-> Vojťas 09.05.25 13:16:19: Ioniq 28 byl taky jeden adept před pár lety, velmi hezká spotřeba, pomerne rychle nabijeni ke spotřebe a velikosti baterky. Nákladove je to OK, baterie drží. Jen se bohuzel pomerne casto objevují problémy s ložisky motoru, protože nemeli dobře vyřešené parazitní proudy na rotoru motoru a občas to odserou ložiska...
za ty peníze to nevypadá zle.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Elektromobilita
prohledat
1549 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 04.09.2021 do 13.05.2025, založil/a Jirik_Tuňák1983
-> Vojťas:
O DC nabíjení v domácích podmínkách zatím nic nevím (a už vůbec ne z DC strany FVE). Samozřejmě takové řešení by bylo výhodné z mnoha důvodů - třeba kvůli tomu že nabíječ v autě tu a tam odejde a funguje jen DC nabíjení.
O DC nabíjení v domácích podmínkách zatím nic nevím (a už vůbec ne z DC strany FVE). Samozřejmě takové řešení by bylo výhodné z mnoha důvodů - třeba kvůli tomu že nabíječ v autě tu a tam odejde a funguje jen DC nabíjení.
-> palinator: Nojo to vim, kabel je kabel.
jeste sem celt o stejnosmernym nabijeni primo z fve. To je nejak realny?
Tech pretoku na nabijeni by meli dost, v dubnu vyrobili 800kwh, spotrebovali z toho 150.
jeste sem celt o stejnosmernym nabijeni primo z fve. To je nejak realny?
Tech pretoku na nabijeni by meli dost, v dubnu vyrobili 800kwh, spotrebovali z toho 150.
-> Vojťas:
Tahle přenoska umí Modbus. Jde to tedy integrovat s domácí automatizací.
www.autonabijeni.cz/preno sne-nabijecky/go-e-charger -gemini-flex-2-0
Tahle přenoska umí Modbus. Jde to tedy integrovat s domácí automatizací.
www.autonabijeni.cz/preno sne-nabijecky/go-e-charger -gemini-flex-2-0
-> Vojťas:
Jde to i vzduchem, ale odpověz si sám, jak to se spolehlivostí vzduchu bývá.
Jde to i vzduchem, ale odpověz si sám, jak to se spolehlivostí vzduchu bývá.
-> Vojťas 10.05.25 05:03:21: wallbox bych asi nedával pokud ho nechceš hned používat, kdoví kam technologie za těch pár let pokročí, ale určitě bych udělal přípravu a klidně jí prozatim zakončil obyčejnou zásuvkou 

