Tady to píšou. Motory škoda 742.136 nejsou dělané na trvalý provoz na bezolovnatý benzín.
ftp://ftp.skoda.plivnik.c
z/pub/_skoda/foto/casopisy
/S136GL_atmb89-7/automobil
-89-7_2.jpg
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Na co jezdíte s motorem 742.136 ?
prohledat
99 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 12.07.2005 do 18.07.2005, založil/a Jirik [toreádor] - zrušená registrace
22:08:10
18.07.2005
18.07.2005

Honza M
17:13:56
18.07.2005
18.07.2005

Labros
A ot kedy ty hovoris ako rodily Slovak? Ja sa domnieval, ze King byt prava Cecha 

23:41:45
17.07.2005
17.07.2005

Peto85
-> King2: no podla toho co sa tu pise o tom ako sa to lisi tak ja mam este staru 136 ale inak je to 11 mesiac 89
23:26:55
17.07.2005
17.07.2005

King
2 Peto85: Riesi sa tu prve serie motorov 742.136, ktore, ak sa nemylim, boly montovane do rapidov. Niesom si isty, ale sedany 136 maly uz novy typ sediel, takze nieje co riesit
Inac suhlasim s tim, ze proste jazdim a ak nisu problemy, neriesim....

03:59:43
17.07.2005
17.07.2005

Peto85
ja neviem co tu riesite ma kazda 136 sedal alebo ne ak nahodou hej tak to znese tada ja si myslim a ja tam capujem benal co ma cez 100 oktanou smrdi to jak aceton je to bezfarebne jak voda auto ide jak drak a uz som na tom spravil peknych par tisic raz som omylom natankoval 91 uni aneb olovo a dokym som to nevitiahol tak to islo uplne napikcu skusil som ist asi 20 km na dalsiu benzinku neprestalo tak som musel dat 98 a to svinstvo 91 muselo ist do bandasiek inak mam origo sedan 136

21:32:04
15.07.2005
15.07.2005

King
2 COL: nojono :) To byla enem takova hyperbolka :)
23:39:12
14.07.2005
14.07.2005

COL
Diplomu mam dost :o). radeji bych nejakou cenu :o), zvlast, kdyz jsem asi jediny, nebot tech motoru 742.136 se 100000 zajiste ani nevyrobilo...
22:56:54
14.07.2005
14.07.2005

King
Diplom by stacil?
Taky jsem pred mesicem koupil jednu 742.136ku a pro jistotu ji davam feldi palici pro klid duse 


22:12:51
14.07.2005
14.07.2005

COL
-> King2: Hlasim se mezi tech 1:100000 :o), je za to nejaka cena? :o))
21:36:53
14.07.2005
14.07.2005

King
Jenom k vecnym dohadum o 742.136 a bezolovu - neni nic snazsiho, nez nastavit "predpisovou" ventilovou vuli a zacit jezdit na N95 bez aditiv. Po rekneme 2000km vuli zkontoluju a kdyz se na vyfuk. ventilech nehne, jezdim vesele dal na N95 (nebo lpg). Osobne jsem sna nezazil nikoho, kdo by mel problem na 136ce se zaklepavanim sedel a kdyz by nahodou 1:100000 mel dotycnej smulu, palice z fava ci feldy nestojej majlant
Saskovat kolem rapouse ci sedanu s hlinikovou palici motoru s Banaditem nebo jinejma sragorama mi prijde trosinku ulitly :) Ale je to vzdycinky pohled na peclive drivery, napr. nedavno "klobouk" s nalestenou Ladou 2108 na Benzine, kdyz natankoval polovinu svoji rocni spotreby benzinu v podobe plne nadrze Naturalu a pak jeste s laboratorni presnosti odmeril davku Benaditu, obradne nalil do nalevaciho hrdla. A kdyz neco delam, tak poradne, takze starik jeste asi 20 vterin hopsal po blatniku, aby smes v nadrzi jeste pred vyjetim dokonale zhomogenizovala - predstava, ze by motor(s nejvetsi pravdepodobnosti schopny spalit vsechno od konaku vejs :) dostal, byt kratkodobe, davku benzinu s podlimitnim mnozstvim aditiva, je jiste stresujici :) To uz vetsina nervoznich ridicu ve fronte za dedkem i ja od lpg stojanu, nevericne kroutili lebkou :)

13:33:08
14.07.2005
14.07.2005

Pilot 105
-> Lájoš Bács: Jj, to znám: "Pij rychle, už se stmívá".

