-> Vojťas:
Aktuální reakce (sorry) : Pecka vždy vyšla tak nějak proti jiným akcím. Věnují se dalším koňům kde je potřeba moje přítomnost a jedním z nich je rodina. Prostě to nedávám časem. Sorry
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
1000MB De Luxe modelový ročník 67-68 15. série
Jen pro zajímavost jsem dneska koukal do čísel karoserií a motorů. Je to zajímavé, ale po Letadle sjelo v Mladé Boleslavi roce 1967 jen 49 vozů Š 1000Mb 15. série. Pak už všichni dělníci šli slavit svátky. Další zajímavostí je, že motor, který je zaručeně původní, patří podle čísla do 16. serie. No budu to muset ještě někde ověřit.
_________________________ __________________________ __________________________ ___________
HISTORIE
První majitel vozidla byl Zdeněk Kužílek. Ten o vozidlo vzorně pečoval a ujel s ním v letech 1967-1984 připbližně 220 000km. Poté vozidlo v roce 1986 dostal můj otec. Ten s ním v rodiném provozu s čerstvě založenou rodinou odjezdil menší počet km, ale i tak se kolem roku 2000e tachometr po třetí přetočil na nulu a ještě přidal dalších pár tisícovek, než se Embaso na pár let odebralo k spánku do stodoly. Tam jsem jej našel v roce 2006 našel, oživil a s přáním aby aspoň pár let přežilo mé začátky mi jej otec předal a radil v mých začátcích.
Dnešní stav tachometru je 46000 (2025). S tím, že děd tvrdil, že něco přes rok jezdil bez funkčního tachometru. Tak si přičtěme dalších pár tisíc, a máme celkové kilometry. Dojdeme tak k solidnímu čísilku. Nikdy bych si proto nedovolil tvrdit, že se jedná o neježděného veterána.
Autíčko se za svůj život dočkalo několika zásadních havárií a většina aut by po nich už dneska nežila. Při revizi geometrie v servisu nikdy neměli větší připomínky a stopu autíčko drží.
První zajímavá nehodou byla kolize s Praga V3S, kdy moje babička přibrzdila a začala se otáčet za horizontem. Bohužel si to za ní supěla Praga V3S, za horizontem spatřila tehdy ještě zelenou škodovku – od té doby mám v autě nový karbec a obtisk na chladiči.
Druhá nehoda se stala opět s Praga V3S při nedání přednosti (bylo to den poté co se v Chocni objevila 1. značka STOP). Pravý sloupek tehdy zajel do 1/2 sedačky spolujezdce a moje babička si odnesla 3 zlomená žebra. Oprava si vyžádala půl roku práce s autogénem, hupcukem, metrem s dobrým okem + několik kamárádů. (Datuje se dobrá známost s vedoucím mototechny).
Pak už čekalo naše Letadlo jen několik škrábanců od příkopů, jednoho kila na blatník a jednoho můstku na to samé místo kam kilo, akorát o měsíc později. Takže je na autě nový pravý blatník. A pak nakonec jedno stavění na bok (tatínek měl rád hvízdání gum v zatáčkách, ale jednou předriftoval). Něco jako litr na HundrtGang 2008, akorát v provozu a ne až na střechu.
Dnes je vozidlo v stavu pokračující renovace nesoucí i její počáteční chyby, které se postupně daří odstraňovat a nebo na ně čekají.
A proč Letadlo - na jednu hodinu letu = dvanáct hodin údržby
Jen pro zajímavost jsem dneska koukal do čísel karoserií a motorů. Je to zajímavé, ale po Letadle sjelo v Mladé Boleslavi roce 1967 jen 49 vozů Š 1000Mb 15. série. Pak už všichni dělníci šli slavit svátky. Další zajímavostí je, že motor, který je zaručeně původní, patří podle čísla do 16. serie. No budu to muset ještě někde ověřit.
_________________________ __________________________ __________________________ ___________
HISTORIE
První majitel vozidla byl Zdeněk Kužílek. Ten o vozidlo vzorně pečoval a ujel s ním v letech 1967-1984 připbližně 220 000km. Poté vozidlo v roce 1986 dostal můj otec. Ten s ním v rodiném provozu s čerstvě založenou rodinou odjezdil menší počet km, ale i tak se kolem roku 2000e tachometr po třetí přetočil na nulu a ještě přidal dalších pár tisícovek, než se Embaso na pár let odebralo k spánku do stodoly. Tam jsem jej našel v roce 2006 našel, oživil a s přáním aby aspoň pár let přežilo mé začátky mi jej otec předal a radil v mých začátcích.
Dnešní stav tachometru je 46000 (2025). S tím, že děd tvrdil, že něco přes rok jezdil bez funkčního tachometru. Tak si přičtěme dalších pár tisíc, a máme celkové kilometry. Dojdeme tak k solidnímu čísilku. Nikdy bych si proto nedovolil tvrdit, že se jedná o neježděného veterána.
Autíčko se za svůj život dočkalo několika zásadních havárií a většina aut by po nich už dneska nežila. Při revizi geometrie v servisu nikdy neměli větší připomínky a stopu autíčko drží.
První zajímavá nehodou byla kolize s Praga V3S, kdy moje babička přibrzdila a začala se otáčet za horizontem. Bohužel si to za ní supěla Praga V3S, za horizontem spatřila tehdy ještě zelenou škodovku – od té doby mám v autě nový karbec a obtisk na chladiči.
Druhá nehoda se stala opět s Praga V3S při nedání přednosti (bylo to den poté co se v Chocni objevila 1. značka STOP). Pravý sloupek tehdy zajel do 1/2 sedačky spolujezdce a moje babička si odnesla 3 zlomená žebra. Oprava si vyžádala půl roku práce s autogénem, hupcukem, metrem s dobrým okem + několik kamárádů. (Datuje se dobrá známost s vedoucím mototechny).
Pak už čekalo naše Letadlo jen několik škrábanců od příkopů, jednoho kila na blatník a jednoho můstku na to samé místo kam kilo, akorát o měsíc později. Takže je na autě nový pravý blatník. A pak nakonec jedno stavění na bok (tatínek měl rád hvízdání gum v zatáčkách, ale jednou předriftoval). Něco jako litr na HundrtGang 2008, akorát v provozu a ne až na střechu.
Dnes je vozidlo v stavu pokračující renovace nesoucí i její počáteční chyby, které se postupně daří odstraňovat a nebo na ně čekají.
A proč Letadlo - na jednu hodinu letu = dvanáct hodin údržby
Letadlo / Škoda 1000MB - komentáře:
Pěkná fotka, a copak že už nejezdíš na Pecku? 

