skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
spotreba
15:46:53
18.02.2005
18.02.2005

Stepix
-> King2: rekni mi jak spatne sestelovany, predstij je naprosto v poradku, karburator zerizenej krasne na emise, nebo jak to tam delal, pred tim se mi to dusilo. Takze si myslim ze spatne serizeny to nebude, jen ten motor je uz ve vecnejch lovistich
10:28:00
18.02.2005
18.02.2005

King
Coz to decela chapu
ale jenom ti rikam, ze to mas celkove spatne sestelovany a nemuze za to jenom motor popr. jeho ridici jednotka 


22:55:02
17.02.2005
17.02.2005

Stepix
-> King2: no a to vede k tomu ze mu musim malinko nakladat a to pak zapricinuje ten vyr v nadrzi

21:47:22
17.02.2005
17.02.2005

King
2 Stepix: Pak dela soudruh chybu jeste nekde jinde. Muj 742.10 byl ve finale tak na dne, co se kompre tyce, ze nedokazal v mrazu spolehlive blafnout ani s 1kW starterem a to ani na benal. Hodnotu komprese jsem nemeril, ale ani teplej motor neklad pri protaceni remenici zadnej extra odpor. Spotreba byla kolem 8 lpg
16:59:25
16.02.2005
16.02.2005

Stepix
-> Labros: vsechny, akorat tam mam takovy tlaky, ze vetsi tlak je, kdyz si uprdnes

12:38:28
16.02.2005
16.02.2005

Labros
-> Stepix: kolik válců ti funguje? 

16:00:58
10.02.2005
10.02.2005

Stepix
cca 14l/100km
a to mi to vubec nejede, nevim, zere to jako tank


10:09:49
10.02.2005
10.02.2005

KEAN
9l / 100km LPG,vatsinou plne obsazene auto.Z kopcu vyhazuju a kdyz uz se to moc rozjede,davam kvalt.
14:12:58
09.02.2005
09.02.2005

King
2 PeterP: Samozrejme, ze ty klapky to limitujou, ale proste na obou stupnich je nastavena klidova poloha, diky ktrery motor brzdici v rekneme 4000rpm saje a vytvari v oblasti mixu podtlak vyssi, nez pri volnobehu, coz by melo znamenat spotrebu vyssi nez pri vykvaltovani....no pak mame jeste volnobeznej kanal kudy si motor prisava a neni omezenej 50 kou tryskou jako na benal......aspon si myslim :)
13:16:10
09.02.2005
09.02.2005

PeterP136
-> King2: Pri brzdeni motorom na lpg predsa limituju nenazranost motoru klapky v karbe, nie?
Moja priemerna spotreba je okolo 8l lpg v lete aj zime. Rychlost nepokutova = do 100km/h a taka aby som neohluchol, takze aj na dialnici len do 120. Ale vacsinou sa krotim kvoli spotrebe.
Rekord bol okolo 6,5l lpg, kde som po rovinkach na okreskach s poctivym vyradovanim, udrziavanim 2,5t ot/min a vsetkych zasad sporovlivej jazdy. Opacny rekord bol vyse 13l, ked som mal rozhaseny splynovac a montaznik na mna zvysoka sral.
Prdel je, ze staci trosku protivetru a spotreba sa hned hybe o +-liter. Takisto po nasich "rovinkach" ked mam nalozene auto doplna (proste na limite nosnosti), ide spotreba zase o litrik dva nahor.
Moja priemerna spotreba je okolo 8l lpg v lete aj zime. Rychlost nepokutova = do 100km/h a taka aby som neohluchol, takze aj na dialnici len do 120. Ale vacsinou sa krotim kvoli spotrebe.
Rekord bol okolo 6,5l lpg, kde som po rovinkach na okreskach s poctivym vyradovanim, udrziavanim 2,5t ot/min a vsetkych zasad sporovlivej jazdy. Opacny rekord bol vyse 13l, ked som mal rozhaseny splynovac a montaznik na mna zvysoka sral.
Prdel je, ze staci trosku protivetru a spotreba sa hned hybe o +-liter. Takisto po nasich "rovinkach" ked mam nalozene auto doplna (proste na limite nosnosti), ide spotreba zase o litrik dva nahor.
10:34:08
09.02.2005
09.02.2005

King
2 Pet: No to bohuzel spouste driverum jasny neni :( Staci se hlavne o vikendu koukat na brzdovy svetla aut v kopcovatejsim terenu

10:16:04
09.02.2005
09.02.2005

Pet
-> King2: No tak tady je jasný, že se bude brzdit motorem, ale to už sme zase někde jinde. 

