skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Syny 12.12.18 11:18:38: To asi mluvíme každý o jiném haldexu.
-> Jirik_Tuňák1983 12.12.18 11:14:12: No, osobne bych rekl, ze rozdil mezi stalou a haldexovou 4x4 tady bude vic nez znacny. Ten den co popisuju se predni kola opakovane chytaly a zase prokluzovaly v ruznych mistech a na ruzne dlouhou dobu. Se stalou 4x4 asi pohoda, ale haldex, kterej spina pri prokluzu predku je skoro i horsi nez lepsi rekl bych. Mozna ty dnesni uz jsou na tom lip, ale neustale pripinani a odpojovani zadku muze sice nekdy pomoct, ale nekdy taky nadelat vetsi paseku, nez kdyby to tam nebylo.
-> Syny 12.12.18 11:06:29: A to si vem, že oproti 4x4 a je jedno, zda se jedná o stálou a nebo haldex, je to bez ESP na sněhu mnohem jankovitější. V první řadě chybí váha vzadu a za druhé tam chybí i ten záběr. Teď teprve se silnějším naftovým předohrabem vidím, co všechno ten zadní náhon na Volvu pobral a vykompenzoval, aniž bys to dříve vůbec cítil.
Takže souhlas, nevidím důvod to krom kravení na bezpečném místě vypínat.
Takže souhlas, nevidím důvod to krom kravení na bezpečném místě vypínat.
-> Luky: No ted nedavno koncem listopadu jak nasnezilo a namrzlo, tak jsem jel akorat z Horovic a v tom provozu jsem byl rad, ze jsem dojel domu celej, natoz abych jeste nekde kravnul s vyplym ESP
Jako zablbnout si chvili nekde na osamelem useku to jo, to ja rad :) Ale ono kdyz ve 40ti jsem zatocil v zatacce volantem a jel jsem regulerne rovne, tak jsem na nejaky blbnuti nemel vubec pomysleni
Se mi ten den malem ublikala kontrolka ESP k smrti - a to jsem nijak neblbnul, jen jsem jel normalne domu.


-> Syny 12.12.18 10:41:05: Protože si hodně velký procento lidí myslí že jsou prostě nejlepší,a lepší než ESP. Vim to z kurzů na polygonu. Ale až jim jednou bude v krizovce prdel cvakat osmičku kulatinu a ESP je srovná …,třeba změní názor že jsou doma u večeře,nebo že tý ženský na přechodu neustřelili kočárek když ho tam kráva natlačí prvně a má v ruce mobil,díky vyhýbacímu manévru atd ..
Protože je rozdíl když aktivně jedeš/řídíš (závodní jezdec) a nebo se vezeš,bežný uživatel a nevěnuješ se provozu,prostě blbě sedíš,chování auta ani na jeho změnu pohybu nevnímáš,neraguješ na situaci, na změnu povrchu,jen čumí a "nějak jede" dopředu .. tak se prostě v krizi lekneš a uděláš nepředvídatelný "něco" kolikrát až za x metrů za událostí .. A to si uvědomuje jen část řidičů. Jedi se to nauči ty systémy na svým autě využívat ve svůj prospěch ,jiní to zamítnou a spoléhají se na svý umění ..

Protože je rozdíl když aktivně jedeš/řídíš (závodní jezdec) a nebo se vezeš,bežný uživatel a nevěnuješ se provozu,prostě blbě sedíš,chování auta ani na jeho změnu pohybu nevnímáš,neraguješ na situaci, na změnu povrchu,jen čumí a "nějak jede" dopředu .. tak se prostě v krizi lekneš a uděláš nepředvídatelný "něco" kolikrát až za x metrů za událostí .. A to si uvědomuje jen část řidičů. Jedi se to nauči ty systémy na svým autě využívat ve svůj prospěch ,jiní to zamítnou a spoléhají se na svý umění ..
-> Syny: ty nejezdíš při sněhový kalamitě z/do práce 4x delší trasou, celý ve smyku?



