skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zajímavý....
prohledat
63 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 15.11.2004 do 17.11.2004, založil/a Jirik [toreádor] - zrušená registrace
16:39:30
17.11.2004
17.11.2004

minno
-> sep: tak zas som o niečo múdrejší :-) tak to sa pripája na tie rúročky na okrajoch sacieho? akým spôsobom to je pripojené na okruh vody?
22:02:43
16.11.2004
16.11.2004

U-Geen
jenom trochu OT, proc neni nazev tohodle tematu treba "zapojeni vyhrivani sani" nebo podobne?
14:53:39
16.11.2004
16.11.2004

King
2 minno: predohrev saciho potrubi maji i fava a monopoint feldy, u MPi, kde se strika smes rovnou k ventilum uz to neni potreba....
10:31:43
16.11.2004
16.11.2004

sep
minno:vidíš a Jiřík tady o něm od začátku mluví......u 135/6 je sací potrubí připojený na oběh chladící kapaliny...mrkni na fotky....
10:22:49
16.11.2004
16.11.2004

minno
-> Pohan: to už aj mňa napadlo, že sa to tu pletie. ja ale stále hovorím len o predhrievaní nasávaného vzduchu od výfuku.
O vodou vyhrievanom sacom potrubí som ešte u Š1xx ani nepočul. Wo co go?
O vodou vyhrievanom sacom potrubí som ešte u Š1xx ani nepočul. Wo co go?
10:13:34
16.11.2004
16.11.2004

Pohan
Řekl bych, že se tu pletou dvě věci, a to vodou vyhřívané sací potrubí a hadice přivádějící teplý vzduch od výfuku. Tu hadici jsem demontoval a vyndal ze sání i ten termostat, který otvírá klapku. Vodní vyhřívání sacího potrubí zapojený mám.
Jinak startuju tak, že otevřu systič naplno, nastartuju, stáhnu sytič tak, aby měl motor asi 1000 otáček a po pár stovkách metrů zavřu sytič úplně.
Jinak startuju tak, že otevřu systič naplno, nastartuju, stáhnu sytič tak, aby měl motor asi 1000 otáček a po pár stovkách metrů zavřu sytič úplně.
08:59:47
16.11.2004
16.11.2004

minno
-> sep: tak
08:33:34
16.11.2004
16.11.2004

sep
vyhřívané sací asi ne,takže myslíš tu vrapovanou k plastovému nátrubku airfiltru?
08:30:33
16.11.2004
16.11.2004

sep
minno:jakoupak hadici máš u 742.12 zapojenou?
08:20:04
16.11.2004
16.11.2004

minno
Ja mám SEDR, motor 742.12 bez úprav, hadicu mám zapojenú. V lete naštartujem s plným sytičom na 1. krát, vycúvam z garáže, garáž zavriem a keď sa už idem pohnúť, tak sytič stlmím do 1/2, t.j. cca do 2000 ot./min., vyjdem na hlavnú a po pár desiatkoch metrov (cca 60 stupňov) sytič vypnem úplne. V zime štartujem na 2. krát a sytič musím mať zapnutý dlhšie.
07:11:04
16.11.2004
16.11.2004

Jirik - zrušená registrace
Ty máš LEKR ?
Jinak ten plech prodávají nománě v mototechně.
Já ho kupoval novej a stál pouze 160,- Kč.
Je ze silnějšího plechu a ještě nějak žárově pozinkovanej, neboť vypadá jako chromovej.
Jinak ten plech prodávají nománě v mototechně.
Já ho kupoval novej a stál pouze 160,- Kč.
Je ze silnějšího plechu a ještě nějak žárově pozinkovanej, neboť vypadá jako chromovej.
23:03:19
15.11.2004
15.11.2004

Johny Death
Nechtělo se mi to čist cely tak k původnímu tématu: Nemám to zapojeny proto že se mi to zapojovat moc nechtělo a pak jsem nad tím taky začal uvažovat ale nešel jsem do toho. Jak mi to startuje? Vytáhnu sitič, dvakrat prošlapnu plyn otočím klíčkem motor naskočí znova dvakrat slapnu plyn pro vytočení motoru a hned stáhnu sitič a motor si brumle... ten plech tam nemam proto protože... protože ho nemaaam
ale kdyby ho nekdo nechtěl tak mi ho může přivezt do garáže :)))

