Škoda 720

prohledat
100 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 08.09.2005 do 08.10.2005, založil/a Valda - zrušená registrace
řadit dle data
10:21:06
09.09.2005
Baghira
-> Climber: Tak ti musím odpovědět. Škodovka do ruska auta nevyvážela a to z prostých důvodů. Výrobní kapacita škodovky, byla velmi bídná a měla co dělat aby pokryla potřeby vlastního trhu. Jen si vzpomeňme na čekací lhůty třeba na barvu. A to nemluvím o Favoritech, který šli první dva roky sehnat jen přes zmámý nebo přes Tuzex. Druhá část problému byla ta, že jak škodovka, tak lada se snažili v maximální míře vyvážet auta na západ, protože tvrdý valuty byli pro ekonomiky obou zemí nesmírně důležitý, proto se obě značky prosazovali v Anglii, v Itálii, v Kanadě. Samo že vývozový typy, byli sehnatelný v Tuzexu, ale to už je jiná stránka problému. Jedinou VIP zemí v bývalé RVHP bylo Německo, tedy DDR, ze které mělo rusko dlouholetý poválečný "strach" a kam se cpalo horem dolem, takže tam nebyl problém sehnat téměř jakákoli auta, elektroniku a podobně, jen aby udrželi tu "pohitlerovskou" ; masu lidí v klidu. Jen si vzpomeňte jaká byla rvačka o Oltcity, což byli snad největší jebky, jaký kdo vyrobil...Jinak naše země byla v osmdesátých letech pátým největším vývozcem zbraní na světě, i když ten vývoz byl hlavně do zemí RVHP, především do SSSR, které nám platilo částečně ropou, částečně zbraněma a částečně spotřebním zbožím...
09:45:15
09.09.2005
Valda - zrušená registrace
-> King2: tet vsak zalezi co z tech automobilek vypadne ! O nakladakach nemluvim ty jsou OK a zname uplne vsude. tet jen ty osobaky. Dobry a levny. Nechci moc ?
09:19:55
09.09.2005
King
Tak podekujeme Gryzlymu za vycerpavajici (nejpravdepodobnejsi) vysvetleni. Dalo by se shrnout do vety, ze vsechno je o penezich4Je uz tak malej zazrak, ze minizeme naseho formatu ma poslednich 100let vlastni automobilku (dokonce ne jenom jednu)....
07:02:49
09.09.2005
Gryzly
-> Labros: No tak to dopadne když začnu něco psát pak se vrátím někam zpět něco takm doplním a pokračuju na konci a při tom ještě kecám po ICQ se Sepem a Honzam.
takže tady je ta verze jak jsem to myslel.

Jak byl loni ve světě motorů ten seriál o vývojích škodovek tak tam psali že MBčko začli dělat s motorem vzadu protože to bylo tenkrát populární, (VW brouk, Fiat 600, porsche a jistě mnoho dalších) Pak udělaly drobné změny a začli dělat stovky, Ale to už přišli na to že když maj motor vzadu tak je problém tam dostat chladící vzduch k motoru, taky je dost komplikovaný udělat jakoukoliv jinou verzi než stupnovitou záď, sehnali si ruzný tenkrát moderní auta a zkoumali ruzné seskupení motoru a hnaných náprav, pak vyrobili pár prototypu s motorem vzadu a pohonem vzadu, s motorem v předu a pohonem vzadu a motor v předu a pohon vpředu. Udělali hodně testů a přišli na to že motor vpředu pohon vzadu je blblost kvuli lehké hnané nápravě, vše vpředu je sice moderní ale museli by nakupovat draze ty klouby na západě, a i jiné věci se u nás nedali vyrábět porotože nebyli technologie, a koncepce vše vzadu jednak využívala hodně převzatých dílů z předešlého modelu a taky v naší hornaté zemi měla vynikající jizdní vlastnmosti za snížené adheze. pak si od italu nechali udělat karoserie a kompletní řešení a udělali