Sněží :-)

prohledat
9460 příspěvků (zobrazeno 2851 až 2900) od 04.09.2007 do 26.11.2025, založil/a Mr.Lumpy
řadit dle data
18:59:30
22.01.2013
palinator
-> haso:
Maximální adhezní tření mezi dokonale hladkými povrchy?! To snad ne.4 5
18:58:44
22.01.2013
palinator
-> King:
Pokud já vím, tak nejúčinnější brždění je při cca 30% skluzu, kdy se pneumatika "drbe" (čímž se pohlcuje energie), ale otáčením se neustále odvádějí "kulaté" vydřené šupinky fungující jako valivé ložisko.
18:56:14
22.01.2013
King
Jinak mám určitý porovnání z několika firmou pořádaných škol smyku, kde většina má firemní mondea s ABS a holky z kanclů občas mívaj třeba soukr. filcku nebo něco podobnýho bez ABS.
Při nácviku panickýho brždění věětšinou felda zastaví dřív nebo nastejno (filcka je i podstatně lehčí a ženský obvykle mívaj zábrany naplno hamstnout na brzdu :). Ovšem na mokrým asfaltu nebo na tom mokrým igelitu (jakože led :) dojedou non-ABS auta suveréně dál :) Při nácviku brždění s půlkou auta na "ledu" pak instruktor radši povoluje non-ABS autům jenom nižší nájezdovou rychlost, aby se mu tam netočily jak čamrdy :)
18:47:25
22.01.2013
King
-> palinator: Podle známýho faktu, že při panickým brždění na suchým asfaltu je nejúčinější brutální zahamstnutí brzdy, kdy se materiál gumy hobluje o nerovnosti asfaltu. Na dálnici to sice obvykle znamená všechny 4 gumy na vyhození, ale oproti ABS, kdy jsou gumy udržovaný na hranici prokluzu, se pár metrů cenných brzdný dráhy ušetří. V mokru, sněhu nebo při brždění na dvou povrchách s rozdílnou adhezí je to samozřejmě jiná liga.
18:41:40
22.01.2013
haso
-> palinator: pretoze maximalne adhezne trenie sa dosahuje medzi dvoma dokonale hladkymi povrchmi...a kedze neprsalo, na ceste nebol bordel, ostrostrelec na VW mal zodrate gumy a zadupol to...tak je to jasne
18:39:10
22.01.2013
palinator
-> King:
Seš si jistej, že ta horší brzdná dráha vůči němu byla daná ABSkou? Podle čeho usuzuješ?
18:35:51
22.01.2013
King
-> Bukaj: Sorry, ale pak ta tvoje zkušenost s ABS není zrovna bohatá. Ten systém je už dost fousatej na to, aby se nevědělo jeho slabinách. Těma je brždění na SUCHÝM asfaltu a případně ty roletky na silnici, který zblbnou senzory. S ABS mám naježděno nějakejch půl mega a jediná situace, kdy jsem částečně litoval, že ho mám (ABS :) se stala v létě na suchý dálnici. To se nějakýmu tydýtovi ve starším golfu ztopořila ve 160 haubna a omotala se mu kolem předního skla. Šel panicky na brzdy, ale protože do něj pralo ze zadu sluníčko, poznal jsem že flekuje až když mu začal tancovat zadek. Vyhnout se nedalo, protože v pravým jeli kamiony a ABS proti jeho vofrézovanejm zablokovanejm kolům nemělo šanci. Tak jsem využil jinou fíčuru ABSka, kdy se dá poměrně dobře brzdit i s jedním párem kol na trávě a zaparkoval jsem mondeo vedle toho nešťastníka se zklopeným zrcátkem o jeho a pár cm od svodidla :)
upraveno 1x, naposled 22.01.2013 18:36:15
18:17:03
22.01.2013
Majki
-> Maťulo: Bohu/dík/žel nemám ve přeru za co tahat.. zavit na oko jsem minulou zimu utrhl 4
16:46:54
22.01.2013
castrol
-> Maťulo: no ale ono bolo treba ocuvat spravodajstvo 1 -> Majki88: no ja som mal stastie ze nebol lad ale len sneh
16:36:11
22.01.2013
Maťulo
-> Majki88: musis tahat na spiatocke nech sa zatazi predok 4
16:28:45
22.01.2013
Majki
-> castrol: Já včera vytahoval souseda... Marně, cely v příkopě a fela na ledu bez šance...
16:27:51
22.01.2013
Maťulo
-> castrol: sak som ocuval! Iron Maiden! 14
16:20:36
22.01.2013
castrol
-> Maťulo: treba ocuvat radio
15:55:37
22.01.2013
Maťulo
-> castrol: zistil som! skoro som sa vyebaaal... 3
15:44:07
22.01.2013
castrol
decka pozor robia sa zaveje jak krava ,pred chvilkou som dvoch vytahoval
14:23:02
22.01.2013
castrol
pekne sa to niekde klze
13:14:57
22.01.2013
U-Geen
-> Bukaj: neboj, bez ABS bys dojel jeste dal.
12:55:49
22.01.2013
Syny
-> Bukaj: Jen jestli to Ducato neni o neco tezsi nez felicie...
12:30:59
22.01.2013
Bukaj
Když už je tady ta debata ohledně ABS, tak také přidám svou nevelkou zkušenost s tímto systémem:
Víceméně jediný vůz, kterým pravidelně jezdím a který má ABS, je firemní Fiat Ducato L2H1 2008 (ten nejnovější model). Jak již níže bylo napsáno, auto není na hraní a už vůbec ne, pokud je firemní 4
Za dva roky, co s autem jezdím, se mi dvakrát podařilo aktivovat systém ABS a vždy to bylo na škodu dané situace - v obou případech stejný scénář - město, mokrá, rovná silnice a nějaký důvod k zastavení (jednou STOPka, podruhé přechod). V obou případech jsem "díky" ABS přejel "lajnu" 9 Vždy tak o metr a půl, naštěstí na STOPce po hlavní nic nejelo a na přechod chodec nevstoupil před mým zastavením.

