skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Seřizování a opravy karburátorů Jikov
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]obrázky [18]:
Text:
Nabídka především pro "Pražáky" a okolí - osobní převzetí, ideálně otestování přímo ve voze......spíše mimo sezónu - od jara do podzimu se věnuji své hlavní obživě a není moc času nazbyt.
Vše je na domluvě ;-)
info:
Správce článku: BukajZaloženo: 01.02.19 00:06 Poslední změna: 01.07.24 22:51
Seřizování a opravy karburátorů Jikov - komentáře:
-> Vcelatorrr: Kuličku určitě pod ten mosaznej šroubek zpětného ventilku akcelerační pumpičky. Ta pod injektorem není zase až tak důležitá - bude to nějak fungovat i bez ní. Ale bez té v sacím ventilku pumpička nebude fungovat ani omylem...
-> Bukaj: No mám v plánu jít do místního šrotáku a tam je asi 7 sádovek tak snak seženu ale tak je otevřeno od středy. Tažke do té doby potřebuju do školy ještě 3x doject.
Když už bych to chtěl ted na tu chvilku složit kam bych měl dát tu jedinou kuličku do injektoru nebo ten druhej otvor. (nevim název
)
Když už bych to chtěl ted na tu chvilku složit kam bych měl dát tu jedinou kuličku do injektoru nebo ten druhej otvor. (nevim název

-> Vcelatorrr: Jinak akcelerační pumpička při velmi pozvolném přidávání plynu nemá být v činnosti - má obtokovou trysku, kterou se palivo vrací do plovákové komory a injektor má injektovat jen při prudším sešlápnutí pedálu...
-> Vcelatorrr: Tak pokud nemáš vlhkost v nádrži a tankuješ kvalitní palivo (bez lihu), tak by i ocelová posloužila. Ale originál kulička má hrubý povrch (zabrousí si sedlo a těsní) - na rozdíl od druhovýrobních kuliček, které jsou hladké, stejně, jako bude hladká kulička ocelová.
A u ocelové hrozí, že zrezne a už ji nedostaneš ven a karbec bude na vyhození. Stačí trocha vlhkosti...
To fakt je takový problém sehnat originál kuličku? Vždyť těch karburátorů je všude hromady a za pade nebo pár stovek na burze máš kuliček...
A u ocelové hrozí, že zrezne a už ji nedostaneš ven a karbec bude na vyhození. Stačí trocha vlhkosti...
To fakt je takový problém sehnat originál kuličku? Vždyť těch karburátorů je všude hromady a za pade nebo pár stovek na burze máš kuliček...

-> Bukaj:
Děkuju za odpověď.
Kuličku určitě doplnit problém není, jen ji tady v obchodě nikdo nemá a nechce se mi ji objednávat zvlášť...
Právě že jsem měl problémy s pumpičkou – injektor stříkal jen když jsem prudce přidal plyn, jinak při pozvolném přidávání vůbec ne.
Ocelovou tam asi určitě ne, že?
Děkuju za odpověď.

Kuličku určitě doplnit problém není, jen ji tady v obchodě nikdo nemá a nechce se mi ji objednávat zvlášť...
Právě že jsem měl problémy s pumpičkou – injektor stříkal jen když jsem prudce přidal plyn, jinak při pozvolném přidávání vůbec ne.
Ocelovou tam asi určitě ne, že?
-> Vcelatorrr: /plně velká tragédie to není, jen nebude správně fungovat akcelerační pumpička.
Je takový problém tam tu kuličku doplnit? Z jakéhokoli jiného Jikov karburátoru od SOP přes BS/DDSR (tyto dva mají kuličku integrovanou přímo v injektoru či mosazném ventilu, ale kulička je stejná) přes EDSR až po SEDR...
Je takový problém tam tu kuličku doplnit? Z jakéhokoli jiného Jikov karburátoru od SOP přes BS/DDSR (tyto dva mají kuličku integrovanou přímo v injektoru či mosazném ventilu, ale kulička je stejná) přes EDSR až po SEDR...
Jak velký problém je když mi chybí jedna z skleněných kuliček ?
-> Cda: Pokud před výměnou víka sytič normálně fungoval, tak hledej chybu buď v prohnutém víku (nedoléhající těsnění víka v místě kanálu sytiče) nebo v trubce sytiče, našroubované ve víku (nesprávná trubka či tlumítko).
Pak jsou ještě méně pravděpodobné scénáře - třeba, že při výměně víka napadal bordel do trysky sytiče a ucpal ji atd.
Pak jsou ještě méně pravděpodobné scénáře - třeba, že při výměně víka napadal bordel do trysky sytiče a ucpal ji atd.

