skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škodovky a jejich jízdní vlastnosti.
prohledat
55 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 15.07.2005 do 19.07.2005, založil/a Jirik [toreádor] - zrušená registrace
11:20:45
19.07.2005
19.07.2005

Tuner#2 - zrušená registrace
-> PeterP136: To je bohužel smutná realita...
11:06:16
19.07.2005
19.07.2005

VeTeV
-> Jirik: to mas pane recht - te je skutecne pan material 

08:35:25
19.07.2005
19.07.2005

Labros
ta má taky super jízdní vlastnosti, podvozek je to jeden z nejlepších. Ty zadní ramena jsou dokonce nějaký dvoudílný, spojený přes kloub!
21:29:57
18.07.2005
18.07.2005

Jirik - zrušená registrace
Nejlepší a nejdimenzovanější zadní nápravu má ze starejch aut Tatra 613.
Tomu se říkají ramena a na ta kopa legračních vejlysků na Škodovce.

19:00:20
18.07.2005
18.07.2005

PeterP136
-> Tuner#2: U vas, u nas nehrdzavu skodovku nezozenies a kasnu uz vobec nie, takze sa opravuje vsetko :)
18:44:06
18.07.2005
18.07.2005

Tuner#2 - zrušená registrace
-> PeterP136: Souhlas že to je jedno z bolavých míst, ale pokud je to zrezlé až na podlahu, tak i celý skelet většinou už za nic nestojí...
18:41:36
18.07.2005
18.07.2005

PeterP136
-> Tuner#2: Inac ja som to mal vyhite nielen v uchyteni silentbloku ale aj tam kde je cela kapsa chytena do kasne, pretoze tam to kyvanim roztrhalo plastizol a hrdza uz len robila chrum chrum :).
18:40:22
18.07.2005
18.07.2005

PeterP136
-> Tuner#2: Ved prave to, ze ten plech je dvojity len v uchyteni silentbloku, ale ku kasni jeprivareny len 1mm, navyse ten system vystuhy tvorenej druhym plechom je idealny na zdrzavanie sa vody a blata a kedze su tei plechy namahane na ohyb, natery popraskaju a hrdza ma volnu cestu. Proste blby system. Povedal by som ze niekto to obslahol z rs a zhrabol za to odmeny a dalsie hovado mu to schavili bez toho aby to dalo na posudenie aj nejakym odbornikom. Viem ako to vyzera na sierre (jedno masivne rameno podobne ako rs, len kratsie, sirsie a uhol kyvania 0 stupnov) a novych baworoch (system podobny ako predna naprava na skoduli).
18:39:15
18.07.2005
18.07.2005

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Labros: Jo to máš pravdu, že i na krut - když se podíváš na podélné rameno, když máš auto na zvedáku, tak i na krut - já jen, že jsem s tím nikdy neměl problém - od toho je tam ta želva, aby ty největší rázy "pochytala". Jasně, že LR náprava je o něčem jiném, ale já bych to až tak nepodhodnocoval.
18:36:10
18.07.2005
18.07.2005

Labros
-> Tuner#2: ne to má pravdu - ten plech je namáhanej i na krut protože osa kývání polonápravy není stejná jako osa toho silenbloku.
18:32:48
18.07.2005
18.07.2005

Tuner#2 - zrušená registrace
-> PeterP136: Pokud vím, tak je tam plech dvojitý a síly které na to působí jsou vesměs jen po směru jízdy - tzn. kolmo na tu díru na střih a to ten plech ustojí úpně v pohodě - já teda s tím neměl žádný problémy a to že to na většině aut rezne - když se o to nikdo nestará, tak je jasné, že ta kapsa hnije nejvíc a na broušení je to blbé místo, taže to nikdo nekontroluje a neopravuje.
18:27:42
18.07.2005
18.07.2005

Labros
-> PeterP136: takhle ti žádné neřeknu... ale klidně bych rád prostudoval zadní nápravy starších aut s pohonem na zadek. Třeba nějaký hodně starý BMW (starší než z 80.let.) Nebo třeba starý žiguly. Stará oktávka není žádná výhra, ta má úhel kývání 90st. 

