skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 720
prohledat
100 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 08.09.2005 do 08.10.2005, založil/a Valda - zrušená registrace
16:51:20
08.10.2005
08.10.2005

Petr Abrahámek
Kdyby se vyrabela tak ju chcu :)
10:28:38
08.10.2005
08.10.2005

Honza M
-> RadstaR: Dík za video! V televizi jsem to neviděl ale fakt to stojí za shlédnutí. Vím že někdo říkal že politickým rozhodnutím to nebylo. Tak jak to ve skutečnosti bylo, proč se nedostala do výroby? Bylo to se spojenými velkými náklady?
02:47:24
08.10.2005
08.10.2005

RadstaR
Tak tady to je.
DivX 5.2.1 - 720x576 (1012 Kbps) - 128 Kbps mono - 26.1 MB.
rapidshare.de/files/.../s koda720.rar.html
DivX 5.2.1 - 720x576 (1012 Kbps) - 128 Kbps mono - 26.1 MB.
rapidshare.de/files/.../s koda720.rar.html
22:29:11
06.10.2005
06.10.2005

RadstaR
Mam to taky na videu. Sezenu si kabely a grabnu to do compu.
19:33:42
06.10.2005
06.10.2005

Komár 1981
-> Valda: skvela reportaz! mam to kdyztak na videu, kdyby mel nekdo moznost to nacpat do kompu... Praha 6
07:02:45
03.10.2005
03.10.2005

Valda - zrušená registrace
Tak jsem to nestihl v TV ale je to na netu 44 minuta www.czech-tv.cz/vysilani/
prog6908.html?porad=1170..
.
10:02:56
25.09.2005
25.09.2005

Pepino RS
-> RadstaR: ok !! dikes !!! 

19:48:59
24.09.2005
24.09.2005

RadstaR
V sobotu 1.10. ? (proste pristi sobotu) na CT1 od 12:30.
19:14:18
24.09.2005
24.09.2005

Pepino RS
-> RadstaR: n acem to davaj ? a v kolik ?? 

13:01:54
24.09.2005
24.09.2005

Gryzly
-> RadstaR: Ted jsem to chtěl napsat, je to ten červenej kousek co je uplně dole.
13:00:38
24.09.2005
24.09.2005

RadstaR
Pristi sobotu bude v Auto Moto Revue ukazanej prototyp Skoda 720 ... v ukazce bylo videt, jak s ni jedou po silnici.
12:32:30
14.09.2005
14.09.2005

Majkl
-> Valda: podle me to neni zakazany... a co neni zakazany to je povoleny
12:30:10
14.09.2005
14.09.2005

Valda - zrušená registrace
-> Majkl:
Je to vubec povoleny ? Vzdyt to musi oslnovat ostatni
Je to vubec povoleny ? Vzdyt to musi oslnovat ostatni

12:27:52
14.09.2005
14.09.2005

Majkl
.
12:27:38
14.09.2005
14.09.2005

Majkl
.
12:27:28
14.09.2005
14.09.2005

Majkl
-> Valda: to je stary a uz to uz tady bylo...
je to takova specialni metoda lakovani...
ale kdyz uz si to sem dal...

ale kdyz uz si to sem dal...
12:21:50
14.09.2005
14.09.2005

Valda - zrušená registrace
.
12:21:20
14.09.2005
14.09.2005

Valda - zrušená registrace
.
12:20:50
14.09.2005
14.09.2005

Valda - zrušená registrace
Co rikate tomuhle.
00:01:30
12.09.2005
12.09.2005

King
Off-topic jaxvine :) K debate historiku se radsi uz nebudu vyjadrovat, ale nemuzu se nepriklonit na stranu Baghiry (uz proto, ze jsem na pul cesty v duchodu a v Rusku jsem byl 3x :c) Jestli me pamet neklame , tak i na dnesni pomery vynikajici CD prehravac TESLA je licencni Philips a jak po mech strance, tak i porovnanim el. parametru (i poslechove) si se spoustou dnesnich prehravacu vytre pihel jak s housetem. To nemluvim o zivotnosti, kdy dnesni sracka programove vydrzi zarucni dobu o tejden

23:42:21
11.09.2005
11.09.2005

Baghira
-> Fantozzi: Tak se ho na to zeptej, řekne ti to co já.
23:40:52
11.09.2005
11.09.2005

