Kamioňáci :-)

prohledat
5380 příspěvků (zobrazeno 4751 až 4800) od 27.02.2009 do 10.09.2025, založil/a favoman
řadit dle data
23:18:59
25.12.2010
Jarda/felda
-> Stepan FUN: tadyta měla takovej kolík na fofrklacku a vždycky to ukrutně syčelo 3
23:16:37
25.12.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Stepan FUN: Jo ten sjezd na Barrandove je peknej 3 Ja tam parkrat jel transitem a divil sem se na co tam jsou ty varovny znacky - prudky klesani. Me to moc prudky neprislo v relativne malym aute 40



-> Syny: Tak samozrejme nemyslim retarder ani motorovku 1 Puvodne jsem myslel, ze kdyz neni vzduch, tak se zabrzdi vse, evidentne omyl :(
23:12:36
25.12.2010
StepaNoFUN
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ano zabrzdí se to... Ale jenom ty kola, který brzděj na ruční brzdu (normálně když máš tlak, tak se návěs zabrzdí ručkou celej, ale když je bez tlaku, tak brzdí většinou jenom jedna náprava, která má pistony přes pružinu), což ve většině případů je jenom zadní na tahači a prostřední u návěsu. To stačí na to, aby se to auto nerozjelo samo z kopce. Ale z jízdy to je málo, takže ty brzdy stihnou dřív "shořet" než to auto zastaví a nebrzdí to vůbec. Jediný řešení je podřazovat, brzdit to kvaltem a těma vysokejma otáčkama dohánět vzduch, abys to zastavil na ty "studený" nápravy.

Jinak třeba na Klíčově (pro neznalý - od Elektrowordu u Teplický dálnice směrem dolů na křižovatku Kbelská-Průmyslová), nebo na Barandově není problém utavit na náklaďáku brzdy. Ani to nedá moc práce a dole to prostě nebrzdí vůbec...
23:04:56
25.12.2010
Rapid135
-> myschaak AZNP K.Hora: T815 bývala většinou nesynchron(aspoň ta co sem měl já a ostatních 6 co jezdily pod stejné bagr).v práci máme taky nesnychronku.ale párkrát sem se svezl s T815 se synchronní převodovkou s posilovačem a nádhera,to tam skákalo samo jen přitlačit do místa kvaltu a vzalo si to jako malinu
23:02:52
25.12.2010
Syny
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To zalezi na pouzitej brzde ne?
23:01:35
25.12.2010
Rapid135
-> myschaak AZNP K.Hora: T148 má u stupňů 1-5 synchronizaci 4 a to dycky
23:00:07
25.12.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Stepan FUN 25.12.10 22:31:03: To je brutal 3

-> Stepan FUN 25.12.10 22:20:03: Ja mam zazito, ze kdyz dojde vzduch, tak se to zabrzdi, ne? Jinak je mi to jasny, radsi pomalu, nez se nechat dole seskrabavat...
22:31:03
25.12.2010
StepaNoFUN
A ještě dám jednu - kterak si poradit, když odejde alternátor a je potřeba dojet na dílnu. Odešel v Teplicích a řidiče nenapadlo nic lepšího, než jet na noc a dojel jenom na poselední pumpu na Hradecký dálnici před sjezdem na kolín. Pak už to ani nesvítilo. A co tam s naloženým návesem a nedobíjícím tahačem? Po hodině mě napadla šílená blbost, ale fungovalo to. :-D