18:24:38
18.07.2005
18.07.2005

PeterP136
-> Labros: Ale ukaz mi ine auto, ktore pri viacprvkovom zavese ako pruziaci prvok pouziva plechy kasne :). Teoreticky by to mali pobrat silentbloky, ale aj ten maksi 120ckovy je podla mna stale tvrdsi nez ten 1mm plech v ktorom drzi.
16:23:58
18.07.2005
18.07.2005

Labros
-> PeterP136: Mno to je pravda, ale osa kývání na kejvačce je ještě víc odchýlená od osy silenbloku, než na vlečce. To podle mě není hlavní problém. To spíš to áčkovatění.
18:45:20
16.07.2005
16.07.2005

AlVyb
Aha 

15:26:50
16.07.2005
16.07.2005

PeterP136
-> Labros: Hlavne lpr ma os kyvania v oboch uchytoch ramena spolocnu, na rozdiel od vlecky, ktora sa vdaka svojej konstrukcii snazi roztrhat kasnu :). Zatial si to obvykle odnesu len uchyty pozdlznych ramien, ktore su obvykle pekne prehrdzavene.
01:09:28
16.07.2005
16.07.2005

Fén
-> AlVyb: Todle je LR.
00:55:33
16.07.2005
16.07.2005

Labros
Nápravu se stejnými vlastnostmi se chystá vyrábět Saky.
00:54:53
16.07.2005
16.07.2005

Labros
-> AlVyb: Myslím nápravu jako mělo soutěžní 130LR, princip je podobný jako na vlečce, ale místo spojeného šikmého ramena s podélným je jediné rameno ve tvaru vidlice, zavěšené přes ložiska na kastli do speciálních držáků, ne na příčku převodovky a nosníky podélných ramen. Výsledkem je úhel kývání 10stupňu, oproti nějakým 32st. na vlečce.
19:44:00
15.07.2005
15.07.2005

Kurvapes
-> RadstaR: Já to vyřešil tak jak si to napsal ty,jenom se blbě vysvětluje ženě,že vtom starzm křápu se s radostí vrtám a na rodinný dvoulitr prdim.Ani v tom křápu nevyluxuju to to radši nechám uklidit.
19:21:18
15.07.2005
15.07.2005

RadstaR
No jo ... hold si clovek musi vybrat co chce .. komfort nebo stabilitu :) Ja teda komfort nepotrebuju, ale kdo vi .. treba za par let zmenim nazor .. skorovku budu mit jako pomalejsiho sportaka
a komfortu si budu uzivat v nejakym linym dvoulirtu
, ale jedno vim jiste .. pokud dalsi auto, tak jedine zadohrab .... rad si obcas zablbnu a celkove se me s nim jezdi lip nez s predohrabem :)





18:22:29
15.07.2005
15.07.2005

Simi
Ja si myslim, ze smutne konstatovani, ze u skodovky 742 se daji docilit slusne jizdni vlastnosti jedine za cenu ustupku na komfortu je jeste stale velmi optimisticke... Na skodovce se daji podle meho nazoru (hlavne pak s velkejma kolama) docilit vcelku slusne jizdni vlastnosti na spickovem asfaltu (okruh), sice za cenu totalni ztraty komfortu, ale tam by to nemuselo zas tolik vadit :-) Bohuzel nase silnice kvalitou pripominaji sice zavodni okruh, ale nikoli ten silnicni, ale spis motokrosovy. Siroke gumy a 15" kola pridaj sice 100proc na vzhledu, ale na trochu rozhazene ceste se s tim proste neda myslet zadna rychla jizda vazne. A kdo to zkousi, je podle me blb...
18:05:57
15.07.2005
15.07.2005

AlVyb
-> Labros: Mozna bych potreboval vysvetlit pojem LR naprava
. Neni to nahodou z vlecky?


