skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skládáme nápravu...
15:08:11
29.09.2010
29.09.2010

afro100
-> Vojťas: na geometriu nemusis, v pozdlznom ramene je uchytena kocka (medzi dvomi srobmi, ktore spajaju nohavicu s pozdlznym) a s tou pokial nebudes hybat, tak sa logicky ani nebude menit geometria, ani s nou na to aby si to vytiahol hybat nemusis
15:06:29
29.09.2010
29.09.2010

Vojťas
-> afro100: budu muset na geometrii zejo, nebo to zustane? nevim jak je to presne chycene, alke teda zajimavy :D oj to bude akce.
15:03:20
29.09.2010
29.09.2010

afro100
-> Vojťas: nz, musis to odpojit od pozdlzneho, inak to nevytiahnes z prevodovky
15:02:22
29.09.2010
29.09.2010

Vojťas
-> afro100: jako ze celou polonapravu z auta oddelam? nebo to od podelnyho nemusim odpojovat? jinak diky za popis!
14:38:53
29.09.2010
29.09.2010

afro100
-> Vojťas: bolo by dobre mat aj gufera, vnutorne je 38 x 56 x 12, vonkajsie je ako u remenice kluky, teda 42 x 56 x 7. Potom tam je este tesniaci O-kruzok v domceku ale ten som pouzival aj starsi, ked bol v pohode. Problem vymenit to nie je, je to otazka tak na jednu, dve hodiny. Akurat asi budes musiet vypustit aj olej z prevodovky a daco potecie aj z nohavice ked ju nahnes. Ked uz mas vypustene, povolis bubon, koleso, das na zdvihak, koleso dole, brzdovy stit dole, povolit polnapravu v ramene, povolit 6 srobov u prevodovky, vytiahnes a mas vybrane ... poloos vyberies napr. tak,ze matku nasrobujes tak aby korunka bola dnu a matka zarovno zaciatkom zavita a klepnes o zem. Treba si pozriet ako daleko je nakruzok, porovnat s povodnou poloosou a pripadne ho prelisovat, alebo ak je ten rozdiel maly tak podlozky pod bubon. Pokial budes menit lozisko, tak ho musis nalisovat na tu druhu poloos, teda, najprv strcis poloos do nohavice az potom lisovat, ja som to robil vo velkom zveraku medzi drievkami, v podstate to lozisko nema velke presadenie, takze to ide v pohode. Potom ked mas tak to zas cele poskladas, najprv k prevodovke, dotiahnut prirubu, ale nervi ju moc, inak sa to poprehyba a bude chcat olej (pokial tam nebudes davat tmel), potom ju zmontujes s ramenom, nasadis brzdy atd atd ... co sa tyka zabrusovania bubna, zatial som mal asi stastie na dobre kusy, ze mi hocaky bubon pasoval, takze som to este nerobil, mozno nebude treba ani u teba. Len musis dodrzat vole, teda poskladat dotiahnut bubon a skusit s nim zahybat axialne (k prevodovke a od) ci ma volu ... ak ma, nastrkas tam tie podlozky pod bubon a dotiahnes ...
Nevidim na tom nic tazkeho
Nevidim na tom nic tazkeho
13:21:55
29.09.2010
29.09.2010

Vojťas
Zeptam se zkusenych, je hodne narocny vymenit poloosu na kyvce? da se to zvladnout nebo myslite ze se do toho nemam poustet ? :D , z dilu mam poloosu s krouzkem, kameny, novy lozisko, pero, matici, podlozky na vymezeni vule, manzeny, pasky bych musel sehnat. je pravdepodobny ze bych musel neco dalsiho menit? gufero nemam, ale to nevim presne kde co jak. Diky a hlavne jestli by bylo potreba neco zabrusovat atd, snad jen kuzel s bubnem ne?
Duvod vymeny je zrejme ohla poloosa, hazi cely buben a i matice. Chystam se sice na siroky napravy ale ted kdyz to vim tak s tim uz nikam moc jezdit nechci,logicky ze, i kdyz to je par mesicu co to tak mam.
Duvod vymeny je zrejme ohla poloosa, hazi cely buben a i matice. Chystam se sice na siroky napravy ale ted kdyz to vim tak s tim uz nikam moc jezdit nechci,logicky ze, i kdyz to je par mesicu co to tak mam.
12:52:24
21.09.2010
21.09.2010

tominooo
-> ondie 21.09.10 12:44:32: ja to v ni nenasel ale dik
12:44:32
21.09.2010
21.09.2010

ondie
-> tominooo: díky
..já ti zas povím,že jsem v knize právě přečetl 0.15 litru oleje PP90
Tak snad oboustranná výpomoc..