Díky této mé zkušenosti považuji ABS za nebezpešný systém, který může být užitečný pro lidi, kteří nikdy nejezdili na voze bez ABS, nebo kteří obecně moc nenajezdí a jezdí spíše po okreskách a dálnicích.
Do města bych uvítal možnost volby, zda ABS vypnout, či ne. Já bych jej vypnul8

Jinak pro srovnání Ducato má zánovní pneumatiky, na Feldě (můj spotřebák, na kterém poslední dobou nejvíc jezdím) mám v sezóně na kámen ztvrdlé stoleté Barumy Brillantis.
Takže, zvyklý z Feldy, že na mokru to klouže si dávám pozor i ve firemní dodávce. U Feldy se mi nikdy nestalo, že bych nedobrzdil před přechodem, nebo jinou "překážkou".
V tomto to u Ducata bylo od ABS podpásovka8
Kdybych si s s autem s ABS více hrál a zkoumal jeho možnosti a hranice (a častěji používal ABS), tak si zvyknu a o ABS už bych takto negativně neuvažoval, ale když veškeré moje osobní zkušenosti s tímto systémem jsou negativní...4
23:56:03
21.01.2013
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> xerox422: jj, presne tak
20:49:45
21.01.2013
Mil@n
tak opět sněží a ta ledovka na cestě9To bude ráno pěkně klouzat do práce47
20:38:05
21.01.2013
U-Geen
-> King 21.01.13 15:26:18: precenujou to spis lidi, co to nemaj, nebo nevedej, proc si to poridili :)
19:12:18
21.01.2013
xerox422
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí) 20.01.13 21:52:30 napsal:
→ castrol: Siel som do BA od Sladkovicova cez Zlate Klasy a
Malinovo a pohoda, mokra cesta.

→ xerox422: Viem kde to je, maly koniec sveta, Skoro ako
Cechy – Podhajska, akurat ze ta nieje udrziavana vobec… ty si odkial,
z Lotu?
Hej hej odtial, ty tuším z Kolty ak som dobre čítal v príspevkoch.
17:23:40
21.01.2013
suri
-> palinator: to už ja neviem ako je , nestíham všetko dianie sledovať ... ale tak 10 ľudí nájdem , ktorých vidím rád
17:22:34
21.01.2013
palinator
-> suri:
Pak je tady ještě 10 milionů lidí a všichni si přejou totéž.3
17:19:03
21.01.2013
suri
-> palinator: taky doufám že se nesetkáme ;-)
17:17:05
21.01.2013
palinator
-> King:
No dobře, ale to je trochu jiná část motorismu, že. Ta část Virtu, která tady auta upravuje, rovněž nehraje na to, že se nic nemůže stát. Kolik z těch lidí, který maj ve Škóda 90+ HP, jezdí jenom na okruhu? Kolik z nich jezdí jenom při závodech? Ti lidé moc dobře vědí, že riskují a nedbají toho, co všechno se může stát, bez toho se to prostě nedá. Kdyby jezdili jenom letiště, protože tam se de facto fakt nic stát nemůže, tak je to hodně brzo přestane bavit.4
Ba co víc, když se dělaj kraviny na sněhu, tak je rozdíl následků oproti tomu, když někdo ve 140 vyletí do pole.