14:54:56
15.07.2005
15.07.2005

Labros
ohledně toho "nová auta nedoženete, byť budete do šáde-podvozku cpát peněz sebevíc ? " myslím, že pokud ty prachy budu cpát do kyvky, tak určitě nikdy ani se sebelepšími tlumiči a pružinami - prostě kinematika nahovno, pokud do vlečky, tak asi taky ne, pokud do LR nápravu tak myslím že klidně i jo.
14:54:30
15.07.2005
15.07.2005

deathcat
-> Jirik: 15.07.05 14:49:04
"vpředu vzadu stranou" to je najednou směrů :)

"vpředu vzadu stranou" to je najednou směrů :)


14:49:04
15.07.2005
15.07.2005

Jirik - zrušená registrace
-> DuriQ: Není to přitáhnuté za vlasy. Jde o tu jistotu řidiče a vedení stopy. Takže tady jde motor vpředu vzadu stranou.
14:44:21
15.07.2005
15.07.2005

DuriQ
Jirik: to mi pride ako ked chces porovnat nieco pod. ako ked skrizis kura s prasatom a budes to porovnavat delfinom...
porovnavas neporovnatelne... inac co sa jazdnych vlastnosti tak pokial pouzijes upravu podvozku podla LR alebo RH predbehnes este v dnesnej dobe mnoho aut ked pouzijes upravu LA + jej uprava dostanes sa min. na uroven fabky ak nie o mnoho lepsiu a da sa odladit aj konfort ale nato tu ma z nas malo kto penazie
takze jazdne vlastnosti idu na ukor konfortu... inac nemozem povedat ani krive slovo zatial na podvozok rapusa... a porovnavat predohraba zo zadohram je tiez troxu pritiahnute za vlasky ci ee 



13:02:50
15.07.2005
15.07.2005

COL
-> Jirik: Na D1 beduju taky, ale kvuli ty zaplave aut, tam se neda jezdit - aspon usek pha-mirosovice je tragedie i pri tech 2x 3 pruzich.
12:05:41
15.07.2005
15.07.2005

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jirik: Tak promiň - on i TUNER říká, že neumím počítat :o))
12:05:04
15.07.2005
15.07.2005

Labros
-> Tuner#2: jj - už jsem to někde viděl 
Lidi takže tohle je oficiální stránka Jiříkova auta, Jiřík ji pro to založil.

Lidi takže tohle je oficiální stránka Jiříkova auta, Jiřík ji pro to založil.

12:04:26
15.07.2005
15.07.2005

Jirik - zrušená registrace
-> Tuner#2: 2x
11:56:17
15.07.2005
15.07.2005

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Labros: Jo měl, ale asi už 5x to stáhnul :o))
-> Jirik: My jsme svi*ě co? :o)
-> Jirik: My jsme svi*ě co? :o)
11:55:31
15.07.2005
15.07.2005

Tuner#2 - zrušená registrace
skoda.stable.cz/cz/.../sh
owpict.php?id=12&...
Tady je ze srazu stránek a jsou tam i další fotky i ze zadu.
Tady je ze srazu stránek a jsou tam i další fotky i ze zadu.
11:55:05
15.07.2005
15.07.2005

Labros
-> Tuner#2: Aha - to mi něco říká... neměl to tady už někdy náhodou? Anebo jsem jen viděl fotky někde ve fóru.
11:53:56
15.07.2005
15.07.2005

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Labros: Káru má pěknou - Mko se čtyřokem a zadní světla z tuším Ascony.
11:52:42
15.07.2005
15.07.2005

Labros
-> Tuner#2: Co má vlastně za káru? Já vim akorát co má za motor, zadní nápravu, pružiny a tlumiče 

11:48:51
15.07.2005
15.07.2005

CHIP
-> Jirik: Je zajimavy ze me to poteseni z auta jeste nepustilo ... uz jsem sice vystrizlivel z nakladnych uprav jako jsou sportovni tlumice a pruziny a tak ... staci mi serie ... ve vsem ... a auto co nejdyl udrzet v dobrym stavu ... hlavne co se koroze tyce ... to brousim kazdej mesic kde co najdu ...
Auto mam 3 roky a porad ho mam rad ... mluvim na nej a vzdycky najdu neco co muzu vylepsit a opravit sam ... proste me to bavi ... na octavce te nenechaj ani vymenit gumu na steracich ...