Ja vim, ze uz se to tady asi resilo, ale nejak uz se v tom ztracim. Proc ma nekdo potrebu vypinat ESP? Predpokladam, ze jde auto pro beznej provoz a ne nejakou rally ci okruh. Vypnuti ASR jeste chapu (to jde tlacitkem), ale proc bych vypinal ESP?
-> Jarda: Tam to nepude vypnout
-> Nwkt 12.12.18 10:02:20: je to CR r.2010
-> Jarda: Jednička nebo dvojka? U dvojky to bude dost pravděporobný, mě to na Passatu vypne jenom ASR
Ted se me kolega, co ma scouta ptal, jestli nemuze mit zakazany vypinani esp, ze tlacitko ma, ale vypnout mu to pry nejde. Rikal jsem mu, ze se podivam do VIS, ale nevybavuju si, ze by to tam nekde bylo...
No a me se zacal viklat celej sterac na ridicove strane, je mozny ze bych neco blbe utahl pri montazi tempomatu? a musim kvuli tomu sundavat to plastovy torpedo? protoze je ted premrzly a vysoka pravdepodobnost, ze neco zas ulomim :/
No a me se zacal viklat celej sterac na ridicove strane, je mozny ze bych neco blbe utahl pri montazi tempomatu? a musim kvuli tomu sundavat to plastovy torpedo? protoze je ted premrzly a vysoka pravdepodobnost, ze neco zas ulomim :/
Tak furt je možnost že to je ze štítu, akorát ne z výroby, prostě někdo ztratil torx tak tam dal tohle.
-> MVM 11.12.18 17:15:10: no ja prave mam problem, ze mi chybi...

-> Jarda/felda 11.12.18 18:12:50: To určitě ne, při výměně kol vše čistím, kontroluju manžety apod. Navíc je to víc jak půl roku od výměny a pomalu nejezdím, to by dávno někde vylítlo.
-> StepaNoFUN 11.12.18 16:20:49: mohlo by, padne na rameno a odsud už je cesta snadná 

-> Tuner#2 - zrušená registrace 11.12.18 14:49:08: TO mě připomíná hlášku když po nějaký rozborce zbyde hrst spojovacích drobností v krabičce. Kolega:" Furt lepší když něco zbyde - než aby chybělo" 

-> Jarda/felda: skrz kolo?
a nemůže to být někde od motoru ? že by to propadlo někudy na plastový podběh a odsud do kotouče ?
-> suri 11.12.18 14:47:08: a ten tam je a drží, takže neřeším a jezdím. Díky moc kluci. 

-> Tuner#2: tak zo štítu to nie je , jedine ako písal saskyn z držiaku káblov
-> Jarda: a za tech 5 mega si koupíš 1+1 na okraji města :) hodnota peněz de do píči. za chvilku byhc přestal dělat kovový koruny a nechal to od stovky vejš...
Stejnej kram, jen o 8cm delsi a za mega
zpravy.aktualne.cz/ekonom ika/.../r~f88f0a92fa0011e8 a7f60cc47ab5f122
Vidim to, ze MTX Roa jednoho budu prodavat tak za 5 mega :))) kdyz chtej za tudle hruzu takovy prachy :)

zpravy.aktualne.cz/ekonom ika/.../r~f88f0a92fa0011e8 a7f60cc47ab5f122
Vidim to, ze MTX Roa jednoho budu prodavat tak za 5 mega :))) kdyz chtej za tudle hruzu takovy prachy :)
-> Bukaj:
Ten vtip v tom tématu je právě o tom, že existují lidi jako ten tazatel (různý podivný pozéři, tuzeři, apod.) - podivně natuněný TDI, roura od turba až dozadu, rachtá to, hulí to, kadlá to a při řazení dělá "pou"... proto kadla kadla pou.
A očividně si na tom "pou" zakládaj. 
Ten vtip v tom tématu je právě o tom, že existují lidi jako ten tazatel (různý podivný pozéři, tuzeři, apod.) - podivně natuněný TDI, roura od turba až dozadu, rachtá to, hulí to, kadlá to a při řazení dělá "pou"... proto kadla kadla pou.


-> Bukaj:
Je to vlastně reakce nafouknutýho roztočenýho turba na náhlou změnu tlakových poměrů (pokles tlaku před turbínou). Klapka se nikde žádná nezavírá, resp. nemá s tímto souvislost.
Ale u benzínů taková sranda existuje (přetlak po zavření škrtící klapky) a řeší jí blow off ventil. Projev je podobnej.
Je to vlastně reakce nafouknutýho roztočenýho turba na náhlou změnu tlakových poměrů (pokles tlaku před turbínou). Klapka se nikde žádná nezavírá, resp. nemá s tímto souvislost.
Ale u benzínů taková sranda existuje (přetlak po zavření škrtící klapky) a řeší jí blow off ventil. Projev je podobnej.
-> palinator 11.12.18 13:14:39: Jo, u té Liazky už asi vím, o co jde - to, co zní jako by se motor nadechoval?