20:10:17
15.11.2004
15.11.2004

Jirik - zrušená registrace

20:09:39
15.11.2004
15.11.2004

Boss
-> Jirik: Kujón,to je takový to co se dává do polívky 

19:51:54
15.11.2004
15.11.2004

Jirik - zrušená registrace

19:49:19
15.11.2004
15.11.2004

King
A uz dost! Takovy vazny temata a voni tady placaj takovy kraviny! Jo a vis co to je? Je zluty a zije to z mrtvyho brouka...................
..........................
..........................
.......................Yok
o Ono
19:47:42
15.11.2004
15.11.2004

King
Co, ze? Pan ma kolostomii a jeho sexualni partner si toho nevsiml? :))
19:42:53
15.11.2004
15.11.2004

Jirik - zrušená registrace
2 King2 : nech už toho, směju se tak že mě píchá v boku a mám už křeče.
.

19:37:17
15.11.2004
15.11.2004

King
No jo, picovinky, bigbit a trenyrky do zvonu, jako vzdy 

19:32:31
15.11.2004
15.11.2004

Jirik - zrušená registrace
Co to znamená kujón ? Není to takovej ten střapatej malej kousavej pejsek ?



19:30:31
15.11.2004
15.11.2004

King
Ty kujóne

19:24:25
15.11.2004
15.11.2004

Jirik - zrušená registrace


16:48:02
15.11.2004
15.11.2004

King
2 Jirik: "...Každej má hned všechno špatně, rozbitý a nebo je přinejmenším blbej...." Ale on to vetsinou ma kazdej spatne nebo rozbity (nakonec o tom se tu prevazne diskutuje) a jestli ma nekdo pocit, ze tady z neho delam hlupce, necht se prihlasi 

15:45:38
15.11.2004
15.11.2004

minno
-> Kočislav: ono to význam má, ale nie keď chodíš len 2km do práce...
tiež mávam zakrytý chladiš. čo nevidieť ju tam aj dám, už sa teším :-) mám takú originál koženkovú dečku, viď. foto v Digi120, ale nie je na predaj :-)
tiež mávam zakrytý chladiš. čo nevidieť ju tam aj dám, už sa teším :-) mám takú originál koženkovú dečku, viď. foto v Digi120, ale nie je na predaj :-)
15:38:51
15.11.2004
15.11.2004

Kočislav
Ten zakrytý chladič považuju za výhodu kvůli tomu, že když jedu z kopce na neutrál nebo je hodně chladno a jedu bez nějakého extrémního zatížení motoru, snáz udržím předepsanou teplotu a lépe si i zatopím. Nemte náhodou někdo tu dečku na prodej?
15:10:46
15.11.2004
15.11.2004

Jirik - zrušená registrace
Hlavně nevím jestli se to vytrhne odpojením vyhř. sání, když je v něm voda ochlazována společně s ostatní vodou chladící soustavou.
Nehledě na to, že sací je "naplácnuto" na výfukovém a je přišroubované na nejteplejším místě a to je hlavsa motoru.
Rozdíl u zahřátého motoru s odpojeným a zapojeným sáním podle mě mizivej, ne-li vůbec žádnej. Chtěl bych vidět tentýž motor na brzdě, jednou s a jednou bez.
minno má podle mě pravdu s tou optimální teplotou. Úplně studenej vzduch je podle mě taky špatnej.
Nehledě na to, že sací je "naplácnuto" na výfukovém a je přišroubované na nejteplejším místě a to je hlavsa motoru.
Rozdíl u zahřátého motoru s odpojeným a zapojeným sáním podle mě mizivej, ne-li vůbec žádnej. Chtěl bych vidět tentýž motor na brzdě, jednou s a jednou bez.
minno má podle mě pravdu s tou optimální teplotou. Úplně studenej vzduch je podle mě taky špatnej.
14:57:37
15.11.2004
15.11.2004

minno
-> markus: chápem, hlavne keď všetci "sundávame" sacie potrubie každý deň... a komu by sa chcelo každý deň zbytočne odpájať ďalšiu hadicu naviac... :)
A treba si trochu ujasniť, čo znamená "studený vzduch". V jednom článku o tom termostate v tubuse som čítal, že to reguluje na optimálnu teplotu - na cca 28-32 st. C. (aspoň sa mi tak zdá). A v lete po dlhšej jazde sa vzduch v motorovom priestore dokáže teda poriadne rozohriať, a povedal by som, že až takýto vzduch je príliš teplý pre motor... A práve vzduch o teplote 28-32st. je podľa mňa ten "chladný"...
A treba si trochu ujasniť, čo znamená "studený vzduch". V jednom článku o tom termostate v tubuse som čítal, že to reguluje na optimálnu teplotu - na cca 28-32 st. C. (aspoň sa mi tak zdá). A v lete po dlhšej jazde sa vzduch v motorovom priestore dokáže teda poriadne rozohriať, a povedal by som, že až takýto vzduch je príliš teplý pre motor... A práve vzduch o teplote 28-32st. je podľa mňa ten "chladný"...
14:43:14
15.11.2004
15.11.2004

