Dušan / Škoda 120L NR.1 Dušan / Škoda 120L NR.1

komentáře | popis | fotky | Dušan | 22.04.20 21:02 | 543x v oblíbených
ŠKODA 120L

Toto vozidlo zažilo nejvíce s TURBO motory, které jezdí v jiných autech a třeba časem zase zažije. Motorů zažilo nemálo...


Karoserie: M1
V roce 2009 mi bylo nabídnuto ujmutí se 120ky, která měla jít na likvidaci.
Vzhledově nic moc, ale při ohledání naprosto zdravá karoserie.
Následovalo - obroušení míst,kde začínala rez a přetření základem + tlumex + dutiny.
Barva červená šípková 8125

Podvozek:
obě nápravy vyztuženy dle L/A
přední pružiny od Tunera2 80kN 200mm
zadní pružiny kyvka + domky vlečka
stabilizátor 20mm od pana Svozila + gumy stabilizátoru od Pemita
nové ložiska a náboje
stavitelné tlumiče GAZ - vrchní uložení předního tlumiče posunuto o 50mm výše, nastavení předek/zadek 10/13

Brzdy:
sériový okruh pro Š130
přední sériové čtyřpísty, chlazené kotouče Brembo, destičky DS2500
zadní brzdiče Octavia 1,8T + kotouče 239mm

Motor: Škoda 120L

Světe div se, ale tento vůz pohání skoro 1200cm3 :)

vyčištěný blok a veškeré součástí funkčního systému
vložky po výbrusu + nové písty 72mm
vahadla C sestavené z Fa+Fe
vačka Chovanec 278/270 zdvih 6,9/6,7
odlehčené písty a ojnice
hlava 120L kompletně upravená - vodítka s guferama, nové ventily, sedla na bezolovo, KP 10,6:1
nový karburátor SEDR 2932 na 120L, trysky dle 120LS
zapalování pouze přes řídící jednotku IMFsoft
mazání Castrol 10W40, Filtr oleje pro Fabii
setrvačník Felicia MPI + přítlačák Felicia 1,6 + lamela serie
alternátor 55A
širokopásmová lambda A/F
čidlo klepání

Převodovka: 5Q SP 4,22

Kola: Minator
KN Minator 5.5J R15 - YOKOHAMA Parada 195/50


Informace
Vmax: 170km/h
0-100: XX s ?
kW/Nm: XX ?

Videa

více o různých pokusech na Youtube jinak zde sériovka .....

Zrychlení 0-100km/h Skoda120L v úpravě
- Zrychlení 0-100km/h Skoda120L v úpravě

Škoda 120L @ 1.4 svatební kočár
-video auta v pohybu

Predchozi vuz SKODA 136GL
TENTO VŮZ SE BEHEM DUBNA 2009 PODROBIL TOTÁLNÍ LIKVIDACI
vzpominka
Škoda 136GL

zkouška sprintu 742.136 KP10,6:1 vačka270/270( pavlíček )
Skoda 136GL 0-100km/h

VÍCE O TYPU ŠKODA 136GL
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...

Dušan / Škoda 120L NR.1 - komentáře:

22:52:19
31.12.2014
Mantrabeach
-> Dušan: ty máš i budíky z passata(octavie)?.
Jinak na tu zástavbu bych měl jen 26t.kč.takže bohužel by to asi neklaplo:(
13:05:44
31.12.2014
czechino
-> Tuner#2: Já nikoho nezatracuji, jen říkám svůj názor že v českým autě se mi líbí český motor, a Dušan se mi v tomhle hrozně líbil že bořil možnosti se starým OHV 6
09:04:49
31.12.2014
exwrcteam
kdo chce do skodky vykon tak da jinej motor:))
08:41:56
31.12.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> czechino 31.12.14 02:09:33: Klasek tam uz davno nema TT ( to mel naposledy na Hrochaci)...

