Fabia Mpi - vymena tesnenia pod hlavou

prohledat
72 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 18.09.2018 do 22.11.2025, založil/a Billislav
řadit dle data
20:58:36
22.11.2025
ajok
-> Bukaj 22.11.25 18:55:06: ja bych to zkusil vic povolit, jak jsem psal... klidne nastavit i vule jak u klasiky, jak jsem to delal ja a pritahovat az se to probehne4
19:25:44
22.11.2025
Bukaj
-> darklord: Tak vačku netřeba měnit většinou za celou životnost motoru.
Navíc když bys potřeboval jen vyměnit vačku, tak stačí povolit červíky, vysadit tyčky z vahadel a povysunout zdvihátka...6
19:04:49
22.11.2025
darklord
-> Bukaj: takze hlava dolu aj ked menis vacku? 24
18:55:06
22.11.2025
Bukaj
-> ajok: To, že tam není kryt zdvihátek ale nemá vliv na to, jestli tam jdou či nejdou dát místo hydroštelů klasická zdvihátka - pokud mají stejný průměr válcové plochy a není jiná osová vzdálenost vačkového hřídele od osy hřídele vahadel (a tedy by neseděla délka tyček)...
Osobně jsem snad nikdy u žádného motoru neměl potřebu zdvihátka vytahovat jindy, než při sundané hlavě a to boční víko je jen pro zlost (další možné místo úniků oleje)...3

Ale co s těmi hydroštely v té Fabii?8
18:16:14
22.11.2025
ajok
-> Bukaj 22.11.25 11:51:16: diky, to mi jich bude lito... :), ale je to kurvitko, ktere tam opravdu nechci..

jestli tam jdou klasicka zdvihatka nevim, ale neni tam preci ani kryt zdvihatek na bloku, tak jsem spis myslel, ze tam nepujdou
upraveno 1x, naposled 22.11.2025 18:18:54
13:20:04
22.11.2025
Bukaj
-> Jarda/felda: Tak poprvé když jsem to skládal, tak to nebylo hned po namontování, ale první pokus o start byl po několika hodinách...
Přemýšlím, jak je ten hydroštel vlastně konstruovaný - jak to má fungovat?
Princip funkce je založen na tlaku oleje, ne? A když tam ten tlak oleje není, tak logicky nefunguje.
Spíš mne zaráží ten způsob nastavování - dotáhnout na dotek a následně ještě utahovat - to by znamenalo přece nulové vůle a naopak pootevřené ventily (předpokládám, že tlakem oleje se v těch hydroštelech ten vnitřek vytlačí směrem ke zdvihací tyčce a "vůle" se ještě zmenší - tedy ventily by byly otevřené moc a nezavíraly se...
...nemá ten postup být opačně - tedy červík na dotek a naopak povolit?

Teď další pokus o start a furt se to chová stejně blbě - je snaha chytit, ale pak se to jakoby "zasekne" - jako kdyby buď zůstaly ventily zavřené, když mají otevírat nebo nevím, jak to popsat.
Není to "natvrdo", jako když by do něčeho narazil píst, ale spíš jako kdyby to buď zapálilo proti pohybu pístu nebo byla příliš velká komprese (plný spalovák kapaliny) - ale byť byly svíčky mokré, tak jen od benzínu, voda ani olej tam neteče...
...takže předpokládám ty hydroštely.
Jestli ještě jednou budu muset sundavat hlavu, tak na hydroštely kašlu a dám tam klasická zdvihátka s tyčkama z Favorita (předpokládám, že to jde, nebo ne?) a vůle nastavím "po staru"...8
12:12:28
22.11.2025
Jarda/felda
-> Bukaj 22.11.25 11:48:46: nevim jak konkrétně u těhle ale u nafty se udává že se hned po namontování nových hydroštelů nesmí startovat 8
11:51:16
22.11.2025
Bukaj
-> ajok: Jinak ty origo hydroštely máš u mne, asi jim nic nebude, ale majitel chtěl vyměnit, tak jsem je vyměnil.
Asi nejdůvěryhodnější značka, kterou jsem sehnal, byla Ajusa (taky nejdražší - 300 za zdvihátko).
11:48:46
22.11.2025
Bukaj
-> ajok: Tak jsem znovu přešel nastavení hydroštelů na vahadlech, pro jistotu jsem dal jen 1,5 otáčky předpětí, pak pokus o start a vůbec to nechytlo, jen podle zvuku byl jeden válec bez komprese...
...tak jsem vyndal svíce (všechny úplně mokré od benzínu) a jal se měřit komprese...
...první válec bez komprese, ostatní v pořádku. Zdálo se mi divné, že by na tom válci byla nulová komprese, tak jsem ho změřil zvovu a ejhle - komprese stejná, jako u ostatních válců9
Ty hydroštely mne zničí8
Nechám to trochu odvětrat, než tam dám svíčky zpět a pak se ozvu, co jsem vykoumal...7
09:48:54
22.11.2025
ajok
-> Bukaj 22.11.25 08:47:16: tyjo, ja pred prvnim startem na hydrech udelal vule jak u klasiky, chytlo to na vsechny ale hlucne, pak az jsem to doladoval... prave jsem mel strach, aby nezustal nektery ventil pootevreny, snad se Ti to nepotkalo