-> palinator: no tak samosebou ze chce ridit nabijeni z pretoku fve. Na to byla myslena i ta posledni veta s nabijenim z 3f zasuvky ktera je zapojena jako v bezny domacnosti. Jestli neni nutny jiny reseni. Coz jak rikas bude chtit nejaky zasahy, ale na to se vubec nemyslelo. Problem bude asi ta datova vazba, pokud to musi byt po metalice. No uvidime po nedeli, odkazal sem ji na tvurce fve.
BTW, kdyz budu mit dotace na reko baraku, mam si tam dat i ten wallbox nebo za 5-10 let az budu porizovat el. auto to bude stejne uz k hovnu?
BTW, kdyz budu mit dotace na reko baraku, mam si tam dat i ten wallbox nebo za 5-10 let az budu porizovat el. auto to bude stejne uz k hovnu?
-> Vojťas:
Co se týče nabíjení, záleží, jak moc se tím chtějí zabývat. Čili jakej má být výsledek. Nabíjet se dá jednoduše přenosnou nabíječkou, ale ty jsou povětšinou hloupé a neumí s ničím komunikovat.
Pokud člověk chce plánování, chce to spojit s FVE a nabíjet proměnlivým proudem podle přebytků z výroby, pak to chce lepší zařízení, datovou vazbu a do jisté míry upravit stávající instalaci FVE (minimálně o komunikaci se střídačem a jeho externí řízení).
Vždycky je ale lepší na to myslet už při návrhu, než to dodělávat.
E: jinak ta poslední věta je blbě. EV je vhodné PRÁVĚ když mají FVE. *3"
Co se týče nabíjení, záleží, jak moc se tím chtějí zabývat. Čili jakej má být výsledek. Nabíjet se dá jednoduše přenosnou nabíječkou, ale ty jsou povětšinou hloupé a neumí s ničím komunikovat.
Pokud člověk chce plánování, chce to spojit s FVE a nabíjet proměnlivým proudem podle přebytků z výroby, pak to chce lepší zařízení, datovou vazbu a do jisté míry upravit stávající instalaci FVE (minimálně o komunikaci se střídačem a jeho externí řízení).
Vždycky je ale lepší na to myslet už při návrhu, než to dodělávat.
E: jinak ta poslední věta je blbě. EV je vhodné PRÁVĚ když mají FVE. *3"
-> Vojťas: sežeň VIN kouknem co to je zač, jestli k tomu nějde bude nějaký záznam atp. .
Hele segra dostala nabidku na firemni Hyundai IONIQ Ultimate 88kW s najezdem 160 tisic z roku 2019 s cenovvkou kolem 300 tisic. Neco jako v tomto odkaze. www.tipcars.com/hyundai-i
oniq/.../hyundai-ioniq-ev-
premium-54880176.html
Ja jako konzerva tomu prd rozumim. Ale rikala ze na 95% jizd by jim dojezd 200 km stacil. Maji FVE s baterkama, ale nemaji wallbox.
Mate nejaky postrehy ohledne treba nutnych budoucich nakladu na servis nebo jak vyresit nabijeni doma? 3f sice do zahrady vyvedeny je, ale je nevyuzitej tak ze byl plan ho spis zrusit a udelat z toho jen zasuvku na sekacku. Takhle by se musel pretahnout ke stani a doplnit nekde chranic. Ale je to vubec vhodny kdyz maj ty solary?
Ja jako konzerva tomu prd rozumim. Ale rikala ze na 95% jizd by jim dojezd 200 km stacil. Maji FVE s baterkama, ale nemaji wallbox.
Mate nejaky postrehy ohledne treba nutnych budoucich nakladu na servis nebo jak vyresit nabijeni doma? 3f sice do zahrady vyvedeny je, ale je nevyuzitej tak ze byl plan ho spis zrusit a udelat z toho jen zasuvku na sekacku. Takhle by se musel pretahnout ke stani a doplnit nekde chranic. Ale je to vubec vhodny kdyz maj ty solary?
I u tesly je to nad určitou mez brzdny síly, tady je ridic evidentne debil, co neumi jet plynule a moc pouští pedal, až to rozsvecuje brzdovky...
To pak za ním chceš jet v noci. Navíc až bude fakt brzdit, tak to budeš ignorovat 

-> David29 04.05.25 18:50:29:
Tesla má defaultně ježdění one-pedal. Tzn. po puštění plynu to okamžitě rekuperuje. U Tesly neznám detaily, jestli brzdovky spouští okamžitě.
VW funguje tak, že si zvolíš režim plachtění nebo one-pedal. Ale i prehistorickej e-Golf spouští brzdovky až nad určitou míru odrychlení - čili že auto skutečně znatelně brzdí a nejde jen o "brzdění motorem". Někdy mi ta míra odrychlení přijde až dost vysoká, že auto už docela fest brzdí (víc než typické brzdění motorem - spíš jak motorovka u náklaďáku
), ale brzdovky pořád nepustí.
Tesla má defaultně ježdění one-pedal. Tzn. po puštění plynu to okamžitě rekuperuje. U Tesly neznám detaily, jestli brzdovky spouští okamžitě.
VW funguje tak, že si zvolíš režim plachtění nebo one-pedal. Ale i prehistorickej e-Golf spouští brzdovky až nad určitou míru odrychlení - čili že auto skutečně znatelně brzdí a nejde jen o "brzdění motorem". Někdy mi ta míra odrychlení přijde až dost vysoká, že auto už docela fest brzdí (víc než typické brzdění motorem - spíš jak motorovka u náklaďáku