Nabíječka přivázaná k tahači, centrála na návěsu, kabel přimotanej k hadici od vzduch a jedééém. :-D
zvětšit Kamioňáci :-) - obrázek od StepaNoFUN vložen 25.12.2010 22:31:03
22:26:22
25.12.2010
StepaNoFUN
Tady mám dokonce fotku z webkamery jak jsem čekal na nakládku při jedný ze svejch prvních jízd... :-D Ten DAF se žlutým návěsem úplně vpravo...
zvětšit Kamioňáci :-) - obrázek od StepaNoFUN vložen 25.12.2010 22:26:22
22:24:04
25.12.2010
afro100
-> Stepan FUN 25.12.10 22:11:39: jj, ved som pisal ze s prazdnym, s plnym to je samo o inom ...
22:20:03
25.12.2010
StepaNoFUN
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak mě to bavilo. :-D A o cestu zpátky (naloženej a v cestě mi stála mimo jiné Milešovka, což jak známo malej kopec není) jsem si řekl... :-) Ale největší sranda byla, když mě ten kluk co se mnou jel učil sjíždět kopce... Jeho slova - Dej tam tak malou 7 (pozdějí jsem pochopil, že on je prase na brzdy a chtělo to jít ještě níž - platí nepsaný pravidlo: Čím bys to jel nahoru, tím ten kopec sjížděj.), šlápni na motorovku a hlídej si to brzdou aby Ti to moc nezrychlovalo. (to že nemám brzdit v kuse, ale "přerušovaně" jsem věděl) Jo a hlídej si vzduch. Když bys tam měl pod 7, tam mi prosím Tě řekni. Tak jsem se zeptal, co by dělal, když by tam bylo míň. Odpověď s ledovým klidem zněla: Vyskočil bych... :-D
22:14:49
25.12.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Stepan FUN: To by me asi hrablo tyjo :-) A to jsou lidi (kamos ze zakladky) pro ktery je problem fofrklacek v osobaku 1-5 :-D
22:13:42
25.12.2010
StepaNoFUN
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Náhodou je to prdel... :-D Jezdil jsem maximálně občas se sólo liazkou a pak jsem byl za prahou posazen do tahače s návěsem se slovy - hele já už mám dneska odjeto, takže řídíš. Kvalty jsou takhle a jeď. Do teplic máš čas si zvyknout. :-D
22:11:39
25.12.2010
StepaNoFUN
-> afro100: Ten styl řazení - 3, 5, 7, 8 je dobrej... Pokud nemáš za zadkem 24tun a nejedeš někde v kopcích. Tam když se Ti jednou nepovede přeřadit, nebo Ti to trvá o vteřinu dýl, než je potřeba, tak stojíš. A potom řadíš malá 1 a až nahoru nedáš víc než velká 1, protože na dvojku už prostě nemáš čas. Nestihneš to. Dřív Ti to zastaví, než stihneš přeřadit a ta dvojka si to ze zastavení nepřebere. A jelikož tam většinou není kde předjíždět, tak Tě maj ostatní hooodně rádi, protože se za Tebou vlečou krokem. :-D
22:11:20
25.12.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Stepan FUN: Tyvole to je moc 3 3 3 To se neda. Uvidime o prazdninach... zda by zvitezil ridicak C nebo zbrojak B E
22:05:34
25.12.2010
StepaNoFUN
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Přesně jak říkáš... ;-) A to jsou ještě pak běžně auta, který maj těch kvaltů víc... Např. třeba úplně běžně dneska máš 8 kvaltů (2 řady) v půlkách. To je pak sranda řadit třeba z malý 5 na velkou 4... :-D Držíš 5ku co jde, připravíš si tam velkou půlku, malou řadu, pak šlápneš spojku a přeřadíš tam, kde do teď byla 8... :-D

Neboli : malá řada -

12

R34

velká řada:

56

78



Takže na fofrklacku máš ty přepínače 2. Jeden zepředu na řady, druhej většinou z boku na půlky...
upraveno 2x, naposled 25.12.2010 22:07:01
22:03:14
25.12.2010
afro100
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : zalezi ci to ma predvolbu, pokial ano, tak len prepnes, zmacknes spojku a je tam, pokial nema predvolby tak u matesa to bolo zmacknes spojku, prepnes, trochu skrtnu zuby a jedes dal, nehybes s klacikom ... no a kamosova 148 tam sa museli aj polky aj cele z neutralu ...
22:01:25
25.12.2010
afro100
-> Matthes, záškodník z TechWebu: a co "velky osobak" ? :D klasicke H-cko 1-4 ale pulis a az dojdes na velku 4 tak prepnes a ides zas jak keby do 1 a mas 5-8 samo zase aj polky ...
DAF 105/410 řazení
:D



Je to o zvyku, autoskolu som robil na kindru kt. polky nema, casom zistis ze na rozjazd prazdneho staci 3, prepnes hore a davas 5, 7 a mimo obec 8 ... U tahaca som bol zase jalovy ale naucil by sa clovek ...
upraveno 2x, naposled 25.12.2010 22:10:06
22:00:57
25.12.2010
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
myschaak AZNP K.Hora 25.12.10 20:29:24 napsal:

