
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ŠKODA 120L
Toto vozidlo zažilo nejvíce s TURBO motory, které jezdí v jiných autech a třeba časem zase zažije. Motorů zažilo nemálo...
Karoserie: M1
V roce 2009 mi bylo nabídnuto ujmutí se 120ky, která měla jít na likvidaci.
Vzhledově nic moc, ale při ohledání naprosto zdravá karoserie.
Následovalo - obroušení míst,kde začínala rez a přetření základem + tlumex + dutiny.
Barva červená šípková 8125
Podvozek:
obě nápravy vyztuženy dle L/A
přední pružiny od Tunera2 80kN 200mm
zadní pružiny kyvka + domky vlečka
stabilizátor 20mm od pana Svozila + gumy stabilizátoru od Pemita
nové ložiska a náboje
stavitelné tlumiče GAZ - vrchní uložení předního tlumiče posunuto o 50mm výše, nastavení předek/zadek 10/13
Brzdy:
sériový okruh pro Š130
přední sériové čtyřpísty, chlazené kotouče Brembo, destičky DS2500
zadní brzdiče Octavia 1,8T + kotouče 239mm
Motor: Škoda 120L
Světe div se, ale tento vůz pohání skoro 1200cm3 :)
vyčištěný blok a veškeré součástí funkčního systému
vložky po výbrusu + nové písty 72mm
vahadla C sestavené z Fa+Fe
vačka Chovanec 278/270 zdvih 6,9/6,7
odlehčené písty a ojnice
hlava 120L kompletně upravená - vodítka s guferama, nové ventily, sedla na bezolovo, KP 10,6:1
nový karburátor SEDR 2932 na 120L, trysky dle 120LS
zapalování pouze přes řídící jednotku IMFsoft
mazání Castrol 10W40, Filtr oleje pro Fabii
setrvačník Felicia MPI + přítlačák Felicia 1,6 + lamela serie
alternátor 55A
širokopásmová lambda A/F
čidlo klepání
Převodovka: 5Q SP 4,22
Kola: Minator
KN Minator 5.5J R15 - YOKOHAMA Parada 195/50
Informace
Vmax: 170km/h
0-100: XX s ?
kW/Nm: XX ?
Videa
více o různých pokusech na Youtube jinak zde sériovka .....
- Zrychlení 0-100km/h Skoda120L v úpravě
-video auta v pohybu
Predchozi vuz SKODA 136GL
TENTO VŮZ SE BEHEM DUBNA 2009 PODROBIL TOTÁLNÍ LIKVIDACI
vzpominka
zkouška sprintu 742.136 KP10,6:1 vačka270/270( pavlíček )
VÍCE O TYPU ŠKODA 136GL
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
Toto vozidlo zažilo nejvíce s TURBO motory, které jezdí v jiných autech a třeba časem zase zažije. Motorů zažilo nemálo...
Karoserie: M1
V roce 2009 mi bylo nabídnuto ujmutí se 120ky, která měla jít na likvidaci.
Vzhledově nic moc, ale při ohledání naprosto zdravá karoserie.
Následovalo - obroušení míst,kde začínala rez a přetření základem + tlumex + dutiny.
Barva červená šípková 8125
Podvozek:
obě nápravy vyztuženy dle L/A
přední pružiny od Tunera2 80kN 200mm
zadní pružiny kyvka + domky vlečka
stabilizátor 20mm od pana Svozila + gumy stabilizátoru od Pemita
nové ložiska a náboje
stavitelné tlumiče GAZ - vrchní uložení předního tlumiče posunuto o 50mm výše, nastavení předek/zadek 10/13
Brzdy:
sériový okruh pro Š130
přední sériové čtyřpísty, chlazené kotouče Brembo, destičky DS2500
zadní brzdiče Octavia 1,8T + kotouče 239mm
Motor: Škoda 120L
Světe div se, ale tento vůz pohání skoro 1200cm3 :)
vyčištěný blok a veškeré součástí funkčního systému
vložky po výbrusu + nové písty 72mm
vahadla C sestavené z Fa+Fe
vačka Chovanec 278/270 zdvih 6,9/6,7
odlehčené písty a ojnice
hlava 120L kompletně upravená - vodítka s guferama, nové ventily, sedla na bezolovo, KP 10,6:1
nový karburátor SEDR 2932 na 120L, trysky dle 120LS
zapalování pouze přes řídící jednotku IMFsoft
mazání Castrol 10W40, Filtr oleje pro Fabii
setrvačník Felicia MPI + přítlačák Felicia 1,6 + lamela serie
alternátor 55A
širokopásmová lambda A/F
čidlo klepání
Převodovka: 5Q SP 4,22
Kola: Minator
KN Minator 5.5J R15 - YOKOHAMA Parada 195/50
Informace
Vmax: 170km/h
0-100: XX s ?
kW/Nm: XX ?
Videa
více o různých pokusech na Youtube jinak zde sériovka .....
- Zrychlení 0-100km/h Skoda120L v úpravě
-video auta v pohybu
Predchozi vuz SKODA 136GL
TENTO VŮZ SE BEHEM DUBNA 2009 PODROBIL TOTÁLNÍ LIKVIDACI
vzpominka
zkouška sprintu 742.136 KP10,6:1 vačka270/270( pavlíček )
VÍCE O TYPU ŠKODA 136GL
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
Dušan / Škoda 120L NR.1 - komentáře:
11:35:22
08.09.2010
08.09.2010

