Šířka plně otevřených dveří stodvacítky je srovnatelná s šířkou dveří dnešních běžných vozů nižší střední třídy, třeba škodovácká Coupé naopak potřebovala mnohem víc prostoru. Takže taky argument mimo. Množství přepravovaných věcí bylo dříve naopak větší, než dnes - když už se někam jelo, tak se zpravidla něco vezlo, ne jen KMB a šup za volant. Bezpečnost - to říkám odjakživa, že auto mám na jezdění a ne na bariérové testy...
...a prostoru v interiéru bylo v tehdejších vozech naopak více, než v moderních (tedy v MB/kile toho prostoru zase tak moc nebylo, ale nic tam nepřekáželo volnému pohybu, na rozdíl od moderních keplů, ve vozech řady 742 nebo Fa/Fel bylo mnohem víc místa uvnitř, než u současných běžných vozů, kde pasažéry z nějakého pro mne nejasného důvodu obklopují ze všech stran hroudy plastu, že se ani otočit nejde a vystoupit z místa řidiče spolujezdcovými dveřmi je úkol hodný akrobata...
Ad Citigo na dovolenou - kolikrát ročně jezdí průměrný člověk na dovolenou? Nestačilo by to Citigo a jednou, dvakrát do roka si na tu dovču auto půjčit? Rozhodně by to vyšlo levněji...