Zdravím, mám takový problém. Musel jsem vyměnit na SEDRu 2932 víko karburátoru, protože se mi protáčel nátrubek. Sehnal jsem odpovídající víko, vyměnil, ale od té doby mi nefunguje sytič. Auto, i po několika týdnech stání musím startovat bez něj, protože jinak nenastartuje vůbec. Když ho po nastartování za studena vytáhnu, auto okamžitě chcípne, takže aby se to zahřálo, musím držet plyn. Dostalo se mi několik rad jako špatné těsnění víka, špatné šoupátko sytiče a nebo přehodit plovák ze starého víka. Těsnění jsem vyměnil, ale problém dál přetrvává, takže tím to nebylo. Další varianty vyzkouším, ale je ještě něco, po čem případně jít? Jinak auto jede za tepla krásně, drží volnoběh úplně normálně, emise dalo napoprvé, bez nutnosti do toho vrtat. Jen u těch studených startů to ten sytič vyloženě odmítá.
-> palinator: Jaký konkrétní význam má to písmeno A netuším - písmena v označení typu karburátoru většinou měla konkrétní význam (u Jikovu například: D-dvoustupňový karburátor, S - spádový, R - s podtlakovým ovládáním druhého stupně, T - s termosytičem,...), stejně tak číslo v označení typu karburátoru značí průměr (v mm) hrdla komory v místě škrticí klapky (a tehdy i odpovídající standardizovanou rozteč montážních otvorů v přírubě).
Tedy například 32-34 DDSR - dvoustupňový spádový karburátor s podtlakově ovládaným druhým stupněm a průměry hrdel klapek 32 a 34 mm (určen pro T613)...
To první písmeno v označení typu pravděpodobně označuje variantu karburátoru (postupně dle abecedy), ovšem některé typy se zjevně nedostaly do seriové výroby, takže seriové byly B(ST), D(DSR), E(DSR)...
SEDR je vlastně jen modernïzovaný EDSR s nezáměnností některých dílů, takže pro rozlišení jsou první dvě písmena prohozena.
Co se týče A32 EDSR, tak je to mezityp mezi EDSR a SEDR. Volnoběžný systém má ještě shodný s 32 EDSR, ale systém sytiče včetně kompletního odlitku víka má už přepracovaný a shodný s pozdějším typem 32 SEDR. A to písmeno A je pravděpodobně jen pro rozlišení varianty (neboť číslování rozpisek, udávajících osazení a určení konkrétního karburátoru, bylo zachováno ze starší verze).
Jinak dílčích úprav bylo na karburátorech EDSR provedeno v průběhu výroby od roku 1976 do roku 1984 poměrně dost, včetně zpětné nezáměnnosti mnohých dílů, ale až verze A32 byla patřičně označena...
Tedy například 32-34 DDSR - dvoustupňový spádový karburátor s podtlakově ovládaným druhým stupněm a průměry hrdel klapek 32 a 34 mm (určen pro T613)...
To první písmeno v označení typu pravděpodobně označuje variantu karburátoru (postupně dle abecedy), ovšem některé typy se zjevně nedostaly do seriové výroby, takže seriové byly B(ST), D(DSR), E(DSR)...
SEDR je vlastně jen modernïzovaný EDSR s nezáměnností některých dílů, takže pro rozlišení jsou první dvě písmena prohozena.
Co se týče A32 EDSR, tak je to mezityp mezi EDSR a SEDR. Volnoběžný systém má ještě shodný s 32 EDSR, ale systém sytiče včetně kompletního odlitku víka má už přepracovaný a shodný s pozdějším typem 32 SEDR. A to písmeno A je pravděpodobně jen pro rozlišení varianty (neboť číslování rozpisek, udávajících osazení a určení konkrétního karburátoru, bylo zachováno ze starší verze).
Jinak dílčích úprav bylo na karburátorech EDSR provedeno v průběhu výroby od roku 1976 do roku 1984 poměrně dost, včetně zpětné nezáměnnosti mnohých dílů, ale až verze A32 byla patřičně označena...
-> Bukaj:
Co znamená vlastně to A32?
Co znamená vlastně to A32?
-> cendik: Je to tak, jak píšeš.
Na SEDR lze kromě víka jiného SEDRu použít víko z A32EDSR - odlitek je totožný. Jen A32EDSR má vždy osazeny trysky a vzdušník ekonostatu, což u SEDR mají jen typy pro motory 1289 ccm a větší.
Pokud použiješ na 120 SEDR víko z A32EDSR, bude fungovat (za předpokladu osazení správnou trubičkoui a tlumítkem sytiče z původního víka). Jen pokud bys chtěl zprovoznit i ekonostat, neobejde se to bez dalších úprav odlitku karburátoru (provrtání dvou direk do tělesa pro zprůchodnění kanálu ekonostatu)...
Na SEDR lze kromě víka jiného SEDRu použít víko z A32EDSR - odlitek je totožný. Jen A32EDSR má vždy osazeny trysky a vzdušník ekonostatu, což u SEDR mají jen typy pro motory 1289 ccm a větší.
Pokud použiješ na 120 SEDR víko z A32EDSR, bude fungovat (za předpokladu osazení správnou trubičkoui a tlumítkem sytiče z původního víka). Jen pokud bys chtěl zprovoznit i ekonostat, neobejde se to bez dalších úprav odlitku karburátoru (provrtání dvou direk do tělesa pro zprůchodnění kanálu ekonostatu)...
Ahoj, měl bych dotaz ohledně zaměnitelnosti vík karburátorů EDSR x SEDR. Na SEDRu 2932 se mi začal protáčet nátrubek, tak jsem to chtěl vyřešit výměnou víka a v neznalosti koupil EDSR 2909 z 1203 s tím, že víko jako víko, jenže po výměně auto prakticky nejede. Pak jsem se tady dočetl, že kromě A32 nejdou EDSRová víka dávat na SEDR, takže tipuju, že problém bude asi v tomhle (pak ještě, že víko může být prohlé). Mám možnost koupit A32 EDSR 2938, což je ale ze 105. Je to víko zaměnitelné tak, že může přijít na tělo SEDRu 2932?
-> Bukaj 24.01.24 12:33:02: skor len prikupit....

-> minno: Jako místo zastaralých "embéček" pořídit moderní favořiti, jo? 

-> Bukaj: Mládež začína dostávať rozum

-> Bukaj: Radosť pozrieť.
Mám tu zase nějaké karburátory k volnému prodeji (pod pultem už nic nezbylo)
auto.bazos.cz/inzerat/... /repasovane-karburatory-sk oda-se-zarukou.php

auto.bazos.cz/inzerat/... /repasovane-karburatory-sk oda-se-zarukou.php
-> Tom Troll:
Všetko je možné.
Všetko je možné.