-> suri:
Jo, dej pozor ať mě nikde nepotkáš, protože těch 98% procent doby jízdy, kdy jedu téměř předpisově a v rámci nejvyšší bezpečnosti, je fakt ohromně rizikovejch jenom proto, protože ti popisuju nějaký 2%, když se "bavím".
17:09:32
21.01.2013
suri
-> palinator: ja ti to neberiem , len dúfam že ťa nestretnem nikde na ceste... No my čo nemáme čas a ani náladu už toľko nekravneme , a ako som preinvestoval 500eur do felicie dávam pozor aj na ňu ... Zatiaľ sa držím priority dôjsť živý a s celým autom a na kravnutie čas nie je ...
17:07:39
21.01.2013
King
-> palinator: Ale tomu my rozumíme, akorát dáváme přednost tréningu tam, kde se chyba nevymstí. Je do toho potřeba zakalkulovat i to, že žijeme ve společnosti, která má potřebu citelně trestat i situace, kdy dojde k nehodě, ale škoda vznikne na jenom na majetku a zdraví viníka4
17:05:45
21.01.2013
palinator
-> suri:
Ani gumy, ani trať, na to bych to nesváděl, já dělal kraviny se škodovkou na letňákách a neviděl jsem problém, jen je třeba uzpůsobit rychlost. Trať... asi to nebudu dělat na silnici druhý třídy, ale na nějaký, kde je i číslo 3 docela odvážný tvrzení. Musí bejt ta cesta přehledná a bez zástavby... pak nevidim problém.
Zvláštní je, že ačkoliv záměrně se klouzám poměrně často (a to prosím i na mokru, což se mi mimochodem taky párkrát skoro vymstilo, jednou zase vinou ABS :o)))) ), tak v reálném provozu se mi to zas až tak často nestává. Teda jednou se mi stala nepříjemnost, kdy jsem projel odbočku přes obrubák oběma kolama - to jsem totiž zrovna kraviny přestal dělat a nedotáčivej smyk a už jsem to jenom stih trochu zbrzdit, srovnat auto i kola aby to tam skočilo naráz a nehla se geometrie.. světe div se.. nehla se ani rameno se nevytrhlo...3
17:04:30
21.01.2013
castrol
tak to pekne poprcha, dufam ze nebude mrznut
16:58:20
21.01.2013
Nepér
Jo, takhle jsem s ABS spadnul z cesty do pole 3 Rozjel jsem to a že se sklouznu bokem, tak zatočím, dám auto naštorc a plný brzdy, no a ono to nečekaně jelo tam, kam jsem zatočil, čili do pole 1 . Ale myslím, že většina řidičů chce, aby auto jelo tam, kam se zatočí 6
16:57:45
21.01.2013
King
-> palinator: Ale otázka zněla: "No… a proč je nevypínatelný a proč to předpis zakazuje když jezdí spousta aut ABSkou nevybavená?"
Spousta starších aut nemá kat a u těch co maj se nedá jednoduše přemostit :)
16:56:44
21.01.2013
suri
-> palinator: ano tieto veci sú krásne , a ja rozumiem tomu čo vysvetluješ , lenže na to treba mať aj gumy , aj závodnú trať a neskúšať na ceste ... Neviem koľko šmykov máš za sebou v premávke ktoré by si podobne zrovnával .. Ja som si tiež cvičil kopu vecí , a v reále ten šmyk príde vtedy keď ho nebudeš čakať a nebudeš vôbec pripravený ... mne pri šmyku kontra pomohla len k tomu že som to stiahol na dobrú stranu a nie do priehrady , a skoro mi zlomil volant ruku . Podotýkam na suchej ceste sme šli možno 50 do kopčeka do zákruty prvá vpravo druhá vľavo úplne jemná a obehol ma zadok .. a najväčší ojeb bol že ked som mal kokotne stavy tak som tou cestou chodieval 80-90 čo si nestihal sledovať krajinu a oči zvierat popri ceste , a na konci do mosta si triafal dvermi na pred ... a raz idem na kochačku a toto
16:51:15
21.01.2013
palinator
-> suri:
Kde píšu že jsem mistr volantu? Já jsem jenom natolik nezodpovědnej, že se nebojim zkoušet a pak se hold stává, že se hrana únosnosti překročí. V drtivě většině případů kontra a spojka (v případě více přetáčivého smyku kontra a plyn) stačí, jenže když už je to takovej úhel, že by třeba ani ten plyn nestačil, nedá se nic dělat, než to zahamstnout, prostě ten rejd nestačí. Asi by to chtělo udělat praktickou ukázku nebo nevim, jak to ještě přiblížit.
A když se takovýhle kraviny dělaj na volným place, tak si to člověk neuvědomí, kolik prostoru potřebuje, na cestě už je to jiný, příkopy, ploty, stromy... je to úzký, člověk si nemůže dovolit nechat auto lítat někde mimo trať.
16:44:20
21.01.2013
suri
-> palinator: nie som taký mistr volantu ako ty ale do cvičné situácie pretáčavého a následne nedotáčavého šmyku som si vyskúšal a vždy to poriešila kontra a spojka , neviem ale v situácii kedy idem na hrane alebo za hranou adhézie nepovažujem šliapnutie na brzdy ako pomoc , skôr naopak .. Ale je to podobné ako na zadokolke pri kontre pridať plyn , lenže to chce všetko cvik lebo ak to preženieš tak si to pojebeš ešte viac ako si to mal ...