Fantozzi
-> Baghira: Jak jsem říkal, už se nevyjadřuju. Jen dodám, že děda mé nedávné slečny tomu podniku, co dělala ty CD šéfoval... ale přesvědčovat jak to bylo tě vážně už nebudu 

23:28:19
11.09.2005
11.09.2005

Baghira
-> Fantozzi: Přečti si ty poslední věty ještě jednou a snad pochopíš jak jsem to myslel...přesně opačně než píšeš.
To že náš CD přehrávač byl fakt dobrej (i my jsme ho přednostně používali na dýzách), byla asi jen shoda náhod, protože to byl licenční Panasonic (tušim) a fungoval líp než originál od Panasonicu, to je pravda, ale nic to nemění na tom, že se ty licence kupovali za šílený peníze a až po revoluci se přišlo na to, že šlo o starý typy, kdybych se zaryl do dokumentů určitě bych narazil na další než co jsem napsal.
-> Pepino RS: Ne v rusku jsem osobně nebyl, děda tam léta pracoval a i jako zasloužilej komunista byl z tamních poměrů hooodně rozčarován. Je mi 28 a socialismus jsem zažil na vlastní kůži a hodně si z tý doby pamatuju a ostatní věci jsem se dočetl...ale rozhodně ne v Blesku :-)...
To že náš CD přehrávač byl fakt dobrej (i my jsme ho přednostně používali na dýzách), byla asi jen shoda náhod, protože to byl licenční Panasonic (tušim) a fungoval líp než originál od Panasonicu, to je pravda, ale nic to nemění na tom, že se ty licence kupovali za šílený peníze a až po revoluci se přišlo na to, že šlo o starý typy, kdybych se zaryl do dokumentů určitě bych narazil na další než co jsem napsal.
-> Pepino RS: Ne v rusku jsem osobně nebyl, děda tam léta pracoval a i jako zasloužilej komunista byl z tamních poměrů hooodně rozčarován. Je mi 28 a socialismus jsem zažil na vlastní kůži a hodně si z tý doby pamatuju a ostatní věci jsem se dočetl...ale rozhodně ne v Blesku :-)...
21:07:57
11.09.2005
11.09.2005

Pepino RS
-> Baghira: jo ty jsi byl v t ydobe ve vlade ty vis presne jka to tenkrta bylo, navic ti je 50 a jeste k tomu si byl v rusku.. nechci se uz hadat .. timhle koncim !! 

15:35:10
11.09.2005
11.09.2005

Fantozzi
-> Baghira: hm, takže pro tebe není uvolňování cenzury, prozápadního myšlení, možných svobodných voleb a stráty vlivu sovětů na naši zem vzepření se sovětským ideologiím? Tak to jo. Určitě jsem nemyslel úplně každej výrobek, jako rohlík, odpor, kondenzátor a tak. Ale vidím, že stejně jako já mám svojí pravdu, tak ty máš tu svoji. Mimochodem, třeba CD přehrávače z Tesly Litovel jsou dodnes podle mýho jedny z nejpovedenějších výrobků, protože přečtou jakýkoliv CD vypalovaný jakoukoliv rychlostí, což se mnoha renomovaným západním značkám nepovedlo. To žekupovali starý licence - jednak si nemyslím, že by je ty firmy od kterých to kupovali pustili za rozumnej peníz k novým technologiím. Ale jinak naši debatu končím, protože takhle sem mlžem házet svoje argumenty do Vánoc a stejně nic nevyřešíme... Škoda, že nejsme politici, jak by nám to šlo 