-> Syny: Tak já standartně musím na betonárnu zpět, abych vypláchl
-> David29: No ona stoji ve spicce i ta Jatecni. Plzen je v tomhle uplne v prdeli. A z Chotikova do Prahy bych ve spicce pres Makro vubec nejezdil, vsak to je o dost delsi trasa a i mimo spicku vyjde dle me casove hur (pri nejlepsim nastejno) jako jet pres tu Jatecni.
-> Syny: Já jel Karlov > Chotíkov a pak jsem musel zpět a pak na Prahu.
Tak jsem v Chotíkově řekl že vůbec, umyl se na stavbě a jel do Prahy přes Jateční
Do toho Chotíkova jsem jel asi hodinu... Jen co jsem se prokousal od Makra, stál jsem v tom stoupání na obchvatu před Globusem
Tak jsem v Chotíkově řekl že vůbec, umyl se na stavbě a jel do Prahy přes Jateční

Do toho Chotíkova jsem jel asi hodinu... Jen co jsem se prokousal od Makra, stál jsem v tom stoupání na obchvatu před Globusem
-> David29: Jo, ja kdyz nedavno vezl formu na firmu, tak jsem se nejak zapomnel a od D5 nesjel na Vejprnice. No postal jsem si 3/4 hodiny - a jak rikas, celej kruhac stal. Kazdej chtel na dalsi sjezd a nejel nikdo. Musel jsem cekat jak kokot kvuli 10 metrum. Pak jsem sjel o vyjezd driv a projel to arealem nasi firmy, jinak bych k tomu dalsimu sjezdu (kam jsem puvodne chtel) cekal minimalne dalsi ctvrt hodinu. V polovine casu co jsem tam stal prijeli policajti, stoupli si do stredu kruhace a koukali jak nikdo nikam nejede
Je to tam ve spickach totalni masakr...

-> Syny: Jo, to je ted zážitek.
Hlavně když to stojí úplně a je to doslova začarovaný kruh - a zachrání to někdo, kdo přeskočí obrubník a následně se to díky tomu hne
A pak nějaký borci se sklápečkama (asi věděli že to jde) to vzali od obchvatu na Bory tím středem a ti to vyhráli
Hlavně když to stojí úplně a je to doslova začarovaný kruh - a zachrání to někdo, kdo přeskočí obrubník a následně se to díky tomu hne

A pak nějaký borci se sklápečkama (asi věděli že to jde) to vzali od obchvatu na Bory tím středem a ti to vyhráli

-> David29 04.05.25 18:50:29: Koukam, ze si ted taky uzivas kruhac u Makra :)
-> darklord: Však u vás na východě jdete často proti proudu :-D
-> Matthes, záškodník z TechWebu: tvl v tom aby sa cert vyznal. U nas je to naopak.
-> darklord: S je spravne.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: akurat tak nejak naopak nie? 

-> David29 04.05.25 18:50:29: Dobre, ze jsi opravil tu hrubku v nahledu 

-> Borderer 30.04.25 15:45:51: me se nechce moc řešit to, ze bez kopání a bourání projdu do sklepa max s 250l bez izolace. Takže aby to mělo smysl ,musel bych jich mít 10 a to uz je zamrdanej celej sklep , plus druhý cerpadlo, druhej termostat a celkově zas tejden práce... Se mi ted fakt nechce
-> palinator 28.04.25 19:20:23: No asi jedině jo
Je to teda dost nebezpečný. Jako jestli to má ten antikolizák, tak i ne - ale neřeší to ten problém, že chceš jet a nikdo se toho nevšímá
S antikolizákem to asi tuplem nepůjde
Je to teda dost nebezpečný. Jako jestli to má ten antikolizák, tak i ne - ale neřeší to ten problém, že chceš jet a nikdo se toho nevšímá

-> Tomaso435: My to tak máme. Sedmičlánkový Viadrus a k tomu dva kubíky akumulace. Vali to furt na plnej výkon a právě krajiny nebo tyčovina v tom mizí, že bych k tomu běhal co hodinu.
Takže špalky a štípat.

