
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Fiat a talianske autá
Jenom tak plácnu pro kolegy Alfisty a Fiatisty, popř. Lanciisty.... Najezdil jsem s Cromaňoncem od prosince i přes střídání s Karkule autem a sem tam Volfem cca 6500 km. Musím říct, že jsem tím JTDmkem příjemně překvapený a to jsem měl k naftě vždy odpor a předsudky ve smyslu mít naftu ve vozovém parku. I v takové krabici to má kopici síly. Jezdil jsem s hodně nafťáky, ale tenhle motor v pružnosti a akceleraci zejména na dálnici je docela zbraň.
Co vaše zkušenosti?

-> minno: mne zase teraz felicia vynecháva smerom od 2500 hore , nie vždy , nie je to silné trhanie len proste strata ťahu , čerpadlo tam nie je dlho , možno 80tis km , jedine že by odišlo pri státí teraz , ale už je to asi piata nádrž , aditivovaná , aj palivový filter nový
-> Jarda: To moje zvuk vydávalo normálny, ale aj tak to nebolo OK.
-> minno 24.05.18 09:55:27: to mi dela niva taky, ale jsem rad, ze to vubec cerpa, kdyz slysim ty zvuky :)
Tak ak by to niekoho zaujímalo -> minno 02.05.18 11:01:46: . Dal som nové palivové čerpadlo a je kľud. Staré absolútne nedržalo tlak paliva po vypnutí motora.
-> minno 02.05.18 11:01:46: nevie nik poradiť?
-> Jirik_Tuňák1983: měl jsem starší model Cromy, 2.0 ie 1988, to byl super kočár 

-> palinator: Zle som napísal. Oprava. Pretlak v celej palivovej sústave, nie len v nádrži.
-> minno 02.05.18 10:38:22: Toho se moc nebojím, protože se dělal přední blatník a nárazník už před lety a rozdíl není poznat. Jinak musím říci, že laky mají hodně kvalitní. U Cromaňonce je lesk takový, že vidíš detailně každou kytičku na zemi odražený na dveřích a vedle stojící nová Kia takového lesku a odrazu ani zdaleka nedosahuje. Podle mého to auto nebylo nikdy v kartáčích.
Jinak po předchozím autě konečně normální hill holder u auta s manuálem. U C4 Picassa fungoval hill holder furt, až mi to sralo. Člověk potřeboval např. na parkovišti sjet setrvačností na neutrál o něco níže a ten blboň auto furt přidržoval.
Byl to zvyk, ale když chtěl člověk sjet bez kvaltu na zpátečku, musel pokaždé čekat, až se brzda uvolní.
U Cromaňonce to funguje tak, že se hill holder aktivuje jen při vyšlápnutí spojky a zařazení. Jinak lze popojíždět z kopečka vahou auta bez omezení.
Jinak po předchozím autě konečně normální hill holder u auta s manuálem. U C4 Picassa fungoval hill holder furt, až mi to sralo. Člověk potřeboval např. na parkovišti sjet setrvačností na neutrál o něco níže a ten blboň auto furt přidržoval.

