Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
19729 příspěvků (zobrazeno 801 až 850) od 04.01.2015 do 07.08.2025, založil/a LuMi
řadit dle data
22:58:30
10.01.2025
vhml
-> minno 10.01.25 22:03:59: já teď po dlouhé době sednul zpátky z Passata do první generace Sharana a to je šílený rozdíl jak všechno slyšíš. Přitom by člověk řekl, že ten Sharan je od pohledu aerodynamický tvar.
22:03:59
10.01.2025
minno
-> marra_rwd 10.01.25 17:55:46: Čím je podľa teba daný tak znateľný rozdiel v aerodynamike (a tichosti od obtekajúceho vzduchu) O1 vs O3?
17:55:46
10.01.2025
marra_rwd
hele mám 01 1.8T 4x4, Yeti 2.0 Tdi 4x4 a O3 1.0TSI.

nejvíc zábavy je s O1 (jo, má 200 koní), a je kultivovanější než Yeti, a vlastně lepší, tišší, komfortnější. Jenže žere o tři litry víc.

Yeti dobře sedí na cestě, ale je hlučnej, nicméně nežere a dělá co má, obzvlášť když je hezky vybavený, nicméně bez 4x4 nemá to auto logiku dle mě.

O3 - ideálka na delší cesty. Na dálnici jen šumí a pohupuje se. motor stačí, je to tichoučký auto. Ale zadní náprava je krok zpět, hrozně bubnuje a duní. Nicméně třeba řazení má nejhorší.

Kdyby byla O1 o něco lépe odhlučněná (aerodynamika, skla, motor), tak je to pořád slušné auto na běžné ježdění. Ale jinak je O3 komfortem, prostorem a spotřebou někde úplně jinde.
15:30:41
10.01.2025
Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983: Asi, že O1 je v dnešní době na venkově nejrozumnější "lidový vůz" (poměr užitná hodnota/provozní náklady) lidí (převážně mladých rodin), kteří toho moc nenajezdí a používají auto na cesty do města na nákup případně rozvoz a svoz dětí po školkách, školách a kroužkách...

...jednou tím autem jede pro něco otec rodiny, jindy žena...
15:29:37
10.01.2025
Tomaso435
-> Jirik_Tuňák1983 10.01.25 14:51:39: původní majitel o1 zestárl cca o 28let.
14:51:39
10.01.2025
Jirik_Tuňák1983
Já jenom musím řéct, jak teď jezdím ty vesnice, tak tady jezdí pořád ještě hodně O1 a O1 konby. Jsou to suverénně nejhorší a nejnevyzpytatelnější řidiči, které za ten rok potkávám. Naštěstí se moc nepouští na dálnici a nevznikají tak další krizové situace v připojovacím pruhu. Ale když už se tam vypraví, stojí to za hovno i tam. Ani řidiči různých kapesních aut nejezdí tak blbě jako ójedničkáři. Čím to? 9
12:28:07
10.01.2025
ajok
-> vhml 10.01.25 07:51:20: píčoviny? Když mi jeden selhal, že zrovna Tobě vydržel, třeba by Ti vydržel i SKF, a taky to může záležet na používání vozidla... Pravděpodobně, kdybych nejel v hicech dálky, tak se mi nikdy neroztavila ta vnější kladka a stále by to fungovalo, vždyť přítelkyně na ni už bude mít o 150tis.km víc - origo ta samá je na naftě.
07:56:54
10.01.2025
Jarda/felda
-> ajok 10.01.25 06:14:27: gumy můžu potvrdit, barumky z portugalska k ničemu ale co obouvám Německý tak ty ujdou 1
07:51:20
10.01.2025
vhml
-> ajok 10.01.25 06:14:27: mel jsem ho tam a v pohode. Resis picoviny. Jestli chces mit klid tak to za 100t preventivne udelej znova a nazdar
06:14:27
10.01.2025
ajok
-> SO545 09.01.25 21:07:41: tak ted uz vubec nevim... origo stoji okolo 4k, i v katalogu je s tim znakem audi...