-> StepaNoFUN 30.04.25 08:03:12: -> Borderer 30.04.25 08:10:46: jo takhle jasný. Já pořád žiju v tom že topím dřevem neznamená chodit těžit dřevo do lesa a odnášet si nesmyslně těžké věci na kterých nechám záda... Já beru V podstatě krajinky a zejdy smrk borovice jasan. To v podstatě za žádnou práci mi přibývá materiál.... Protože topit špalkem asi absolutně nedovedu představit abych opravdu topil a nemusel to po každém šálku nechávat vyhasnout tak by bylo po celém baráku včetně chodby přes 30 stupňů. Řešením by byla asi akumulace dejme tomu dva tři čtyři kubíky že bych si takhle v neděli zatopil a potom třeba až ve středu.... Ale to je takový sci-fi, s tím se mi dělat opravdu nechce.
U nás to občas jde, ale spíš je lepší lovit po známejch co vlastní lesy. Těžba je u nás drahá a raději to prodají někomu, kdo si to vytahá sám, než objednávat lesáka na pár stromů. Kolem chalupy jsou všude strmá údolí, takže harvestor je na nic. Všechno se tahá traktory s navijáky. Takže automaticky 900,- za vytěžený kubík a to se ten strom, ještě ani nepodíval z lesa a nezměnil majitele. Nezpracované zbytky prodává obec za 1100,- kubík a musíš si pro ně dojet do lesa (bez traktoru s předkem se tam nedostaneš). Kulatina je od 1700,- výš podle dřeviny (z lesa), pokud s dovozem tak 2000,- a víc. Od majitele při samotěžbě se dá v pohodě i pod 500,-
-> Tomaso435: Reálně nic, ale je to přesně jak píše -> StepaNoFUN: . Vem si, co ti zbyde, když odvětvíš a odvezeš kmen. Za tu práci to nestojí.
-> Tomaso435 30.04.25 07:56:53: Urcite nic. Ale 99% z toho jde do tezby a zbejva tam toho na palivo minimum. Tudiz uklizet takovou paseku je vic prace, nez si toho odvezes domu.
-> Borderer 30.04.25 07:40:58: Co máš proti smrku ?
-> StepaNoFUN: Joo, ty doby jsou dávno pryč. Aspoň u nás na Liberecku. Práce v lese je těžká, hovno placená a běžný UKčko, co to dneska uklízí, si na ubytovně nezatopí. U nás se spíš objevil problém, že se těží převážně smrk a tam "úklid do dřevníku" nedává smysl. Poslední bučinu sme uklízeli dva roky zpátky a od tý doby nic...
-> StepaNoFUN: ted se nechá koupit klaďák budu i s dopravou kolem 50000 coz je slusna cena.
A k tem extremum - u nas sveho casu chteli v obci samovyrobu 1200. V ty dobe se dal koupit kubik kulatiny za 1100 + doprava, takze se na to kazdej vykvajznul. jen toho casu, co to delani dreva sezere ... A ano, topim drevem, tchan ma les, takze topim v podstate jen za praci. Ale fura dreva k nam znamena druhou furu k nemu ...
A k tem extremum - u nas sveho casu chteli v obci samovyrobu 1200. V ty dobe se dal koupit kubik kulatiny za 1100 + doprava, takze se na to kazdej vykvajznul. jen toho casu, co to delani dreva sezere ... A ano, topim drevem, tchan ma les, takze topim v podstate jen za praci. Ale fura dreva k nam znamena druhou furu k nemu ...
-> darklord 29.04.25 08:49:04: necha se koupit i v metrech za cenu 1000-1500. Kdyz si to nechas privyzt od lesaku klanakem (cely auto), tak se dostanes nekde i pod litr za metr. Oficialne.
Samozrejme mluvim o celejch stromech a drevu na topeni.
Pak jsou druhy extremy, jakoze u nas chtela obec snad 600 za metr u samovyroby a jeste to byla pakarna, ze bys musel rozebirat nahrnuty hromady.
Uplne nejlepsi bylo delat v lese tzv. paseky. Neboli uklid po tezbe. Dotezit, co nechteli, vyrezat silny vetve co nechali lezet a zbytek co nechces spalit. Tam bylo drevo jen za praci. Jak rikal hajnej - za uklid. Jenze sice tam mam porad dobry vztahy, ale ne zase tak dobry, takze k tomuhle se uz nedostanu.
Samozrejme mluvim o celejch stromech a drevu na topeni.
Pak jsou druhy extremy, jakoze u nas chtela obec snad 600 za metr u samovyroby a jeste to byla pakarna, ze bys musel rozebirat nahrnuty hromady.
Uplne nejlepsi bylo delat v lese tzv. paseky. Neboli uklid po tezbe. Dotezit, co nechteli, vyrezat silny vetve co nechali lezet a zbytek co nechces spalit. Tam bylo drevo jen za praci. Jak rikal hajnej - za uklid. Jenze sice tam mam porad dobry vztahy, ale ne zase tak dobry, takze k tomuhle se uz nedostanu.
Každý to má inak,ja mám túto cirkulárku -> Matthes, záškodník z TechWebu 28.04.25 20:51:16: a rezal som s tým max 2x,je to strašný hukot a za mňa nebezpečné.Kým bol otec aktívňejší tak sa rezalo iba na tomto.Ja radšej dôjdem k dreve s pilou než ťahám drevo k cirkulárke.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: tédle mrchy se budu akorát o víkendu zbavovat. Sousedovi za děkuju, ale jak to vykrakám ze stodoly, která je metr a půl pod úrovní terénu, fakt netuším
Jinak souhlas než se dřít s motorovkou na větve, tak to udělám na cirkulárce. Mám ještě po dědovi malou z Poličky s 30cm kotoučem a na větve do 7cm v pohodě a násobně rychleji. Na větší klacky kolem baráku jsem pořidil elektrickou Dolmarku a na druhou chalupu Narexku (Dolmar lepší - má motor podél a je obratnější). Do lesa mám přes 20 let starou Husqu 350, ale tam se dostanu výjmečně, tak spíš zahálí.

