
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes našli
-> Luky: nikdy sem tu rezervu nepoužil

-> Luky:



-> Zeke-ten šestý: neucházelo to pak?
-> Strycek Marty: měl sem v autě něco podobnyho, holt někudy teklo do kufru a voda zustavala v rezervě :D vyřešila to díra vrtačkou :D
-> castrol: Ale je na Felicii :D
-> Strycek Marty: ale tam je raf z facka cize to sa nepocita 

Slyšel sem, že Felicie hrozně hnijou, ale že by u nich rezla i guma :D
-> Bukaj 16.01.17 23:58:05: právě že kousek odsud má naše firma výkrm a ted se mměl rozjet další
další kousek je soukromej velkovýkrm 


-> Bukaj: ne, je to osklivy, v realu jeste vic nez na fotce
-> Syny: Na videu ano, ale reagoval jsem na fotku...

-> Bukaj: Vzdyt je na tom videu videt, ze tam jsou svetla pro corner a zrejme tedy i mlhovky...
-> rsvancara 17.01.17 06:57:15: Hm, v první chvíli jsem myslel, že má vylomený kus nárazníku, ale na druhý pohled to bylo nějaké pravidelné - takže světla, nebo kamery, hm, hm. Ale hezky to nevypadá - zvláště na bílém autě...
-> rsvancara 17.01.17 06:55:45: Připomněl jsi mi, jak Evropa podobným způsobem přišla během dvacátého století o jednu z významných lesnických dřevin - jilm. Houbová choroba (mimochodem dovlečená lidmi z Asie do Holandska) začala decimovat porosty jilmů v celé Evropě, čímž jilm přestal být hospodářsky zajímavý a co nezvládla houba, dokončil člověk v rámci prevence. Takže potkat dnes v lese vzrostlý jilm je malý zázrak. Dnes už "se ví", že preventivní kácení pro zabránění šíření choroby byl nesmysl a jen se tím ochudil genofond jilmů a prodloužila se doba vzniku rezistentních kultur...
...nicméně se to lidé snažili zachránit a nějaké rezistentní exempláře ve zbytcích populace našli a začali množit...
...a dnes překvapivě nejvíce jilmů najdeme - hádejte kde - no v Holandsku
...nicméně se to lidé snažili zachránit a nějaké rezistentní exempláře ve zbytcích populace našli a začali množit...
...a dnes překvapivě nejvíce jilmů najdeme - hádejte kde - no v Holandsku

-> palinator: No a jak vzniká obranyschopnost? Někteří zahynou a ti rezistentní přežijou a tím se vybuduje řada, která nebude mít s ptačí chřipkou problém. Takže vyzabíjet znamená v důsledku to, že si pěstujeme skleníkové květinky :-D
To jsou nejspíš mlhovky a třeba denní svícení, nebo corner funkce. Nevěděl jsem, který z lidí v povzdálí patří k němu a nechtěl jsem a ani jsem nemohl vystoupit z auta,takže jsem jen pomalu projel okolo se staženým okýnkem a na chvilku zastavil..
-> Bukaj:
Nerozumim tomu, oni by měli vědět co maj dělat, já jim asi neporadim. Ale jestli je maj vyzabíjet nebo maj pochcípat samy následkem epidemie, tak asi stojím na straně veterinářů. To, jestli je možná karanténa nebo se musej okamžitě pozabíjet, to je asi k diskuzi.
Nerozumim tomu, oni by měli vědět co maj dělat, já jim asi neporadim. Ale jestli je maj vyzabíjet nebo maj pochcípat samy následkem epidemie, tak asi stojím na straně veterinářů. To, jestli je možná karanténa nebo se musej okamžitě pozabíjet, to je asi k diskuzi.
-> Jarda/felda 16.01.17 23:23:13: Hele, nepřijde vám úchylný, jak lidi šílej kvůli nějakýmu viru, kterej se podílel na smrti několika málo lidí na Zemi?
... a kvůli tomu zabíjejí nazdařbůh hromady zvířat a říkají tomu "prevence"
... a kvůli tomu zabíjejí nazdařbůh hromady zvířat a říkají tomu "prevence"