a co v te sade conti mivas za remeny? me se doma jeste nekde vali ten conti Romania, to jsem proste nechtel, ted jsem dal na feldu polaris 5 romania a proti nemeckejm na octavce to klouze, ty nemecky se jinak lepi na kluzkem

Mam se toho napinaku ina bat? on asi bude lepsi, nez SKF, tendle presne mam v te sade...
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od ajok vložen 10.01.2025 06:14:27
21:07:41
09.01.2025
SO545
-> ajok 09.01.25 07:59:26: asi to nechces pocut...ale mne skapala napinacia kladka len raz...a to ked som si kupil sadu u nas vo VW servise. Po cca 40000km zacala robit dost ramus.



Od vtedy som menil rozvody uz 3x...a vzdy contitech a tych 90000km vzdy vydrzala.
11:15:11
09.01.2025
11mAjA11
Tak si objednej Gatese
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od 11mAjA11 vložen 09.01.2025 11:15:11
07:59:26
09.01.2025
ajok
-> 11mAjA11 09.01.25 06:47:21: NJ, ale ten napínák nevím jak jinak řešit, teď jsem psal surimu, jestli není k dostání origo
06:47:21
09.01.2025
11mAjA11
Modrý je psaný jako racing. Nevím jestli nezbytně nutně potřebuju mít na motoru řemen za 1300 když ho stejně po 90-120tis zase vyměním. Domnívám se že při běžném užití vozu je to zbytečná investice, beztak se rozmrda v tom systému cokoli jiného, třeba ten původní napínák s novým ložiskem pro kladku.
05:08:14
09.01.2025
ajok
-> 11mAjA11 08.01.25 21:34:35: gates jsou dva, cernej a modrej, jestli maji dobre hmotnost, tak modrej musi byt robustnejsi... autodilos.cz/autodily/... /motor-remenovy-pohon-rozv odovy-remen-sada-ozubeny-r emen?brand=gate... dnes uz kupovat autodily podle hmotnosti1 tak jsem kupoval i vyfuk na fab.

Ta kladka bude asi OK, ta vypada dobre, jen ten zasah vybrouseni loga, ale ten napinak, to je horsi a SNR se na nej necha dat jen ta mala kladka, jenze dovnitr clovek nevidi... jeste je febi a pak skf smejd, nevim co na nem z te ina sady znamena H1 nebo fakt dat ten starej s 200tis.km s logem audi a na nej tu SNR kladku.
23:26:02
08.01.2025
Tomaso435
-> saskyn2 08.01.25 22:23:12: v Kanadě krachla nějaká loziskarna.. tteba celej fiat ma v originále už Chinu. A tím pádem z pěti kladek je dobrá jedna...
22:23:12
08.01.2025
saskyn2
-> ajok: problém je že dneska je všude China v lepším případě Romania, zvlášt u těhle starejch škopků to sekaj co nejlevnějc. Třeba Litens Canada už nebývá ani v originálních rozvodech. Včera jsem dělal rozvody na EVO motoru pískala klasicky ta spodní malá ve 120t a na tý původní je VW AG INA SK předpokládám teda Slovensko a ta životnost je teda fakt tragická.
21:34:35
08.01.2025
11mAjA11
Tak si to slož no, řemen Gates, kladky SNR, SWAG, nevím co bývá zabalené ve Febi, (napínací stejně bude Litenska beztak) pumpu máš, najebej do tec docu originál čísla kladek , převede ti to na alternativy, zamrdas tím čas a vyjde to dráž patrně, nebo jdi do škodovky a objednej si originály.

