skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jak parkuje blbec...
prohledat
6644 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 17.12.2009 do 01.10.2025, založil/a 1560 - zrušená registrace
20:51:18
01.10.2025
01.10.2025

Nwkt
20:28:45
01.10.2025
01.10.2025

Milan 136
-> palinator 01.10.25 08:36:21: Dělají to i novej Superb a Kodiaq.
08:36:21
01.10.2025
01.10.2025

palinator
-> saskyn2:
Dělají to ty Škodovky co začínají na E... ostatní nevim. Karoq 2024 to nedělá.
Dělají to ty Škodovky co začínají na E... ostatní nevim. Karoq 2024 to nedělá.
07:29:29
01.10.2025
01.10.2025

Borderer
Dík za vysvětlení, to co popisujete vlastně znám z kolegova Audi, jen sem myslel, že je to výsada těchto prémiovek a ne běžných postrků pro plebs. 

07:01:52
01.10.2025
01.10.2025

saskyn2
-> palinator: Fakt? To máš asi nejakej sofistikovanější systém, nebo jsem málo vsimavej, zatím jsem dopnuti docílil snad jen jednou, když mi tam skočila nějaká srna. Ale za mě je tohle teda celkem dobrá věc co pri nehodě pomůže.
01:42:20
01.10.2025
01.10.2025

palinator
-> minno:
Dokonce ti to pásy dopne po chvíli co se s autem rozjedeš...
Dokonce ti to pásy dopne po chvíli co se s autem rozjedeš...
14:38:01
30.09.2025
30.09.2025

minno
-> Borderer 24.09.25 23:55:55: Ono tie predpínače pásov existujú "2 typy". To, o čom píšeš ty, že už mala i Felda, je klasický pyrotechnický predpínač a aktivuje sa až pri náraze spolu s airbagmi. Jednorázové použitie.
V dnešných autách s "proaktívnou ochranou" existujú aj elektronické predpínače - opakovateľne použiteľné a tie sa aktivujú už aj pri malej kolízii, resp. pred kolíziou, ak snímače vyhodnotia, že sa ide niečo stať (systém pozatvára okná, pritiahne pásy, posununie sedačku...)
Záleží od konfigurácie vozu.
V dnešných autách s "proaktívnou ochranou" existujú aj elektronické predpínače - opakovateľne použiteľné a tie sa aktivujú už aj pri malej kolízii, resp. pred kolíziou, ak snímače vyhodnotia, že sa ide niečo stať (systém pozatvára okná, pritiahne pásy, posununie sedačku...)
Záleží od konfigurácie vozu.
22:40:39
28.09.2025
28.09.2025

Milan 136
22:28:07
28.09.2025
28.09.2025

Jarda/felda
21:42:55
28.09.2025
28.09.2025

King
-> Milan 136 28.09.25 07:37:22: To pripomnelo tu tragikomickou historku z nejmenovane vychodoceske nemocnice, kdy nova pani primarka interny (asi 75 let) uz ponekolikate zpusobila svym SUV zaser na parkovistatku pred budovou. Tentokrat postavila svuj povoz do jedinyho vyjezdu z parkoviste a ponechala ostatnim 80cm na projeti! A ackoliv byla hned pri parkovacim manevru upozornena jinym ridicem, ze blokuje asi 8 aut, odvetila, ze mista na vyjeti je dost, a ze na ni cekaji pacienti a nezajem. Po predchozich zkusenostech s jeji parkovaci kreativitou a neustupnym postojem k moznosti, ze udelala chybu, museli postizeni ridici zavolat obecni policajty, kteri ji nakonec nejak presvedcili
Neco mi rika, ze ocitnout se v roli pacienta na tamnejsi interne byl v ty dobe drobatko risk...