13:30:40
14.07.2005
14.07.2005

Labros
-> Pilot 105: Pak jedině vypálit... na Moravě prej takový výpalny existujou, přineseš si kopec švestek a dostaneš směs etanolu s metanolem 

13:27:24
14.07.2005
14.07.2005

Pilot 105
Jinak líh se dá použít také, ale otázka je v jaké kvalitě se dá koupit, ideální by bylo sehnat 96%.
13:24:54
14.07.2005
14.07.2005

Pilot 105
-> Pepino RS: Samozřejmě, že se sehnat dá, ale aby ti ho někde legálně prodali musíš mít povolení pro nakládání s jedy a nelegálně ti ho nikdo nedá, jedině blázen, jelikož se vše musí evidovat a v případě problémů je to na kriminál.

13:14:25
14.07.2005
14.07.2005

Jirik - zrušená registrace
-> Gryzly: Gut. Děkujeme pěkně. A já mám akorát 136 (r. v. 1988), takže se na to stejně budu muset podívat, protože k tomu tam žádná poznámka není. 

12:27:04
14.07.2005
14.07.2005

Labros
-> Pepino RS: líh je etanol, takže podle toho co psal Pilot105 jo...
12:24:47
14.07.2005
14.07.2005

Pepino RS
-> Pilot 105: myslys ze se opravdu methanol neda sehnat kdyz na nej jezdej plochodrazky a dragstery ? zvedl b yi oktanovy cislo lih ? 

12:16:14
14.07.2005
14.07.2005

Majkl
-> Lájoš Bács: ale pisou tam to i to takze kazda hlava 136 lze provozovat na bezolovo

12:07:15
14.07.2005
14.07.2005

Gryzly
-> JIRIK:
10:55:53
14.07.2005
14.07.2005

Labros
Dneska je taky auto hlavně na image a pro část lidí jako spotřebák - když vidím na co se zaměřujou reklamy na nový auta - to je samý "to není auto, to je životní styl" apod.
10:52:58
14.07.2005
14.07.2005

Baghira
-> Lacross: Ty už byli vychytanější, já mluvim o 87-88 a začátek 89, to byli šroty. Nicméně stejně ten kdo ho měl, měl obecnou prestiž a proto si to stejně lidi koupili, navíc po tý bombastický kampani, co na to probíhala... Hold tenkrát bylo ještě auto asi jako je dnes rodinej dům a ne jen jako spotřebák.
10:23:08
14.07.2005
14.07.2005

Labros
-> Gryzly: my sme si teda (otec) favorita koupili v r. 1990 a byl naprosto v pohodě, žádná rez, žádný poruchy, až asi do 93 kdy jsme ho prodali strejdovi a ten si taky na nic nestěžoval
jeli jsme s nim třeba do Dánska a zpátky, ale je fakt že takovou cestu by poměrně nový auto vydržet mělo
jeli jsme s nim třeba do Dánska a zpátky, ale je fakt že takovou cestu by poměrně nový auto vydržet mělo

10:19:44
14.07.2005
14.07.2005

Gryzly
-> Baghira: kvantita vítězila nad kvalitou
10:09:30
14.07.2005
14.07.2005

Baghira
-> Lacross: No vzhledem k tomu v jakym stavu ty Fava byli, tak věř tomu, že si ho koupil jen skalní nadšenec, protože ty auta a to nekecám byli rezavý už v prodejně. Normálně měli puchejře pod barvou a do dvou let to bylo skrz, když s tim lidi nic nedělali a navíc byli šíleně poruchový, takže 136 sedan nebo Rapid bylo pro spoustu lidí mnohem lepší řešení.
10:06:41
14.07.2005
14.07.2005

Labros
-> Baghira: hm tak to bych si v ty dobe asi koupil favorita
asi urcite.. za 2 táci navíc o třídu lepší auto.. (aspoň napohled) a to ještě kdyby do sedanu dali LEKR tak by byl snad dražší než fáčko!

10:05:37
14.07.2005
14.07.2005

Majkl
-> Lacross: co to mas za nick Tráboši??

10:00:59
14.07.2005
14.07.2005

Baghira
-> Lacross: To nemám, pamatuju si to z hlavy, protože táta mýho kámoše byl šmelinář a obchodoval s tim...jinak je to přepočet z tuzexovejch cen. Ale sedan 136 stál myslim 85.000,- Kčs.
09:31:36
14.07.2005
14.07.2005

Labros
-> Baghira: a kolik stál sedan 136? máš nějaký dobový ceníky?
09:17:17
14.07.2005
14.07.2005

Baghira
-> Labros: , -> DuriQ: To je fakt první favority 136 stáli 87.000,- Kčs a rapid 136 v tý době stál 96.000,- Kčs.
09:12:48
14.07.2005
14.07.2005

DuriQ
Labros: to si nato ako prisiel ze prve fataky boli drahsie ako posledne rapuse
a pokial viem tak posledne rapidyty boli lepsie ako prve fakire... ja mam motor r.v. 1990 tam by mohli byt tie sedla a ked niesia tak mi je to uplne jedno mam este dve zalozne sisule 