-> Bukaj: Mlhovky, nebo jiný světla
-> lokaj 16.01.17 17:52:16: Co to má za černou díru pod světlem? Nějaký nasavač? Nebo je to nálepka? Z té fotky to není moc poznat...
ne já ale asi 8km od nás našli ohnisko ptačí chřipky
www.ceskatelevize.cz/ct24 /.../2015201-veterinari-na sli-ohnisko-ptaci-chripky- take-v-libejovicich-na-str akonicku

www.ceskatelevize.cz/ct24 /.../2015201-veterinari-na sli-ohnisko-ptaci-chripky- take-v-libejovicich-na-str akonicku
Nahodou dobry! Slepice Kokodák :-)
Tak ja to pochopil az napodruhy a poprvy trapny,podruhy uz dobry:) Ten zadek mi pripomina audi nebo lexus ci tak neco z asie.Ta reklama je dobra.Libi se mi ted ta nova na tiguan s konma:)
-> lokaj: To je ako v reklme na fiat 500.Natankoval tam nejakú spešl palivo a nafúklo to fabiu



-> Borderer: mne sa paci akurat nejak si nemozem zvyknut na tu zadnu partiu
-> Milan 136: Spíš bych řekl, že je to poklona, dyť je to auto hnusný jak noc. 

-> Milan 136: ale jo, mě to pobavilo :D
-> Milan 136: no asi ne no 

-> Tomaso435: to má jako bejt vtipný?
-> Tomaso435: 

-> lokaj: škoda kokodák
Nevim kam to dat,tak proto je to tu.Po pravde jsem ocekaval neco fakt noveho.Takhle spinave od soli a spiny,mi to prijde jako jakekoliv jine auto koncernu VW,byt docela hezke.
Ja dnes "nasel" na benzince na dalnici u Brna uplne novy typ Skodovky:) Co to asi muze byt?
-> palinator: Ach, so! Uz mi to doteklo :-)
-> King:
No, u Tebe jsem zrovna předpokládal, že ten sakrasmus pochopíš.
No, u Tebe jsem zrovna předpokládal, že ten sakrasmus pochopíš.

-> Bukaj: Když jsi do té hlavy nesáhl a přešel na plyn, tak sedla vydržela asi 50 tisíc km, pak už se výfukové ventily nedaly seřídit. (bylo to díky ježdění na olovnatý benzín předtím). Samozřejmě, pokud jsi zafrézoval a zabrousil sedla, tak to šlo rychle do kytek.Já mám sice 120-tku, ale problém byl pořád měnit hlavu. Kolem roku 1998 byl docela problém sehnat favo motor, aspoň tady u nás. Cena byla kolem 6.500 Kč za dost jetý. Já to tenkrát řešil právě úpravou výfukových sedel. Dělali mi to v Plzni, nová vodítka, simeringy na ventilech, vsazení sedel a zabroušení ventilů, srovnání hlavy, srovnání dosedací plochy u sací a výfukové části, zkouška těsnosti. Za to všechno jsem dal v té době 2.800 Kč, záruka 6 měsíců. Najel jsem na ní asi 40 000 km čistě na plyn, bez problémů.
-> palinator: Copak? Uz jsi na ne zanevrel? :-) Od dob, co jsem prodal Kužára jsem tam netankoval a do Braboraku tankuju v tom samoobsluznym Eurooilu u Planan, bo tam prodavaj nocni muru fanousku obnovitelnych zdroju - diesel bez bioslozky :-)
-> King:
Líbí se mi odhalení Tank ONO. Nabízej SMN 30 s menším poměrem MEŘO než 30%, kurvy.
Líbí se mi odhalení Tank ONO. Nabízej SMN 30 s menším poměrem MEŘO než 30%, kurvy.

-> Bukaj: Jestli se nepletu, tak v prvnich letech milenia si za to nekdo rikal asi 2,5-3 tisice, coz mi pri cenach makovic 105/120, coz byla cena litiny ve sberu, nedavalo smysl :-) Za ty prachy jsem mel celej vonavej favomotor :-)
-> Bukaj: Právě že to není 130, je to daleko lepší 

-> King: O 742.136 jsem už uvažoval, ale zaprvé žádnej nemám, zadruhé to prostě neni 130ka
A jaká je tedy dnes běžná cena za úpravu těch 4 sedélek?