i několik funčních modelů na testy. do spolupráce s italama vrazili asi tak 60 mega a nakonec jim to strana zatrhla, tak udělali užovky, pak ale chtěli udělat nějakej model s pohonem na předek a chtěli spolupracovat s východníma němcama (WArtburg, Trabant) němci měli vymyslet převodovku spojku a atd a naši karoserii a motor auta by byla skoro stejná lišili by se jen vnější karoserií. Ale na německé straně spolupráce vázla a nakonec to ukončili kvuli nedostatku peněz. tak rozhodli že se udělá modernizace užovek na eMko a pak se ve stejné karoserii začne dělat i model s pohonem na předek. ale taky jim to nějak nevyšlo a na začátku 80let kdy už věděli že s motorem vzadu to nejde tak začli koumat nad tím zpropadeným favoritem. tam už nakoupili mnoho licencí, třeba karbec, poloosy, písty, pístní kroužky a kdo ví co ještě. nejdřív to chtěli koupit jako část licence (třeba motora převodovku z Golfa I) ale VW chtěl prodat licenci jen na celý auto tak že to začli s italam vymejšlet z gruntu ale taky museli kvuli hodně věcem ustupovat například na Favoritu měli bejt podobný světla jako na Felicii ale jelikož se již vyráběli rozměrově větší světla na Ladu Samaru tak se museli přední světla udělat vyšší. protože výrobce nebyl ochoten vyrábět dva hodně odlišné typy světel. takže i nějaké ustupky kvuli rusům tu byli ale ne zas tak marjkantnídalších)
21:39:28
08.09.2005
Labros
Akorát mi není jasný, když v NDR dělali klouby do trábošů a warťasů už v 60. a snad i na konci 50.let, tak proč je nemohli naši soudruzi nakoupit...
Do favorita už tu licenci kupovat nemuseli, vlečkový klouby jsou prakticky stejný...

Už v 50. letech je přesvědčoval ing.Vyskočil, konstruktér úžasného Minora o výhodnosti koncepce vše vpředu. Bohužel nepochodil..
21:39:07
08.09.2005
Labros
-> Gryzly: Tak už dost, aby ses nezačal opakovat 4
19:35:49
08.09.2005
kirri
-> gim: uz sem tu psal, nektere prototypy se z toarny vypustili do sveta, jestli je pobrali nejaci vlivni hlavouni nebo se prodali drivejsim zakaznikum skody, nevim ale par takovyhle aut jeste jezdi treba 120 pick-up sem asi pred tydnem videl pri ceste ze Slovenska u Noveho Mesta nad Vahom a paradajen nevim jak to bylo resene s mistem protoze motor byl vzadu, nekdy se staci divat okolo sebe a nebo zajit na veteran show, tam se nekdy sjede veci......
19:30:00
08.09.2005
gim
-> kirri: koukal sem na tvuj clanek a v pohode... me se z tedlech prototypu nejvic libi prave tahle 720 a pak je docela peknej prototyp facka kterej vypada jako naka mazda z osmdesatejch let a pak ten uamk prototyp sportacku. jinak vo tydle skodovce byl celej dvojlist ve svetu motoru nekdy v polovine devadesatejch let.. a ze prej porad jezdi a ma i papiry.
19:17:13
08.09.2005
kirri
-> gim: me to tez pripomina stary dobry anglicky fordy, hlavne to kupatko co sem sem dal ja, to je parada, no ja sem tu na tomhle webu napsal 2 clanky o techto prototypech, cerpal sem z ruznych zdroju, moc se mi libi tyhlecty ze 70 let a moc se me libi treba i favorit coupe, je tam moc peknych aut, ale brecet tady nad tim proc se nevyrabeli fakt nema cenu4
18:59:37
08.09.2005
gim
-> kirri: proc??? ten cumak je dost podobnej... uznavam ze kupatko to vazne neni ale ma to docela linie tech starejch fordiku treba taunus nebo granada...