Montáž motoru takovým folklorním stylem, jeden maká jak barevnej a tři kibicujou
.

Dneska jsem chtěl ukázat nějaké fotky a zjistil jsem že chybí pěkné fotky z roku 2015 z Slovenska. Výlet na Dukelský průsmyk v roce 2015 Byl supr akce. Tak jsem dohodil pár fotek do galerie
-> Jakuza: pekne,držím palce, o tieto stroje sa treba priebežne,,neustále starať,,,

-> krtecek: Občas přidám nějakou fotku. Plus na autě průběžně makám a držím je v hezkém provozu. Ročně si najede cca 2-3000 km. A letos v zimě jde motor a převodovka do GO stylem vyměníme co jde.
áááá...moje oblíbená zelená
...nějaké novinky tady


Pekne auticko pekne fotky....tie dobove nemaju chybu :)
-> Jakuza: Parádní autíčko a hodně zajímavá historie:) to jen tak nějaké auto nezažije

Rozebírám přední nápravu, nechtěl bysen někdo ramena či něco dalšího. . nápravnice je na prach, druhá uvidíme. Jinak jdu akorát po koníkách a šroubech. Kdyby někdo něco potřeboval, je to tu navíc.
Dále mám na dvorku navíc jednu kapotu, 1* motor. Opět na ceně se dá dohodnout
Dále mám na dvorku navíc jednu kapotu, 1* motor. Opět na ceně se dá dohodnout
Vyměně nepůvodní rozdělovač (velký - made in DDR) za pěkný, nově vypadající malý rozdělovač. Jen mám problém že asi nefunguje podtlak. Podezírám že jka se jednalo o uloženku, tak asi něco zatuhlo. Nemáte někdo s tímto zkušenosti?
-> Jakuza: cekuj nato :) auto.bazos.sk/inzerat/...
/Predam-1000MB.php
-> Jakuza: parádne fotky
Pěkné fotky, hlavně ty dobové a s rodinou

www.facebook.com/media/se
t?set=a.2072...
www.facebook.com/media/se t?set=a.2072...
Dva odkazy na galerii z Benátek. a celé dovolené. Mělo by to fungovat ilidem co facebook nemají a nechtějí
www.facebook.com/media/se t?set=a.2072...
Dva odkazy na galerii z Benátek. a celé dovolené. Mělo by to fungovat ilidem co facebook nemají a nechtějí
pěknej litřík

doking má bod. Prožraný snímač tlaku v brzdovém potrubí - "policajt"
-> j_j: aby mu šlapala na brzdu ne :-)