U Cromaňonce to funguje tak, že se hill holder aktivuje jen při vyšlápnutí spojky a zařazení. Jinak lze popojíždět z kopečka vahou auta bez omezení.
-> minno:
Přetlak v nádrži bude mít souvislost podle mě s ohřátím paliva v nádrži a ne s čerpadlem.
Jinak si myslim že sis odpověděl.
Přetlak v nádrži bude mít souvislost podle mě s ohřátím paliva v nádrži a ne s čerpadlem.
Jinak si myslim že sis odpověděl.
Pred časom v -> minno 22.07.17 00:05:38: som riešil problém so štartovaním Punta.
V skratke napísané: občas blbo štartovalo, bolo treba dlhšie točiť motorom kým chytilo. Obvykle len prvý štart, potom už OK.
Posledné obdobie som to testoval štýlom, že som vždy pred štartom 3x vypol/zapol kľúčik, čiže 3x sa zoplo a vyplo palivové čerpadlo. Po takejto "predpríprave" to vždy chytá okamžite.
Vychádza mi z toho problém s padaním tlaku paliva. Regulácia tlaku, vratka benzínu, to všetko je riešené priamo v čerpadle v nádrži. K motoru ide len jedna palivová trubka (hadica) s už tlakovo vyregulovaným palivom, vstup do vstrekovacej (na konci uzavretej) lišty, v lište 4x vstrekovače...
Nemám s tým moc skúsenosti, preto sa pýtam, na vine môže byť len samotné čerpadlo? Nemôže stratu tlaku spôsobovať aj niečo iné? Napadá ma napr. netesný uzáver nádrže. Možno blbosť, ale vychádzam z toho, že v knihe sa píše, že zrušenie pretlaku v palivovej sústave sa vykonáva odkrútením víčka hrdla :)
V skratke napísané: občas blbo štartovalo, bolo treba dlhšie točiť motorom kým chytilo. Obvykle len prvý štart, potom už OK.
Posledné obdobie som to testoval štýlom, že som vždy pred štartom 3x vypol/zapol kľúčik, čiže 3x sa zoplo a vyplo palivové čerpadlo. Po takejto "predpríprave" to vždy chytá okamžite.
Vychádza mi z toho problém s padaním tlaku paliva. Regulácia tlaku, vratka benzínu, to všetko je riešené priamo v čerpadle v nádrži. K motoru ide len jedna palivová trubka (hadica) s už tlakovo vyregulovaným palivom, vstup do vstrekovacej (na konci uzavretej) lišty, v lište 4x vstrekovače...
Nemám s tým moc skúsenosti, preto sa pýtam, na vine môže byť len samotné čerpadlo? Nemôže stratu tlaku spôsobovať aj niečo iné? Napadá ma napr. netesný uzáver nádrže. Možno blbosť, ale vychádzam z toho, že v knihe sa píše, že zrušenie pretlaku v palivovej sústave sa vykonáva odkrútením víčka hrdla :)
-> Jirik_Tuňák1983 27.04.18 20:42:08: Tak super, už len aby to po roku nevybledlo úplne inak ako zvyšok auta :)
-> Jirik_Tuňák1983 27.04.18 20:45:51: Jo 124 je další retro co se mi moc líbí. I se mi líbí víc než MX5 z který vychází.
-> minno 18.04.18 18:54:32: Dělali nakonec dvoje dveře, zbytek je leštěný, ale už na foto je na tom tuna pylu.
Vypadá to cajk. Na těch předních objevili taky nějakou škodu od omítky. Vyřešily se tak i ďubky od obchoďáků.
Můžu aspoň zítra přezout na letní.
Vypadá to cajk. Na těch předních objevili taky nějakou škodu od omítky. Vyřešily se tak i ďubky od obchoďáků.
Můžu aspoň zítra přezout na letní.
-> Danster 20.04.18 10:19:24: V Plzni nic jiného není, ale mám ještě dva šikovné servisy, které dělají všechna auta a pak jednoho staršího pána, který se specializuje na Italy. Celkem tedy 4 možnosti, více jsem neřešil. Oprava níže jde do CB.
-> Jirik_Tuňák1983 18.04.18 17:09:41: To jezdíš do auto CB ? Ono asi ani jiná možnost v Plzni a kolem neni. Já jen abych věděl až nějakýho toho Fiata pořídím 

-> minno 19.04.18 09:31:39: U nás zatím spokojenost i s Cromaňoncem. Akorát teď musím rozebrat pátá vrata, pokazilo se mi něco v mikrospínači na otevírání kufru. Asi praskl nějaký plastík a nebo to z něčeho vypadlo, mikrospínač se hýbe pod tou gumou i s tím v čem drží, místo aby se zmáčkl. Je to cítit na prstě. Otevírám kufr zatím dálkou klíčkem. Na clubu psali, že je to oprava na 15 minut bez nákupu čehokoliv. Jinak jsem měnil po koupi termostat a teď budu měnit ještě původní kotouče (132 000 km). Nic jiného jsem nemusel řešit (ťuk ťuk) a dle servisky a databáze Fiatu se měnila v záruce jen spínací skříňka.
Valvolínek leze Jiží do Volfíka a Cromaňonce.
Valvolínek leze Jiží do Volfíka a Cromaňonce.
-> Jirik_Tuňák1983: Olej mením na Punťovi aj ja pekne po roku a nájazd 6-8 tis. km. Ale jazdia sa prevažne krátke trasy. Je tam 2,8 litra oleja, stojí to pár peňazí, takže nie je čo riešiť. Ale Seleniu nedávam, dávam Valvoline.
1,4 16V som nedávno prebehol v kolegovom Bravo a zo zvuku som mal rovnaký pocit ako ty, na voľnobeh nepočuť, v otáčkach pekne drsné
1,4 16V som nedávno prebehol v kolegovom Bravo a zo zvuku som mal rovnaký pocit ako ty, na voľnobeh nepočuť, v otáčkach pekne drsné