18:57:04
08.09.2005
kirri
-> gim: tak s tim fordem capri ses trosku ukap co?1
18:41:47
08.09.2005
vhml
krasny auto,clapek vedle ve vsi je ma!!! ale to fakt nekecam.vlastni STK a ma to schovany nedke vevnitr.jednou to mel venku tak sem to voblejzal.opravdova krasa!
18:36:48
08.09.2005
gim
jinak k tem kloubovejm hridelum... na to dojely jiny typy.. tohle melo nahon na zadek a podle me vypada dokonale fakt jak bavo nebo capri, k tem malejm kolum treba audina 100 taky jezdila na 13 :-) s tema kloubakama byl problem kdyz chteli ukoncit vyrobu skodovek s nahonem na zadek coz bylo snad po 100 tak chteli delat predohrab ale chybeli ty kloubaky a nikdo v cechach je nebyl schopnej delat... a podobne skoncil i nastupce 1203...
17:30:16
08.09.2005
King
Pravda je stejne nekde uprostred 4 Nitsmene argument, ze tady jezdilo hodne zigulu a moskalu - Jezdilo, protoze to byly v podstate neznicitelny stroje schopny nastartovat pri teplotach blizicich se absolutni nule :) Navic ten zigul odvozenej od fiatu124 (?) byl dlouho dobu komfortnejsi nez cokoliv z AZNP, ale byl jich tezkej nedostatek, ne ze je sem bolsevici cpali. To, ze rusaci prakticky neznaj nic starsiho, nez felda je dany napr. tim, ze +- litrovej motor v klasicky rusky zime nenastartovatelnej by byl Rusum na pikacu 4 Jinak averze vuci Rusum po r.68 stvorila spoustu legend a klasicka ceska vlastnost hledani pokud mozno externich duvodu pro omluvu vlastni neschopnosti je notoricky proflakla....
17:21:16
08.09.2005
COL
Spis nebyly prachy na to rozjet primerene rychle vyrobu natolik odlisneho auta, vic bych za tim nehledal...
17:11:47
08.09.2005
kirri
velka spotreba krve?3
17:06:46
08.09.2005
Labros
-> Valda: Proc se nevyrabel Ferat - tim myslis seriove? 3
17:04:58
08.09.2005
Labros
To co rika Climber je asi pravda, cetl jsem to. Melo to byt auto pro cely vychodni blok, kazda zeme do toho mela neco davat, vcetne Madaru atd.
17:00:00
08.09.2005
Climber - zrušená registrace
Ja se hadat nebudu4 Ale vim, že se sem rusaci pokousely natlacit nejaky priserne nezdareny auto(znacku si buhuzel nepamatuju) a vim, že i tata mi rikal, jak se v mototechne modlili, aby se to sem nedostalo...nakonec to stalo misto nejakyho pohlavara, kdyz odmitl tyhle auta pro nas trh...
Kazdopadne si myslim, ze ziguliků a moskviču tady jezdilo ve své době opravdu hodně, stejne jako v celym východnim bloku! Taky se pamatuju, že ojetej wartburg se prodaval za cenu nového. Prostě jsem názoru, že za tehdejšim průmyslem stála politika stejne jako za všim. Pokud vim, byly tu i ruský výrobky stejne jako výrobky z jinejch bolševickejch států a mezi sebou se různě lifrovaly, samozřejme rusko se dotovalo jak to slo. Každopádně viděl někdo v Rusku škodovku možná tak český motorky, ale podle mě jezdilo u nas vic ruskejch aut než českejch tam. Toť muj názor a dál to neřešim6
15:46:25
08.09.2005
King
Presne jak pise Baghira. Nedostatek spotrebniho zbozi obecne v CSSR byl v porovnani s nasim vychodnim Big Brotherem jenom slabej odvar. Proto byli Rusaci vubec radi, ze dokazali vubec sytit napr. autama vlastni trh (armada a tezkej prumysl prioritou c. 1) a to malo, co se k nam vyvazelo jim bylo spis na obtiz4 Vzpominam si, ze tchanova vyvonena Lada 2101 (1981?) byla zakoupena po dlouhych peripetiich telefonatu a schanenim znamosti, ktere byly ve finale korunovany uspechem v podobe supertajne informace, ze ve 150km vzdalenem krajskem meste je jeden kus momentalne k mani a muzete mit jakoukoliv barvu, pokud to bude bila :)) Takze bleskova dovolena v praci a celodeni vylet za vysnenym samohybem. V zaruce x reklamaci na uniky oleje z ruznych mist vrcholici po tezkem souboji vymenou bloku motoru8 Odpoved na otazky proc ne rada 720, proc favorit, kterej moh jezdit na konci 70.let a tezce konkurovat golfum, vyjel s velkou pompou s desetiletym zpozdenim ma jmeno normalizace. A nemyslim tim normalizaci technickou 4 Nevycnivat, drzet hubu a krok, udelat si svejch 8,5 a tradaa......
