Viz to jak se chlubí Škodovka že byla první na světě která sériově vyráběla bloky motorů tlakově lité z hliníku. Nevím, kdo s tou technologií vůbec přišel, ale vím, že návrh toho bloku stejně dělali Italové, se všemi výhodami (je fakt lehoučkej) i nevýhodami (to se ještě tenkrát nevědělo

). To pak jako docela zamrzí, když by to člověk vzal tak, že jsme to sice ve slévárně uměli nalejt, ale vymyslet do čeho to budem lejt, to už ne.
U spousty výrobků se vycházelo buď ze starejch západních licencí, případně ze starýho předválečnýho vlastního vývoje. Když dobře, tak se za ty desetiletí povedla nějaká modifikace nebo zvětšenina/zmenšenina.
U Favorita si teda podle Hrdličky už něco zavývojovali, když dělali motor. Prý použili i počitač.

A kupodivu to dopadlo docela dobře. Možná by pak to OHCčko nakonec i dali dohromady aby to šlo sériově vyrábět. Kdoví. Tatra a Avie ty dělali v podstatě furt to samý, jen občas na něco kolem převratu naroubovali jakési turbo a LIAZ sice vyvinul a krátce vyráběl novou motorovou řadu M2, panovala s ním prý docela spokojenost, že to byl živej a spolehlivej motor, ale je otázka jak moc za to mohl vývoj a nebo jen fakt, že ten motor byl asi o 1,5 litru objemnější.