Čokin
-> Karel.: Já do ničeho nekopl, jen se tomu směju, že už se to zase řeší. Já zastávám řešení, které níže zmínil Dušan. Je mě jedno od koho to je hlavně at to jede podle představ

11:32:13
08.09.2010
08.09.2010

Karel.
-> Čokin: jsi kopl do vosího hnízda

11:31:48
08.09.2010
08.09.2010

Čokin
-> Tuner#2: Nikoho se nezastávám nikoho nechválím, jen se tomu už směju.
11:20:48
08.09.2010
08.09.2010

Dušan
me je jedno kdo co kopiruje, hlavne to musi jet
11:20:40
08.09.2010
08.09.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> suri 08.09.10 11:15:19: Tak ukaž kde konkurence chválí Chovance. Z vlastní zkušenosti vím, že tomu tak není...
11:15:19
08.09.2010
08.09.2010

suri
už by som radšej neriešil čo p.Chovanec kopíruje a od koho , o jeho práci sú tiež dobré výsledky a referencie dajme tomu aj od konkurencie , ale nič som nepovedal
11:12:14
08.09.2010
08.09.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Čokin 08.09.10 10:28:12: Pohádka? Tak se laskavě podívej na odkaz co jsem dal... Znám 3 lidi, kterým zkolaboval motor od Mucka a nebo to zdaleka nejelo tak jak mělo, ale kdo chce kam, pomožme mu tam. 

10:28:12
08.09.2010
08.09.2010

Čokin
A jé, zase stará pohádka o vačkách a motorech a třech trpaslících, kteří je staví
Kterého pak si asi vybrat????



23:50:53
06.09.2010
06.09.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Alenka 06.09.10 23:39:21: Tady to ale není o továrně, 1500ccm freestyle pokud mám správné info stavěl p. Vodseďálek a později Zenkl a Čepek, takže opravdu nejlépe ví co do toho použít. Navíc když se podíváš na odkaz, tak Vici píše o Polských šmejdech, kde máš záruku že to bude Kolben? Mají tam na nich něco vyraženo?
23:39:21
06.09.2010
06.09.2010