14:42:44
08.09.2005
Baghira
-> Climber: Co to melete, rusáci nebyli schopni zaplnit ani požadavky vlastního trhu, natož aby mám diktovali co máme či nemáme vyrábět.
14:35:22
08.09.2005
Majkl
-> janos: auta5p.car.cz/katalog/... /s991_02.htm

to je husty, jak nejaka amerika
14:27:44
08.09.2005
janos
tady je prototypů spousta - ty ze 70. let jsou fakt bytelný:

auta5p.car.cz/katalog/... /skoda10.htm
auta5p.car.cz/katalog/... /skoda16.htm
14:18:44
08.09.2005
Valda - zrušená registrace
-> King2:
tak pokud to nebyla politika tak proc se teda nevyrabel onen zminovany ferat ?
13:06:50
08.09.2005
Bagrr
až na ty malinký kolečka.... chtělo to aspoň 15ky:o))
13:02:57
08.09.2005
Climber - zrušená registrace
Na tomhle aute to je evidentne videt, na zdejší poměry nadčasová kára s perfektnim designem
13:01:24
08.09.2005
Valda - zrušená registrace
-> King2:
tak pokud to nebyla politika tak proc se teda nevyrabel onen zminovany ferat ?
13:00:18
08.09.2005
Climber - zrušená registrace
-> King2: No to kokotina neni naposledy3. Nebejt rusaku, tak by tu vývoj nestagnoval a případna realizace mnoha projektů by se uskutečnila
12:41:39
08.09.2005
Bagrr
-> Valda: nádherný to stroj... ŠKODA150
12:32:57
08.09.2005
Crack
nej je stejně ferrat a ta škoda GT...jinak tohle červený vypadá dost podobně jako ford capri
12:06:57
08.09.2005
MATTESS
pred 2 mesici byl v Automobilu test
11:52:53
08.09.2005
King
2 Climber: A uz je to tady! :) Naposledy - ta lidova povera o vlivu CCCP na nas automotive prumysl je proste kokotina, ale jeji neustaly vytahovani jeste dlouho bude evergreenem4
11:04:54
08.09.2005
Stepix
Jsem zase kdesi cetl ze skodovce pomohal tusim ze Sachs, zadarmo, vyvijet podvozek, byly uz nasmlouvano spoustu dilu od zapadnich "kapitalistu" od bloku motoru po chladice. Uz to bylo skoro ve vyrobe, ale ÚVKSČ to zatrhla pro prilis zapadni vzhled.
10:36:02
08.09.2005
Majkl
-> kirri: to se mi vubec nelibi... 8
10:35:09
08.09.2005
kirri
me se vic libi: Skoda 720 Coupe
zvětšit Škoda 720 - obrázek od kirri vložen 08.09.2005 10:35:09
10:19:21
08.09.2005
Kaňa
v skole nam raz hovoril profesor o celom nakladnom vlaku Zigulov, ktorym v zavode zabudli vypalit lak :)))
09:53:29
08.09.2005
Climber - zrušená registrace
Je to moc pěkný.
Holt zapracoval vliv CCCP, kdoby pak kupoval ty Moskviče?3 Mimochodem Moskviče sem chodily nekompletni bez brzdovejch desticek a podobne3
09:49:43
08.09.2005
Baghira
-> honzam: Časem by dali MPI a byli by na 8 litrech :-).