markus
to vyhřívání sání má spousta lidí odpojeno především(podle mě)proto,že se pak při sumdávání sacího potrubí,musí neustále otravovat s demontáží hadic,a o vodě která vyteče,a odvzdušnění ani nemluvě.Někdo to tam ale dá"nafurt",-a už do toho nevrtá,-to je pak samozřejmě věc jiná.
Další,dost duležitý fakt je,-že do motoru by měl jít vzduch studený,-a ne teplý-protože to zhoršuje jednak plnění,a jednak prohořívání směsi(viz.literatura),-na konec u motorů upravených,či dokonce závodních,-je to víc než nutné.Samozřejmě provoz v zimě,-je zcela jiného charakteru(já třeba končím s provozem Rapida jakmile jde venku přes den teplota pod "2 st."),--a tady to vyhřívané sání asi smysl má,-a to nemalý.Většina lidí ovšem stejně jako já škodovku v zimě garážuje,-takže proto asi máme tak,jak to máme"
Další,dost duležitý fakt je,-že do motoru by měl jít vzduch studený,-a ne teplý-protože to zhoršuje jednak plnění,a jednak prohořívání směsi(viz.literatura),-na konec u motorů upravených,či dokonce závodních,-je to víc než nutné.Samozřejmě provoz v zimě,-je zcela jiného charakteru(já třeba končím s provozem Rapida jakmile jde venku přes den teplota pod "2 st."),--a tady to vyhřívané sání asi smysl má,-a to nemalý.Většina lidí ovšem stejně jako já škodovku v zimě garážuje,-takže proto asi máme tak,jak to máme"

14:16:50
15.11.2004
15.11.2004

DOOlittle
ja mam na embere taku posuvnu roletu..........
14:12:21
15.11.2004
15.11.2004

minno
-> Jirik: človeče, neprekrúcaj môj vznešený nick, v rodnom liste tohto webu mám malé "m"




14:07:52
15.11.2004
15.11.2004

minno
Pozerám, že už aj u mňa sa začala prejavovať schyzofrénia (13:26:28)

13:35:48
15.11.2004
15.11.2004

Jirik - zrušená registrace
Je to vymyšlený skvěle, myslím ten termostat v tubusu.
Jinak souhlas s Minnem. Dokud není motor ohřatý, tak je zavřenej i termostat a voda neobíhá přes chladič.
Podle mě to nemá smysl, max. u nějakýho veterána. Děda má dečku třeba na Oktávce.
Jinak souhlas s Minnem. Dokud není motor ohřatý, tak je zavřenej i termostat a voda neobíhá přes chladič.
Podle mě to nemá smysl, max. u nějakýho veterána. Děda má dečku třeba na Oktávce.
13:26:28
15.11.2004
15.11.2004

minno
-> minno: tato vec zaujimala kedysi aj mna...a dozvedel som sa o tom toto: na uzovkach a starych nasavacoch vzduchu bolo od vyrobcu "predpisane", ze ta hadica od vyfuku k saniu sa mala zapajat len na zimu, a na leto sa mala zas odpajat.... a v emkach a novsich nasavacoch vzduchu z plastu je to uz vyriesene tak, ze v tom nasavani, v usti, kde je zasunuta hadica od vyfuku, je termostat, ktory reguluje teplotu nasavaneho vzduchu v optimalnom rozpati...t.j. ked je vzduch studeny nasava sa pomocny teply vzduch od vyfuku a ked je uz vzduch teply nasavanie od vyfuku sa uzavrie a nasava sa uz len zimny vzduch od spoilera v zadnej kapote...teda hadica v novych nasavacoch ma byt pripojena stale...
13:17:21
15.11.2004
15.11.2004

minno
-> Sita: ja by som povedal, ze zakryty chladic v tvojej situacii nepomoze...lebo ked mas studeny motor tak okruh chladica je aj tak vyradeny a voda zacne ist cez chladic az ked sa zohreje maly okruh vody pri motore...
12:55:59
15.11.2004
15.11.2004