07:50:53
28.09.2025
28.09.2025

StepaNoFUN
-> Milan 136 28.09.25 07:37:02: cara jako cara. :-D
07:37:22
28.09.2025
28.09.2025

Milan 136
07:37:02
28.09.2025
28.09.2025

Milan 136
Jsem si říkal, kudy se odtud vyjíždí. No, tudy

12:59:57
25.09.2025
25.09.2025

ajok
-> King 25.09.25 11:52:24: presne jak pises na me gestikuloval ridic superbu, kdyz jsem ho predjel nedavno rapidem, tak kdy vedle me zastavil jsem mel strach, co bude, ale on, ze pry ho takto tydle auta naposled predjizdela nekdy pred 30 lety :)
12:07:45
25.09.2025
25.09.2025

Jarda/felda
-> Borderer 24.09.25 23:55:55: předepínače jsem měl i u trojky golfa z roku 95 a to airbag neměl :D
11:52:24
25.09.2025
25.09.2025

King
-> Bukaj 25.09.25 09:53:35: Jo, zvlast ted "v motoristicke sezone " je zvysenej vyskyt motovidel, co kdyz opustej dalnici nebo 1. tridu, a jedou po silnicce, co ma, o hruzo, zatacky, a nema 8m na sirku, tak jedou 50. A kazdej, kdo je predjizdi, je pyrat a na pyrati plati jedine palba dalkovych svetel, rozhazovani rucickama a ostentativni klepani si na palici
A pak najedou konecne na dalnici a navzdory vsem asistentum nejsou schopny predjet kamion ve zuzeni s omezenim na vrazednych 2,2m sire auta.

A pak najedou konecne na dalnici a navzdory vsem asistentum nejsou schopny predjet kamion ve zuzeni s omezenim na vrazednych 2,2m sire auta.
10:07:44
25.09.2025
25.09.2025

saskyn2
-> Bukaj: V lidech to samozřejmě je také, např.už není běžný chlastat a řídit, což bylo na vesnicích kdysi úplně normální. Ale hlavní důvod je fakt to kam se posunula bezpečnost aut. A to nemyslím jen deformační zony nebo airbagy, ale hrozně moc dělá ABS a ESP atd. který spoustě nehod úplně zabrání.
09:53:35
25.09.2025
25.09.2025

Bukaj
-> saskyn2:
Zmírňování následků dopravních nehod není jen o bezpečnosti vozidel, ale o bezpečnosti silničního provozu obecně - je to hlavně v lidech.
Nerozporuju zde, že čím novější vůz, tím vyšší bezpečí posádky, nicméně statistiky jaksi nezahrnují to, že do pozdních 90. let sotva půlka řidičů používala bezpečnostní pásy a dost řidičů, hlavně novějších a silnějších vozů, lítalo jak čuňata. A dost těch smrťáků z výše zmíněných důvodů bylo tehdy právě v těch "moderních bezpečných západních vozech"...
...dnes se obecně jezdí klidněji - jednak často hustota provozu neumožňuje rychlejší jízdu a také je spousta "vlastníků ŘP", kteří jsou rádi, že se udrží v jízdním pruhu a kdykoli v jejich okolí někdo jede rychleji, než se jim líbí, můžou utrhnout páčku přepínání světel...
Samozřejmě i dnes se najdou "nízko letící šílenci", ale spíše je to (vzhledem k hustotě provozu) výjimka. Když si vzpomenu na mé řidičské začátky, jak se jezdilo v Praze po půlnoci na přelomu milénia (když jsem máminou škodovkou rozvážel kamarády z čajovny)...
Zmírňování následků dopravních nehod není jen o bezpečnosti vozidel, ale o bezpečnosti silničního provozu obecně - je to hlavně v lidech.
Nerozporuju zde, že čím novější vůz, tím vyšší bezpečí posádky, nicméně statistiky jaksi nezahrnují to, že do pozdních 90. let sotva půlka řidičů používala bezpečnostní pásy a dost řidičů, hlavně novějších a silnějších vozů, lítalo jak čuňata. A dost těch smrťáků z výše zmíněných důvodů bylo tehdy právě v těch "moderních bezpečných západních vozech"...
...dnes se obecně jezdí klidněji - jednak často hustota provozu neumožňuje rychlejší jízdu a také je spousta "vlastníků ŘP", kteří jsou rádi, že se udrží v jízdním pruhu a kdykoli v jejich okolí někdo jede rychleji, než se jim líbí, můžou utrhnout páčku přepínání světel...