15:03:28
11.09.2005
11.09.2005

Baghira
-> Fantozzi: Můžu tě ujistit, že historie od druhý světový a novodobý dějiny jsou i mým koníčkem, takže knížek který jsem přečetl je nespočet. Na tvojí poznámku že každej výrobek byl i politicky prověřen se musím trochu pousmát. Bohužel naše podniky nebyli schopny samy vyvinout třeba funkční video, takže se kupovala licence Philips na výrobu videa Avex (prodávalo se za 12000,- Kčs). Bohužel se v tom u nás nikdo nevyznal, takže byla koupena za velký peníz licence na starej model. Totéž platilo třeba u radiomagnetofonu Condor (prodával se kolem 5500,- Kčs). V roce 1985 (tuším) byla ve Slušovicích postavena západní a buržoazní fabrika Pepsicola...že to soudruhům nevadilo, ptám se? Další licence od Grundig na výrobu počítačů ve Slušovicích...(ten krám se prodával do fabrik za 250.000,- Kčs!!!) což byla taktéž výjezdová licence na starej model. Ale tohle a spousta dalších, byli věci, který byli celýmu SSSR uplně jedno stejně jako auta. Prostě v těhle oblastech nás neovlivňovali. Třeba v Leningradě na hlavní třídě byl obchod s elektronikou, kde v 70 letech byli bez problému sehnatelný televize s dálkáčem západních značek, rádia, kazeťáky, který u nás byli jen v tuzexu...ovšem nikdo si je za tu cenu až na pár vyšších nemohl dovolit. To že Dubček a celý pražský jaro skončilo jak skončilo, nebylo tím, že by se vláda vzepřela SSSR, naopak stále sověty ujišťovali o nerozlučném spojenectví. Problém pro Brežněva byl v uvolňování cenzury, prozápadního myšlení, možných svobodných voleb a stráty vlivu sovětů na naši zem. Nezapomínejme že do roku 68 u nás byli jen sovětští vojenští poradci, ale nebyl tu ani jeden oficiální voják Rudé armády (krom vojenských cvičení), stejně tak jako tu neměli své základny.
14:17:29
11.09.2005
11.09.2005

Fantozzi
-> Baghira: no, já jen že dějepis a historie jsou můj koníček, na gymplu jsem měl i seminář z historie k dějepisu navíc, maturoval jsem z politické situace pod nástupu komunismu a čtu různý historický knihy a encyklopedie, takže si myslím, že v politické situaci v dobách komunismu celkem rozumím. No, ale ty máš svoji pravdu, takže tě nebudu furt do nekonečna přesvědčovat. Určitě nemluvíš z cesty, tvoje definice, proč bylo naše hospodářství v prdeli, ze které se těžko dostáváme je přesný. Ale každej novej výrobek se bral i z politickýho hlediska. A jedinej pokus o vdor směrem k SSSR podnikli Dubčekovci a jak to s nima dopadlo, že. V 80. letech už to bylo lepší, přišel Gorbi s Glasností a nálada se začala uvolňovat
13:54:37
11.09.2005
11.09.2005

kirri
-> Gryzly: Roomster byl predchudce Yettiho, ale voboje je
a to ze to tak vyrabi jina koncernova automobilka, to zase nejde tak brat urco to nezarazili oni
To mas treba, jako Ferrari Enzo a Masserati MC12, taky 2 stejny auta stejnej motor, patrej pod 1 automobilku FIAT - byly delany spolem a vidis to:) maj uspech oba dva, vo tom ze to dela jina automobilka to neni, asi a to asi urcite proste neni prioritou pr Skodu delat sportovni auta, sportovni myslim fakt sportovni ....

a to ze to tak vyrabi jina koncernova automobilka, to zase nejde tak brat urco to nezarazili oni

To mas treba, jako Ferrari Enzo a Masserati MC12, taky 2 stejny auta stejnej motor, patrej pod 1 automobilku FIAT - byly delany spolem a vidis to:) maj uspech oba dva, vo tom ze to dela jina automobilka to neni, asi a to asi urcite proste neni prioritou pr Skodu delat sportovni auta, sportovni myslim fakt sportovni ....
13:52:35
11.09.2005
11.09.2005

Baghira
-> Fantozzi: Nevim jak jsi přišel na to že by nás SSSR brali jako podřadnou zemičku, byli jsme pro ně prostě jen základna pro jejich armádu a politickej spojenec, ale do věcí jaký auta se tady budou vyrábět nám vůbec nekecali, naopak. V tomhle ohledu jsme byli omezený jen ekonomickou situací a občas i politickým rozhodnutím a to takovým jako že auto který by ve výsledku stálo přes 100tisíc se prostě vyrábět nemohlo což by v případě nutnosti dovozu části dílů za valuty byla asi nutnost. Chápejte sakra že v tom kolektivním hospodářství, ve kterým bylo zadarmo zdravotnictví, školství, sociální politika a držela se obrovská armáda prostě na podobný věci jako vývoj novýho vozu za dvě miliardy nebyli peníze, stejně tak jako na hafo ostatních věcí díky nimž bylo naše hospodářství v roce 89 tam kde bylo...v prdeli.
13:43:46
11.09.2005
11.09.2005

