skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vyroben 8.11.1990 (čtvrtek), modelový rok 91, barva 5105 - vyblitá zelená.
Auto jsem dostal po dědovi, v listopadu 2004. Postupně se to ale nějak zvrtlo, takže...
Motor:
-Blok Fabia 1397 ccm, snížená hlava Fabia, tenčí těsnění M-E, komprese 10.9, zvětšené kanály, upravená sedla, tvrdší ventilové pružiny
-Vačka M-E 278/265°, zdvihy 7.1/6.7 mm
-Upravené sání z BMM
-Karburátor Jikov Lekr, zvětšené difuzory a rozprašovače, přetryskovaný. Podtlakový ovladač druhé komory se slabší pružinou
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP4, pulsní rotor na řemenici, induktivní snímač polohy klikové hřídele
-Rozdělovač BMM, pouze pro rozdělení jiskry
-Elektrická palivová pumpa Facet 40105
-Sahara a chladič Felicia 1.6, spínání termospínačem přes relé, možnost manuálního zapnutí
-Kratší ze sériových převodovek s rozpěrným kroužkem a molybdenovými synchrony na 2. a 3. st.
-Poloosy felicia
-Svody 4-1 s lambda-sondou
-Výfuk Felicia 1.9D, oba tlumiče upraveny pro lepší průchodnost
-Výměník voda-olej Felicia 1.9D
-Odbržděno 95 HP/70 kW při 6000 rpm a 130 Nm při 4500 rpm na palivo Verva 100
Podvozek:
-Set pružin a tlumičů "HP Sporting"
-Upravená přední ramena, tvrdší silentbloky, asymetrické horní uložení v unibalech
-Přední těhlice Felicia, brzdiče Ford Sierra pístek 60 mm, chlazené kotouče 235 mm
-Vzadu sériová repasovaná náprava Felicia, tvrdší silentbloky, bubnové brzdy bez redukčních ventilů, zmenšená vůle samostavů, úhlové podložky pod náboji pro větší negativní odklony a korekci sbíhavosti.
-disky VW "P-slots" 6x14 ET38, pneu 185/55 R14
Výbava:
-elektronický přerušovač blinkrů
-kontrolka ruční brzdy
-kontrolka bezpečnostních pásů
-kontrolka větráku chladiče
-kontrolka řazení (funkce programovatelného zapalování)
-topení Felicia
-centrální zamykání na DO, ovládá i 5. dveře, nezávislý odskok 5. dveří
-výplně dveří LS
-zadní stěrač & ostřikovač
-digitální tachometr
-tónovaná okna (originální zelená)
-tlakoměr a teploměr oleje KMGY
Auto jsem dostal po dědovi, v listopadu 2004. Postupně se to ale nějak zvrtlo, takže...
Motor:
-Blok Fabia 1397 ccm, snížená hlava Fabia, tenčí těsnění M-E, komprese 10.9, zvětšené kanály, upravená sedla, tvrdší ventilové pružiny
-Vačka M-E 278/265°, zdvihy 7.1/6.7 mm
-Upravené sání z BMM
-Karburátor Jikov Lekr, zvětšené difuzory a rozprašovače, přetryskovaný. Podtlakový ovladač druhé komory se slabší pružinou
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP4, pulsní rotor na řemenici, induktivní snímač polohy klikové hřídele
-Rozdělovač BMM, pouze pro rozdělení jiskry
-Elektrická palivová pumpa Facet 40105
-Sahara a chladič Felicia 1.6, spínání termospínačem přes relé, možnost manuálního zapnutí
-Kratší ze sériových převodovek s rozpěrným kroužkem a molybdenovými synchrony na 2. a 3. st.
-Poloosy felicia
-Svody 4-1 s lambda-sondou
-Výfuk Felicia 1.9D, oba tlumiče upraveny pro lepší průchodnost
-Výměník voda-olej Felicia 1.9D
-Odbržděno 95 HP/70 kW při 6000 rpm a 130 Nm při 4500 rpm na palivo Verva 100
Podvozek:
-Set pružin a tlumičů "HP Sporting"
-Upravená přední ramena, tvrdší silentbloky, asymetrické horní uložení v unibalech
-Přední těhlice Felicia, brzdiče Ford Sierra pístek 60 mm, chlazené kotouče 235 mm
-Vzadu sériová repasovaná náprava Felicia, tvrdší silentbloky, bubnové brzdy bez redukčních ventilů, zmenšená vůle samostavů, úhlové podložky pod náboji pro větší negativní odklony a korekci sbíhavosti.
-disky VW "P-slots" 6x14 ET38, pneu 185/55 R14
Výbava:
-elektronický přerušovač blinkrů
-kontrolka ruční brzdy
-kontrolka bezpečnostních pásů
-kontrolka větráku chladiče
-kontrolka řazení (funkce programovatelného zapalování)
-topení Felicia
-centrální zamykání na DO, ovládá i 5. dveře, nezávislý odskok 5. dveří
-výplně dveří LS
-zadní stěrač & ostřikovač
-digitální tachometr
-tónovaná okna (originální zelená)
-tlakoměr a teploměr oleje KMGY
Nepér / Favorit 136L - komentáře:
Příspěvek smazal moderátor - Syny
-> Nepér: : tam jsem našel nějakou verzi na cca 23 tis :( 11 by se dalo ještě skousnout!
-> JirkaF: Na vstřiky dělaj jednotku taky, řídí pak oboje, ale nestojí 3 ale asi 11 tisíc 