Jinak souhlas než se dřít s motorovkou na větve, tak to udělám na cirkulárce. Mám ještě po dědovi malou z Poličky s 30cm kotoučem a na větve do 7cm v pohodě a násobně rychleji. Na větší klacky kolem baráku jsem pořidil elektrickou Dolmarku a na druhou chalupu Narexku (Dolmar lepší - má motor podél a je obratnější). Do lesa mám přes 20 let starou Husqu 350, ale tam se dostanu výjmečně, tak spíš zahálí.
-> StepaNoFUN:
Já za dříví neplatil nikdy nic, mám to ofiko a ještě k tomu od 100 do 400 m od kotelny.
Ale jen modřín, borovice, někdy ve stadiu rozkladu.
Já za dříví neplatil nikdy nic, mám to ofiko a ještě k tomu od 100 do 400 m od kotelny.

Ale jen modřín, borovice, někdy ve stadiu rozkladu.
-> StepaNoFUN 29.04.25 08:45:49: no upřímně já to mám taky za cenu za kterou to má smysl i kdybych měl těch baráků takhle zbytečně vytápět 10 a bydlet jenom v jednom..... Abych úplně teda nekecal tak topení na celou zimu asi 3500 počítám s tím že počátek topení může nastat i v září konec topení někdy během května... Navíc je to super jelikož topné těleso je součástí sporáku a trouby takže se na tom i vaří a peče a tak furt je prostě nezaměnitelná
-> StepaNoFUN 29.04.25 08:45:49: nedavno jsem to proveroval a než koupit hotový naštípaný dříví, to vyjde plyn levnějš + vůbec komfort topení plynem.
-> StepaNoFUN: to kde maju take lacne drevo? Ja som pred tromi rokmi bral meter za sto eur...
-> Tomaso435 29.04.25 08:35:33: Tak mne to v lese s motorovkou bavi... A kdyz Ti hajnej da slusnou samovyrobu, aby to nebyla pakarna nekde z hromady po harvestoru...
Posledne jsem si domu privezl nejakejch 18m, ve dvou jsme to delali (bez stipani a rovnani doma) za asi 4 dny po rekneme 6ti hodinach prace... A stalo to par korun.
Jako kupovat drevo za 1000,-Kc metr, to bych se na to mohl vysrat a topit jen plynem.
Posledne jsem si domu privezl nejakejch 18m, ve dvou jsme to delali (bez stipani a rovnani doma) za asi 4 dny po rekneme 6ti hodinach prace... A stalo to par korun.
Jako kupovat drevo za 1000,-Kc metr, to bych se na to mohl vysrat a topit jen plynem.
-> StepaNoFUN 29.04.25 08:21:54: kdybych proto měl ještě chodit do lesa řezat takového klády tak si rovnou můžu dát to tepelné čerpadlo a místo té dřiny v lese radši zůstanu každý den o hodinku dýl v práci v naprostým komfortu...
-> Jarda/felda 29.04.25 08:10:10: radsi budu stat celej den u cirkuly, nez celej den drzet v ruce svoji 560XP. To rozhodne cinska sracka neni.
Samozrejme kdyz kolegovi privezli klanakem duby v 5-6m a prumeru pres 50cm, tak tam jiny reseni nebylo. To jsem asi prvne vyuzil plnej vykon ty pily (s 50cm listou v `325 , dneska uz mam i 60cm v 3/8, ale zatim jsem ji nepotreboval) a vyzkousel si to, co me kamarad pri koupi varoval, abych se toho nelekl, ze to neni vada, ale vlastnost. Ta pila zacne v plnejch tockach slysitelne nepatrne vynechavat.