po nejake dobe behu jsem to teprv dal na dotyk, nekde jsem i naopak povoloval, co jsem mozna udelal blbe, ze jsem to pak nedal o dve otaky, ale asi jen o pul, najezdilo pak 50 tis.km a zacala mlatit, tak jsem to dotahoval, nekdy mlatilo, pak vyrazne zlepseni po vymene oleje s prisadou LM, pritelkyne rikala, ze prohrata obcas mlati, ale minuly vikend dojela do Polska a zadne mlaceni jsem nezaznamenal, na oleji ted ma 14500km :)

A presahy to melo nebo jsi to rozdelaval cele?
upraveno 2x, naposled 22.11.2025 10:01:36
08:47:16
22.11.2025
Bukaj
Tak pokračování příběhu...
...předevčírem jsem to poskládal (jako tradičně jsem končil někdy v noci), hydroštely před montáží ponořil do oleje "dírkou nahoru" a v rámci možností z nich vybublal vzduch (stejně se tam určitě dost vzduchu zase dostalo než se mi je podařilo usadit do bloku), následně nastavil dle zde zmíněného postupu (červíka na dotyk a dotáhnout o dvě otáčky), nastrojil vršek, dal zpátky baterku a pokusil se o start.
Nějak se tomu nechtělo (občas se to "zaseklo", jako když by byla moc velká komprese nebo to zapálilo proti pohybu pístu) a když to chytilo, jelo to na tři válce, do otáček to šlo normálně, ale po puštění pedálu to chcíplo a vzhledem k vybité baterii se mi to už podruhé nastartovat nepodařilo.
Baterku jsem přes včerejšek dobil, dneska ráno další pokus a stejný výsledek - nejdřív zadrhávání při startu, pak běh na tři válce...

...mám podezření na ty hydroštely - mohlo se stát, že si tam něco "sedlo" a tedy je nutné hydroštely nastavit znovu, nebo to může dělat něco jiného (třeba vadná svíčka)?
7
20:40:08
11.11.2025
ajok
-> Bukaj 11.11.25 20:07:30: urcite G12, ale dnes uz je asi jen G12+, ted jsem ji dolival do vseho4
jen ne G13, tu nekdo nedavno daval do nivy a vsichni mu to rozmlouvali, ale on ze pry kdyz prorazi chladic v prirode...
upraveno 1x, naposled 11.11.2025 21:38:36
20:07:30
11.11.2025
Bukaj
Ještě dotaz - co do toho patří za chladicí kapalinu? Vím, že růžová, ale když koukám na výběr, tak je toho nějak strašně moc druhů - G12, G12+, G12++, G12EVO, G13, ...
9
12:46:54
09.11.2025
ajok
-> Tomaso435 09.11.25 11:51:36: nektery elring maji nerez a nektere ne :(

