Když už je tady ta debata ohledně ABS, tak také přidám svou nevelkou zkušenost s tímto systémem:
Víceméně jediný vůz, kterým pravidelně jezdím a který má ABS, je firemní Fiat Ducato L2H1 2008 (ten nejnovější model). Jak již níže bylo napsáno, auto není na hraní a už vůbec ne, pokud je firemní

Za dva roky, co s autem jezdím, se mi dvakrát podařilo aktivovat systém ABS a vždy to bylo na škodu dané situace - v obou případech stejný scénář - město, mokrá, rovná silnice a nějaký důvod k zastavení (jednou STOPka, podruhé přechod). V obou případech jsem "díky" ABS přejel "lajnu"

Vždy tak o metr a půl, naštěstí na STOPce po hlavní nic nejelo a na přechod chodec nevstoupil před mým zastavením.
Díky této mé zkušenosti považuji ABS za nebezpešný systém, který může být užitečný pro lidi, kteří nikdy nejezdili na voze bez ABS, nebo kteří obecně moc nenajezdí a jezdí spíše po okreskách a dálnicích.
Do města bych uvítal možnost volby, zda ABS vypnout, či ne. Já bych jej vypnul
Jinak pro srovnání Ducato má zánovní pneumatiky, na Feldě (můj spotřebák, na kterém poslední dobou nejvíc jezdím) mám v sezóně na kámen ztvrdlé stoleté Barumy Brillantis.
Takže, zvyklý z Feldy, že na mokru to klouže si dávám pozor i ve firemní dodávce. U Feldy se mi nikdy nestalo, že bych nedobrzdil před přechodem, nebo jinou "překážkou".
V tomto to u Ducata bylo od ABS podpásovka

Kdybych si s s autem s ABS více hrál a zkoumal jeho možnosti a hranice (a častěji používal ABS), tak si zvyknu a o ABS už bych takto negativně neuvažoval, ale když veškeré moje osobní zkušenosti s tímto systémem jsou negativní...