Je to schvalne a dela to jednotka podle zateze a teploty. Prej se tim nespalenym benzinem chladi.
Samozrejme kdyz kolegovi privezli klanakem duby v 5-6m a prumeru pres 50cm, tak tam jiny reseni nebylo. To jsem asi prvne vyuzil plnej vykon ty pily (s 50cm listou v `325 , dneska uz mam i 60cm v 3/8, ale zatim jsem ji nepotreboval) a vyzkousel si to, co me kamarad pri koupi varoval, abych se toho nelekl, ze to neni vada, ale vlastnost. Ta pila zacne v plnejch tockach slysitelne nepatrne vynechavat.
Je to schvalne a dela to jednotka podle zateze a teploty. Prej se tim nespalenym benzinem chladi.
-> Jarda/felda 29.04.25 08:10:10: To není o kvalitě... Já mám problém i držet ráčnu a utahovat takže to jsou jiné věci...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 28.04.25 22:13:19: Motorovku mam mozna vykonejsi, nez tu cirkularku. Ale ta cirkula je rozhodne rychlejsi a pohodlnejsi.
Jako vzit spalek polozit ho, vzit do ruky motorovku, udelat 2 rezy, odlozit motorovku, odhodit spalky, dat jinej kus, vzit motorovku...
Tady vezmes spalek, polozis do kolibky na dylku merky, kotouc je celou dobu schovanej. Primacknes kolibku, kotouc vyjizdi, urizne spalek, kterej sam odpadne na zem (v mym pripade do kotelny). Pustis kolibku, kotouc se schova, posunes spalek...
-> Tomaso435 29.04.25 07:44:15: V lese rezu drevo na cca 120cm (proto jsem taky kupoval vlek se sirkou 125cm), stipu v celejch dylkach a rovnam na hromadu na zahrade. Po vyschnuti rovnam z hromady na rucni karku a vozim par desitek metru k pile umisteny nad kotelnou. Rezu 2 rezy na 40cm kusy a pada to rovnou do kotelny 3m od kotle.
Jako vzit spalek polozit ho, vzit do ruky motorovku, udelat 2 rezy, odlozit motorovku, odhodit spalky, dat jinej kus, vzit motorovku...
Tady vezmes spalek, polozis do kolibky na dylku merky, kotouc je celou dobu schovanej. Primacknes kolibku, kotouc vyjizdi, urizne spalek, kterej sam odpadne na zem (v mym pripade do kotelny). Pustis kolibku, kotouc se schova, posunes spalek...
-> Tomaso435 29.04.25 07:44:15: V lese rezu drevo na cca 120cm (proto jsem taky kupoval vlek se sirkou 125cm), stipu v celejch dylkach a rovnam na hromadu na zahrade. Po vyschnuti rovnam z hromady na rucni karku a vozim par desitek metru k pile umisteny nad kotelnou. Rezu 2 rezy na 40cm kusy a pada to rovnou do kotelny 3m od kotle.
-> Tomaso435 29.04.25 07:45:42: to musíš mít kvalitní motorovku a ne čínskou sračku co se klepe jako drahej pes v zimě






-> Matthes, záškodník z TechWebu 28.04.25 22:13:19: tak motorovka je vyloženě za trest to držet... Nedej Bože celý odpoledne