-> Bukaj:
ja bych uz hydra nedaval, 2 mam koupene ( autodilos.cz/autodily/zdv ihatko-ventilu-124313281?u tm_source... ) na modrou a ono to po vymene oleje prestalo mlatit, jinak jsem domluven s kolegou, ze mi vyrobi mezikusy a budu to mit jak klasiku, jestli je budes menit, tak mi nejaky stary schovej, at to podle toho navrhnu, diky

Tesneni fa/fel jsou pouzitelna vse stejne, ma to presahy?, to byva u fab nejvetsi problem, ale pokud to nebude vylozene utopene, tak to elring podrzi, modra ma uz od vymeny tesneni 85tis.km a to jsem vahal, jestli nepodkladat vlozky.

Svuj postup dotahovani hlavy rdeji psat nebudu, ale vse mi drzi... dulezite je rovnomerne a od stredu ven, delam to na nekolikrat.
upraveno 2x, naposled 09.11.2025 12:54:33
12:11:14
09.11.2025
Jarda/felda
-> Bukaj 09.11.25 11:45:16: nevim jak tyhle hydra ale u nafty celkem fungují INA
11:51:36
09.11.2025
Tomaso435
-> Bukaj 09.11.25 10:19:13: pokud sezenes opravdu originál těsnění fabia, ma nerez kroužky. Tím je vyřešeno to co trapilo fa fe.
11:45:16
09.11.2025
Bukaj
-> Jarda/felda: Díky :)
A jakou značku hydroštelů doporučíš z dostupných alternativ?
11:33:48
09.11.2025
Jarda/felda
-> Bukaj 09.11.25 10:19:13: 1) těsnění je stejný 2) postup je klasika 25Nm a pak dvakrát po 90° 3) hydra vyměn když máš hlavu dole jinudy než horem to nejde 4 nastavují se postupně jako u klasiky akorát červíka povolíš pak dotáhneš na dotyk a pak ještě o dvě otáčky a je hotovo 4) píst má tvar sudu za studena se ti může zdát že je tam vůle ale po ohřátí se částečně vymezí 1
10:19:13
09.11.2025
Bukaj
Potřebuju rychle a jednoduše zprovoznit sousedovu Fabii (aby nemusel tahat pěknou zachovalou 120L M1 do soli) a mám pár dotazů:

1) Jaký je rozdíl mezi těsněním pod hlavu na Fa/Fe a na Fabii 1,4? Porovnával jsem původní těsnění z Fabky (originál od výroby, výrobce Tesnila) s několika těsněními, které tu mám na Fa/Fe (ať už Asbestos z let 89 a 90 nebo Temac z pozdější doby) a nenašel jsem žádný rozdíl, ovšem na internetu se prodávají těsnění na 1,4 Fab/Oct a na Fa/Fel zvlášť - jiný lepší materiál, nebo...?

2) Jaký je správný dílenský postup utahování šroubů hlavy na 1,4 Mpi? Znám postup na litinové pětikanály a dva různé postupy na Al osmikanál (jeden postup jen na moment, druhý na moment a následně 3 x na úhel)...

3) Pokud budu dávat nové hydroštely, jak nastavím jejich "základní polohu"? Nebo je lepší nechat původní hydroštely? Nevím, v jakém jsou stavu, majitel tvrdil, že "cvakají", ale motor mi přijde v hezkém stavu a jediný problém bylo prolínání vody do oleje a oleje do vody v důsledku vadného těsnění pod hlavou (spalovací prostory těsnily dobře, tam problém nebyl, hlava není vyžraná, jako u většiny Fa/Fel,...).

4) Proč má Fabia 1,4 (oproti předchozím modelům škodovek) tak velké vůle mezi písty a vložkami? Je v tom ekologie? Když jsem sundal hlavu (byla už tma a dělal jsem to s čelovkou), tak mi subjektivně přišly písty ve vložkách strašně navolno, přitom opotřebení vložek minimální - honování patrné v celé ploše vložek) a motor byl ve fabrickém stavu (poprvé sundavaná hlava)...

