/větší tlak o stejném koeficientu
08:55:41
06.03.2006
miskus
tak ako k veci s tym nedotacavym smykom

na skodovke ked som citil ze je nedotacava tak som bud prestal brzdit alebo ked som nebrzdil tak som ubral plyn a bud sa to zrovnalo a bo to slo do pretacaveho a ten uz bol lepsie korigovatelny
00:26:45
06.03.2006
Max
píše se tady spouuuuusta zajímavejch věcí... 1

Jinak s tim ABS... neřikamže nemáte v ničem pravdu.

Ale třeba s těma rozdílnejma povrchama....

je třeba si uvědomit,že každý kolo má svuj snímač a když neblokuje,tak ventili abs nepřerušujou tlak....to jen tka mimo.

Jestli auto dostane na tom či onom povrchu smyk je je zajímavé tvrzení. Ale neni to tak jednoduché.

jestli chcete,tak vám naskenuje stabilitu vozidla v zatáčka,na nakloněný rovině apod... 3
23:41:40
05.03.2006
PeterP136
-> U-Geen: Ani to nepocitam ale neviem aku situaciu mas na mysli.
23:33:48
05.03.2006
SWAT3CZ
-> U-Geen: Pres nos v jizde? Ale jo... malem uz kolikrat 4
23:31:02
05.03.2006
U-Geen
-> PeterP136: nikdy se ti nestalo zes nedostal prednost v jizde?
23:28:05
05.03.2006
PeterP136
-> U-Geen: Tak nejazdi tak divoko ;). Dostat smyk aj na asfalte, nonono.
23:11:44
05.03.2006
U-Geen
-> Honza M: urcite... me ABSko dost chybi, toledo se ve smyku i na asfaltu chova jako sanky :)
23:11:01
05.03.2006
Honza M
-> U-Geen: však to je správný...
23:08:06
05.03.2006
U-Geen
-> Honza M: neuvazuje uz je to tusim rozhodnuty.
23:06:53
05.03.2006
Honza M
-> minno: No jak jsi to vystihl 3 Já jen že ted se uvažuje že všechny nový auta budou mít povinně od výroby ABS. To aby jsme se nechali přešít či co 3
23:04:50
05.03.2006
minno
-> Honza M: comu se smejes clovece3
23:01:26
05.03.2006
Honza M
-> minno: abs je pro ženy 3
23:00:29
05.03.2006
minno
-> PeterP136: presne to hovorim aj ja :) s nadsadenim povedane: abs je pre zeny, ktore nevedia ze na snehu sa nedupe na brzdy lebo auto dostane smyk3
22:58:03
05.03.2006
PeterP136
-> minno: Ked si vhodne definujeme vyznam slova lepsie, tak je skodovka skutocne lepsi a nez najnovsie bmw 7. Skuste opravit bmw 7 ked vam nechce nastartovat :).
22:54:41
05.03.2006
PeterP136
-> kirri: Ono je to cele o tom, ze abs tu fakt nie je na skratenie brzdnej drahy ale na zabezpecenie ovladatelnosti auta.



Takze s hodinami mas samozrejme pravdu, ale ja predsa netvrdim, ze bez abs sa do hodin neostatnes. Ale kym jazdis tak ze sa do nich nedostanes, tak na cerstvom snehu a lade pod jednou stranou abs ak sa aktivuje, tak predlzuje brzdnu drahu. Ale netvrdim ze abs aj pri tychto podmienkach je nevyhoda.



Proste mam pocit, ze kazdy hovorime o niecom insom. Ja netvrdim ze abs je zle, len ze abs skutocne za istych podmienok predlzuje brzdnu drahu a ze tu nie je na jej skratenie ale na zabezpecenie ovladatelnosti vozidla. Dufam ze ked som to uz tolko krat zopakoval tak si uvedomis o com pisem a ze si neprotirecime.
22:47:41
05.03.2006
minno
-> kirri: nerob si z toho vlastne zavery... nik nepise ze skodovka je best a brzdi vsade a vzdy ako drak a neprekona ju nik51

V niektorych situaciach predsa moze byt lepsie aj starsie auto, nie? Podobne ako "potrebna sila na volant" S120/obyc. felda bez serva :-)
22:34:15
05.03.2006
kirri
a mě je to jedno šodovka je nejlepší brzdí všude a vždycky a místo ABS si dopředu namontujem radlice abychom se cítili v suchu a bezpečněji, mě bylo dneska nějaký brždění a točení tak akorát k velkýmu a smradlavýmu
22:32:13
05.03.2006
kirri
-> havlik: jestli do smyku nebo do hodin je to úplně jedno, ale prostě když vidíš obyčejný testy tak udělá hodiny (180 třeba)
22:31:20
05.03.2006
kirri
-> PeterP136: zkus zabrzdit když budeš mít pravou stranu na ledu a levou na asfaltě z rychlsti klidně jen 50km/h dostaneš hodiny a ani nevíš jak, zase ber to tak že brzdový pedál nesmíš lechtat, snažíš se bezpečně zastavit před překážkou a tu vyhrává ABS, 100% procentně, tohle mám prostě vyzkoušené a jak už jsem psal proše sem si zajímavou školou
22:29:46
05.03.2006
havlik
-> kirri: do smyku4
22:28:33
05.03.2006
kirri
lidi mě nějak uniká co a proč tu řešíme.. ne když se tak zamyslím, na co je tahle debata, beztak si každý bude tvrdit svoje a kam se dostaneme? leda tak do tam :-)
22:27:30
05.03.2006
PeterP136
-> kirri: Do hodin? Ked mam jedno koleso pevne na asfalte? Ved aj typoznas zasadu, ze ked ides po zladovatelej vozovke tak sa snaz mat aspon jedno koleso na suchom asfalte aj keby potom jazdna draha zakrutou nebola idealna.
22:24:36
05.03.2006
Esso
teda tech 90 procent myslim na snehu ledu a podobnych podminkach ne o asfatu suchem
22:23:06
05.03.2006
minno
-> kirri: ano, verim ze dva rovnake auta jedno s ABS a druhe bez ABS pri brzdeni na smyknom povrchu = velke "+" pre auto s ABS.

Ja pisem o praktickej skusenosti v NIEKTORYCH pripadoch zadomotoroveho zadohrabu S120 s novymi pneu Matador MP55 165/80 R13 a predomotoroveho predohrabu S Fabia s novymi pneu Matador MP58 185/70 R14. Je to proste prakticka skusenost ktoru si overujem dost casto.

Znova opakujem, ze sa nejedna o brzdenie vzdy a za kazdeho povrchu.

Napr. idem fabkou dolu kopcom po ujazdenom snehu, chcem zastavit, ale akonahle zacnem brzdit, hned sa prejavuje abs, tzn. normalne by slo auto do smyku. takto ide auto sice rovno, ale brzdenie mu trva dlho...

Mozem ist hned po tom istom useku skodofkou, necitim ze by sa kolesa blokovali a zabrzdim skor.

V ostatnych alebo inych pripadoch vitazi fobiovec.

Bla bla bla aj tak si o tom kazdy mysli svoje a kto v zime nepozna kopce a sneh a nevyskusa si to tak neuveri.3
22:22:45
05.03.2006
Esso
tak myslim ze z 90 procent nejmene se da rici ze auto s A.B.S. zastavi rychleji nez auto bez A.B.S. ale myslim ze na to se Duso neptal :-))
22:22:37
05.03.2006
kirri
-> PeterP136: aha aha, no stejně nevím:) je to zvláštní, tak nějak se mi tomu ani nechce věřit
Extreme Tyres