11:20:06
08.02.2005
08.02.2005

King
Pri brzdeni motorem se saje smes jednak volnobeznym kanalem a druhak trosku i z hlavnich systemu obou stupnu prisavanim kolem pootevrenych klapek. O kolik je to vic oproti volnobehu je ve hvezdach, kazdopadne napr. kilometrovej mirnej zkopecek je asi ekonomictejsi sjet s vyhozenym kvaltem, nez na 5ku simrat plyn. U lpg je to jeste snad horsi, protoze dodavku plynu pri brzdeni motorem nic nelimituje....
Ad historka: no vzhledem k vertikalni horizontalni clenitosti mistnich komunikace a srazum po obou stranach silnice, bylo opusteni kolenovrtova vozitka, to nejlepsi, co tenkrat mohli udelat, protoze jinak hrozilo, ze by uz nemeli moznost pocnout moji stavajici drahou polovicku :)
Ad historka: no vzhledem k vertikalni horizontalni clenitosti mistnich komunikace a srazum po obou stranach silnice, bylo opusteni kolenovrtova vozitka, to nejlepsi, co tenkrat mohli udelat, protoze jinak hrozilo, ze by uz nemeli moznost pocnout moji stavajici drahou polovicku :)
09:57:16
08.02.2005
08.02.2005

Labros
Já to dělám jako Minno (to brzdění.)
-> King2: O kolik vyšší spotřeba je při brždění motorem? Já myslel, že jde benál taky přes volnoběžnou trysku, akorát podtlak je větší, tak toho asi nasaje víc. Ale ta tryska má omezenou kapacitu.
A až budu mít jednou stříkačku, tak ta jede při brždění motorem zadáčo
-> King2: O kolik vyšší spotřeba je při brždění motorem? Já myslel, že jde benál taky přes volnoběžnou trysku, akorát podtlak je větší, tak toho asi nasaje víc. Ale ta tryska má omezenou kapacitu.
A až budu mít jednou stříkačku, tak ta jede při brždění motorem zadáčo

09:55:03
08.02.2005
08.02.2005

Labros
-> King2: A co, zachránili si tím život? 

09:30:24
08.02.2005
08.02.2005

King
2 Pet: Jasne, ze rozumny dojizdeni na neutral, pokud se pouziva s rozumem, neni nic proti nicemu a ma prijemne vedlejsi ucinky ve forme uspory benalu :).Samozrejme vzdycinky se najde nekdo, kdo ti bude tvrdit, ze jenom pouhe pomysleni na vyhozeni kvaltu je projevem nehodnym pravoverneho motoristy. Ovsem z tchanova vypraveni znam jeden x-trem, kdyz s tchyni sli z Pradedu dolu do Karlovy Studanky a cestou stopli nejakyho typka v S100. Problem byl v tom, ze typek mel nejakou fobii z brzdeni motorem, takze brutalni prevyseni ve spojeni s cetnejma zatackama absolvoval na neutral s nohou na brzde. Po par stech metrech, kdy uz puch tavicich se brzd neslo ignorovat, tchan pozadal kolenovrta, jestli by jim nezastavil a s podekovanim nechapajicimu tavicovi kotoucu pokracovali radsi pjeshkobusem :)
09:06:48
08.02.2005
08.02.2005