Alenka
-> Tuner#2: co bolo, to bolo, ja shanim vrtani 78mm dnes, a pokud zjistim, ze Cepkovy vlozky maji neco, co Chovancovy ne a budu diky tomu za ne ochotnej zaplatit vyssi cenu, vezmu je od nej.
Vlozky nejsou vacky, tady nejde o zadny vlastni vyvoj, tady jde jen o dostatecne tlustou litinovou rouru, ktera zadny vyvoj nepotrebovala a vsichni ji stejne okoukali od tovarny, takze dokud nebude spatne obrobena, nebo vyrobena z nejakyho blata, je mi jedno, kdo ji vyrobil.
Vacky, hlavy, karburatory a tyhlety veci jsou samozrejme uplne jiny pribeh a tady asi vis, co jezdim, ale jestli koupim pisty Kolbenschmidt od Cepka, Mucka nebo Chovance je asi jedno.
Vlozky nejsou vacky, tady nejde o zadny vlastni vyvoj, tady jde jen o dostatecne tlustou litinovou rouru, ktera zadny vyvoj nepotrebovala a vsichni ji stejne okoukali od tovarny, takze dokud nebude spatne obrobena, nebo vyrobena z nejakyho blata, je mi jedno, kdo ji vyrobil.
Vacky, hlavy, karburatory a tyhlety veci jsou samozrejme uplne jiny pribeh a tady asi vis, co jezdim, ale jestli koupim pisty Kolbenschmidt od Cepka, Mucka nebo Chovance je asi jedno.
23:34:00
06.09.2010
06.09.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
Tady si můžete udělat názor na kvalitu Mucka: skoda-virt.cz/cz/.../8714
1-vrtanie-78mm?gotopost=1.
..
Vici vyzkoušel jak motor od něj, tak Chovance a nakonec Čepka a to hned v několika exemplářích na svém tak bráchovo autě s jednoznačným prvenstvím pro ME. Bohužel jak tak koukám, tak najednou se do něj všichni na Moravě zamilovali, jinak si to nedokážu vysvětlil proč se tady zas začal "doporučovat".
Vici vyzkoušel jak motor od něj, tak Chovance a nakonec Čepka a to hned v několika exemplářích na svém tak bráchovo autě s jednoznačným prvenstvím pro ME. Bohužel jak tak koukám, tak najednou se do něj všichni na Moravě zamilovali, jinak si to nedokážu vysvětlil proč se tady zas začal "doporučovat".
23:27:25
06.09.2010
06.09.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
Alenka 06.09.10 23:17:38 napsal: Jak rikam, mozna jim krivdim, ale nechce se mi verit, ze by si Cepek vyrabel
z gruntu vlastni vlozky a ze ke koupi od nekoho tretiho je vic nez jdna
moznost. Min. dřív tomu tak bylo a Čepek a Autospektrum ML byli jediní kdo dělali 78vrtání do pořádných silných vložek s rozvrtáním bloku a všichni Ti rádoby úpravci a kopírovači jako Dlouhý z Ledče, Chovance a Muck to dělali do sériových vložek, které tím páden byli na spodku jak alobal a podle toho taky ty motory "vydrželi". Až postupem času se jim podařilo zjisti/zkopírovat o co jde v podstatě stejně jako tomu bylo s vačkama třeba u Chovance...
z gruntu vlastni vlozky a ze ke koupi od nekoho tretiho je vic nez jdna
moznost. Min. dřív tomu tak bylo a Čepek a Autospektrum ML byli jediní kdo dělali 78vrtání do pořádných silných vložek s rozvrtáním bloku a všichni Ti rádoby úpravci a kopírovači jako Dlouhý z Ledče, Chovance a Muck to dělali do sériových vložek, které tím páden byli na spodku jak alobal a podle toho taky ty motory "vydrželi". Až postupem času se jim podařilo zjisti/zkopírovat o co jde v podstatě stejně jako tomu bylo s vačkama třeba u Chovance...
23:17:38
06.09.2010
06.09.2010