A jaká je tedy dnes běžná cena za úpravu těch 4 sedélek?
-> Bukaj: Při ceně úpravy sedel na litinový hlavě byl favomotor jasná volba :-)
-> King 11.01.17 09:22:54: Jo, tyto debaty si z TW pamatuju (i články p. Čecha, dokud ještě přispíval na TW) a vzpomněl jsem si na to. Něco na tom možná bude, neboť původní hlava na mé 130LPG, která najela necelých 50 tisíc na Super a pak cca 120 tisíc na LPG s tímto problém neměla. Tedy od doby, kdy do této škodovky nechal před cca 11 lety kamarád namontovat plyn jsem ventily seřizoval jednou za rok při pravidelném servisu a nebyly o nic více zaklepané, než u auta, jezdícího na benzín. Poté, co jsem se stal majitelem tohoto vozu, rozhodl jsem se zjistit, proč tato 130 oproti mé první 130 je o poznání línější. Poslední, co mne napadlo, že po těch letech provozu na LPG už asi budou zaklepané ventily, tak jsem před rokem a půl shodil hlavu (výfukové ventily byly lehce zaklepané, ale ne nijak fatálně) a nasadil tuhle hlavu z Aukra...
Poprvé, když jsem po cca 1000 Km přetahoval šrouby hlavy, všiml jsem si, že výfukový ventil na prvním válci bylo potřeba štelovat o poznání víc, než u ostatních válců. A když jsem každý měsíc jednou až dvakrát musel štelovat tento ventil, začal jsem tušit zradu...
Poprvé, když jsem po cca 1000 Km přetahoval šrouby hlavy, všiml jsem si, že výfukový ventil na prvním válci bylo potřeba štelovat o poznání víc, než u ostatních válců. A když jsem každý měsíc jednou až dvakrát musel štelovat tento ventil, začal jsem tušit zradu...
-> Petr Urban 10.01.17 18:55:50: Ventil těsnil (tedy netěsnost nebyla větší, než u ostatních válců - měřil jsem tlaky před a po naštelování vůlí - tedy potřeba bylo štelovat jen tento jeden ventil, jehož stále více zaklepané sedlo bylo příčinou nízkého kompresního tlaku prvního válce), po naštelování vůle byly tlaky všech válců cca stejné (plusmínus desetina atmosféry).
A jak jsem již psal - o výměně sedel jsem již uvažoval, ovšem v té době se stala kamarádovi ta příhoda s vypadlým tvrzeným sedlem z hlavy a poškozením nově poskládaného motoru 120LS (najeto měl cca 1500 Km) a to mne natolik odradilo, že jsem raději koupil sadu na "přicucávání" aditiva na ochranu sedel...
A jak jsem již psal - o výměně sedel jsem již uvažoval, ovšem v té době se stala kamarádovi ta příhoda s vypadlým tvrzeným sedlem z hlavy a poškozením nově poskládaného motoru 120LS (najeto měl cca 1500 Km) a to mne natolik odradilo, že jsem raději koupil sadu na "přicucávání" aditiva na ochranu sedel...
-> Bukaj: J. Čech, co kdysi psal romany na TechWebu, mel takovou hypotezu, ze u puvodnich makovic, ktery dlouhy leta jezdily na olovnateh benzin, doslo ke "zhutneni" ventilovejch sedel a takova hlava si pak nechala libit dlouhodobejsi provoz na N95 nebo dokonce na LPG, aniz by dochazelo k vyraznymu zaklepavani ventilu. Ja takovy stesti nemel a prvni makovice na S105 to stelovani ventilovych vuli vydrzela cca 30tkm a pak to mezi 2-3 vlcem prasklo a nebylo uz ani kam stelovat. Jeji nastupkyne trpela na zaklepavani ventilu daleko min a po 50tkm se motor odebral na odpocinek do sklepa. Velkou roli v tom hraje nastaveni smesi LPG a rezim jezdeni. Nejhorsi bylo jezdeni po dalnici s pomerne seskrcenym reduktorem, kdy to vysoka teplota horeni likvidovala doslova pred ocima. To ny taky mohlo vysvetlovat, proc nekomu na lpg litinova hlava bez uprav sedel normalne funguje a nekdo ma stelovani ventilu jako soucast tydenni udrzby :-)
-> Bukaj: Velmi neodborně udělaná hlava někým před tebou, ztenčil moc dos.plochu a možná ani netěšil původně ventil. Jinak sedla v hlavě na LPG by měla být udělaná z správného materiálu, tedy vyměněna, jinak problémy vždy budou.
-> Minott: No, materiál tam byl - úpravce ten kanál zvětšil pod sedlem a ventil se proklepal až na rozšířené místo...
Na druhé škodovce mám podobně upravenou hlavu (dělal jsem to někdy před cca 10 lety), jen je původní z osmdesátých let a žádný problém se zaklepáváním ventilů jsem nezaznamenal. Najeto má něco mezi 50 a 60 tisíci...
Na druhé škodovce mám podobně upravenou hlavu (dělal jsem to někdy před cca 10 lety), jen je původní z osmdesátých let a žádný problém se zaklepáváním ventilů jsem nezaznamenal. Najeto má něco mezi 50 a 60 tisíci...