Pet
Abych taky přidal svoje, tak já preferuju neutrál, jako Kočislav a Sep, příde mi to prostě lepší a pohodlnější. Ale je fakt, že brzdy dostanou víc zabrat.
13:17:06
05.02.2005
05.02.2005

minno
a otázka: ako prechádzate napr. cez železničné priecestia, kde treba spomaliť? ja som si obľúbil taký štýl, že keď už vidím značku a idem napríklad 90 na štvorke (4q), pustím nohu z plynu a k priecestiu mi to tak akurát vyjde, že auto spomalí na tých 30kmh, potom už len preradím na 2 alebo 3 a rozbehnem sa. je to podľa mňa príjemnejšie a plynulejšie ako brzdiť a postupne podraďovať (samozrejme v lete).
a nemám rád brzdenie motorom v normálnej prevádzke po rovnej ceste typu podraďujem na 3 už pri 70kmh a robím zbytočný hluk.
a nemám rád brzdenie motorom v normálnej prevádzke po rovnej ceste typu podraďujem na 3 už pri 70kmh a robím zbytočný hluk.
13:11:33
05.02.2005
05.02.2005

ace ventura
taky nějak neutrál moc nepoužívám - do křižovatek brzdím motorem, spíš mám motor pořád v točkách 

13:06:51
05.02.2005
05.02.2005

minno
-> Labros 03.02.05 16:54:01: rovnako je to aj so mnou. nemám rád dojazdievanie ku križovatkám na neutrál, najmä pri jazde dolu kopcom. vyhodiť rýchlosť už v polke kopca = vypnúť brzdný učinok motora = potom tesne pred križovatkou brzdiť o dušu = nezmysel. poznám veľa ľudí čo tak robia. ja radšej ku križovatkám prichádzam s kvaltom a neutrál hodím až keď stojím.

12:40:00
05.02.2005
05.02.2005

REMIX
Já nejdu pod 10l ani tou nejúspornější jízdou



12:17:44
05.02.2005
05.02.2005

ace ventura
mam rapida 136, jinačí trysky v karbecu (125/200 a 145/160) a teď v zimě jezdim vice méně poměstě a jsem na nějakejch 9,5 na 100 

12:02:57
05.02.2005
05.02.2005

sep
-> Kočislav: : třeba pro to že v režimu volnoběhu se vytváří nejvíce usazenin na svíčkách,a ve spalovacích prostorech......s tím ochlazením motoru,myslím že i kdyby ten kopec měl 3 kilometry tak ochlazení motoru bude nepatrné......ale jinak to s vyhazováním kvaltů dělám obdobně jako Ty...
11:39:46
05.02.2005
05.02.2005

Fantozzi
-> Luděk: Chápu že Tě asi nepřesvědčím, páč ty máš (co tak sleduju od začátků webu) vždycky pravdu a ueď je pro tebe bílá, i kdyby ji před Tvýma očima přemalovávali na zelenou, ALE - jel jsem se škodovkou z brna, na výpadovce mi došla šťáva tak že jsem akorát dojel ke stojanu. Neměli jsme tenkrát víc, než 150,- což tenkrát bylo nějakých 6,5 litrů. Měl jsem za sebou vozík s asi 1OOkg zátěží a v kabině tři další lidi. Celou cestu jsem jel na tachometru 90-100 a dojel jsem až před barák, což znamená spotřebu 6,5 litru. Můžete nad tím polemizovat, můžete s tím i nesouhlasit, ale to je asi tak všechno, co se s tím dá dělat.
11:28:42
05.02.2005
05.02.2005

Kočislav
To Sep: Proč je pro motor lepší nepracovat vůbec, než na volnoběh? Mně přijde, že lje lepší, že si ten motor i když jedu z kopce na neutrál udrží teplotu atd.
Jinak jízdu na neutrál preferuju, vyhazuju rychlost, kde můžu - před křižovatkou, zatáčkou přejezdem atd. atd. Snad i díky tomu jsem měl na své 120 GLS na dlouhých cestách spotřebu i těsně pod 6l(100.
Jinak jízdu na neutrál preferuju, vyhazuju rychlost, kde můžu - před křižovatkou, zatáčkou přejezdem atd. atd. Snad i díky tomu jsem měl na své 120 GLS na dlouhých cestách spotřebu i těsně pod 6l(100.
09:39:00
05.02.2005
05.02.2005

lubosgls
-> Plejba jr.: no tak ono je to jaks logicky .)
17:28:28
04.02.2005
04.02.2005

Plejba jr.
Přesně tak, souhlasím, pokud máš na škůdce gumy 165/80 - 13 a mají vzorek, dá se vcelku údajům o rychlosti i vzdálenosti věřit stejně jako u jiných aut. Ale když přezuješ na 165/70 - 13, tak najednou zjistíš, že ti škůdka jezdí o 10 víc :-)
08:46:13
04.02.2005
04.02.2005