Sita
trosku odbocim: ceka me dalsi zima ve skodovce a tak bych se chtel zeptat - jak moc pomuze deka pred chladicem pro rychlost zahrati motoru? vyplati se to? jezdim vicemene jen po meste a motor se sotva ohreje a uz ho vypinam :-/
12:48:42
15.11.2004
15.11.2004

Jirik - zrušená registrace
2 Sita : nevěřím vám nikomu !!!! všichni jste se proti mě spikli. muhaháááá 

12:38:28
15.11.2004
15.11.2004

Jirik - zrušená registrace
Před mnohami lety jsem ještě jezdil v zimě každý den do práce a 105éťa chytala i v -15ti na poprvé a sytidlo jsem vypínal taky celkem brzo, neboť dokud jsem jel a stál na plynu, tak to nechcípalo. 
Takhle brzo ráno naštěstí nešly semafory, takže jsem po hlavní jel furt.
---
Třeba LEKR by bez toho nefungoval co ?

Takhle brzo ráno naštěstí nešly semafory, takže jsem po hlavní jel furt.
---
Třeba LEKR by bez toho nefungoval co ?
12:04:46
15.11.2004
15.11.2004

Sita
ja ti jiriku verim, ale rikam ti, ze kdybys stal venku a prisel rano k promrzlymu autu, tak si jeste rad pul kilometru ten sytic nechas minimalne na 1/2... novej karbec a motor v dobrym stavu zazrak neudela, sam mam vyzkousino...
12:04:45
15.11.2004
15.11.2004

Baghira
-> Jirik: Mít benál, tak to asi zapojim, ale ve výrobě asi moc nepočítali s LPG :-)...i když je to zase o místo k posrání víc no...
12:01:37
15.11.2004
15.11.2004

Jirik - zrušená registrace
A to jsem chtěl jenom vědět proč ho máte nezapojené když z výroby to tak bylo. 

11:49:00
15.11.2004
15.11.2004

Jirik - zrušená registrace
Každej má hned všechno špatně, rozbitý a nebo je přinejmenším blbej.
A jak ti to začne někdo vyvracet, tak trváš na svém a jako beránek nepřipustíš jinou skutečnost. Ale to je jedno.
Nic ve zlým.
A jak ti to začne někdo vyvracet, tak trváš na svém a jako beránek nepřipustíš jinou skutečnost. Ale to je jedno.
Nic ve zlým.

11:40:22
15.11.2004
15.11.2004

Jirik - zrušená registrace
Tak to kecáš. Motor klepe na volnoběh nějakejch 780 otáček. Ten mám dost nízkej.
Za studena nemá možná ani to.
Tak přijeď do Plzně a já ti to s radostí ukážu. V poslední době mám pocit že jsi sežral šalamounovo hovno...
Za studena nemá možná ani to.
Tak přijeď do Plzně a já ti to s radostí ukážu. V poslední době mám pocit že jsi sežral šalamounovo hovno...

11:37:43
15.11.2004
15.11.2004

King
2 Chip: Ono tomu vyhrivani sani asi staci jenom par vterin behu motoru, proze voda ohrata v hlave jde kratkou cestou pres vyhrivany sani. V sani staci malinkej rozdil teploty oproti okoli, aby smes nekondenzovala na stenach a nedochazelo k jejimu ochuzeni. Ovsem historky typu: Nastartuju na sytic, pak ho zavru a bez cukani a chcipani volnobehu vyrazim.... - jsou spis z kategorie - mam nastavenej extravysokej volnobeh a bohatou smes, takze mi to nechcipne....
11:13:05
15.11.2004
15.11.2004

Jirik - zrušená registrace
Teplý, nebo vlažný je to už po chvíli.
Seřízený je to podle mě na píču
, ještě jsem nebyl. 
Seřízený je to podle mě na píču


11:02:25
15.11.2004
15.11.2004

CHIP
-> Jirik: Nevim Jiri, jakej vliv muze mit vyhrivany sani, v tom pripade kdy nastartujes na sytic a po startu ho hned stahnes a jede ti to.... Motor je studeny ... voda je studena ... z toho plyne ze ani to sani se nijak zvlast vyrazne neohreje ... to ze ti to funguje je vec dobreho serizeni ...
Podle me to vyhrivani funguje zcela obracene ... nemuze fungovat jinak, tak jak je to navrzeny, ale melo by to byl tak ze pri startu je to sani teply aby to dobre startovalo a po ohrati motoru by sani mohlo bejt uz studeny ...
Podle me to vyhrivani funguje zcela obracene ... nemuze fungovat jinak, tak jak je to navrzeny, ale melo by to byl tak ze pri startu je to sani teply aby to dobre startovalo a po ohrati motoru by sani mohlo bejt uz studeny ...
10:51:21
15.11.2004
15.11.2004