09:46:18
08.09.2005
Honza M
-> kirri: Až na tu spotřebu to všechno jde. Ta 5x uložená klikovka je super. Škoda že to není i v šádovkách 7
09:09:11
08.09.2005
King
2 Gryzly: A odkud mas tu informaci, ze 720ka dojela na potrebu kloubovejch hridelu? Ja znam jenom verzi (podle me nejpravdepodobnejsi), ze to ztroskotalo na penezich na zavedeni zgruntu novyho typu do vyroby, a tak se kosmeticky upravovana zadohrabova koncepce dozila i zmeny rezimu :) Mozna, ze ty kluby byli jenom jednou z pricin, rozhodne ne jedina.
Stejnej blud, je to, ze vyrobu neceho "lepsiho" v AZNP zatrhly "Rusaci" z obav o odbyt zigulu
09:06:23
08.09.2005
kirri
sem si dovolil okopirovat par dat:) abyste nemuseli klikat nä odkaz:)

Technické údaje:

Motor: Kapalinou chlazený záženový řadový čtyřválec OHC uložený vpředu podélně. Vrtání x zdvih 80,0 x 74,5 mm, stupeň komprese 9,0 : 1. Zdvihový objem 1498 cm3. Největší výkon 63 kW při 5300 ot/min. Největší točivý moment 125 N.m při 4000 ot/min. Ventilový rozvod OHC. Blok i hlava z hliníkové slitiny. Pětkrát uložený klikový hřídel. Karburátor Jikov nebo Weber.
Převodové ústrojí: Pohon zadních kol kardanovým hřídelem, Čtyřstupňová, přímo řazená převodovka.
Podvozek: Bezrámová konstrukce. Všechna kola nezávisle zavěšena. Přední náprava se vzpěrami McPherson, spodími příčnými rameny a příčným zkrutným stabilizátorem. Zadní náprava s vlečnými úhlovými rameny. Vpředu i vzadu vinuté pružiny a teleskopické tlumiče. maticové řízení. Dvouokruhová brzdová soustava, vpředu kotouče, vzadu bubny.
Rozměry a hmotnost: Rozvor náprav 2550 mm, rozchod kol vpředu/vzadu 1330/1330 mm. Celkové vnější rozměry 4373 x 1653 x 1465 mm. Pohotovostní /užitečná hmotnost 1130/400 kg.
Provozní vlastnosti: Největší rychlost 150 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 17 s. Spotřeba paliva 11,5 až 13,3 l/100 km.
08:42:31
08.09.2005
Rooney - zrušená registrace
Ty voe!!9 to má náhon na zadek a motor v předu?? Hustý!!9
08:39:43
08.09.2005
Rooney - zrušená registrace
Drsná kára!!
-> Budh@: no vypadá to jako otvíráky ale nějaké stočené ty výstupky tam jsou nějak malé8
08:08:02
08.09.2005
Budh@
Moc pěkná škodofka. Fakt se mi líbí.
To má Votvíráky????
07:56:01
08.09.2005
Valda - zrušená registrace
07:54:00
08.09.2005
Valda - zrušená registrace
07:53:13
08.09.2005
Valda - zrušená registrace
07:01:15
08.09.2005
Valda - zrušená registrace
tak takhle asy skoncilo vic ceskejch aut. jen prototypy a pak konec kvuly politice
06:58:19
08.09.2005
Gryzly
loni o tom psali v SM (SadoMotorů) ale komanči jim to zatrhly, poněvadž v té době naši neuměli vyrobit kloubový hřídele a museli by je nakupovat od kapitalistů.
06:54:25
08.09.2005
Valda - zrušená registrace
tak jsem dneska narazil na clanek v MF DNES o prototypu Škody 720. Kdyby tehda v roce 1972 prosel tento typ tak bych nikdy jine auto nechte. Napul škodovka napul BMW
Extreme Tyres