Jinak ja teda nevidim rozdil mezi eMkem s 1,5T a 1,8T. Oboji tam nikdy nebylo a to, ze ta 1,5 ma bliz ke klasickemu OHV vzhledem tomu nepomuze, takze tohle zatracovani az kdyz prisel 1,8 nejak nechapu...
upraveno 1x, naposled 31.12.2014 08:44:24
02:09:33
31.12.2014
czechino
jo sehnat 2.0 je asi skoro nemožné, ale to samé bych řekl i o motoru s 5x uloženou klikou a sehnals 4 že má někdo ve 120 motor z TT se 600PS je hezké, ale jak říkám... to pro mě není škodovka, Mě se líbí upravené OHV škoda motory 6
20:35:38
30.12.2014
Dušan
-> Tuner#2: no jo Klasek to vzal hopem uz kdysi 3
20:30:48
30.12.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> czechino 30.12.14 20:06:21: Tak do nejsilnejsi 120cky chybi Dusanovi jeste necelych 400 koni 6
20:10:37
30.12.2014
Dušan
-> czechino: tak mi ten 2l sezen :)
20:09:04
30.12.2014
havlik
-> czechino: to je podle mě zcela utopická myšlenka:)
20:06:21
30.12.2014
czechino
-> Dušan: Copak ti 200PS ve 120 nestačí? 3 nebo je tady tkz. Kubánská krize a soutěží se kdo postaví nejsilnější 120 s turbem?
Nebo se vrhnout do extrémů a sehnat motor ze 720 s 2.0 a čarovat s tím 5
19:36:39
30.12.2014
Dušan
No jo hosi, ale kdo ma porad hledat kone v tom malym motoru. Tech penez co to stoji a mala vydrz. Je potreba si davat nove vyzvy. Puvodni motor porad mam a ne ze by me nelakal.
18:29:46
30.12.2014
czechino
-> Star LC20: Naprostý souhlas! Pro mě stará škodovka s německým( jiným) motorem strácí srdce. Kdyby někdo postavil 720 motor s T, to by byla exotika 4 Zkrátka do českého auta český motor 6
10:39:38
26.12.2014
Dušan
-> gyuri33: no proč ne, ale problém je v tom, že ta zástavba není bohužel jen o motoru jako takovém. Elektronika je na vopíchání a to třeba budíky a pedál jsou v rámci možností cenově přijatelný. U té audiny se člověk zase posouvá finančně dál.
10:28:26
26.12.2014
gyuri33
-> Dušan: inak audi ma 2.0 20v s hlinikovym blokom
4
04:03:41
26.12.2014
Dušan
-> Athlonek: elektrickej
23:02:44
25.12.2014
Athlonek
-> Dušan: Já jsem to říkal, že tam dáš 1,8 Turbo, jak máš řešený plynový pedál?
22:48:17
25.12.2014
Star LC20
-> minno: hezkej epos...
Já ale neznevažuju, či nezpochybňuju, kvalitu a úroveň odvedené práce, kterou na tom Dušan vykonal. O tom netřeba diskutovat.
Apeloval jsem na fakt, že tohle pro mě, osobně, nemá žádný kouzlo. Tohle mě nijak neosloví. Joo, je to, řekněme, zajímavý, spousta práce, peníze, šikovnost, to všechno tam je. Není na tom ale nic "exotickýho", či jak to nazvat. Přirovnal bych to - asi jak kdybys potkal na srazu perfektní 130cu eReSo, a jako motor by měla tuhle zběsilost > pointa > určitě to jede skvěle, ale....nepatří to tam, je to úplně jinej motor, není to zkrátka košér.
To vše s ohledem na předchozí motor, kterej je, bezpochyb, hodně exotickej/vzácnej, je to ryze škodováckej motor, a Dušan ho dovedl vyladit úžasným způsobem, naroubovat turbo atd. Čistě jeho práce a jeho invence. Pro mě úctyhodná záležitost. To se jenom opakuju...

Dušanovi je tento názor, stejně jako názory dalších, u citlivého zakončení trávicího traktu, ptže sám ví nejlíp, co dělá. Reagoval jsem hlavně proto, aby mě všichni, i pomalejší jedinci, snad pochopili správně. Dušan má moje uznání pro svoje skills, ale tohle mě zkrátka nenadchlo, ikdyby to mělo 500koní.
20:17:58
25.12.2014
minno
-> Star LC20 24.12.14 23:49:51: Tak na jednej strane máš možno v niečom pravdu, ale na druhej strane má Dušan u mňa veľký obdiv. Osobne sa púšťam na škodovke do omnoho jednoduchších, nenáročnejších - nazvyme to "vylepšení", a aj u toho, ak to človek chce mať vychytané, sa vždy nájde milión vecí okolo, ktoré človek nečaká, alebo ktoré si človek myslí, že budú dobre spravené tak a onak a nakoniec sa to aj tak ukáže ako nie vhodné riešenie a kopec vecí potom ešte treba prerábať, aby to bolo OK. Z tohto pohľadu vidím ako "nudu" len holú zástavbu iného motora - "bachnúť ho tam a neriešiť". No vychytať na tom všetky muchy, aby to všetko fungovalo ako má a bolo to dotiahnuté do detailov, to je na tom to najnáročnejšie a keď už je to v takom "vychytanom" stave, zaslúži si to uznanie. A človek sa pri tom fakt hodne naučí, na vlastných chybách, takže aj o tom to je.
16:13:13
25.12.2014
Dušan
-> exwrcteam: jakmile to pujde do sveta tak to pujde pres oficialni inzerat a ver tomu, ze je plno lidi co si radsi koupi komplet nez se s tim 3 mesice srat. Ostatne jak nektere me minule motory.
15:23:50
25.12.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> exwrcteam 25.12.14 15:18:27: Jo to už po třetí čtu, ale stejně tak už po několikáté čtu to co z tebe poslední dobou padá a nedá mě to nereagovat... 5
Extreme Tyres