inak neviem teda , krútiť na voľných placoch sa viem , aj zrovnať šmyk ale ten príde málokedy keď ho čakám , a keď si ideš normálne vkľude a obehne ťa zadok tak sa na iné ako kontru nezmôžeš lebo si to nečakal a ani by ťa nenapadlo že akurát teraz ten zadok ujde ....
16:25:10
21.01.2013
palinator
-> King:
Jenže jestli sis nevšiml, tak já taky nezmiňuju nevýhody ohrožující bezpečnost provozu při běžném ježdění, já tady zmiňuju případ, kdy se prostě dělaj kraviny, v tom případě jsou výhody nijaký a nevýhody značný. Nebo snad maj WRC Imprezy ABS?1

E: to že výhody převyšujou nevýhody i u ASR a ESP, to se dá říct taky, tak proč ještě nedávno bylo běžné u rozumných automobilek, že ty systémy šly vypnout? Ona už to EU zarazila, takže žádný vypínání ESP, šmejdi! Auto neni na hraní! 3
upraveno 1x, naposled 21.01.2013 16:26:31
16:21:04
21.01.2013
King
-> palinator: Možná proto, že výhody ABS dost převyšujou jeho nevýhody.
16:20:40
21.01.2013
palinator
-> Luky:
Já vím, že je to možná řešením, nicméně hrozí, že se do toho plotu vletí poměrně větší rychlostí, když se to bude furt přetáčet moc, i kdyby se mělo jenom štrejchnout zadkem. U aut bez ABS zašlajfovat a ono to někam dojede kam to mělo původně namířeno a né, kam jsou stočený přední kola.
16:18:59
21.01.2013
palinator
-> haso:
Někdo mi říká závodník, já tomu říkám magor, ale to jsou jen drobné nepřesnosti v terminologii.3
16:18:49
21.01.2013
Luky
-> palinator: krásný výtvor 1 Jinak řešením je v momentě "WOOOPS!!!" přidat více plynu a ručkovat po volantu poněkud rychleji 1
16:16:07
21.01.2013
haso
-> palinator: tu je to sami zavodnik 40
16:12:25
21.01.2013
palinator
Pokus o animaci...
červený je bez ABSky kdyby někdo nevěděl 1
zvětšit Sněží :-) - obrázek od palinator vložen 21.01.2013 16:12:25
upraveno 1x, naposled 21.01.2013 16:13:03
16:07:48
21.01.2013
vhml
-> King: universální ne, ale rozhodně máš ještě prostor to řešit, narozdíl od zadohrabu. 4
15:57:36
21.01.2013
palinator
-> vhml:
Když to přepálíš u předohrabu brutálně, tak ti už nepomůže ani svěcená voda, jinak uznávám.4

-> King:
No... a proč je nevypínatelný a proč to předpis zakazuje když jezdí spousta aut ABSkou nevybavená?
15:38:40
21.01.2013
King
vhml 21.01.13 15:30:23 napsal:
→ palinator: a právě v tuhle chvíli se objeví výhoda
předohrabu. U přepálenýho smyku jen tupě šlápneš na plyn a ono se to
narovná. Narozdíl od zadohrabu kde už není cesty zpět.

Ale to asi není univerzální recept4
15:34:27
21.01.2013
King
-> palinator: Jasně, ale asi chápeš proč je za normálních okolností ABS nevypínatelný (dokonce snad na to existuje předpis, kterej to zakazuje)?
15:30:23
21.01.2013
vhml
-> palinator: a právě v tuhle chvíli se objeví výhoda předohrabu. U přepálenýho smyku jen tupě šlápneš na plyn a ono se to narovná. Narozdíl od zadohrabu kde už není cesty zpět.
15:26:18
21.01.2013
King
-> U-Geen: Ono se to AWD dost přeceňuje :)
15:04:40
21.01.2013
haso
asi starnem, ale v zime je pre mna dolezite prist z bodu A do bodu B s minimom problemov a bez toho, aby som musel vytahovat auto z priekopy 1
takze netaham za rucnu brzdu, snazim sa ist plynule a zaroven nie jak sopel a vsetko funguje

a milujem tych (mame na parkovisku 2x90° zakrutu a po bokoch auta) co vtych zakrutach tahaju za rucnu brzdu a pritom sirka je tak na 1,5 auta...24 a potom sa idu dototo za tym volantom, ked zistia ze sa rutia do ineho odparkovaneho auta
Extreme Tyres