Auto mam 3 roky a porad ho mam rad ... mluvim na nej a vzdycky najdu neco co muzu vylepsit a opravit sam ... proste me to bavi ... na octavce te nenechaj ani vymenit gumu na steracich ...

11:41:07
15.07.2005
15.07.2005

Jirik - zrušená registrace
Brmmm brmmm. 

11:37:56
15.07.2005
15.07.2005

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Labros: S ním je to těžký - kdyby jsi věděl kolikrát jsem do něj hučel :o)) a přitom v příspěvkách už má tolik fotek i s číslama, že si ho klidně najdem - stejně vím gde bydlí 

11:35:15
15.07.2005
15.07.2005

Labros
-> Jirik: no vidíš, kdybys tady měl svoje auto, mohli jsme se bavit o pružinkách rovnou tam. A dobře by se to tam dohledávalo, protože si zhruba pamatuješ, co kdo na autě má.
11:30:49
15.07.2005
15.07.2005

Jirik - zrušená registrace
-> Labros: Budou rovně, max. náznak áček. Mám tam teď kratší vlečkový. Je to tak akorát, kolam jsou rovně, ale někdy lezou do Véček. Tak jdu dolů. 

11:27:29
15.07.2005
15.07.2005

Jirik - zrušená registrace
-> deathcat: Dneska jsem jel s SDI, jede to pěkně, když se to rozhoupe.
Na 1ku to hezky vystartuje, ale když se tam lupne za dva a šlápne se na to, tak se to dusí, na 3, 4, 5 se to dušení ještě zvětšuje.
Chybí tomu ten turbofoukáček.
Ale chod a jízda s tím je taková klidná, sametová a ne tak tvrdá a syrová jako u benzínu. Ale předohrab mi nenabídne to, čím jsem se bavil včera, došlápnout dvojku a mírně si do zatáčky smýknout zadkem a natočit se směrem na výjezd.
Udělaná Škodovka je podle mě vhodná tak akorát na píčovinky a zábavu.
A kdo říká, že šáde nehrabe, tak kecá.
Na 1ku to hezky vystartuje, ale když se tam lupne za dva a šlápne se na to, tak se to dusí, na 3, 4, 5 se to dušení ještě zvětšuje.
Chybí tomu ten turbofoukáček.
Ale chod a jízda s tím je taková klidná, sametová a ne tak tvrdá a syrová jako u benzínu. Ale předohrab mi nenabídne to, čím jsem se bavil včera, došlápnout dvojku a mírně si do zatáčky smýknout zadkem a natočit se směrem na výjezd.
Udělaná Škodovka je podle mě vhodná tak akorát na píčovinky a zábavu.

A kdo říká, že šáde nehrabe, tak kecá.

11:16:05
15.07.2005
15.07.2005

Labros
-> Jirik: to je ještě rozumný, to snad nebudou ani kola do áčka, jako na škodovkách s unavenejma pružinama 

11:13:26
15.07.2005
15.07.2005

Jirik - zrušená registrace
-> Labros: Standartní, pouze o 20 mm kratší proti těm co tam mám. Chci zadek trochu shodit, ale ne zas až tak moc.
11:12:32
15.07.2005
15.07.2005

deathcat
-> Jirik: Více méně na to aby si upravoval škodovku ses musel někdy předtím pořádně bouchnout do hlavy, protože ty peníze co do toho vrazíš už nikdy neuvidíš, ale pro mě je to koníček a taky jsem na začátku neměl asi na jiného zadohraba nebo čtyřkolku
Ale jinak jsem náramně spokojenej, ale asi mám konfortu moc, protože si chci koupit skořepiny a to teprve konfort zmizí. K jízdním vlastnostem fábie bych řekl asi tohle, když jsem usedl poprvé, tak to byl mazec, drželo to atd. Ale teď se zas docela bojím, protože mě připadá že nedává vědět kdy už je ta hrana a ani nechci předvídat co bude potom. U škodovky mě to přijde čitelnější, taky není tolik nedotáčivá, nebo si alespoň myslím