Samozřejmě i dnes se najdou "nízko letící šílenci", ale spíše je to (vzhledem k hustotě provozu) výjimka. Když si vzpomenu na mé řidičské začátky, jak se jezdilo v Praze po půlnoci na přelomu milénia (když jsem máminou škodovkou rozvážel kamarády z čajovny)...
00:39:59
25.09.2025
25.09.2025

saskyn2
-> Borderer: Jo rozdíl v tom dost je velkej, já nepsal nic o předepínačích, to je úplně jinej systém, tohle ti přitáhne pás před nehodou ještě než k ní vůbec dojde, ne až ve chvíli kdy se ti bortí plechy. Teda samozřejmě když je někdo kokot a nepoutá se, tak mu to bude k hovnu, ale když si to psal konkrétně Synymu na zlomenou nohu, tak tam předpokládám že tam připoutání proběhlo.
23:55:55
24.09.2025
24.09.2025

Borderer
-> saskyn2: V tom je nějaký rozdíl? Předepínače pásu měla už i Felicie, respektive každé auto s airbagem, ne?
22:17:13
24.09.2025
24.09.2025

Nwkt
Kdo si jednou koupí hnujdaje
19:51:08
24.09.2025
24.09.2025

David29
-> saskyn2: No tak brzdit ze 110 a více na cca 80 - 90 a cpát se doprava mezi kamiony fakt nemíním, navíc se pak nemusím ani dostat tak snadno zpátky do levýho
Kdyby mi nebylo proti srsti házet bordel okolo, tak bych při stažené střeše jen nadhodil papírek a pak by se snad klidil
Kdyby mi nebylo proti srsti házet bordel okolo, tak bych při stažené střeše jen nadhodil papírek a pak by se snad klidil

18:51:25
24.09.2025
24.09.2025

King
-> saskyn2 24.09.25 11:13:50: Mluvis mi z duse :-) Nema cenu resit dalnicni "levopruhareni " - to je vječný jak Lenin, ale agresivniho lepice, kterymu to slusne jede rad pustim pred sebe a sekunduju mu pak predpisovym vracenim do pravyho pruhu. "Vudce " kolony v levym to obvykle trkne a uhne do pravyho....a nebo taky ne a pak halt nastupuje "soubezna jizda "

11:13:50
24.09.2025
24.09.2025

saskyn2
-> David29 24.09.25 10:27:29: no kdyby si ho schválně vybrzdil tak taky nevím co bys dělal, protože by tě asi bez papírů vyhodili z práce
Jinak jo já vím co máš na mysli, některý kokoti se lepí naprosto zbytečně když není kam uhnout a fakt jsou schopný jet 150 metr za autem, ale jinak jak říkám to lepičství v rozumný míře v levým má svoje důvody, fakt mě nebaví držet mezeru kterou musím neustále zvětšovat protože se mi do ní vždycky někdo nasere. No a neviím jak ty, ale já jsem z tohohle závodění na dálnici asi vyrostl a když se na mě někdo lepí tak mu uhnu at jede a lepí se zase na někoho předemnou, mimochodem je to celkem fajn taktika, protože se pak držím za ním a on mi pěkně rozráží cestu stylem brzda plyn, zatím co já za ním letím krásně plynule a prakticky stejně rychle jak on


10:55:58
24.09.2025
24.09.2025

Syny
-> Sita: 

10:33:05
24.09.2025
24.09.2025

Sita
-> David29 24.09.25 10:27:29: když mu prostě cákneš, tak ten nárazník seženeš snáž? 