King
2 Saky: Pokud mas predepsany 165/80 s nenulovym vzorkem, coz je v pripade spousty tuneru problem :) da se na udaj mereni vzdalenosti spolehnout. Navic priklad, kterej uvadis, prave po strance spotreby, tu zminovanou skodovku handicapuje

18:32:25
03.02.2005
03.02.2005

Saky
ono taky je dost dulezite zda 100km na tachometru je taky 100km realnych.. ja kdyz sem jezdil skodovkou tak sem to mel z Prahy k nam 82km kdyz jezdim ted mam to 89km a jezdim stejnou cestou-)
17:27:58
03.02.2005
03.02.2005

King
2 sep: dik za prednasku :) Ja vim, ze to neni nic proti nicemu, ale proste mi tech par ml plynu to za tu manipulaci nestoji
Ale priznavam se, ze jeste asi pred 4ma rokama, v dobe vrcholici krize s cenama LPG (16-17Kc/l) jsem se uchaloval i k temto zavrzenihodnym praktikam a vesel jsem se do 6l/100, fuj 


17:21:11
03.02.2005
03.02.2005

sep
-> King2: :a v čem konkrétně?Brzdy-posilovač je natlakovaný, zafunguje i na první i druhé zabrždění,pro motor je taky lepší nepracovat vůbec než pracovat v režimu volnoběhu,a volant je jištěněj až po vytažení klíčku.....
17:18:14
03.02.2005
03.02.2005

King
2 sep: S tim neutralem budiz, ale na vypinani motoru je uz i na me silny Tchibo :)
17:16:21
03.02.2005
03.02.2005

King
Jo, jako Lakoma Barka, schovavat slupky vod burtu a pak z nich delat zaclony :) Taky sem tam vyhazuju kvalt, kdyz je houby provoz 

17:14:30
03.02.2005
03.02.2005

sep
Já neutrál používám často,proč nechat při dojíždění kvalt?Totéž z kopce,rozjedu na 100-110 a kvalt ven,a když je to velkej kopec ,je sucho a znám to tam tak klidně vypínám motor,ale okamžitě klíček na jedničku,a připravenej zakvaltovat.......druhá věc je že to co ušetřím takhle, proliju výfukem jindy

17:11:41
03.02.2005
03.02.2005

Labros
-> King2: takže můj otec, moje přítelkyně a spousta další lidí jsou kolenovrti 

17:10:36
03.02.2005
03.02.2005

Labros
Jasně, že tato technika se dá použít při klidné jízdě po rovině, ale vemte si, že si tohle vezme někdo k srdci za každých podmínek.
17:09:37
03.02.2005
03.02.2005

King
2 Labros: No tak provokovat v praze "kolenovrtskymi"
; fintami, to snad muze jenom tukan :))
17:09:07
03.02.2005
03.02.2005

Labros
Ještě teda musím dodat že jde o kapitolu Hospodárná a ekologická jízda
Ale jiná kapitola týkající se stylu jízdy, např. "Rozumná jízda" nebo "Jízda nezpůsobující nezdravé vibrace motoru a celého vozidla a využívající výkonu a točivého momentu motoru alespoň na 30 procent" tam není.

17:05:46
03.02.2005
03.02.2005

Labros
Jo a pak věčné téma otáčky. V otcově příručce k Oktávii II (ale ta příručka je, zdá se stejná pro všechny motory!) se doporučuje řadit při dosažení 2000-2500 otáček (!!) Na jedničku se má jet jen na vzdálenost délky vozidla. Občas v tý příručce jsou nějaký poznámky týkající se dieselovejch motorů, ale v týhle kapitole ani ťuk.
17:03:50
03.02.2005
03.02.2005