→ Matthes, záškodník z TechWebu: řazení:

42R

531

No ty vole, to bych asi nepobral a něco špatnýho by se stalo. 9 3 U Karosy jsem to ještě rozchodil, protože jsem řadil od 2 (1 jen na rozjezd do kopce), ale i tak mě ta zpátečka mátla. Ale takhle úplně na ruby, to už by bylo moc. 4



Jinač u půlky se nemusí znova přeřadit, když přepneš na velkou? Stačí jen přepnout a vyšlápnout a klackem nehýbeš? Já jsem s půlkama taky nikdy nejel, jen velká/malá skříň.
upraveno 1x, naposled 25.12.2010 22:02:25
21:51:44
25.12.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Stepan FUN: Ono bylo tolik typu liazek jo? Jsem nevzdelany :( Jinak prepinani na palubce me taky napadlo 3 Je to velmi praktice, jednou preradis na palubce, pak pakou pak na palubce... se nenudis 3





//

Ted si este rikam, kdyz u ty tatry jdes z velky dva na malou tri. Tak jen vyhodis dvojku a zaroven v neutralu prepnes na malou a das trojku?
21:49:16
25.12.2010
StepaNoFUN
-> Jarda/felda: Záleží na tom u jaký Liazky. ;-) Třeba mates, liaz řady 100, 150 měly půlky bez předvoleb - na jednu stranu vzduchem, na druhou přes péro. Až řada 300, většina Maxin a další měly půlky s předvolbama (tudíž elektropneumaticky)... Záleželo hlavně na převodovkách. Třeba tzv. devítka (2 řady přepínaný přepínačem na fofrklacku) a 16tka (klapačka) měly už půlky s předvolbama. Stará "desítka" (jedna řada, 5 kvaltů v půlkách) měla půlky bez předvoleb. Dokonce se u jednoho typu liazky (nevím který hovado to vymyslelo) přepínaly půlky tlačítkama na palubce...
21:17:08
25.12.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Pavel P..: Neohovaraj 3
21:13:53
25.12.2010
Pavel P..
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ty Blbe z Techwebu.... já jel pomalu kvůli tomu aby bylo vidět že ručička už neskáče při nízký rychlosti kde se starym náhonem skákala3 kkte1
21:10:42
25.12.2010
Jarda/felda
-> myschaak AZNP K.Hora 25.12.10 20:31:15: u Liazky si předvolíš a pak šlapeš na spojku 4
21:07:50
25.12.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Fén: Ono u nej to vyjde nastejno 6
21:07:10
25.12.2010
Fén
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To nepoznáš, že to má na špalkách. :o))
21:02:03
25.12.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Pavel P..:
Škoda 130L - nový tachometr v akci
kouknu a vidim, rpm max 2000 3
20:54:38
25.12.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Pavel P..: Ale prosimte... Z toho se nevykecas.

-> myschaak AZNP K.Hora: Nojo to jsou ti opravari 3
20:52:52
25.12.2010
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Bobesh: ty kráso, to je lodička1
20:50:17
25.12.2010
Pavel P..
-> Matthes, záškodník z TechWebu: to se ti asi něco zdálo3 už to nepij Martínku3
20:49:09
25.12.2010
myschaak AZNP K.Hora
-> Matthes, záškodník z TechWebu: je to o zvyku....a to ještě jsem měl ve firmě dvě 815ky...normálně jsou půlky vlevo velká a vpravo malá H-L....

jedna to tak měla,druhá to měla obráceně bo to na vypínači přehodili....to byl teprv masakr když jsem je prostřídal3
20:48:58
25.12.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Pavel P..: To, ze motor nadskakuje div by ti nenakopal rit neznamena ze jedes usporne3
20:48:19
25.12.2010
Pavel P..
-> Matthes, záškodník z TechWebu: já jezdim úsporně a né jak magor3
20:46:44
25.12.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Pavel P..: Nelezu ale zajima me to. A nemudruj simte 3 Sam u skodovky lames kliku.
20:45:09
25.12.2010
Pavel P..
-> Matthes, záškodník z TechWebu: tak do toho nelez když to neumíš4
20:41:58
25.12.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> myschaak AZNP K.Hora: Tyjo to je hrozny kdyz to ma kazdy auto jinak 3 To uz vidim jak tam misto dvojky davam zpatecku 3



Jinak ja nakladak nikdy neridil :( Nejvetsi s cim sem jel byl jumbo transit :(
20:39:49
25.12.2010
myschaak AZNP K.Hora
-> Matthes, záškodník z TechWebu: mates má zas...stejně jak 815ka...