Tak snad oboustranná výpomoc..

12:42:12
21.09.2010
21.09.2010

tominooo
-> ondie 21.09.10 12:40:53: jo sou az po feldu
12:40:53
21.09.2010
21.09.2010

ondie
Já mám taky rychlodotaz.... manžety na hřebenovém řízení jsou pro 742 a favority stejné ??
12:33:30
21.09.2010
21.09.2010

tominooo
kolik oleje do hrebenoveho rizeni ???
16:31:41
03.09.2010
03.09.2010

T
-> ZdenoR: : jasně,ale na základě tohom že to při propružení jde moc na dorazy a z toho sjem usoudil, že na tom podle tebe má vliv stabík,když už jsme o něm psali,ale jestli ne, pak v pořádku 

16:23:02
03.09.2010
03.09.2010

Eidy
-> ZdenoR: ok. Tak nic.

16:21:29
03.09.2010
03.09.2010

ZdenoR
Stal se tu trochu informační šum. Reagoval jsem na to že T má podobný podvozek jako já a doporučil mu mimo jiné tvrdší pružiny nebo nezkrácené sakyho podle vlastní zkušenosti.
16:11:34
03.09.2010
03.09.2010

Eidy
Jak říkají kluci. Stabilizátor zabraňuje naklánění karoserie. S propružením to nemá nic společného.
15:24:48
03.09.2010
03.09.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> ZdenoR: Přesně jak píše Téčko, za tohle můžou moc měkký přední pružiny a stabík to neovlivní a nebo jen min. když jde díra na jedno kolo.
15:15:02
03.09.2010
03.09.2010

T
-> ZdenoR: : počkej, ale že se ti auto zhoupne na rovině nemá vliv se stabíkem ne? pochopil byh hup v zatáčce....
11:45:22
03.09.2010
03.09.2010

ZdenoR
-> T: Cestou na Hundertgang jsem neměl nasazené gumy ve spodních dorazech a na každém vědším hrbu jsem praštil myskou dorazu do spodního ramene. Něco ještě vyřeší převaření spodních ramen, ale i tak.
Plech by chtěl aspon přeplátovat v místě uchycení stabíku a kastle. neuškodí převařit původní sváry. Druhovýroba je jen pobodovaná.
Plech by chtěl aspon přeplátovat v místě uchycení stabíku a kastle. neuškodí převařit původní sváry. Druhovýroba je jen pobodovaná.
10:29:22
03.09.2010
03.09.2010

T
-> ZdenoR: : myslíš v zatáčkáchm, že to jde na dorazy? a vyztužit jak? v místě uchycení stabíku předpokládám?
-> minno: : děkuji,předam informaci kamarádovi
-> minno: : děkuji,předam informaci kamarádovi

22:55:38
02.09.2010
02.09.2010

minno
-> T 02.09.10 19:55:12: felda má iné riadenie ako 105/136. Konštrukčne je riadenie takmer rovnaké, ale je proste iné, odlišné, diely sú nezámenné....
22:16:03
02.09.2010
02.09.2010

ZdenoR
-> T: Taky koukám v tom případě ti doporučím vyztužit plech pod nádrž a sakyho 235ky vyměnit za 250 nebo něco tvrdšího jde to hodně na dorazy
22:02:50
02.09.2010
02.09.2010

T
-> ZdenoR: : neomlouvej, jen jsem to našel na netu a podle toho si myslím, že nejsou stejný, tak se ptám pro jistotu ostatních
no máš sice jiný stabík,ale podle podvozku, co čtu si jsme podobný dost

no máš sice jiný stabík,ale podle podvozku, co čtu si jsme podobný dost

21:56:39
02.09.2010
02.09.2010

ZdenoR
-> T: Aha s pastorkem se omlouvám
Stabík mam 20ku přední a 17ku zadní (ten je ale jinak tvarovaný tak se tím řídit nedá)
Stabík mam 20ku přední a 17ku zadní (ten je ale jinak tvarovaný tak se tím řídit nedá)
21:44:57
02.09.2010
02.09.2010

T
-> ZdenoR: : právě, že si to kamarád myslel, ale našel jsem tohle a nějak mě to zarazilo..... www.tym-motorsport.cz/cz/
.../Strme_hrebenove_rizeni
_Skoda
no 21, jeasi moc, přemýšlím, jestli 18 nebo 20 :-/ ty máš?

no 21, jeasi moc, přemýšlím, jestli 18 nebo 20 :-/ ty máš?
21:40:25
02.09.2010
02.09.2010