09:09:52
14.07.2005
14.07.2005

DuriQ
PeterP136: na letecky benzin 

01:32:51
14.07.2005
14.07.2005

Pilot 105
-> PeterP136: Jó to nevím, ale plochodrážní motorky jezdí na čistý metanol.
01:30:50
14.07.2005
14.07.2005

PeterP136
-> Pilot 105: Treba ist do miestnej palenice :)
Inac aj toluen zvysuje oktanove cislo benzinov ale menej ako metanol.
Ozaj a na co jazdia zavodne auta?
Inac aj toluen zvysuje oktanove cislo benzinov ale menej ako metanol.
Ozaj a na co jazdia zavodne auta?
01:24:31
14.07.2005
14.07.2005

Pilot 105
-> PeterP136: Já to také nikomu nedoporučuji, pouze odpovídám na dotaz Pepina RS, jak zvýšit oktanové číslo.
Metanol stejně nesežene, jelikož je to prudký jed.

Metanol stejně nesežene, jelikož je to prudký jed.
19:57:50
13.07.2005
13.07.2005

Rapid135
motor 742.13 742.136 musi mit oktanovy cislo 95 minimalne z toho 136 muze mit bezolovnatej a pokud se cislo motoru zklada z toho ze v prvnim radku je cislo vyrobni cislo motoru a v druhym 136 tak tam ty aditiva budes asi muset mozna davat,pokud je tam za 136 jeste 8 tak to jezdi POUZE na bezolovnaty. pokud to neni pravda tak du reklamovat knizky co mam
19:54:00
13.07.2005
13.07.2005

PeterP136
Inac na lpg ma teraz moja 742.136 50tkm a to poslednych 30tkm benzin vobec neochutnala, len raz za pol roka sracku co ostala v nadrzi :).
19:53:20
13.07.2005
13.07.2005

PeterP136
V manuali k auticku do teraz jazdim, je napisane, ze paliva obsahujuce methanol mozu motor poskodit. Ale ako a preco to netusim.
15:13:19
13.07.2005
13.07.2005

Pilot 105
-> Pilot 105: Mno, na pumpě udávají asi teoretické, vzhledem k tom, že se stanovuje laboratorně, kdežto motorové se zjišťuje zkouškou na motoru.

15:10:01
13.07.2005
13.07.2005

Labros
jako oktanový číslo
15:09:20
13.07.2005
13.07.2005

Majkl
-> Pilot 105: to si muzu do nadrze neljt slivku nebo v plynem skupenstvi naprdet 

15:08:44
13.07.2005
13.07.2005

Labros
-> Pilot 105: A který je to, co se píše na pumpě? Teoretický, nebo motorový?
15:06:58
13.07.2005
13.07.2005

Pilot 105
Jinak myslím si že dostačující by byl poměr. 3:1

15:05:57
13.07.2005
13.07.2005

VeTeV
-> Pilot 105: mno tak to je pekne 

15:04:58
13.07.2005
13.07.2005

Pilot 105
-> Labros: No ideální by bylo jezdit na čistý metanol, nebo ne?
14:57:02
13.07.2005
13.07.2005

Labros
Nad tim jsem už taky uvažoval, protože jsem neviděl úplně důvod proč začali vyrábět 135. a protože 135 byly od začátku na natural tak by to odpovídalo.
14:53:28
13.07.2005
13.07.2005

Dušan
mno ja davam do 120ky 3litry specialu nebo naturalu to je jedno a 1litr upraveneho lihu a jezdi to jedna basen. Az se posere tak se posere a pujde ven.
K tem hlavam 135 a 136. Co se v te dobe delalo za benzin? Special90 nebo 91 a Super95. Delal se koncem 80tych a zacatkem 90tych let natural 91 a 95? Jestli se delal jenom 91 tak je to vyreseny. 136 musela jezdit na olovo protoze nic jinyho nebylo.
To jest moje uvaha
K tem hlavam 135 a 136. Co se v te dobe delalo za benzin? Special90 nebo 91 a Super95. Delal se koncem 80tych a zacatkem 90tych let natural 91 a 95? Jestli se delal jenom 91 tak je to vyreseny. 136 musela jezdit na olovo protoze nic jinyho nebylo.
To jest moje uvaha
13:32:40
13.07.2005
13.07.2005

VeTeV
-> Labros: ale pytel na lih, benal michanej s redidlem
13:31:35
13.07.2005
13.07.2005

Labros
-> VeTëV: na Redbull? to se nedivim že to předjede škůdku, akorát se to soudruhům trochu prodražilo!
13:02:38
13.07.2005
13.07.2005

VeTeV
-> Labros: zigul na to jezdil 

13:01:36
13.07.2005
13.07.2005

Pepino RS
-> Labros: jo smesovaci pomer by to chtelo ! 