Teď sem dával na 1.9D kladku SWAG (origo přebal), pumpu Pierburg protože jediná má lopatky litinové a férové pro větší zatížení, řemen Gates, rozvodové kolo má klice Febi u kterého byl i šroub kliky a kvalita za mě origo.
19:06:32
08.01.2025
ajok
jestli ne spis do podelali, prisly mi rozvody INA na 1.8T a nejlip vypada kladka, lozisko NTN Japan, z boku ma neco vybrousenyho docela prasecacky, jestli origo znak - tim to mohli zeslabit a i trochu rozvazit :/, napinak nejaky noname s napisem H1 a to male lozisko, ktere jsem mel na origo rozvodu po 200tis.km chrastici je tam NTN Taiwan9 a nakonec to nejkritictejsi, takovej slabounkej reminek made in UK, co jsem daval INU na 1.6 AEE tak tam byl remen spain, ostatni nepamatuji, treba maji lepsi materialy, ale kdyz vezmu, jak byl robustni ten origo remen, mam z toho strach, jestli to nevratit... ta graf pumpa opravdu jeste vypada celkem slusne proti tomudle7

Vratit a zkusit koupit conti? co prijde nebo uz fakt nevim...

Ja potrebuju aby to bylo spolehlivy, to neni zadna dojizdecka kolem komina. :/

I na naftu ty dily jsem teda nezkoumal, ale nevypadaly takto chatrne, remen rozhodne byl silnejsi.
upraveno 2x, naposled 08.01.2025 19:17:17
20:30:27
06.01.2025
ajok
-> saskyn2 06.01.25 18:52:17: mluvil jsem s nim pred Vanocema a rikal, ze se podarilo vylecit rakovinu jater, ale ze je strasne slaby, sotva mluvil :( ale jatra ze jsou spatna a ze jeste neco v tele ma, tak tu chemickou zatez asi nevydrzel :/, 71.

Nejvic me inspiroval asi na toto: skoda-virt.cz/cz/.../1101 8-turecko-rapidem
upraveno 2x, naposled 08.01.2025 03:45:08
18:52:17
06.01.2025
saskyn2
17:17:27
06.01.2025
ajok
nechtel jsem to davat do podelali a sem se to taky asi uplne nehodi, ale zas jen tak nekdo jednickovou octavkou Turecko, Jordansko, Syrii a Izrael neprojel www.rajce.idnes.cz/0389/. ../blizky-vychod-2007 dnes me z te zpravy uplne zamrazilo a bylo i tezke v praci vubec neco udelat, Vláďo, tak at se Ti tam nahore hezky cestuje... jeho heslo bylo - kdo se boji, sere v sini a on se nebal
upraveno 1x, naposled 06.01.2025 17:21:10
16:33:15
06.01.2025
Syny
-> minno 06.01.25 15:45:39: No, videl bych to tak 8 let, max 10. Na Golfu jsem je mel 7,5 roku a pohledove vypadaly naprosto ok.
15:49:17
06.01.2025
SO545
-> Jirik_Tuňák1983 05.01.25 20:19:32: to sedi absolutne presne. To ako v minulosti v priemysle maju hlavne slovo blbci akurat so spravnou stranickou vlajkou.
15:45:39
06.01.2025
minno
-> Jirik_Tuňák1983 05.01.25 20:19:32: V tomto prípade ten interval kontroly naopak predlžujú, ako je vidieť3



-> Syny 05.01.25 20:53:13: Ale mohli by tam uvádzať aspoň aj časový interval, to by bolo lepšie.
06:37:16
06.01.2025
charon
-> ajok 04.01.25 18:08:20: Ad paliva - ja poslední roky tankuju v podstatě pouze na OMV, bo ho mám po cestě z práce a nmusím nikam zajíždět. A nikdy jsem v žádný autě neměl s ničím problém ... Ale beru vždy premiový paliva, v létě, když se hodně jezdí tak občas obyč ...
22:35:08
05.01.2025
Matthes, záškodník z TechWebu
-> StepaNoFUN 05.01.25 20:27:54: Zajimavy je, ze jsem to vedel asi o dva mesice driv nez to doslo do CR diky tomu, ze sleduju anglickej fb. Cekal bych, ze tyhle zmeny budou jednotny pro celej svet.
20:53:13
05.01.2025
Syny
-> minno 05.01.25 19:28:29: Ve 300 tkm a jen kontrola 3 Ja mam EVO, ale 96kW. To je tak nejak neco mezi EVO a EVO 2 :)
20:27:54
05.01.2025
StepaNoFUN
-> Jirik_Tuňák1983 05.01.25 20:19:32: Jo taky jsem na sluzebaku delal rozvody 50tis. po intervalu. Do cca 15.1. 2024 byl interval 240tis. To ja mel najeto cca 205tis. Pak najednou ze dne na den byl 160tis..