King
2 Ludek: to je zase na debatu, co je to "souravej styl" :) Priklad: Jezdim denne do haku Kolin - Pha. Rano me kousek za Kolinem dojede nervozni felda (evidentni non-šourač, odhadem 120km/h), 2km se mi lepi na prdel, protoze to je tele pro ktery je predjeti udalost, nakonec se odvazi a mizi v dali, pokracuju nadale souravym stylem, sem tam predjet avii ci kamion. Po 30km je v Uvalech na semaforu 5 aut prede mnou
A to prosim neni zadna vyjimka. Ne, skutecne po ceste nezastavoval na curani, ani si na pumpe nekupoval cigara, jenom neumi predjizdet - cestovni rychlost +- stejna spotreba asi darmo mluvit
Je teda pravda, ze kdyz se me nejakej tydeet snazi presvedcit zavesen 3cm za mym naraznikem, ze prechody pro chodce v Uvalech(obec) je optimalni projizdet 80kou, obvykle se nenecham zvyklat a dal si jedu svoji eko-rallye :).


17:03:21
03.02.2005
03.02.2005

Labros
já si taky říkám, že auto není koloběžka, aspoň tak si tu svoji spotřebu zdůvodňuju!
17:00:58
03.02.2005
03.02.2005

Luděk
-> Labros: já mám vůbec nějakej odpor k neutrálu,prostě motor musí mít neustále tah

16:54:01
03.02.2005
03.02.2005

Labros
Já mám nějakej vrozenej odpor k dojíždění ke křižovatkám na neutrál. Kdo to děláte přiznejte se! A řekněte mi, v čem je chyba, že někdo se v tom vyloženě vyžívá, a já to životní prostředí prostě neušetřim.
16:27:22
03.02.2005
03.02.2005

Luděk
tátovi taky vychází úžasný údaje,ale když vidím ten styl jízdy ...
16:23:33
03.02.2005
03.02.2005

Luděk
-> King2: jo,jenomže já jsem mluvil o svých autech,né o služebních,ale i když,pokud sednu do služebního auta,tak údaj o průměrné spotřebě po dobu mojí jízdy dost podstatně klesne,prostě říkejte a pište si co chcete,ale pokud nejezdíš šouravým stylem,tak je to nerálný

15:34:08
03.02.2005
03.02.2005

King
2 Plejba jr: V ramci objektivity si musime priznat, ze ten nas udaj "90 na tacho" znamena vsechno mozny, jenom ne rychlost 90km/h
V mym pripade je 90 na tacho asi 83km/h v realu a odpor vzduchu nam klesa se ctvercem rychlosti, takze.......Nicmene ta spotreba je realna, nikde neni psano, ze musis z mista A do bodu B dorazit za cas t. Ono neni nic trapnejsiho, kdyz se ze zadu pririti na rovine jouda v "necem lepcim" :), nalepi se za zadek a jakmile prijde par zatacek, najednou mizi z dohledu :)

15:23:40
03.02.2005
03.02.2005

King
2 Ludek: Soudruzi nikde chybu neudelali. Sluzebni auto je jina kategorie, tam jsem taky s feldou MPI pod 7,5l na dalky nesel, ale proc bych se ke svymu autu choval jako prase? :) Nikde neni psano, ze s tim musim litat 120+. Se skodnou proste jezdim 90km/h na tacho.
14:54:08
03.02.2005
03.02.2005

Plejba jr.
No tak já nevim hoši, ale já mam dlouhodobou u Š 105/4q 6,7L/100km za rok 2004 a zhruba to samý i 2003. Nejvyšší na nádrž jsem měl, když jsem táhl cca 180km plně naložený vozík, pak prázdnej zpátky, a ještě pak cca 60km po dálnici, všechno z toho na plný plyn a hodilo mi to po dotankování 8,3 L/100km. Nejmenší jsem měl, když jsme jeli ve čtyřech lidech na Slovensko na dovolenou - 600 tam, 600 zpátky a cca 200 popojíždění po okolí a za tu dobu to hodilo 5,95 L/100km, ale jel jsem fakt pohodově v klidu pořád těch 90km/h.
14:32:13
03.02.2005
03.02.2005

Labros
podle mě 8 benálu po městě je ještě takový životní minimum, a pokud se jezdí na kratší vzdálenosti tak spíš 10, koneckonců otcova oktávka bere na delší cesty tak 6 a když se popojede tak 5km po městě, tak 10. Podle palubního počítače.
14:17:24
03.02.2005
03.02.2005

.Viki
myslím teda na plyn na benzín ani náhodou