Dneska jsem auto viděl naživo a je to parádní!!! hlavně ten motorovej prostor!!! škoda s timhle jezdit v dešti a podobně.
A to zapalování se mi taky moc líbí, jestě kdyby to umělo řídit vstřiky. To by bylo mooc pekný
A to zapalování se mi taky moc líbí, jestě kdyby to umělo řídit vstřiky. To by bylo mooc pekný
Přišlo zapalování, muhehe.
Možná bych si ještě dovolil poznamenat, že měnit chladič za nějakej větší z verze klima je asi zbytečný ... mnohem levnější a taky účinný řešení je čidlo na spínání větráku ze škody 120 ... je víc verzí ale našel jsem čidlo 80/85 a ještě se mi nestalo že by se ručička hnula z 90ti stupňů i když byl hic a kolona.
číňana bych se nebál ... pokud přežije utažení čidla na spínání ventilátoru + prvotní natlakování, tak máš za málo peněz dobrej chladič :) ....
A když nevydrží tak ho reklamuješ dokud nebude OK kus. je ale třeba s tím počítat a zodpovědně udělat tlakovej test s připravenym lavorem aby si nemusel kupovat ještě nemrznoucí kapalinu! To by se už nevyplatilo.
PS: já mám zatím s čínskejma chladičema dobrou zkušenost, je fakt že před několika lety to bylo hrozný ale teď už bych se nebál.
A když nevydrží tak ho reklamuješ dokud nebude OK kus. je ale třeba s tím počítat a zodpovědně udělat tlakovej test s připravenym lavorem aby si nemusel kupovat ještě nemrznoucí kapalinu! To by se už nevyplatilo.
PS: já mám zatím s čínskejma chladičema dobrou zkušenost, je fakt že před několika lety to bylo hrozný ale teď už bych se nebál.
-> Jura_Favorit: sehnatelná je normálne len to treba zaplatiť :-D
Číňan tam má všechno :)
-> Nepér: verze 1.3 s klimou, v originále skoro nesehnatelná
A ťamana bych nekupoval...

Na některých 1.3 chladičích ty druhé pravé úchyty jsou. Každopádně na všech pasují ty dva vlevo.
-> James1991: nejde, nejsou na něm na to úchyty.
-> Nepér:
Ještě by mě zajímalo, zda ta sahara z 1.6 chladiče jde namontovat na origo chladič z Favoritu resp. jestli jde vyměnit kus za kus(saharu)?
Ještě by mě zajímalo, zda ta sahara z 1.6 chladiče jde namontovat na origo chladič z Favoritu resp. jestli jde vyměnit kus za kus(saharu)?
marecko 16.05.11 22:40:07 napsal: a tá šipka vedla pásu čo znamená? Píše to o tři řádky níž..
peknééé
a ako silno ti to svieti klobuk dole
a tá šipka vedla pásu čo znamená? a ked nemáž zapnutí pás tak ti aj pipá
wšetko tito zhasne pri naštartovaní ? ináč pekná prácička jeto jednička





Obrázek jsem ukrad z návodu od forda :D
Kontrolku větráku jsem přemístil do dirky u teploměru vody
Kontrolku větráku jsem přemístil do dirky u teploměru vody
-> Nepér 15.05.11 16:18:37: . . . tak a teď si mě pěkně nasral
přesně takhle to mám vymyšlený já
. no nic, budem to mít stějně no :-D