EDIT: Mohlo mne varovat, ze na nektery stejny motory byla na rozvody svolavacka. Myho se to teda netykalo, ale na jednom sluzebaku (koupenym jako bazarovka s 200k na hrbu) nam je na (puvodne vynechanou) svolavacku delali.
upraveno 1x, naposled 05.01.2025 20:31:09
20:19:32
05.01.2025
Jirik_Tuňák1983
-> minno 05.01.25 19:28:29: Takových aut už bylo a postupně se to zkracovalo. Třeba původních 200 nebo 240 tis. u 1.2 s řemenem v oleji u PSA se to najednou zdrclo a tátovi měnili rozvody snad ve 40 tisících. Prostě se zkrátil interval. To je asi jede z největších motorových failů, který nemá obdoby. Stejně jako to měl Ford. Vymýšlí se takové kokotiny, ale všechny jdou na vrub diktátu z Brusralu.
19:28:29
05.01.2025
minno
-> Syny 04.01.25 00:16:51: 1.5tsi má po 300? To už máš EA211 evo2, či evo?

1,0/1,2/1,4tsi (EA211 bez evo) má predpísanú prvú kontrolu po 240 tkm, potom každých 30tkm.
18:07:44
05.01.2025
Jarda/felda
-> ajok 04.01.25 18:08:20: objektivně nejhorší 4 když pak koukneš na ty čísla tak ty rozdíly jsou tam minimální na to aby to bylo poznat 4
18:08:20
04.01.2025
ajok
-> Jarda/felda 04.01.25 18:03:57: ja si napred nebyl jistej, jestli se mi to nezda, ze jsem zvyklej na benziny, ale fakt to nejelo, dotankoval sem ten eurooil a po cca 5 km uz to bylo znatelne lepsi4

Tak zrovna v tom testu vse nic moc a ONO nejhorsi a tu drazsi aditiv plus netestoval. Zajimal by me ten eurooil, ktery ma 0 bioslozky. Uz jsem tu psal, jak vzala tu levnou na GAS Petrol a nemohla vyjet kopec u Nasavrk, soused ji vzal taky a pry dojel do Kolina, kdyz jel do Prahy a museli ho odtahnout (ale bylo to v dobe, kdy to otevreli a mozna meli naftu jeste po predchozi firme, soused rika, ze uz tam zas tankuje a ze to je uz OK). Dobre ta octa jezdi na naftu z OMV. Ono taky mozna tu drazsi na ONU nikdo netankuje a bude stara a diky bioslozce uz degradovala. Placebo to urcite nebylo, to zas poznam jak to jede :)4

Jinak ani trhnuti nepomaha :/

dieselpower.cz/forum/view topic.php?t=72269

edit:

tak otevrit se podarilo, ta vyhazovaci packa podjela ten protikus, tak jsem ho prihnul, aby se to uz nestalo...
upraveno 3x, naposled 04.01.2025 20:10:23
18:03:57
04.01.2025
Jarda/felda
-> ajok 04.01.25 16:42:40: placebo efekt 4 Ono má naftu z čepra a normy splnují

Je jedno, kde natankujete? Velký test nafty, poslal jsem vzorky do laborky - Vánoční speciál
16:42:40
04.01.2025
ajok
-> Tomaso435 04.01.25 13:40:01: tak ono zalezi, cim nitridujes, jako technolog jsem resil nitrid zirkonia a to delalo takovy zlaty povrch

Naftovou jsem umyl a za 30km nic, tak asi fakt musela necim projet..., jela mizerne - byla tam ta drazsi nafta z ONA a bude to fakt smejd, tak jsem natankoval na eurooilu tu levnejsi bez bioslozky a dal do toho cca 1,5ml/l zimniho VIFu a jak to ozilo... tak si rikam parada, nic tomu neni, jenze dosel ostrikovac, oteviram kapotu a normalne odskoci, jenze pak nejde odjistit8 narval jsem tam ruku a jen jsem si ji podrel o masku a nepovedlo se, neni na to nejaky figl? diky.

