
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Favorit 136 GLX Black Line Celkem vyrobeno 4 756 kusů
- motor 136X 50kW karburátor, při koupi 17. 11. 2019 najeto 20**** km. Tohle auto několikrát měnilo přístrojovku, mělo nepůvodní motor, takže opravdový nájezd je nedohledatelný. Takový otloukánek. Díky tomu bylo dobré tak akorát pro vlastní úpravy, představy a vychytávky po vzhledové i mechanické stránce.
* podvozek - vepředu repasované Hp Sporting, vzadu sportovní TA Technix - vše výškově nastavitelné
* ALU R14 RSL Cult 7J 4x100, ET26, po renovaci a ručním leštění
* vnitřně chlazené kotouče, větší průměr 260mm z Kia Rio, brzdiče, destičky Ford Sierra
* nově postavený motor v zapsaném bloku 136X - vložky, šály, kroužky, ojnice, písty, setrvák a klika - vše z Felicie MPi, vačka Urban 280/280, hlava facelift Felicia 373N - kuželové pružiny ventilů, gufera, sedla, vše upravené, těsnění Elring, snížená na 96,7mm (KP 11), el. zapalování od Vrba Motorsport v kombinaci s MPi lištou, převařené sací potrubí průměr 28mm, karburátor SEDR s úpravou trysek, otevírání klapky a demontovaný sytič, výfukové svody p. Pešan 4 in 1, plnoprůchozí trubka 60mm až do zadního tlumiče Soieta
* přední náprava z Felicie se stabilizátorem; zadní komplet originální nová se stabilizátorem
* veškeré vedení trubek po autě nové, nové koberce, světla, kliky, čalounění stropu
* dotykové 2DIN autorádio, subwoofer JBL, zesilovač, 8x středové a výškové repro, upravená kaplička palubky
Z postupu prací:
* 08/2020 kompletní vyvaření karoserie, plátěná stahovací střecha, upravené a dovařené výztuhy střechy (vše od (Car Brothers Lysice)
* 09 - 12/2020 ošetření kompletního podvozku karoserie;
* 02/2021 nový celolak lak v odstínu černá lesklá 1999,
* 03/2022 absolvována úspěšně nová STK
* 12/2023 přezuto na nové pneu v legálním (konečně) rozměru 185/50 r14 Yokohama A539
* 01/2024 kompletní ošetření dutin
* 03/2024 nová STK
* 07/2024 nové výf. svody 4:1, středová trubka 55mm, koncový tlumič Soieta
* 11/2024 v TP zapsána čtyřoká maska Hella, svody 4:1 a sportovní výfuk +10dB. Může se přes zimu strojit.
* 03/2025 výměna oleje, úprava čalounění palubky a volantu, dopasování přední masky, příprava na vyjetí
- motor 136X 50kW karburátor, při koupi 17. 11. 2019 najeto 20**** km. Tohle auto několikrát měnilo přístrojovku, mělo nepůvodní motor, takže opravdový nájezd je nedohledatelný. Takový otloukánek. Díky tomu bylo dobré tak akorát pro vlastní úpravy, představy a vychytávky po vzhledové i mechanické stránce.
* podvozek - vepředu repasované Hp Sporting, vzadu sportovní TA Technix - vše výškově nastavitelné
* ALU R14 RSL Cult 7J 4x100, ET26, po renovaci a ručním leštění
* vnitřně chlazené kotouče, větší průměr 260mm z Kia Rio, brzdiče, destičky Ford Sierra
* nově postavený motor v zapsaném bloku 136X - vložky, šály, kroužky, ojnice, písty, setrvák a klika - vše z Felicie MPi, vačka Urban 280/280, hlava facelift Felicia 373N - kuželové pružiny ventilů, gufera, sedla, vše upravené, těsnění Elring, snížená na 96,7mm (KP 11), el. zapalování od Vrba Motorsport v kombinaci s MPi lištou, převařené sací potrubí průměr 28mm, karburátor SEDR s úpravou trysek, otevírání klapky a demontovaný sytič, výfukové svody p. Pešan 4 in 1, plnoprůchozí trubka 60mm až do zadního tlumiče Soieta
* přední náprava z Felicie se stabilizátorem; zadní komplet originální nová se stabilizátorem
* veškeré vedení trubek po autě nové, nové koberce, světla, kliky, čalounění stropu
* dotykové 2DIN autorádio, subwoofer JBL, zesilovač, 8x středové a výškové repro, upravená kaplička palubky
Z postupu prací:
* 08/2020 kompletní vyvaření karoserie, plátěná stahovací střecha, upravené a dovařené výztuhy střechy (vše od (Car Brothers Lysice)
* 09 - 12/2020 ošetření kompletního podvozku karoserie;
* 02/2021 nový celolak lak v odstínu černá lesklá 1999,
* 03/2022 absolvována úspěšně nová STK
* 12/2023 přezuto na nové pneu v legálním (konečně) rozměru 185/50 r14 Yokohama A539
* 01/2024 kompletní ošetření dutin
* 03/2024 nová STK
* 07/2024 nové výf. svody 4:1, středová trubka 55mm, koncový tlumič Soieta
* 11/2024 v TP zapsána čtyřoká maska Hella, svody 4:1 a sportovní výfuk +10dB. Může se přes zimu strojit.
* 03/2025 výměna oleje, úprava čalounění palubky a volantu, dopasování přední masky, příprava na vyjetí
Peca/Akční edice - komentáře:
-> Tomaso435: Před 15 lety frčely palubky z Feldy, tak asi bys s touto krabicí měl úspěch. Mě to napadlo když jsem původní palubku demontoval a zkoušel kapličku přiložit, jak by vypadala anglická verze, protože tu mám jedny pravostranný vypínače... kaplička na skelet kupodivu hned docela sedla a nápad byl na světě 