Gryzly
Republika
Václava
Havla
Prvního

Václava
Havla
Prvního

13:39:40
11.09.2005
11.09.2005

lubor
-->Fantozzi:Zkus si vzpomenout na politickou situaci ve světě v 70tých letech,a určitě dospěješ k závěru,že tehdejší "soudruzi"v SSSR měli uplně jinačí starosti,než likvidovat rádoby automobilovou konkurenci v některém ze svých satelitů.Nakonec-jaká taky konkurence-patřili jsme spolu s nimi přece do RVHP(Ráno vyjedem-hovno přivezem;o)-kterýžto slogan jaksi hovoří za vše).
13:29:27
11.09.2005
11.09.2005

Gryzly
-> kirri: tož tudor byl jenom studie jako třeba roomster kterej taky bude nakonec vypadat dost jinak, nebude mít pruhldnou střechu ani velký sklo na zádi. A tudor se nedělá protože by se u nás moc neprodával a protože tenhle typ vozidel vyrábí jiná koncernová automobilka.
12:57:49
11.09.2005
11.09.2005

Fantozzi
mnooo jestli to nebude tim, ze ty moskviče a žiguly nedělaly satelitní státy ale přímo SSSR ;-) Umím si docela dobře představit, že se soudruhům v SSSR nelíbilo, že jim podřazená zemička bude dělat něco, čím by jim mohla vytřít zrak...
11:28:24
11.09.2005
11.09.2005

kirri
-> Baghira: s tim tudorem, nevim jak to je a nevim proc se nedostalo do vyroby, jen me treba zarazi fraze jako je tady mame nevinku skoda tudor, ale nepocita se s uvedenim do vyroby, tak proc to delaj? Ja se ptamproto ze me to zajima a podle me myslim ze by mel uspech, mozna ne tady u nas v CR, mozna ne na Slovensku, ale kdyby se vyvazel, no nevim nevim, karoserie a patricne vykonny motor, urcite by bodoval....
a kdo si koupi "blitek" jmenem Skoda Yeti.
a kdo si koupi "blitek" jmenem Skoda Yeti.
11:10:03
11.09.2005
11.09.2005

Baghira
-> Pepino RS: Když to podle tebe mělo teda tak západní vzhled, tak proč byla Lada licenční Fiat? Proč byl Moskvič licenční Opel? Vždyť to byly západní auta co tam v licenci vyráběli? Proč byl Favorit a Samara koncepčně blízkej vozům Golf a podobně? Protože chtěli aby se tyhle auta vyváželi za tvrdý na západ a kdyby ty auta za něco stáli, tak se možná i celkem úspěšně vyváželi, ovšem dílenský zpracování byla katastrofa. Pamatuju si na vrácenou zásilku tří tisíc vozů Lada Samara z Francie, kvůli lámavosti předních ramen. To co píšeš jsou nesmysli a někdo si to pěkně přibarvuje aby byl zajímavější. I dnes se bohužel do výroby nedostali auta typu Tudor, ale upřímě...ty bys měl na to si ho koupit? A kolik lidí by si to auto mohlo dovolit? Prostě a jednoduše by se nikdy nezaplatilo a i automobilka je jen podnikatelskej subjekt, kterej chce vydělávat a bylo tomu tak vždycky ať jako n.p. tak jako a.s. pod vedením VW.
10:38:47
11.09.2005
11.09.2005

Pepino RS
-> Baghira: jesli jsme to nebrali z toho duvodu od SRN protoze po tom co zkousela MB tohle auto delat sama a tyhle motory a kdosy jin to neumoznil tak zcali na tom pracovat ze SRN coz se nekomu zpocatku zdalo jako dobrej napad a ve finale s tim kdosy zsae udelal cosy.. Tim sem zkoncil.. mluvil jsem z lidma ktery tyhle veci pamatujou a nemaj nejmensi potrebu lhat navic nekter yjka rikas historky o vyssi moci rika vic lidi .. predtim zasohovalo SSSR a ted zasahuje WV !!
22:08:36
10.09.2005
10.09.2005

Fantozzi
-> Baghira: no co rikali, tak nemluvili ani tak o nejakych technickych vychytavkach, jako spis ciste o designu, ze to auto vypadalo moc zapadne, no. Tak nevim. Ale možná to byly jenom takový tlachy aby to bylo zajímavější... co já vím 