Pak jsem koukal jeste na moji 1.8T a zas je bez vody, olej tam tentokrat je a ten napinak je KO, uplne total remen volnej8, tak ted ani nemuzu vedet, jestli si to treba neskocilo o zoubek, tenkrat jsem dojel a motor normalne bezel, tak alespon to potkany neni...
13:48:51
04.01.2025
MVM
-> Bukaj: p#4115784] Nevim. Měl jsem málo času se tim víc zabývat. Jen pamatuju že nešlo vačku pootočit nehla se ani o desetinu. Totálně natvrdo ,ani hasákem s nasazenou trubkou.

Vzpomínám ale že údajně to auto jeden den jezdilo,potom zaparkovali a druhý den ráno nešlo nastartovat.

Do servisu dotaženo na laně, v zakázce bylo : Nestartuje,pravděpodobně výměna svíček .

Až podle toho ze jsem si zavolal kolegu který mi v autě otočil klíčkem a ja jsem si mohl pohledem zjistit jestli se (ne)točí palec rozdělovače. Jsem zjistil že je něco špatně. Starter točil, jiskru to hazelo,svičky nový.. benzin vstřikování v pohodě
upraveno 1x, naposled 04.01.2025 13:51:11
13:40:01
04.01.2025
Tomaso435
-> ajok 04.01.25 12:33:32: to byly ještě ty doby kdy se nitridovalo i s blátem ne?3
12:33:32
04.01.2025
ajok
-> Bukaj 04.01.25 09:47:03: me treba poslal Ing.Chovanec vacku, kterou jsem nedostal do bloku, volal jsem mu a pry at si tu setinku odbrousim... byla cela cerna od nejake cementace nebo nitridace, spis jsem mel strach, aby nebyla prohnuta, tenkrat jsem nemel, jak to promerit, tak jsem brousil necim hodne jemnym pod vodou, az jsem ji tam dostal a najelo to bez problemu 75tis.km
12:04:09
04.01.2025
SO545
-> MVM 04.01.25 09:30:29: taketo prace su aj dnes celkom mimo normu

Ako aj tazsie karosarske prace.



-> Bukaj 04.01.25 09:47:03: jeden motor este zadohrab som zazil s touto diagnozou aj ja.

Ale nerozoberal som ho tak netusim co sa seklo.

Neslo pretocit vackou ani s metrovou rurou.
09:47:03
04.01.2025
Bukaj
-> MVM: Zajímavé - o tom jsem ještě na škodováckém OHV neslyšel - nevíš příčinu toho zadření? Vada materiálu, vada opracování nebo chybná údržba (olej)?
09:30:29
04.01.2025
MVM
-> StepaNoFUN 04.01.25 07:45:15: Jsem dělal zakázku v roce 03 ve Škodovce, kdy se na 1.3 BMM kousla vačka v bloku. Rozvodový kolo na vačce prasklo a rozlámalo se na několik kusů.

Takže komplet nový blok,nová vačka a zdravej zbytek se přeskládával do novyho bloku motoru.