-> Robert 106: Tatru nevím, ale už jsem dostal odkaz na palubku z Karosy 

-> Peca 21.01.21 23:05:46: přesně takhle sem tu palubku chtěl mit :))) před těma 15 lety by to byl hit jak kráva
Nevím proč, ale hned při prvním pohledu na tu palubní desku se mi vybavila T815
-> Peca: Koukám velká fantazie. Trochu mi to připomína Kitta ze seriálu Knight Rider. Jen tak dál...

Když je auto u lakýry, mám čas a prostor doskládat vlastní navrh palubky...
-> Eidy: Ono to není poznat, ale celý skelet mam pod tou plachtou obaleny v černé strečové folii. Dveře a blatníky vezu zvlášť v autě. Spíš mám respekt z jízdy s vlekem na tom sněhovém marastu, mám to 270 km tam a 270 zpět :-/
-> Peca: Já vezl Kóču loni začátkem roku a radši si půjčil krytý vlek. Ale teď už je to asi jedno.
-> combi5h18162: Polo očesaná kastle už jen na díly 

co ten modrý forman na té 2 fotce
Odvoz do lakovny se kvůli karanténě posouvá o týden, a tak si krátím chvíli s pastelkami včetně nového nátěru kolibky...
Přípravy na lak vrcholí odlabaváním ztvrdlého gumoasfaltu z vnitřní podlahy...
-> Karel.: škoda že tie čepy sú všetko jedna prebalená čína ... ak ťa to poteší ani origo nie sú večné
-> Peca: ja niekde možno origo gumy aj nájdem , tie malé 4ks som objednával na starého golfa ešte v origu to išlo ... v garáži je celý stabilizátor čo som vybral z felicie , nový , nové objímky , nové gumy aj tyčky ... bol tam mesiac kým som to nerozbil ...
-> Peca: ja niekde možno origo gumy aj nájdem , tie malé 4ks som objednával na starého golfa ešte v origu to išlo ... v garáži je celý stabilizátor čo som vybral z felicie , nový , nové objímky , nové gumy aj tyčky ... bol tam mesiac kým som to nerozbil ...
-> Peca: meyle klidně vem, mají i HD? Suri ti napíše, že co není original to je sračka
Monroe a ruville co se týká čepařiny nebrat, nic to nevydrží
Nebo vem Sidem pokud mají


Monroe a ruville co se týká čepařiny nebrat, nic to nevydrží

-> suri: Monroe, LQW, Meyle... všechno shity?
tyčky stabíku ani gumy už asi nezoženieš , to je roky problém a náhrady sú šmejdy ... som to menil každý rok pomaly
na felde jazdné vlastnosti robia aj zadné silenbloky ramien čo je oproti favu kdesi inde
na felde jazdné vlastnosti robia aj zadné silenbloky ramien čo je oproti favu kdesi inde
Mne sa podarilo zohnať ešte origo škodovácke vo výpredaji pri rušení jednej mototechny. Ono vyrobiť by to šlo, problém bude ale s tou gumovovu vložkou. :(
-> Lamac: A nemel bys tip na nejakyho slusnyho vyrobce tech kosti stabiku? Koukal jsem na AMD, tam maji tu Čínu za 80,- a to je nabodovaný šit už od pohledu... na druhou stranu prodává Auto Kelly kost Monroe za 700,- a to je zase extrém 