21:53:51
10.09.2005
10.09.2005

Baghira
-> Fantozzi: Já věřím, ale ty fakt dobrý auta se do výroby nedostali hlavně proto, že by byla jejich výroba finančně náročnější než třeba u známý 1203, který má snad 30% dílů z jinejch do tý doby vyráběnejch aut.
21:20:52
10.09.2005
10.09.2005

Fantozzi
-> Baghira: ok, je pravda ze o tom vim jenom z toho dokumentu, ale ta 1203 co mam na mysli fakt v muzeu jezdí, byla tam ukázaná ;-)
21:17:36
10.09.2005
10.09.2005

lubor
-->Baghira:jo,-tak teď jsi to správně vystihl!To je myslím celkem fundovaný názor v mračně plků;o).
-->All:Přátelé,je sice fakt,že spousta z nás tu dobu zažila jen"okrajově",a nebo vůbec a nikdo z nás vlastně do té normalizační automobilové kuchyně nevidí.Je ovšem potřeba mít na zřeteli,že po tolika letech vznikly jednak legendy,a nebo se ještě zveličily ty staré--a jednak spousta lidi,dnes již pomalu v duchodovém věku,v touze upoutat mladé historie vozu škoda chtivé posluchače,prostě začně přehánět a vymýšlet(tak jak to většinou dělají všichni"pamětníci&qu ot;;o).Proto bych těm"zaručeným informacím"o pomstychtivém Sovětském svazu,konfidentech KGB a rozbitých formách ze SRN moc nevěřil.Taky mě to jednu dobu hodně dráždilo,-to:"Proč&q uot;?se u nás tolik zajímavých věcí prostě nemohlo za normalizace realizovat(a to nejen 720,ale třeba i UVMV 1100 Coupe).Dnes si taky myslím,že za vším stala neochota"vybočovat&q uot;,a hlavně PENIZE(ostatně to se nezměnilo a nikdy nezmění).Baghira to napsal hezky.
-->All:Přátelé,je sice fakt,že spousta z nás tu dobu zažila jen"okrajově",a nebo vůbec a nikdo z nás vlastně do té normalizační automobilové kuchyně nevidí.Je ovšem potřeba mít na zřeteli,že po tolika letech vznikly jednak legendy,a nebo se ještě zveličily ty staré--a jednak spousta lidi,dnes již pomalu v duchodovém věku,v touze upoutat mladé historie vozu škoda chtivé posluchače,prostě začně přehánět a vymýšlet(tak jak to většinou dělají všichni"pamětníci&qu ot;;o).Proto bych těm"zaručeným informacím"o pomstychtivém Sovětském svazu,konfidentech KGB a rozbitých formách ze SRN moc nevěřil.Taky mě to jednu dobu hodně dráždilo,-to:"Proč&q uot;?se u nás tolik zajímavých věcí prostě nemohlo za normalizace realizovat(a to nejen 720,ale třeba i UVMV 1100 Coupe).Dnes si taky myslím,že za vším stala neochota"vybočovat&q uot;,a hlavně PENIZE(ostatně to se nezměnilo a nikdy nezmění).Baghira to napsal hezky.
20:54:53
10.09.2005
10.09.2005

Baghira
-> Pepino RS: To není tím, že bych měl rudou knížku, to opravdu ne, spíš to bude tím, že znám fakta, víš. A historkám o vyšší síle, která by likvidovala formy někde ve vlaku moc nevěřim, němci to dělali mnohem "šalamonšťěji" a to tak, že technologie, který do východního bloku prodálali byli obvykle u nich zastaralý a "vyběhlý" (počítače, stroje, elektronika). Navíc nechápu, proč by jsme formy na motory brali z německa, když strojní průmysl u nás byl, je a bude na dost vysoké úrovni, aby si podobný věci vyrobil sám. Jediný co se v týhle oblasti dováželo byli licence a technologie, stroje už jsme si dokázali vyrobit sami. Prostě alibismus typu že někdo zlikvidoval nějakou zásilku, nebo že SSSR něco zakázali, je ubohej a pravda je ta, že na to prostě nebyli peníze, natož valuty. Kdyby komouši našli recept, co vyrábět levně, co by šlo vyvážet na západ, tak by šlo snad vše ostatní kromě zbrojní výroby stranou.
14:49:19
10.09.2005
10.09.2005

kirri
-> King2: porad nechapu tohle ....... nikdo nemel motivaci delat neco navic"........
treba u tohohle by delali jiny auti a klid, pohoda jazz
kazdej by kroutil svych 8,5 a Havaj
A nebo to nechapu, což je taky možný
treba u tohohle by delali jiny auti a klid, pohoda jazz