V té době na normohodiny - prodělečná nezaplacená práce

10
upraveno 1x, naposled 04.01.2025 09:36:04
07:45:15
04.01.2025
StepaNoFUN
-> ajok 03.01.25 22:17:48: Ja videl na felde 1.3MPi total ohoblovany rozvodovy kolo na klice. Najeto asi 250, rozvody puvodni z fabriky (puvodne sluzebak statniho uradu, servis v autorizaku).
00:16:51
04.01.2025
Syny
-> 11mAjA11: A ted si vem, ze u 1,5 TSI je predepsana ve 300tkm pouze kontrola rozvodu :)
22:22:56
03.01.2025
Jarda/felda
-> ajok 03.01.25 22:17:48: já to i viděl, rozlámalo se kolo na vačce a potkal se jeden ventil 4 útěchou budiž že to nebylo v autě ale v nějaké kogenerační jednotce 3
22:17:48
03.01.2025
ajok
-> 11mAjA11 03.01.25 22:04:48: takze me jen utvrzujes v tom, jaky to jsou srajdy - ty vychvalovane TDi :), psal jsem 200 ne 500, ted ma 20 :), HTP bude blbe navrzeny - u nivy s duplexem jsem nikdy neslysel, ze by se potkala, zmenili to na jednoradej retizek a tam se to pry uz okolo 200tis.km stava, ja premyslim jen jestli ten retizek vymenit ve 120 nebo ve 150tis.km, ono opravdu jediny motor, ktery vydrzi dlouhodobe fungovat je favomotor, sice i u toho jsem o selhani rozvodu slysel, ale nikdy jsem to nevidel...5
22:06:23
03.01.2025
11mAjA11
Kolikrát přeskočil rozvod u HTP...řetěz s napínákem..nesmrtelný systém..

Zlatý rozvody v řemenu a mechanickým napínáním.
22:04:48
03.01.2025
11mAjA11
Zrovna u TDI bych nelaboroval s vodní pumpou, ty umíraly i originály při nájezdech, kdy je výrobcem předepsaná výměna..začly chcat, hlučet, upadlo z hřídele lopatkové kolo..ale ne určitě dá 200tis v pohodě...neměnit nechat původní originál, ten určitě i 500tis najezdí.
21:33:06
03.01.2025
ajok
-> 11mAjA11 03.01.25 21:16:47: ta casto praskne od nejakeho mechanickeho poskozeni - vrub od kaminku nebo koroze, na rozjezd trhliny je vzdy nekritictejsi povrch4 unava tam hraje taky nejakou roli, ale pokud je ta pruzina spravne navrzena a vhodny kvalitni material, tak by nepraskla ve 200tis.km, ale v 2mil.km, kdysi jsem si nechal na feldu nazinkovat pruziny, kamarad slibil, ze HCl vynecha, ze jsou ciste, nakonec praskly obe a on se priznal, ze sel na svacinu a nekdo jinej je pry pred zinkovanim namocil, nikdy jindy mi pruzina na felde nepraskla

Rozvody remenem jsou naprd, proste aby spolehlivost motoru zavisela na kusu gumoveho remene je podle me nelogicke, jedine spravne reseni je duplex retez, popr. ozubena kola :). Remen je potreba urcite menit, protoze guma starne a nikdo nevi jak ktera :(. Kdyz mi na AEE prisly rozvody conti s remenem Romania, tak jsem se lekl a rychle objednal remen INA, nechcete nekdo ten origo conti remen na 1.6 AEE? :)

-> Bukaj: jestli se jeste jednou budou delat rozvody na naftove, tak tam hodlam tu origo pumpu od Tebe nechat, ta 200 dat musi..
upraveno 1x, naposled 03.01.2025 21:43:30
21:16:47
03.01.2025
11mAjA11
Každého věc, rozvody neměňte je to zbytečné, konec konců ani ty řemeny netřeba měnit když fungují.

Kolik takových motorů VW 16V sem dělal na potkana..protože přeci netřeba měnit, když je psána pouze kontrola v 90tis..

Pár naftových Hyundai motoru 1.6 se dokonce dožilo i těch předepsaných 240tkm (měly štěstí že nezkolabovaly na nasátí vody z IC, protočení rozvodového kola na klice, prasklou vložku válce, upálené písty po upálení vstřikovačů, atd.).
upraveno 1x, naposled 03.01.2025 21:23:52
13:47:57
03.01.2025
Bukaj
-> 11mAjA11: pružina žádnými rázy netrpí - ty pohlcuje olej. pružina jen udržuje předpětí.

A měnit něco, co funguje, je jednak neekologické a druhak neekonomické.

Často je to tak, že díl z prvovýroby přežije mnoho, byť značkových, dílů druhovýrobních6
Extreme Tyres