ZdenoR
-> T: Já jsem pro 20ku možná 21ku stabík v kombinaci se stabíkem i vzadu.
Pokud mám správné informace řízení je ostré jen díky pastorku a ten je zaměnný.
Pokud mám správné informace řízení je ostré jen díky pastorku a ten je zaměnný.
19:55:12
02.09.2010
02.09.2010

T
a ještě jeden rychlejší dotaz...kamarád koupil ostré řízení od Sakyho, ale teď má feldu....masuje to? jde jen o ten pastorek, nebo jak se tomu nadává :-D
19:37:55
02.09.2010
02.09.2010

T
tohle téma je věčné, tak ať nemusim zadávat další
potřeboval bych dopředu větší stabík, jen pořád přemýšlím, zda-li 18 nebo 20 mm
vzhledem k mému podvozku...viz karta
a pak asi bez tvrdého uložení, je to nesmysl, že?

potřeboval bych dopředu větší stabík, jen pořád přemýšlím, zda-li 18 nebo 20 mm

a pak asi bez tvrdého uložení, je to nesmysl, že?
18:47:44
02.09.2010
02.09.2010

T
-> ZdrubT: : no tak to bude taky tak...a mě bylo řečeno,nechat být, dokud to jezdí



15:41:47
16.08.2010
16.08.2010

ZdrubT
Já jsem si je nachal vyábět na zakázku. A eště jsem tam nakonec dal samostavy
-> T: Mě to taky v zatáčce na jednu stranu dělá kravál a zjistil jsem, že to dělá převodovka. Nějakej problem v rozvodovce, asi je špatně vystředěná.


-> T: Mě to taky v zatáčce na jednu stranu dělá kravál a zjistil jsem, že to dělá převodovka. Nějakej problem v rozvodovce, asi je špatně vystředěná.


11:18:17
15.08.2010
15.08.2010

aceboss
-> Krupp: Na netu nevím snad autodíly krč čil kelly ale já je kupoval u nás v jedné zapadlé mototechně kde jich bylo dost

22:47:20
14.08.2010
14.08.2010

Krupp
Výborně, díky pánové. Já myslím mám oba typy, vzadu matice a vpředu čtverec. šroub mám rozklepnutý tak ho zítra zkusím sundat a očistit. Nevíte jak se tomu přesně říká? Nikde jsem na to na netu nenarazil (teda pokud se dá fakt koupit náhradní)
21:49:01
14.08.2010
14.08.2010

afro100
-> aceboss: je ale viac druhov excentrov (minimalne 2) jedny su na srobovanie, teda je na nich normalna matka a na jednych je ta "matka" (zvonka sesthran, zvnutra tvar stvorca alebo tak nejak) nalisovana, samotny excenter je potom bez zavitu na tuto "matku", hladky ...
21:45:56
14.08.2010
14.08.2010

aceboss
-> Krupp: Pokud se nepletu tak excentr co mám třeba Š100 jsou ze zadní strany zajištěny maticí a šroub přesahujíci matici je rozklepám.Takže odbrousit a pak možna při montáží použít lepidlo....nebo ještě lepší fiknout dát je pryč a namontovat nové a potom rozklepat

17:06:20
14.08.2010
14.08.2010

Krupp
Zdravím, mám pár otázek:
na brzdových štítech mám excentry na štelovaní paken. Nechal jsem to celé opískovat a stříknout základem. Taky jsou trochu křivé, resp. nejsou kolmo na štít ale jsou lehce vykloněné doprostřed. A taky s nima nejde vůbec hýbat.
A teď otázka než začnu štíty natírat: dá se ten excentr nějak bez zničení sundat? Mám ho srovnat? promazat aby s ním šlo aspoň trochu otáčet? Nebo se dá vyměnit?
A druhá otázka, na přední nápravnici jse čep pro uchycení kliky řízení. Na jedné nápravnici mi jednoduše trčí z nápravnice, na druhé je tam nějaký pryžový kroužek a nad ním plechový talíř. Je to tak správně? Resp. půjde to na to napasovat?
Díkes
na brzdových štítech mám excentry na štelovaní paken. Nechal jsem to celé opískovat a stříknout základem. Taky jsou trochu křivé, resp. nejsou kolmo na štít ale jsou lehce vykloněné doprostřed. A taky s nima nejde vůbec hýbat.
A teď otázka než začnu štíty natírat: dá se ten excentr nějak bez zničení sundat? Mám ho srovnat? promazat aby s ním šlo aspoň trochu otáčet? Nebo se dá vyměnit?
A druhá otázka, na přední nápravnici jse čep pro uchycení kliky řízení. Na jedné nápravnici mi jednoduše trčí z nápravnice, na druhé je tam nějaký pryžový kroužek a nad ním plechový talíř. Je to tak správně? Resp. půjde to na to napasovat?
Díkes
21:40:21
31.07.2010
31.07.2010