A nebo to nechapu, což je taky možný

14:45:02
10.09.2005
10.09.2005

King
2 PepinoRS: Baghira a ruda knizka
Schazovat upne vsechno na komouse, jakozto projev neochoty generaci nasich tatku a dedu priznat si, ze ten 40 let trvajici bordel vlastne pasivne pomahali udrzet pri zivote. Nikdo nerika, ze v MB se nedelali obcas i polit. rozhodnuti, ale spousta zkazek na tema "komunisti zakazali" je prachsprosty "nikdo nemel motivaci delat neco navic". Komousum muzes treba hodit na krk zaostavani CSSR v oblasti pocitacu, ale ze to bylo hlavne diky embargu ze strany Zapadu na el. soucastky a vubec hi-tech vuci Ostbloku, se moc nevytahuje....

12:57:18
10.09.2005
10.09.2005

Pepino RS
-> Baghira: a nemes ty doma nahodou cervenou knizku ze je tma branis .. Mluvil jsem z borcem kterej pracuje v MB a kdyz vyvynuly 200 RS achteli udelatr homologacni seirii-tehdy asi 200 kusu tak objednali ze SRN formy n amotory ATD aby byly schopni vyrabet x kusu mesicne a udejne mnel bejt vlak po ceste zastaven a formy rozmlaceny, tkaze do AZNP perijely nepouzitelny formy a z nemecka odesli v poradku.. jak je to mozne ?? myslys ze to udelal nejkaej civil ?? 

11:34:52
10.09.2005
10.09.2005

Baghira
-> Gryzly: Myslel jsem jako přípravu výroby. Na papíře byl snad už někde v šedesátých letech.
10:20:15
10.09.2005
10.09.2005

Gryzly
-> Baghira: myslím že 5 let na vyvoj, testy a přípravu výroby je dost rekordní čas. Si vem že favority připravovali taky 5-6 let a to ho udělali taky za velice krátkou dobu
08:52:48
10.09.2005
10.09.2005

Baghira
-> Fantozzi: Tomu nevěřim. Děda se podílel na stavbě tý továrny a říkal, že ještě neměli ani střechu a už jim tam pod nima vozili stroje a začali výrobu prvních částí. Navíc vývoj tohodle vozu i tak trval dost dlouho (asi 5 let) a silně pochybuju, že by se vyvíjeli dva totožný typy vozidla. Prostě tohle byli věci do kterejch nám SSSR vůbec nemluvilo, naopak nás nutilo k maximální soběstačnosti.
23:54:09
09.09.2005
09.09.2005

Fantozzi
-> Baghira: jenže oni to už měli nachystaný a připravený k výrobě, když jim prý řekli, že je to auto moc západního vzhledu a že nevyhovuje ideologiím strany... Nevím, proč by lidi ze škodovky o tom měli lhát.
21:24:39
09.09.2005
09.09.2005

Baghira
-> Fantozzi: Ona se snadno svaluje vina na dnes neexistující SSSR než přiznat zhroucenou ekonomiku pod vedením existující KSČ(M)...Jinak je to samo blbost. Závod na 1203 se stavěl na slovensku na zelené louce a na to auto se čekalo jako na smilování boží, proto se dělalo vše, aby to auto bylo co nejlevnější a dostalo se co nejdřív do výroby.
18:22:45
09.09.2005
09.09.2005

Fantozzi
-> King2: nooo, viděl jsem na čt2 kdysi takovej dokument o škodovce a pár pánů z tehdejšího vývoje tam mluvilo o tom, že jim z politických důvodů spoustu aut zatrhli. Ani ne tak proto, že by SSSR nemělo odbyt, ale proto, že jeden ze satelitů Sovětskýho svazu prostě z ideovýho hlediska nesměl mít technicky a vzhledově lepší výrobky, než oni sami. To se stalo i s 1203. V muzeu jim doteď jezdí původná prototyp... Tranzit hadra