Jirik - zrušená registrace
A na to že se rychle motor ohřeje je taky fakt. Kdo to zná v Plzni na Slovanech, tak když vyjedu od baráku (kousek od budovy Telecomu), a jedu pro benzín přes kruháč k Essu, tak dojedu k benzině, vezmu benzín a když od benziny odjíždím mám tam 60 stupňů.
Ona teplota vody stoupne trochu tím stáním, ale nepatrně, motory s hliníkovou hlavou zase rychle chladnou. K tej benzínce je to pár metrů. Nemám odhad, ale kousek.
Tátova felina už po takovýmhle kousku výborně topí
.
Ona teplota vody stoupne trochu tím stáním, ale nepatrně, motory s hliníkovou hlavou zase rychle chladnou. K tej benzínce je to pár metrů. Nemám odhad, ale kousek.
Tátova felina už po takovýmhle kousku výborně topí

10:47:37
15.11.2004
15.11.2004

Jirik - zrušená registrace
Já parkuju v garáži, ale je v ní i tak velká zima, barák má kamenný základy a spodky stěn. Bez prdele startuju se sytičem, hned vyjíždím a po vystrčení prdele z garage už jedu bez sytiče, bez něj i přejíždím při parkování před barákem než to všechno v baráku pozamykám 

10:40:58
15.11.2004
15.11.2004

Sita
2Jirik: chtel bych videt jak v tyhle zime nastartujes, hned po startu zavres sytic a motor se drzi... ale k veci: ja mam vyhrivany sani zapojeny mesic a musim teda rict, ze se motor driv ohreje... a ubytek vykonu nepozoruju... takze to tak necham.
10:35:35
15.11.2004
15.11.2004

Jirik - zrušená registrace
Mě právě u 105ky sralo, že mi po vypnutí sytiče (vypínal jsem ho taky velmi brzo, kvůli žerbě a svíčkám) auto občas zacukalo do kopce a než se to ohřálo, tak to bylo takový nemastný neslaný.
Karburátor byl po kompletní repasi úplně nádhernej. Jeden mechanik mi ho zrepasoval úplně špičkově.
---
Teď mám na motoru funglovku karbec pro 136 a zapojené vyhřívané sání na originálních vývodech (ne bočních
). A nemůžu si to absolutně vynachválit. Moje nadšení neznalo mezí, když jsem zjistil, že na sytič můžu akorát nastartovat a hned ho vypnout.
Ale hlavně že auto tak trapně necukalo a nekodrcalo do kopce (kudy nejčastějš jezdím) za studena.
Je to docela hnus, když vám za prdelí burácí laďák, auto není naplno ohřaté, teď v kopečku potřebujete někoho předjet, přidáte plyn a auto začne se začne dávit. Nehledě na to, co se line za zvuky z laufu.
Zase si můžeme ale říkat, že se nám tam převaluje Vé-8ka.
Karburátor byl po kompletní repasi úplně nádhernej. Jeden mechanik mi ho zrepasoval úplně špičkově.
---
Teď mám na motoru funglovku karbec pro 136 a zapojené vyhřívané sání na originálních vývodech (ne bočních

Ale hlavně že auto tak trapně necukalo a nekodrcalo do kopce (kudy nejčastějš jezdím) za studena.
Je to docela hnus, když vám za prdelí burácí laďák, auto není naplno ohřaté, teď v kopečku potřebujete někoho předjet, přidáte plyn a auto začne se začne dávit. Nehledě na to, co se line za zvuky z laufu.
Zase si můžeme ale říkat, že se nám tam převaluje Vé-8ka.

10:20:01
15.11.2004
15.11.2004

Cafe-Racer
U 20 let starých aut, která mají karburátory v kdovíjakém stavu, je to asi jedno. Když ale byly škodovky nové, bylo to určitě dobré zařízení, aby se nemuselo jezdit dlouho na sytič. U žádného auta jsem to neměl a předehřívání sání mi nechybí. Na druhou stranu, kdyby to v sérii nebylo a někdo si takový systém samodomo vyrobil, do pár let by se rozšířil minimálně jako bílé blinkry vpředu :-)