10:27:29
24.09.2025
24.09.2025

David29
-> saskyn2: Autopilotem mám namysli jednání stylem "včera tu nic taky nejelo" nebo "hlavní tady vždycky byla takhle" apod.
Netuším co by s tou ovcí dělal, kdybych šel do brzd. A jelikož by mě fakt nasral a nevím jak bych sháněl ten zadní nárazník, tak bych mu ji prostě cáknul.
Fakt mě tohle lepení úplně k ničemu vysírá - netuším jakou měl představu co mám asi jako dělat a je to běžnej jev.
To samý když dojedu předjíždějící kamion - uberu, držím si odstup a auto za mnou mám skoro v nárazníku. Jednou mi rupne v kouli, zastavím a půjdu se zeptat
Netuším co by s tou ovcí dělal, kdybych šel do brzd. A jelikož by mě fakt nasral a nevím jak bych sháněl ten zadní nárazník, tak bych mu ji prostě cáknul.
Fakt mě tohle lepení úplně k ničemu vysírá - netuším jakou měl představu co mám asi jako dělat a je to běžnej jev.
To samý když dojedu předjíždějící kamion - uberu, držím si odstup a auto za mnou mám skoro v nárazníku. Jednou mi rupne v kouli, zastavím a půjdu se zeptat
08:36:06
24.09.2025
24.09.2025

saskyn2
-> David29: Ted nevím o jakým autopoilotu mluvíš, autopilota v ČR asi moc aut nemá nebo? Jinak když říkáš o té spoustě nehod, tak to je určitě vidět ve statistikách že. Jen je teda divný jak se počet nehod i usmrcených snižuje, když je spousta nehod navíc kvůli těm zlým autopilotům
Jinak já na dálnici v levým jezdím taky přilepenej(rozumně ne ve 160 na nárazníku), jednoduše proto že když nejsem nalepenej tak mi to tam někdo z pravýho pošle, ideálně nějakej kamion co jede 90,1km/h a potřebuje předjet kolegu co jede jen 90. Ale samozřejmě to auto předjedu když můžu. Lepení v pravým nepraktikuju, tam to není potřeba.

Jinak já na dálnici v levým jezdím taky přilepenej(rozumně ne ve 160 na nárazníku), jednoduše proto že když nejsem nalepenej tak mi to tam někdo z pravýho pošle, ideálně nějakej kamion co jede 90,1km/h a potřebuje předjet kolegu co jede jen 90. Ale samozřejmě to auto předjedu když můžu. Lepení v pravým nepraktikuju, tam to není potřeba.
08:14:01
24.09.2025
24.09.2025

David29
-> saskyn2: Jo, jenže spousta nehod vznikne prostě v režimu autopilota nebo tomu jdou lidi naproti.
Stačí třeba sledovat bezpečné rozestupy na dálnici v levém pruhu.
Jedu v levém cca 120, protože přede mnou jede auto - a na nárazníku mám pověšenou ovci. Když mi auto uhnulo zrychloval jsem ke 150 a ta ovce měla ten rozestup furt stejnej. Pak mu to nejelo, tak jsem ten rozestup zvětšil.
Samozřejmě po nějaké době jsem opět dojel vozidlo, musel jsem ubrat - a kde byla ovce? Ano, zase na nárazníku
Blížím se na dálnici k autu, co táhne vozejk. Hlídám si co je před ním, jak se mu vozejk chová a rychle pryč.
Většině lidem to je u prdele a kdyby se mu vozejk kymácel nebo se před ním udělala blbá situce, nechaj se tím vozejkem smést
A mohl bych pokračovat... Tak nějak vždycky mám nějaký zadní vrátka.
V Saabu jsem měl krizovku asi jednu - jel jsem po okresce, najelo mi na hlavní auto přede mě a čekal jsem že pojede. Omyl, záhy zastavil a nevěděl jestli pojede dál nebo odbočí doprava - takže jsem musel skoro naplno do brzd.
Stačí třeba sledovat bezpečné rozestupy na dálnici v levém pruhu.
Jedu v levém cca 120, protože přede mnou jede auto - a na nárazníku mám pověšenou ovci. Když mi auto uhnulo zrychloval jsem ke 150 a ta ovce měla ten rozestup furt stejnej. Pak mu to nejelo, tak jsem ten rozestup zvětšil.
Samozřejmě po nějaké době jsem opět dojel vozidlo, musel jsem ubrat - a kde byla ovce? Ano, zase na nárazníku
Blížím se na dálnici k autu, co táhne vozejk. Hlídám si co je před ním, jak se mu vozejk chová a rychle pryč.
Většině lidem to je u prdele a kdyby se mu vozejk kymácel nebo se před ním udělala blbá situce, nechaj se tím vozejkem smést
A mohl bych pokračovat... Tak nějak vždycky mám nějaký zadní vrátka.
V Saabu jsem měl krizovku asi jednu - jel jsem po okresce, najelo mi na hlavní auto přede mě a čekal jsem že pojede. Omyl, záhy zastavil a nevěděl jestli pojede dál nebo odbočí doprava - takže jsem musel skoro naplno do brzd.
00:16:48
24.09.2025
24.09.2025