Díky za rychlé a věcné odpovědi 5
20:31:55
13.06.2019
suri
-> Billislav: poznám , ale o otlakovaní si myslím svoje ... ja si toto svojpomocne urobím sám , nové origo guferá , zapastovať ventily čo bolo na mojej felde po 280tis km zbytočné , nebolo im nič , a dobré zrovnanie viem za 20eur ..
19:43:05
13.06.2019
Billislav
-> Jarda - zrušená registrace 13.06.19 02:11:45: Ja podla toho co som vsade cital som si povedal ze nebudem tam davat hocico,ze ten elring asi bude predsa len najlepsi,aj sroby som dal nove celu sadu od elringu,ak by nahodou som to znova musel rozoberat,aby sa mi dake cinany nepolamali pri odkrucani.A teraz ked som to vsetko porobil a drzi to,sa velmi "tesim" na emisnu kontrolu ktora ma caka v lete 9
19:31:30
13.06.2019
Billislav
-> suri 13.06.19 07:51:59: Neviem ci sa tu moze robit reklama,je to firma "Servis hlav" z Pruskeho,ich pristup bol vzorovy,este mi aj objednali pekne zvoz kurierom
07:51:59
13.06.2019
suri
-> Billislav: hlavne že to funguje , a tlakoval to kto ?
02:11:45
13.06.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Billislav 12.06.19 21:29:59: ja dal elring i na motor, kde byla jeste v jednom miste polovina dosedaci plosky na vlozce odrezla 9 nechtelo se mi rozebirat celej motor, auto jsem prodal za 5tis. kc a majitel s nim uz najezdil pres 70tis.km, ale ted uz asi pujde do srotu, protoze on prahy atd. delat nebude
21:29:59
12.06.2019
Billislav
Zdravim,davno som tu nebol prihlaseny,a napadlo ma dopisat k tejto zalozenej teme skusenosti a ako som dopadol.No,takze problemu som sa zbavil,nastastie,ale aj tak som nie mudrejsi...Ak by som to zhrnul,dal som pre istotu tu hlavu otlakovat,konecne som objavil firmu,ktora nemala s takym niecim problem a prebehlo to rychlo a hladko.Hlava presla testom,v poriadku.Plus zarovnana.Potom som dal zmerat presahy,vsetky valce rovnaka hodnota 0,06,trocha teda pod limit ale ziadny extrem.A tak som sa teda rozhodol to zlozit dokopy,s novym tesnenim Elring.No a odvtedy neubudla ani kvapka vody.Skoda ze som nevyfotil povodne tesnenie,ktore uz bolo vlastne menene,nebolo origo,bol to Victor Reinz,lebo naozaj na tom povodnom tesneni nebolo vidiet nic,,ziadnu chybu.Takze mi to vychadza len,ze bud bola ta hlava kriva,alebo naozaj neviem...Ale,ked som sa tak dival na to ake miniaturne uzke plochy vlastne realne tesnia ten priestor,ta sirka je na niektorych miestach minimalna,tak sa nemozem zbavit dojmu ze je to maximalne poddimenzovane,a staci tam ozaj malo a uz to tece 8
10:48:56
19.09.2018
Petr Urban
-> Jarda: No vidíš a já mám orig. Temac z škodovky na několika motorech s KP 12 a drží roky a to sem to tam musel na přání majitele dát, protože nebyl čas čekat na zakázkové těsnění. Ono stačí detonování motoru sem tam a těsnění jde...
09:45:40
19.09.2018
suri
-> minno: ja som prasknutú hliníkovú videl len staré koncernové 16V aj to na motore ktorý mal 350tkm a nerobil nič , netlakoval , nebral vodu, takže toľko
09:25:18
19.09.2018
Jarda - zrušená registrace
-> MVM 18.09.18 22:03:19: silikon nepodrzi nic, ten je uplna blbost tam davat, na lada foru zase pisi natrit tesneni grafitem, aby se neprilepilo a slo znovu pouzit9 Tudle prasecinu, co jsem udelal, to by temac uz davno netesnil, ale ten elring to podrzi, to stejne u zlutyho rapida, tam mam natazenej blok a tesneni litalo co 30tis.km (k.p.10,8:1), tak jsem dal elring a drzi uz pres 100tis.km (teda dal jsem jinou hlavu k.p.10,4:1), posledni temac mam v cervenym MTX a bublinky uz jdou, tam jsem delal presahy 0,15 - vse rovnomerne a ma asi 65tis.km Temacu jsem koupil pred lety 10ks a tendle je posledni, ktery mam jeste namontovan, elring i pres ruzny prasecinky, kdy se mi nechtel rozebirat spodek jsem jeste menit nemusel4
08:55:15
19.09.2018
minno
-> Billislav 18.09.18 23:52:44: Netreba ale zabúdať na to, že nesmie byť "skok" medzi jednotlivými valcami, to je asi ešte dôležitejšie ako samotná veľkosť presahu (presah musí byť, ale moc nezáleží či je 0,07 alebo 0,1), pri prejdení bruškom prsta medzi valcami nesmie byť cítiť prechod.