11:11:53
15.07.2005
15.07.2005

Jirik - zrušená registrace
-> CHIP: Mě to už tak moc nebere.
Pocit ze svého, "skvělého" a opravdu vlastního auta vyprchal po několika měsících.
Už je to dávno, 7 let.
Znova ten pocit přišel s 5ti kvaltem, přineslo to jinej styl jízdy. Pak motor 136 po GO. Je příjemně silnej a má se 4.22 slušnej zátah, ale ten pocit už je zase pryč, prostě vyprchal a zdá se mi to zase slabé.
Zjišťuji, že spokojenej bych byl asi jedině s tak o 18 - 20 let mladším autem a s výkonem vyšším o pár koníků, tak aby se to pohybovalo kolem 100 ps.
Zjišťuji, že to co bych chtěl na tom autě ještě udělat, už bude o moc víc nákladnější, než doposud a tak nevím, jestli má ještě cenu se do něčeho pouštět.
Pocit ze svého, "skvělého" a opravdu vlastního auta vyprchal po několika měsících.
Už je to dávno, 7 let.
Znova ten pocit přišel s 5ti kvaltem, přineslo to jinej styl jízdy. Pak motor 136 po GO. Je příjemně silnej a má se 4.22 slušnej zátah, ale ten pocit už je zase pryč, prostě vyprchal a zdá se mi to zase slabé.
Zjišťuji, že spokojenej bych byl asi jedině s tak o 18 - 20 let mladším autem a s výkonem vyšším o pár koníků, tak aby se to pohybovalo kolem 100 ps.
Zjišťuji, že to co bych chtěl na tom autě ještě udělat, už bude o moc víc nákladnější, než doposud a tak nevím, jestli má ještě cenu se do něčeho pouštět.
11:07:09
15.07.2005
15.07.2005

Labros
-> Jirik: parametry?
11:06:47
15.07.2005
15.07.2005

Jirik - zrušená registrace
Moje nové zadní pružinky.
11:05:32
15.07.2005
15.07.2005

CHIP
-> Jirik: Je jiste, ze nova auta maji lepsi vlastnosti nez nase stare skodovky. My ve firme jezdime Octavkou ... je to super vozidlo ... nafty si to vezme minimalne ... perfektne to sedi i ve 180 na dalnici a kdyz je pekne (ne tedy zima a metr snehu) tak to opravdu moc pekne jede i zatackama. Proste pohodlne cestovani se vsim vsudy.
Ale objektivne musim rict, ze si vzdycky rad sednu do mojeho rapidka, nacepuju benzin na AC pumpe, vytahnu sytic a startuju. Vyjedu a pak se jenom tak pomaloucku projizdim a uzivam si to ... tenhle pocit jsem proste v zadnym novym aute nezazil ...
Ale objektivne musim rict, ze si vzdycky rad sednu do mojeho rapidka, nacepuju benzin na AC pumpe, vytahnu sytic a startuju. Vyjedu a pak se jenom tak pomaloucku projizdim a uzivam si to ... tenhle pocit jsem proste v zadnym novym aute nezazil ...
11:04:53
15.07.2005
15.07.2005

Labros
já nedávno přesednul z fábky do svojí škodky a byl jsem docela spokojenej. Nejvíc asi s komfortem podvozku - díky vlečce která je příjemně měkká při slušných jízdních vlastnostech. Fábka super drží na silnici ale tu prdel má až moc tvrdou. Co mi nejvíc chybí na mojí škodce, je stabilizátor vzadu a silnější vepředu. Ale nevím, jestli se do toho ještě budu pouštět.