saskyn2
-> Bukaj: Zabít se můžeš samozřejmě v čemkoliv, ale jde o to nějak rozumně snížit riziko. Každý tohle má trochu jinak a není žádná jedna univerzální hranice. Taky jezdím na skůtru a je to určitě nebezpečnější než jakákoliv shnilá 120, ale když nechci abych dostal infarkt z těch všudepřítomnejch kolon, tak mi nic jiného nezbývá
-> Borderer 23.09.25 13:08:06: Tak to není o škopku, ale o tom že máš trochu rozum. Já bych si tou zlomenou nohou v nový ovci teda nebyl tak jistej, pre crash pás tě před nehodou přitáhne do sedačky a na nohu pak nebude působit taková síla, ale těžko říct jak by to dopadlo, hůř určitě ne, líp nejspíš ano.
Tyhle věčný debaty a obhajování hovadin jsou naprosto směšný, stačí se podívat na statistiku úmrtnosti při nehodách za posledních 40 let, přičíst k tomu hustotu dopravy a snad i úplnýmu ignorantovi musí být jasný, že bezpečnost aut se posunula někam úplně jinam. Jak pasivní, tak aktivní.

-> Borderer 23.09.25 13:08:06: Tak to není o škopku, ale o tom že máš trochu rozum. Já bych si tou zlomenou nohou v nový ovci teda nebyl tak jistej, pre crash pás tě před nehodou přitáhne do sedačky a na nohu pak nebude působit taková síla, ale těžko říct jak by to dopadlo, hůř určitě ne, líp nejspíš ano.
Tyhle věčný debaty a obhajování hovadin jsou naprosto směšný, stačí se podívat na statistiku úmrtnosti při nehodách za posledních 40 let, přičíst k tomu hustotu dopravy a snad i úplnýmu ignorantovi musí být jasný, že bezpečnost aut se posunula někam úplně jinam. Jak pasivní, tak aktivní.
18:32:59
23.09.2025
23.09.2025

minno
-> Bukaj: Tak to už je len o "slovičkárení" a štatistikovaní, ale pointa je iná. 100% bezpečnosť a istota nie je nikdy a nikde.
Ale to nie je dôvod hovoriť o pokroku s ohľadom na pasívnu i aktívnu bezpečnosť áut v zmysle "ja auto nemám na búranie, ale na jazdenie". I keď viem ako to myslíš. Sám to vnímam podobne, ale napriek tomu som za bezpečnostné prvky a pevnejšie karosérie rád. Ale nikdy, ani v škodovke som sa necíl prehnane "zraniteľne" s obavou sadnúť za volant len preto, že tam nemám airbagy. Gro bezpečnosti je na vodičovi (vodičoch), všetko ostatné je už len akási "záloha", ak by sa predsa len niečo neočakávané stalo.
Ale to nie je dôvod hovoriť o pokroku s ohľadom na pasívnu i aktívnu bezpečnosť áut v zmysle "ja auto nemám na búranie, ale na jazdenie". I keď viem ako to myslíš. Sám to vnímam podobne, ale napriek tomu som za bezpečnostné prvky a pevnejšie karosérie rád. Ale nikdy, ani v škodovke som sa necíl prehnane "zraniteľne" s obavou sadnúť za volant len preto, že tam nemám airbagy. Gro bezpečnosti je na vodičovi (vodičoch), všetko ostatné je už len akási "záloha", ak by sa predsa len niečo neočakávané stalo.
18:20:50
23.09.2025
23.09.2025

Bukaj
-> minno: Ono moc vlaků nevykolejuje. Ve srovnání s tím, kolik aut bourá...
...navíc když vykolejí vlak, tak většinou nejsou zranění, ale když vykolejí auto, tak je to tak 50/50
...navíc když vykolejí vlak, tak většinou nejsou zranění, ale když vykolejí auto, tak je to tak 50/50

18:12:59
23.09.2025
23.09.2025

minno
-> Bukaj 23.09.25 17:56:20: A ten vlak sa vykoľají...
Takto sa na to pozerať nejde.