-> suri: Keď som šiel stavať môj motor, tak hlavu som kupoval na inzerát a prvá hlava čo mi prišla mala prasklinu na jednom valci medzi ventilmi. Reklamoval som to a následne mi dotyčný zaslal druhú zánovnú hlavu. Takže prasknutá AL hlava existuje. Je ale pravda, že bežne k tomu nedôjde, je to skôr výnimka ako pravidlo.
08:16:53
19.09.2018
suri
-> MOLSO: ja som to praktikoval už v mladých rokoch , aj na favorite aj na felicii , obidve prežili ešte krásne dva tri roky bez problému :D ale je to cigánčina ukrutná , ale vždy lepšie ako žiadny presah
23:55:18
18.09.2018
Billislav
-> MVM:
Tak ano,toto zasa ja chapem,cas su peniaze a niektore servisne ukony su fakt nadlho,a navyse predpokladany cas opravy sa moze neumerne predlzit kvoli komplikaciam,a realna hodnota takeho casu potom prevysuje zmysel opravy takeho vozidla vzhladom na jeho zostatkovu hodnotu...
23:52:44
18.09.2018
Billislav
-> Minott:
Cize pouzijes cast z jedneho v kombinacii s druhym tesnenim na dorovnanie tam kde je to potrebne? No tak to je tiez pekna "prasarna" :-)
23:27:02
18.09.2018
MVM
-> Billislav 18.09.18 23:13:56: Na těch motorech je už vše vymyšlené. Jednak jak to opravit . A taky jak to udělat "ošulit". Vytáhnout vložky z bloku - to může byt jedna/dvě.. A nebo taky to jít může hodně špatně,můžou být vyžraný dosedací plochy. Prostě až moc práce na jednom motoru - a protože je dnešní mechaničina otročina ,nikomu se do toho za určitý peníze nechce a ojebe to. Protože regulerně ty podstivý peníze za tu práci málokdo je ochoten zaplatit a naopak ten mechanik ty samý peníze vydělá třeba na rozvodech nebo brzdách modernějšího auta za půlku času.
Tento systém bloku a mokrých vložek je postavenej na onom "přesahu" a ten je prostě nutnej - bez ohledu na těsnění. Když si to nakreslíš na kus papíru -přijdeš na to.4
23:20:42
18.09.2018
Minott
kupis 2 tesnenia,na 1-nom odbrusis plechove tesnenie okolo valca a pouzijes jednu cast,bezna vec tu,,,7
23:13:56
18.09.2018
Billislav
A taky napad,vyrobit nejake tesnenie,ktore by bolo natolko pruzne,ze by dokazalo do urcitej miery dorovnat nespravne presahy plus/minus este ziadneho vyrobcu nenapadol? Resp. bolo by to realizovatelne? Ten stredovy material ktory dosada na vlozky je vlastne cisto nepoddajny nepruzny plech?
22:58:54
18.09.2018
Lukáš Mitro
-> MVM:
ja sa tym nechvalim len som chcel povedat že sa to da cele urobit aj doma na kolene(teda okrem brusenia hlavy samozrejme) bez nejakých špeci pripravkov

tiež nemam rad ked sa robota fušuje ale s motorarčinou nemam dajake extra skusenosti a na forach sa človek už pomali ani nič nedozvie lebo sa to konči hejtovanim tak som to urobil takto a dobre to je zatial, ked sa to pokazi ide to na moje triko a robil som to rodine takže za nakupnu cenu dielov
presahy som meral s uholnikom a mierkami len som sa s tych hodnot newedel vysomarit