-> palinator: Neznám. A to "pou" má být ten vzdech (nebo zachrochtání či jak to popsat) po puštění plynu (zavření klapky) po protůrování?
-> palinator: Hezké.
A co má znamenat to "pou"?
A co má znamenat to "pou"?
-> MVM 11.12.18 10:56:09: vsak to jsem psal, o1 je ma na modrym lepidlu...
-> palinator 11.12.18 11:29:15:
ale moc slyset neni, kdybych dal odhlucneni kapoty, tak uz bych to asi neslysel...
-> palinator 11.12.18 11:29:15:

-> Tuner#2: No já teda nevím, ale zrovna na štítu tyhle malý šroubky drží jako prase, kolikrát je problém je povolit, stejně jako jiný šestky na tehlici, snímače ABS atd. Jako když je dobrý kus tak to samozřejmě jde i pěkně. Leda že by se v tom hrabal už někdo...
-> Nwkt 11.12.18 10:36:14: Není na to teď rozhodně čas a má navíc ještě umrznout. Pokud kluci potvrdí, že to není šroub ze štítu, tak to neřeším prostě tam vletěl.
-> Tuner#2: Tak dole to máš za 10 minut, lepší zkontrolovat než aby to dělal někdy jindy a v nejmíň vhodnou dobu bordel
-> Jumbo 11.12.18 09:30:18: No jasný, to já taky, proto jsem zkoušel jízdně vše možné aby to vypadlo, ale musel jsem to doma rozebrat a povolit kotouč aby to vůbec šlo ven. Je to záhada pokud to není ten štítovej.
-> Tuner#2: uz jsem slysel i o tom, ze se takhle v brzdach zasekl kaminek, neni mozne ze je z venku? Odstrelil z kola, blbe se odrazil a je tam...
-> suri 11.12.18 07:36:06: Tak podle tématu jsem nad fabií ani neuvažoval.
-> Milan 136 11.12.18 07:56:10: Ano jde o O2, to jsem zapomněl napsat, ale tak proto i tohle téma jsem zvolil. Takže ze štítu to není? Já jen jestli to mám znova rozdělávat a nebo jezdit. Dnes do práce už OK.
-> Milan 136: neviem , stej fotky ťažko súdiť
-> suri 11.12.18 07:36:06: ja ziju v tom, ze jde o Octavii. Jestli Fabia, tak na stitu ma takovy no
-> Tuner#2: Ty mas system jak naftova octa a nase fabia 1.4 mpi tzn. na sundani kotouce vysroubujes voditka brzdice, ja to mam podobne jak felda a musim sundat drzak brzdice
Chci se zeptat, co je na origo vw sroubech to svetle modry do stribrna povlakovani? Vypada to jako elox, ale na Fe?

Chci se zeptat, co je na origo vw sroubech to svetle modry do stribrna povlakovani? Vypada to jako elox, ale na Fe?

-> saskyn2: novšie majú torx , ale stará fabia má takéto nejaké ...
-> Tuner#2: Při výměně kotoučů se ten držák ani nepovoluje.
-> saskyn2 11.12.18 00:12:09: Kotouče jsem měnil u kamaráda a hlavně už na jaře, je divné že by to vypadlo až teď. Zítra ho změřím, ale myslím že to je šestka.
-> Tuner#2: Je to šestka? Tohle je fakt jako ten na držák hadice. Mohl někomu vypadnout tak tam dal jiný, lidi jsou kokoti.
-> Milan 136 10.12.18 23:10:06: Ten na štítu je teda jiný? Předpokládám, že na ty šrouby se člověk dostane jen když sundá brzdič a následně úplně kotouč?
-> Tuner#2: jinde tam podle me zadny takovy neni. Jedine ze bys ho nekde nabral kolem? Divny
-> Milan 136 10.12.18 23:05:31: Ten tam je a drží, to mě taky napadlo, svítil jsem si sice mobilem, ale ten byl na svém místě 