-> Jirik_Tuňák1983:
Když máš pořád tak moc práce, tak bych se na výměnu po roce při takovým nájezdu bez ostychu vyprdnul a udělal jí až před zimou.
Když máš pořád tak moc práce, tak bych se na výměnu po roce při takovým nájezdu bez ostychu vyprdnul a udělal jí až před zimou.
-> minno: Jen tak pro zasmání. Budu na jejím Fifíkovi dělat zase olej. Měnil se 21.5. 2017. Teď je na něm 4700 km.
Jezdilo to obden normální delší trasy do práce a pak nákupy. Relativně malý atmosf. motor (1.4 16V), málo chcánek a menší olejová náplň je v tomto případě určitě výhodou, rychle se to zahřívá. Olej dělám po roce, má vždy do 7000 km a vždy jen Selenia K Pure Energy 5W-40. Dnes jsem s tím jel po dlouhé době a na volnoběh ten motor není vůbec slyšet ani uvnitř, ani zvenku vpředu a ani z výfuku.
Přišlo mi to spíše jako elektromobil
. Jen v otáčkách to má takovej ostřejší italskej zvuk a z vysokejch to pěkně chrchlá do výfuku. Prostě takovej old skůl.
Jinak jsem už trochu zdědkovatěl, jede to sice jako po kolejích, sedí to fakt super, ale je to na mne podvozkově už hrozně tvrdý. 





-> Tomaso435: Tak už podľa uváženia každého súdruha :) Samozrejme štýl zvonku lizu-lizu a zospodu vši hrýzu je ešte horšie, ale zas mať auto z každej strany obúchané a srať na to a aby mi to bolo jedno, tak to by som nemohol :)
-> minno: noa :-D pokud se to má používat tak je uplně jedno jak to vypadá, podstatná je technická stránka :D nic jinýho mě vubec nezajimá. naleštěnýho baworáka z vrchu a zespoda chybějící části karoserie je dle mě špatně a že takovejch aut je.
-> minno 18.04.18 18:54:32: Už se dělal odřený nárazník a blatník a není to vůbec poznat. Holt město. Není to stará vyšisovaná popelnice.
-> Jirik_Tuňák1983: No tak to som zvedavý na výsledok, ak budú lakovať len tie jedny dvere. Osobne ak by mi niekto orval dvere alebo blatník a mal by som to opravovať (je jedno či sám, alebo to dať opraviť), tak bez rozmýšľania prelakujem celý bok auta
-> Tomaso435: A potom také auto vyzerá ako popolnica

-> Tomaso435: A potom také auto vyzerá ako popolnica

-> Jirik_Tuňák1983 18.04.18 17:09:41: je super nemít novější auto a neřešit každej škrábanec 

-> minno 18.04.18 17:31:49: Budou lakovat celé dveře a celé auto umyjí a rozleští. Pokud by byl problém, ale nebude, dělávají i díly vedle, aby nebyl viditelný rozdíl .
Jinak nechci být za kundu, ale vedle u slepice narváno, že stála auta až k Fiatu a Alfě, ti jim museli pomoci i s příjmem a já se musel v 8:47 sbalit a vrátit se tam v 10:30.
U zlého Fiatu neměli co dělat. Ráno to vypadalo jen na nějaké garančky. Technik říkal, když jsme vylezli, že má na ježdění do práce to samé auto i ve stejné hnědé metalíze.
Za rohem jsem pak viděl stát to jeho a za druhým další a taky ve stejné barvě.
Jinak nechci být za kundu, ale vedle u slepice narváno, že stála auta až k Fiatu a Alfě, ti jim museli pomoci i s příjmem a já se musel v 8:47 sbalit a vrátit se tam v 10:30.


-> Jirik_Tuňák1983: No, a potom, že Fiat je zlý
Tak snáď to aj opravia k spokojnosti, aby to nebolo poznať.

Tak snáď to aj opravia k spokojnosti, aby to nebolo poznať.
Dnes jsem byl s Karkule Fifíkem ve značkovém servisu Fiat kvůli dohodnutí termínu opravy laku na pravých zadních dveřích a spokojenost s vyřízením poj. události, vstřícností nad rámec standardu, rychlost a vůbec super přístup včetně debaty.
Hapala omítka na autí.
Hapala omítka na autí.
Človek si tak ide pretesniť ventildekel na Punte a po jeho zhodení zistí, že ventildeklom ide hlavný olejový kanál pre mazanie vačky
Rovnaký motor, len na o 8 rokov starší, to tak nemal.