17:56:20
23.09.2025
23.09.2025

Bukaj
-> Syny 23.09.25 11:10:55: To máš samozřejmě pravdu, ale pak je těžké stanovit, kde je hranice toho, aby auto bylo "dost bezpečné"? Jestli ono nakonec nebude bezpečnější do auta vůbec nesedat a radši jezdit vlakem...?
15:44:13
23.09.2025
23.09.2025

Syny
-> Borderer 23.09.25 13:08:06: No, ale i tak, kdyz s tim autem jezdis denne, tak se zkratka muze stat, ze se zamyslis, budes unavenej, nebude te dobre apod. a uz jsi prusvihu o kus bliz. Navic to co udela nekdo kolem tebe vubec neovlivnis...
13:08:06
23.09.2025
23.09.2025

Borderer
-> Syny: Jenže jinak jezdíš, když si uvědomuješ, že tě případná chyba ve starým škopku může stát život. Já už přistupuju k ježdění autem jako kdybych jel na motorce a světe div se, krizovek řeším řádově míň. Takže věřím, že svým řízením dokážeš snížit riziko poměrně hodně a už je pouze na daném jedinci, jestli to riziko bude akceptovat nebo ne. A to ani nejde o dětské nehody, kdy je spíš rozdíl v tom, že starej škopek jede rovnou do lisu, zatímco tys toho Golfa opravil. A zlomenou nohu z pedálu bys měl i z Felicie nebo nový Ovce. Reálnou hrozbou jsou podle mne akorát těžký nehody typu těch nepřipoutaných dělňasů u Choustníkova hradiště, co tu proběhlo nedávno.
11:10:55
23.09.2025
23.09.2025

Syny
-> Bukaj 19.09.25 15:14:12: Ja bych se jen chtel vyjadrit k jednomu bodu - ze auto nemas na barierove testy, ale na jezdeni. To je podle me argument uplne stejnej, jako "zbrojit nepotrebujeme, my chceme mir". I ja mam auto na jezdeni a ne na crash testy a i presto, ze se neskromne nepovazuju za uplnou lamu za volantem, tak jsem auto dvakrat naboural, kdy u te druhe rany jsem skoncil (i presto, ze jsem nesedel v nejakym starym aute) se zlomenou nohou. A ver, ze schvalne to nebylo. A to byly oboji v podstate dost "detsky" nehody. I presto, ze muzes tak nejak castecne ovlivit svoje rizeni, tak rizeni druhych neovlivnis...
10:05:17
23.09.2025
23.09.2025

palinator
-> Bukaj:
Vole

19:45:16
19.09.2025
19.09.2025

k.jarek
-> Bukaj: 

19:39:26
19.09.2025
19.09.2025

Sita

16:22:50
19.09.2025
19.09.2025

Jozka
-> vhml 19.09.25 11:15:08: Ono nakonec je ze současnejch vozidel vidět velký kulový.. jen o něco málo lepší výhled, než z BVP..
-> palinator 19.09.25 12:04:37: Inu, ani nevím, kolik jsem potkal exotů, co vozej v těch Q a X jen aktovku s kreditkou - obludy prostě nikdo reálně nepotřebuje a kdyby nebyly, nikoho by nenapadlo je chtít..
-> Bukaj 19.09.25 14:58:13: Širší mi nevadilo, ale prostě jsem měl dojem, že jsem blízko pangejtu, svodidel apod. Stejně to fungovalo, když jsem se kdysi projížděl po Praze s RHD embéčkem - ale to jsem rychle překonal na rozdíl od těch Nissanů Trade.