T
-> Eidy: : no divim, já měl před tim 120 a ta ani nepípla a tohle, jak jsem stavěl skoro sám defakto a nemam s automechanikem nic společnýho, tak počád přemýšlím a zkoumám,co jsem mohl udělat špatně no 

01:00:08
31.07.2010
31.07.2010

Eidy
-> T: u škodovky se ještě nečemu divíš? To ještě časem poznáš ;)
Třeba proto, že je motor našikmo? Cokoliv.
Třeba proto, že je motor našikmo? Cokoliv.
20:36:38
30.07.2010
30.07.2010

T
-> Eidy: : nojo ,ale jak to, že jen na jednu stranu?
a co když to nepřejde ?
a to, že si dovoluju,čím dál víc, máš pravdu





19:26:54
30.07.2010
30.07.2010

Eidy
-> T: to přejde, uvidíš
Podle mě je to přenos vibrací. A nebo si s autem dovoluješ čím dál víc a nepřejde to 


18:24:05
30.07.2010
30.07.2010

T
tak jsem sundal stabík a nechal konstrukci a projel to zase....při ostré pravé slyším levé zadní, jakoby buben :-O nechápu,co to může být
vůle na kroužku není, tak nevím.....kontrikce na stabík sundaná a zítra zkusím ještě bez toho,ale když to nepřejde, tak co to může být? :-(

12:37:06
25.07.2010
25.07.2010

ondie
-> vhml: aha..no já zas nevidim smysl v excentru,v životě sem se samostavama problém neměl (je jasný když je auto neudržovaný a po sundání bubnu vypadne kýbl sazí,tak se to může dít,o takový situaci se ale nemá cenu bavit,pokud nejsme čuňata) ..a abych tam něco,jak píšeš 2× do roka,naháněl s excentrama,tak na to se můžu vyprdnout zase já



10:58:53
25.07.2010
25.07.2010

T
klucí a holky
....do ostřejší zatáčky mi začně dělat auto strašnej kravál....podle mě to je na zadní nápravě, a ložista by měly být nová....co sjem kde udělal zase špatně? 


14:30:58
17.07.2010
17.07.2010

majop3k
-> minno: Dik za radu. A mne sa tie matky hned nezdali
. No dufam ze tie rozmery budu sediet aj ta hrubka plechu by mohla. RS tam nemam vyrazene- skoda.

14:19:46
17.07.2010
17.07.2010

afro100
-> MOLSO: DK >>> drift king?
na kyvke? hmmm ...


13:15:47
17.07.2010
17.07.2010

MOLSO
-> minno: na prednych ramenach RS na zadnych DK ...
a na stabilzatroe NFS ne ?

13:06:32
17.07.2010
17.07.2010

minno
toto je originál rameno. kto pozná rozdiel? áno máte pravdu, na maticiach pre držiak tlmiča nie sú body po stranách ako na druhovýrobe.
-> majop3k: to na tvojej fotke je druhoška, ale pokiaľ sedia rozmery tak nevidím problém, originál bol myslím si že tiež 2 mm plech a nie 2,5 mm, ale nie som si istý. Nie sú tie tvoje ramená náhodou s vyrazeným "RS"?
-> majop3k: to na tvojej fotke je druhoška, ale pokiaľ sedia rozmery tak nevidím problém, originál bol myslím si že tiež 2 mm plech a nie 2,5 mm, ale nie som si istý. Nie sú tie tvoje ramená náhodou s vyrazeným "RS"?
11:17:48
17.07.2010
17.07.2010

MOLSO
-> afro100: tak zohat ine povodne



11:16:46
17.07.2010
17.07.2010

majop3k
-> Matthes, záškodník z TechWebu: no jo
-> darklord:
vtip dobry ale az tak do smiechu mi neni-> MOLSO: ja by som ich dal opieskova ale na lavom mam prehnity plech co drzi stabilizator a prave je zohnute. Tieto som kupoval cez net a chlap tvrdi ze su origo ceske zo socialistickych zasob ... tak neviem.
-> darklord:

11:14:22
17.07.2010
17.07.2010

afro100
-> MOLSO: Molsik ked ono z tych povodnych dakedy po opieskovani nic neostane :D
11:10:19
17.07.2010
17.07.2010

MOLSO
tak ked sa vam nepúaci tak nekupujte novodobe smejdy a dajte opieskovat povodne a hotovo no
11:04:40
17.07.2010
17.07.2010

darklord
-> Matthes, záškodník z TechWebu: sa to polakovi roztrhlo v lise tak to zavaril. bardzo dobre 