4
22:50:17
18.09.2018
MOLSO
-> Billislav: funkčné riešenie, ktoré vydrží dosť .... aj keď je to prasárna. Ale napr náš bývalý forman ktorý mal ísť do 2 rokov na vrakovisko dostal tento "hotfix" hneď po kúpe a prakticky "povozil" všetko čo bolo treba na prerábku domu, a až do poslednej chvíle s tým nebol problém.

Kto by vysekával tie zarastené vložky ? 40
22:44:59
18.09.2018
Billislav
-> MVM:
Vymedzovacie kruzky na vlozku navrch? A to aku moze mat zivotnost taketo paradne riesenie? Ale zasa je to rychle,usetri sa cas,ze ano :-)
22:10:57
18.09.2018
Billislav
No to je radost ked to takto citam tu dalej,ktovie ako to bolo aj v pripade mojho auta kedze nie som prvy majitel,a kupoval som ho pri 52 tisic km,zda sa ze realnych a problem tam uz bol,vymena tesnenia tam prebehla,ale tiez som krutil hlavou ked ma servisak presviedcal ze to staci a ze to uz bude ok,a preto som sa musel aj naucit sam si vela veci robit,lebo proste neviem najst spolahliveho cloveka s autoservisom tu na okoli,takeho toho "dedinskeho" ktory veci opravi tak ako sa maju opravit,nie narychlo a polovica ukonov sa vynecha...A pritom ja som nikdy nemal problem zaplatit,ale aj som si zaplatil,a aj tak ta robota nebola poriadna...
22:05:42
18.09.2018
Petr Urban
Proto ty natahující se kroutící bloky s zbytečným těžkým roštem do kamen zespod s jinou roztažností nemám rád.
22:03:19
18.09.2018
MVM
-> Jarda - zrušená registrace 18.09.18 21:55:50: Ale jo .. dělají se prasárny aby to vypadlo rychle z dílny i tak,že se hodí vymezovací kroužky nahoru na vložku (když je to v nule nebo 0,05mm , natře se těsnění kilem červenýho silikonu,zarve natvrdo a fertig. Když to tak dnešní doba chce - ale pak s tim autem max 10km od baráku. Udělat to na kšeft - je zlodějina. Složit motor s vědomím že to nemá přesah je podle mě taky dost hloupost ..
21:56:45
18.09.2018
suri
-> MVM 18.09.18 21:54:42: asi tak , škoda komentovať , preto sú tie autá aké sú
21:55:50
18.09.2018
Jarda - zrušená registrace
normalne jsem fabiackou hlavu nechal srovnat, auto bylo kupovane s 68tis.km a uz nebylo puvodni tesneni, do 2. valce sla voda a tlakovalo to, 3 vlozky presah 0,05 rovnomerny, 2. vlozka na strane vyfuku 0,00 presah zadnej - byla zaroven, a vpredu mela 0,05, takze sikmo usazena9 dal jsem elring a bez problemu to najelo 40tis. km, ted nejezdi, protoze stoji lehce tuknuta na parkovisti s prasklym celnim sklem a ma ko lambdy (E4), neni na to cas...
21:54:42
18.09.2018
MVM
-> Lukáš Mitro: Taková práce je nahovno - nezlob se za upřimnost. Ten blok vůbec nemá rád několikanásobný povolování a utahování hlavy.Měrky a šupleru má mít minimálně každej kdo to chce udělat i provizorně. Třeba jsi neměl nazbyt -ok, ale určitě bych se tim nechlubil a nedaval to jako přiklad .
21:47:35
18.09.2018
Lukáš Mitro
tooto som už robil na 2 fabiach aj 44 aj 50kw na oboch hlava dole, zliznut spodok pomenit všetko čo sa da ved je to za 5 korun(všetky tesnenia som daval victor reinz), vložky von, očistit, nahadzat nove vymedzovaci podložky a jazdiť