-> palinator 19.09.25 12:04:37: Inu, ani nevím, kolik jsem potkal exotů, co vozej v těch Q a X jen aktovku s kreditkou - obludy prostě nikdo reálně nepotřebuje a kdyby nebyly, nikoho by nenapadlo je chtít..

16:17:47
19.09.2025
19.09.2025

saskyn2
-> Bukaj: to bude stejnej případ jako proč všichni dneska mají teplou vodu a ještě k tomu zavedenou až do koupelny. Přitom po staletí stačila studna venku na náměstí zejo 

16:15:14
19.09.2025
19.09.2025

minno
Aj garáž sa mi akosi zmenšila

16:03:33
19.09.2025
19.09.2025

minno
Jedna veselá fotka z minulosti

15:41:01
19.09.2025
19.09.2025

minno
Problém so šírkou vozidla som začal vnímať dosť výrazne už aj ja, ako som začal jazdiť s Golfom, ktorý je snáď o 20 cm širší než Š120. Sranda je, že nikdy predtým by ma nenapadlo, že by to mohlo byť tak obmedzujúce.
Tá šírka auta je na jedno super, je to bohovsky pohodlné a priestranné, ale jazdiť s tým po (často bežných) úzkych uličkách a cestách (napr. v obci), je dosť stresujúce
To som u škodovky nikdy nevnímal, nie len kvôli rozmerom, ale aj kvôli výhľadu.
A tak na priúzkych cestách som často aj ja ten, čo zastavuje a bezpečne sa vyhýba protiidúcim autám
Blbé je, že často po takto úzkych cestách ide v protismere stredom cesty ešte širšie SUV + ignorant za volantom, a nie je sa kde pomestiť :-(
Tá šírka auta je na jedno super, je to bohovsky pohodlné a priestranné, ale jazdiť s tým po (často bežných) úzkych uličkách a cestách (napr. v obci), je dosť stresujúce

A tak na priúzkych cestách som často aj ja ten, čo zastavuje a bezpečne sa vyhýba protiidúcim autám

Blbé je, že často po takto úzkych cestách ide v protismere stredom cesty ešte širšie SUV + ignorant za volantom, a nie je sa kde pomestiť :-(
15:40:51
19.09.2025
19.09.2025

vhml
-> Bukaj 19.09.25 15:20:21: jo Yeti si dost drží cenu na to jak je to obvykle schnilý
15:33:18
19.09.2025
19.09.2025

palinator
-> Bukaj:
Nesouhlasím v podstatě v celém rozsahu
Na jednu stranu tady tvrdíš, jak je Volvo moderní vůz se všemi nedostatky moderních vozů, ale obávám se, že sedadlo s pamětí, stejně jako jakákoliv personalizace, u něj není možná, stejně jako u drtivé většiny dnes prodávaných nových i ojetých vozidel. Dokonce i ten Enyaq za milion elektrickou sedačku ve standardu nemá...
Navíc moje poznámka k zrcátkům se týkala především toho, že víc než polovina lidí ani netuší, jak mají správně nastavená zrcátka vypadat. Totéž platí i o sedačce a volantu. A můžu ti říct, že jelikož se v autě s ženou pravidelně střídáme, tak na krátké vzdálenosti seru v podstatě na jakékoliv nastavování... takže sedim s hlavou nalepenou u stropu. Na vnější zrcátka nesahám vůbec. Sedačku taky moc nepotřebuju řešit, protože precizní nastavení kvůli citu na spojce není potřeba.
Šířku dveří jsem myslel ve smyslu, jak jsou ty dveře masivní, ne jak doširoka se otevřou. Tzn že od hrany čalounění k oknu nemáš 1 cm plechu a z venkovní strany 4, ale v součtu třeba dvojnásobek.
Pokud myslíš, že se dřív vozilo víc - vozily se autosedačky? Pokud vezmeme devadesátky, kdy už nějaké autosedačky byly - jak rozměrné tyto autosedačky byly a jaké jsou dnes? Nemůžeš to brát z pohledu, že dřív se jezdilo málo a když už, tak se něco vezlo...
A o tom vnitřním prostoru - nevim jestli si ze mě už neděláš vyloženou legraci nebo trollíš. Do stodvacítky se nevejdu pohodlně ani dopředu, natož dozadu, a to ve všech směrech. Ale chápu, že tě omezuje středovej tunel, protože zcela logicky řidič zpravidla vystupuje dveřma spolujezdce.
Nevim kolikrát ročně jezděj lidi na dovolenou, já v podstatě nikdy. Ale Citigo by nám v žádným představitelným případě nestačilo i bez dovolenejch. Stejně jako nestačí Octavie (do který jde dát sedačka s dítětem jen za předpokladu, že bude žena sedět na místě spolujezdce a vypadat při tom jak po těžkým čelním nárazu
Já bych se s dítětem za sebou nedokázal ani rozjet, protože bych nedokázal pustit spojku) a stejně jako v určitých případech nestačí Golf - a kdyby se náhodou narodilo druhé, tak je to game over snad i na návštěvu k babičce
.
Tím samozřejmě nezpochybňuji, že spousta aut má problém s využitím obestavěného prostoru.
Nesouhlasím v podstatě v celém rozsahu