R24

135
upraveno 1x, naposled 25.12.2010 20:40:22
20:38:53
25.12.2010
myschaak AZNP K.Hora
-> Matthes, záškodník z TechWebu: vejtru jsem taky neměl možnost zkusit...tady jsou ty půlky dobrý že si předvolíš a pak když chceš tak jen špápneš spojku,liána to má že to přehodí hned,,takže šlápneš spojku a pak přecvakneš na velkou...
20:38:26
25.12.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> myschaak AZNP K.Hora: No karosa to ma

135

R24



Ja bych zkusil jakoukoli tatru, ale radsi jen tam kde je misto... 3 Meziplyn jinak pouzivam i ve skodovce :-D
upraveno 1x, naposled 25.12.2010 20:38:45
20:36:59
25.12.2010
myschaak AZNP K.Hora
-> Matthes, záškodník z TechWebu: karosu neznám...jo při podřazení meziplyn ale to víš....s 815kou je větší sranda,všechny 148 co jsem kočíroval tak snad kromě jedný měli tak vymrd*ný řazení že šaltrpáka chodila přes metr do stran.....s 815kou šlo nakopat všech deset kvaltů na pár metrech3
20:35:29
25.12.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> myschaak AZNP K.Hora: Jako treba u V3S co sem jako malej jezdil s dedou hovnocucem tak radil normalne a jen zapinal redukce do terenu. U ty Tatry je to takovy slozitejsi :-)
20:34:03
25.12.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> myschaak AZNP K.Hora: Aha. Diky za objasneni 1 Este si to tak nekde zkusit... 9

Jinak koukam ze to razeni je presne opacne nez u karosy1
20:31:15
25.12.2010
myschaak AZNP K.Hora
-> Matthes, záškodník z TechWebu:

"U novych 815 co jsem koukal na trubce jak to nejakej typek ucil svou borku 3 tak jede na malou dva a hned muze prepnout prepinac na velkou dva a az ji tam chce zaradit, tak jen proslapne spojku…"u 148 je to stejný-malou bo velkou si předvolíš! u liazky je to jinak,tam šlápneš spojku a pak přepneš....
20:29:24
25.12.2010
myschaak AZNP K.Hora
-> Matthes, záškodník z TechWebu: řazení:

42R

531



z malý na velkou přepneš a pak šlápneš spojku,z velký na malou je lepší to udělat když je vyřazeno,jde to i bez toho ale jsou to hrozný rány...



nejsou synchrony -2xspojka
20:24:04
25.12.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
Borci dotaz.

Kdo znate Tatru 148, muzete mi prosim rict jak se tam radi? Jednak kdyby nekdo ukazal stromecek a potom zda by mi nekdo ozrejmil jak se tam radi.



Rekneme ze se chci rozjet. Mam prazdny auto, zaradim malou dva, rozjedu se a pak co? Jak hodim velkou dva? Musim slapnout na spojku, vyhodit dvojku, prepnout prepinac a zas zaradit dva? Nebo jen slapnout spojku a prehodit prepinac?



U novych 815 co jsem koukal na trubce jak to nejakej typek ucil svou borku 3 tak jede na malou dva a hned muze prepnout prepinac na velkou dva a az ji tam chce zaradit, tak jen proslapne spojku...
11:14:20
25.12.2010
Bobesh
-> havlik: Ne,jen jsem si u toho hodinku postál.
11:12:57
25.12.2010
havlik
-> Bobesh: ne ja myslel zdali tys to tam proboural tim privesem. JInak to že ty auta vozíš sem pochopil dávno:)
11:11:24
25.12.2010
Bobesh
-> havlik: No,převoz velkých aut po vl. ose. Víc najezdím v cizině jak doma.
11:07:08
25.12.2010
Bobesh
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Ne zcela ,milý vole5 poveze se lodičkou,něco jako tohle v Callais:
zvětšit Kamioňáci :-) - obrázek od Bobesh vložen 25.12.2010 11:07:08
11:04:46
25.12.2010
havlik
-> Bobesh: 25.12.10 11:02:55 tvoje práce?
Extreme Tyres