na tej 44kw sa robilo len tesnenie bo sa prehrievala a o mesiac auto nazad prehriate az do nepricetna-koli zalepenemu termostatu ktorí sa nasledne roztopil a voda tiekla a ujo jazdil veselo dalej :( vysledok - chlapik čo robi hlavy vravel že už dlho nevidel taku krivotu+ povybijalo v nej ventilove voditka z dovodu zadretia ventilov takže hlavu na repas opet a tu sme trosku zariskovali a polozili urobenu hlavu hore bez vymeny vymedzovakov- vysledok nepalil 1. valec a mizla voda takže hlava dole tak ze motor aj prevodovka von, motor na stloliku zgeneralkovaný a naspat s nim do auta( takyto postup použitý aj u 50kw akurat ta sa nprehrievala tam sa to urobilo preventivne )
obe auta robene v altanku na dvore- 50kw v decembri pred 2 rokmi, 44kw teraz v auguste
šruby na hlavu som daval povodne a vymedzovaky bez merania som tam nahadzal rovnaky rozmer ale uz nepametam kolko
21:45:32
18.09.2018
Billislav
Ok,dakujem vsetkym zucastnenym v diskusii,som uz v obraze,podla rad sa rozhodnem,este raz dakujem...
21:42:22
18.09.2018
suri
-> Billislav: je to normálne , hlavne pri krátkych trasách , myslím že bolo povedané všetko , ak niečo zastav sa u mňa môžme hodiť reč
21:39:55
18.09.2018
Billislav
Zaujimave s tymi mrazovymi zatkami...Kazdopadne este mozno by som mal povedat doplnujuce informacie k zavade,olej nepribuda ani neubuda,v podstate odkedy auto mam tak vlastne ked sa zamyslim nikdy som nevidel hladinu oleja sa pohnut ani o milimeter na ryske,a co sa tyka bielej "slahacky" na vicku oleja,je tam,ale taka nic velke,neda sa porovnat s tym co som mal na Rapide,to bolo ako ked niekto sprej so slahackou vystrieka pod viko ventilov,akurat dneska ma napadlo sa na to vicko pozret,a mozno este dolezita informacia,neviem ci a do akej miery je to normalne ale citil som dost benzin sa mi zazdalo ked som vicko oleja dal dole,z priestoru vika ventilov...
21:35:14
18.09.2018
suri
-> Billislav: nie je to až také háklivé , zoberieš brúsený uholník a vymeriaš presah špárovou mierkou ,ak tam 0,1 ide ľahko , 0,15 ťažko tak to bude dobre , samozrejme prípravok s hodinkami je profi ale aj toto riešenie je overené státisícmi km bez problému , vždy lepšie takýto presah ako nič ... reálne nepoznám nikoho kto by ti toto urobil , dnes sa servisujú iné autá a iné kšefty kde idú veľké peniaze bez roboty , toto je proste drbačka na čas a nikto to nezaplatí ... urobil by som to vkľude sám , poradiť ti viem ak tak , aj uholník ti požičiam
21:31:30
18.09.2018
Billislav
Aha,dakujem za vysvetlenie,cize presah je vec velmi hakliva,ak to ma ozaj poriadne tesnit,nemoze byt ani vela ani malo,no to do takejto roboty sa nebudem sam pustat,na to zohnat len niekoho kto ma v tom prax...No inak mna toto tiez napadlo s tym tlakovanim,ze je asi rozdiel ak sa skusa hlava na tesnost tlakom pri nejakych 20 stupnoch a je velky rozdiel ak je hlava zohriata zalozena na motore,presne ako pises,ak by sa aj pri merani nic neukazalo mohla by tam byt teoreticka prasklina ktora sa napr. prejavi az po zohriati...Stve ma to na tomto mojom aute tato zavada,lebo nebyt tohoto tak v podstate nemam s tou Fabiou ziadny problem uz som vychytal vsetky tie zname "bolesti" Fabii,toto ostala posledna vec nedoriesena a dlho to uz odkladam...
Extreme Tyres