Alenka
-> Vrba: zatim nevim, jeste jsem ani nevyndal motor z auta, nemam vubec kdy.
Ojnice z 136 se pouziva na 78mm vrtani pro klasickou favokliku, nebo i pro kliku z Fabky?
-> suri: excel neco urcite nabizi, ale jak je tak znam, budou mit super sadu kovanych pistu na miru z polotovaru za nesmyslny bankovky a nasledne to same, co nabizeji vsichni ostatni, jen za vyssi cenu.
Mozna, ze jim krivdim, ale pochybuju, ze v CR je vic nez jeden zdroj silnych vlozek a ze jako levnou komercni variantu budou pouzivat neco jineho nez upravene oplacke pisty od Kolbenschmidtu.
Jen pro srovnani, Chovanec chce za vlozku 1000,- (nebo1200,-) a nemyslim si, ze zrovna on by nabizel nejakou sracku vystrouhanou z blata, takze kvalita bude nejspis srovnatelna, jen ta cena bohuzel ne.
Jak rikam, mozna jim krivdim, ale nechce se mi verit, ze by si Cepek vyrabel z gruntu vlastni vlozky a ze ke koupi od nekoho tretiho je vic nez jdna moznost.
Ojnice z 136 se pouziva na 78mm vrtani pro klasickou favokliku, nebo i pro kliku z Fabky?
-> suri: excel neco urcite nabizi, ale jak je tak znam, budou mit super sadu kovanych pistu na miru z polotovaru za nesmyslny bankovky a nasledne to same, co nabizeji vsichni ostatni, jen za vyssi cenu.
Mozna, ze jim krivdim, ale pochybuju, ze v CR je vic nez jeden zdroj silnych vlozek a ze jako levnou komercni variantu budou pouzivat neco jineho nez upravene oplacke pisty od Kolbenschmidtu.
Jen pro srovnani, Chovanec chce za vlozku 1000,- (nebo1200,-) a nemyslim si, ze zrovna on by nabizel nejakou sracku vystrouhanou z blata, takze kvalita bude nejspis srovnatelna, jen ta cena bohuzel ne.
Jak rikam, mozna jim krivdim, ale nechce se mi verit, ze by si Cepek vyrabel z gruntu vlastni vlozky a ze ke koupi od nekoho tretiho je vic nez jdna moznost.
10:07:45
06.09.2010
06.09.2010

Vrba
-> suri: Ty kolbeny maji 20mm a pouziva se upravena ojnice 136,alespon co mam informace.
09:46:36
06.09.2010
06.09.2010

suri
-> Vrba: Na 1500 takový písty máme (sada asi za 9500,-Kč) + ale udělat oka ojnic pro 18mm čep.
Správný vložky taky existují (asi 1800,- kus)
viac neviem
Správný vložky taky existují (asi 1800,- kus)
viac neviem
09:44:37
06.09.2010
06.09.2010

Vrba
-> suri: za těžký prachy to samé, co koupis tady
09:19:15
06.09.2010
06.09.2010

suri
-> Alenka: Excel neponúka také vrtanie?
07:20:31
06.09.2010
06.09.2010

Vrba
-> Alenka: No hele,a prisel jsi na to,proc ta klika praskla?Nebo proste jen unava materialu a bylo vymalováno?
07:16:18
06.09.2010
06.09.2010

Alenka
-> Čokin: dik za info.
Ja na to nijak nespecham, motor stejne budu stavet az pres zimu, takze me delsi dodaci lhuty netrapi, spis bych chtel neco kvalitniho, co vydrzi i hrube zachazeni, ne ze budu po par tisicich resit krive vlozky a praskle pisty.
S poslednim motorem jsem najezdil pres 70,000 dosti nesetrnych kilometru a nebyt praskle kliky, jeste by minimalne jednou tolik vpohode najel, protoze zevnitr byl jak novej, tak bych rad podobnou spolehlivost zachoval i s vyssim objemem.
Ja na to nijak nespecham, motor stejne budu stavet az pres zimu, takze me delsi dodaci lhuty netrapi, spis bych chtel neco kvalitniho, co vydrzi i hrube zachazeni, ne ze budu po par tisicich resit krive vlozky a praskle pisty.
S poslednim motorem jsem najezdil pres 70,000 dosti nesetrnych kilometru a nebyt praskle kliky, jeste by minimalne jednou tolik vpohode najel, protoze zevnitr byl jak novej, tak bych rad podobnou spolehlivost zachoval i s vyssim objemem.
07:10:36
06.09.2010
06.09.2010

Čokin
-> Alenka: Lepší v termínech dodání, s Muckem se domluvíš a za 14 dni to máš (někdy i dříve). Chovanec toho má hodně a některé věci mu trvají, u této sady říkal cca. měsíc. Provedení si myslím, že mají asi oba stejné. Muck dává nové vložky (nevím jestli vrtané silnější) a písty také Kolbeny. Taky chci jít do této sady, ale od koho ji vemu ještě nevím. Raději bych Chovance, ale objedu oba dám řeč a uvidí se. Jo jinak Muck chce za tu sadu 15tis.