Článek jsem moc nečetl, ale šupec pěknej. 
www.autozive.cz/alfa-rome o-giulia-prosla-riskantnim -testem-na-dalnici-300-kmh -uzijte-si-to-z-pohledu-ri dice?utm_source...

www.autozive.cz/alfa-rome o-giulia-prosla-riskantnim -testem-na-dalnici-300-kmh -uzijte-si-to-z-pohledu-ri dice?utm_source...
A pak jsem náhodou objevil, jak se dostat do vozu, když lehne baterie. Vůz nemá klasický klíč, ale elektronický, kde je pro takové případy schovaná čepelka. Fuj, musím to umejt, až přestanou ty mražáky. 

Je to píčovinka, ale šikovná. Má to samozřejmě hodně aut. Povysune se jen tato pojistka nahoru. Opěradlo se zajistí i v dolní poloze. Zakryl jsem to tedy dekou, ale 2,5metrové hranoly nebyly včera problém a ještě byla režerva.
ale notak, vse ma svoje... treba jeden znamej, co jezdi feldou, tak si vysnil kalinu :) no uz jsem se mu to parkrat snazil rozmluvit a on se tesi, ze bude mit fungl nove auto do 200k

[-> Jirik_Tuňák1983 12.02.18 21:00:36:
takze kdyz ty hanis vse ostatni, nez jsou ty tvy modly, tak je to v poradku. Ale kdyz pohanim ja, co se mi nelibi, tak jsem ubozacek. Tak fajn :-D

-> palinator 12.02.18 20:42:21: Ne. Píšu o náhražce karbonu nebo co to má evokovat. To co popisuješ, s tím měl problém i Passat ve stejných letech a nesouvisí to s materiálem, ale složením potu, odpařováním voňavek do aut apod.
-> Milan 136 12.02.18 20:53:15: Ty jsi fakt ubožáček.
-> Milan 136 12.02.18 20:53:15: Ty jsi fakt ubožáček.
-> Jirik_Tuňák1983 12.02.18 19:20:05: všechno lepší, než ten Tvůj Fiat
-> palinator 12.02.18 20:42:21:

-> palinator 12.02.18 20:42:21:

-> Jirik_Tuňák1983:
Myslíš takový ty na omak fajnový dekory, který časem udělaj bubliny a oloupou se?
Myslíš takový ty na omak fajnový dekory, který časem udělaj bubliny a oloupou se?

-> Milan 136 12.02.18 19:01:29: Můžu tě ubezpečit, že to vypadá úplně stejně bakelitově a lacině.
Tento typ dekoru se dá pojmout hodnotněji vzhledově i na omak.
Ta Lybra šla na trh před 19 lety, sice se stříbřenkou, ale s poněkud jinou výbavou než to co sem dáváš za příklad. Je moc fajn, poukázat na to co tam máš ty a auto o 10 let starší to má jinak.
Sice to taky není šálek mého rumu, ale alespoň se máš jak zabavit. 

Ta Lybra šla na trh před 19 lety, sice se stříbřenkou, ale s poněkud jinou výbavou než to co sem dáváš za příklad. Je moc fajn, poukázat na to co tam máš ty a auto o 10 let starší to má jinak.


Nebo tohle mam na listach a ramecku stredovy konzole ja. A nevypada to tak lacine
-> Jirik_Tuňák1983: kdyby to melo alespon nejakej dekor, a ne jen stribrenka. Treba tohle je v 15 let stary jednickovy octavii
-> Milan 136 11.02.18 22:53:29: Není to tak dlouho, kdy měl Focus stříbrný středový panel jak od čínské minivěže taky. A tam to na rozdíl od té Lybry vypadalo echt lacině.
-> Milan 136: Furt bych radši stříbrnou než kdyby to byl komplet falešný dřevo nebo "mramor", to je dneska spíše v trendu no. Teda krom falešnýho karbonu ten to vždy posvětí



-> Jirik_Tuňák1983 10.02.18 20:44:48: nechapu? Ja reaguju na obrazek toho interieru, ze ta stribrna je tam jako pest na oko, takovy devadesatky. Jak. Kdyz nekdo tunil favo stribrenkou
A to auto v ty stribrny proti tomu Applovo vypada taky desne

A to auto v ty stribrny proti tomu Applovo vypada taky desne
-> Apple STS Chvojkovice-Brod 11.02.18 22:05:40: Tu recenzi znám.