Na jednu stranu tady tvrdíš, jak je Volvo moderní vůz se všemi nedostatky moderních vozů, ale obávám se, že sedadlo s pamětí, stejně jako jakákoliv personalizace, u něj není možná, stejně jako u drtivé většiny dnes prodávaných nových i ojetých vozidel. Dokonce i ten Enyaq za milion elektrickou sedačku ve standardu nemá...
Navíc moje poznámka k zrcátkům se týkala především toho, že víc než polovina lidí ani netuší, jak mají správně nastavená zrcátka vypadat. Totéž platí i o sedačce a volantu. A můžu ti říct, že jelikož se v autě s ženou pravidelně střídáme, tak na krátké vzdálenosti seru v podstatě na jakékoliv nastavování... takže sedim s hlavou nalepenou u stropu. Na vnější zrcátka nesahám vůbec. Sedačku taky moc nepotřebuju řešit, protože precizní nastavení kvůli citu na spojce není potřeba.
Šířku dveří jsem myslel ve smyslu, jak jsou ty dveře masivní, ne jak doširoka se otevřou. Tzn že od hrany čalounění k oknu nemáš 1 cm plechu a z venkovní strany 4, ale v součtu třeba dvojnásobek.
Pokud myslíš, že se dřív vozilo víc - vozily se autosedačky? Pokud vezmeme devadesátky, kdy už nějaké autosedačky byly - jak rozměrné tyto autosedačky byly a jaké jsou dnes? Nemůžeš to brát z pohledu, že dřív se jezdilo málo a když už, tak se něco vezlo...
A o tom vnitřním prostoru - nevim jestli si ze mě už neděláš vyloženou legraci nebo trollíš. Do stodvacítky se nevejdu pohodlně ani dopředu, natož dozadu, a to ve všech směrech. Ale chápu, že tě omezuje středovej tunel, protože zcela logicky řidič zpravidla vystupuje dveřma spolujezdce.
Nevim kolikrát ročně jezděj lidi na dovolenou, já v podstatě nikdy. Ale Citigo by nám v žádným představitelným případě nestačilo i bez dovolenejch. Stejně jako nestačí Octavie (do který jde dát sedačka s dítětem jen za předpokladu, že bude žena sedět na místě spolujezdce a vypadat při tom jak po těžkým čelním nárazu


Tím samozřejmě nezpochybňuji, že spousta aut má problém s využitím obestavěného prostoru.
15:20:21
19.09.2025
19.09.2025

Bukaj
-> palinator 19.09.25 12:29:20: Jo, třeba můj táta má už pár let dost velké problémy s nohama, z jeho O1 se mu dost blbě vystupuje, F2, kterou má v užívání, je na tom jen o chlup lépe. Líbil by se mu Yetti, ale na "nové" auto nejsou v důchodu peníze...
15:16:47
19.09.2025
19.09.2025

Bukaj
-> Tomaso435 19.09.25 12:18:45: To je zajímavý počin. Ještě by to chtělo omezit i šířku... S těmi 5m bych měl asi problém i s Volvem...
