skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ŠKODA 120L
Toto vozidlo zažilo nejvíce s TURBO motory, které jezdí v jiných autech a třeba časem zase zažije. Motorů zažilo nemálo...
Karoserie: M1
V roce 2009 mi bylo nabídnuto ujmutí se 120ky, která měla jít na likvidaci.
Vzhledově nic moc, ale při ohledání naprosto zdravá karoserie.
Následovalo - obroušení míst,kde začínala rez a přetření základem + tlumex + dutiny.
Barva červená šípková 8125
Podvozek:
obě nápravy vyztuženy dle L/A
přední pružiny od Tunera2 80kN 200mm
zadní pružiny kyvka + domky vlečka
stabilizátor 20mm od pana Svozila + gumy stabilizátoru od Pemita
nové ložiska a náboje
stavitelné tlumiče GAZ - vrchní uložení předního tlumiče posunuto o 50mm výše, nastavení předek/zadek 10/13
Brzdy:
sériový okruh pro Š130
přední sériové čtyřpísty, chlazené kotouče Brembo, destičky DS2500
zadní brzdiče Octavia 1,8T + kotouče 239mm
Motor: Škoda 120L
Světe div se, ale tento vůz pohání skoro 1200cm3 :)
vyčištěný blok a veškeré součástí funkčního systému
vložky po výbrusu + nové písty 72mm
vahadla C sestavené z Fa+Fe
vačka Chovanec 278/270 zdvih 6,9/6,7
odlehčené písty a ojnice
hlava 120L kompletně upravená - vodítka s guferama, nové ventily, sedla na bezolovo, KP 10,6:1
nový karburátor SEDR 2932 na 120L, trysky dle 120LS
zapalování pouze přes řídící jednotku IMFsoft
mazání Castrol 10W40, Filtr oleje pro Fabii
setrvačník Felicia MPI + přítlačák Felicia 1,6 + lamela serie
alternátor 55A
širokopásmová lambda A/F
čidlo klepání
Převodovka: 5Q SP 4,22
Kola: Minator
KN Minator 5.5J R15 - YOKOHAMA Parada 195/50
Informace
Vmax: 170km/h
0-100: XX s ?
kW/Nm: XX ?
Videa
více o různých pokusech na Youtube jinak zde sériovka .....
- Zrychlení 0-100km/h Skoda120L v úpravě
-video auta v pohybu
Predchozi vuz SKODA 136GL
TENTO VŮZ SE BEHEM DUBNA 2009 PODROBIL TOTÁLNÍ LIKVIDACI
vzpominka
zkouška sprintu 742.136 KP10,6:1 vačka270/270( pavlíček )
VÍCE O TYPU ŠKODA 136GL
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
Toto vozidlo zažilo nejvíce s TURBO motory, které jezdí v jiných autech a třeba časem zase zažije. Motorů zažilo nemálo...
Karoserie: M1
V roce 2009 mi bylo nabídnuto ujmutí se 120ky, která měla jít na likvidaci.
Vzhledově nic moc, ale při ohledání naprosto zdravá karoserie.
Následovalo - obroušení míst,kde začínala rez a přetření základem + tlumex + dutiny.
Barva červená šípková 8125
Podvozek:
obě nápravy vyztuženy dle L/A
přední pružiny od Tunera2 80kN 200mm
zadní pružiny kyvka + domky vlečka
stabilizátor 20mm od pana Svozila + gumy stabilizátoru od Pemita
nové ložiska a náboje
stavitelné tlumiče GAZ - vrchní uložení předního tlumiče posunuto o 50mm výše, nastavení předek/zadek 10/13
Brzdy:
sériový okruh pro Š130
přední sériové čtyřpísty, chlazené kotouče Brembo, destičky DS2500
zadní brzdiče Octavia 1,8T + kotouče 239mm
Motor: Škoda 120L
Světe div se, ale tento vůz pohání skoro 1200cm3 :)
vyčištěný blok a veškeré součástí funkčního systému
vložky po výbrusu + nové písty 72mm
vahadla C sestavené z Fa+Fe
vačka Chovanec 278/270 zdvih 6,9/6,7
odlehčené písty a ojnice
hlava 120L kompletně upravená - vodítka s guferama, nové ventily, sedla na bezolovo, KP 10,6:1
nový karburátor SEDR 2932 na 120L, trysky dle 120LS
zapalování pouze přes řídící jednotku IMFsoft
mazání Castrol 10W40, Filtr oleje pro Fabii
setrvačník Felicia MPI + přítlačák Felicia 1,6 + lamela serie
alternátor 55A
širokopásmová lambda A/F
čidlo klepání
Převodovka: 5Q SP 4,22
Kola: Minator
KN Minator 5.5J R15 - YOKOHAMA Parada 195/50
Informace
Vmax: 170km/h
0-100: XX s ?
kW/Nm: XX ?
Videa
více o různých pokusech na Youtube jinak zde sériovka .....
- Zrychlení 0-100km/h Skoda120L v úpravě
-video auta v pohybu
Predchozi vuz SKODA 136GL
TENTO VŮZ SE BEHEM DUBNA 2009 PODROBIL TOTÁLNÍ LIKVIDACI
vzpominka
zkouška sprintu 742.136 KP10,6:1 vačka270/270( pavlíček )
VÍCE O TYPU ŠKODA 136GL
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
Dušan / Škoda 120L NR.1 - komentáře:
21:49:14
21.03.2012
21.03.2012

Čokin
-> TechniX: V tom případě mají chudou směs všechny auta :/
21:40:20
21.03.2012
21.03.2012

TechniX
-> Dušan: Když si zvýšil plnící tlak turbodmychadla tak doufám že si i obohatil směs ? a případně když už máš ten air fuel meter tak na jaké hodnotě jsi na volnoběhu a pak na max při zatížení ? tím teď třeba objevíš problém co to způsobuje :)
20:21:28
21.03.2012
21.03.2012

Dušan
-> Mantrabeach: znati ?
130 konova je krapet linejsi nez 150, ale tak jako kdyz dam plnej tak ti za mnou maji co delat aby se chytali 


20:20:02
21.03.2012
21.03.2012

Karel.
-> Dušan: super video z brzdy

20:17:46
21.03.2012
21.03.2012

Mantrabeach
-> Dušan: chlapče jakpak ti to jede?
je to hodně znáti?já budu muset už taky někdy nahonit ty koně chcíplý 


20:06:47
21.03.2012
21.03.2012

palinator
-> vhml:
Je to výhodnější, jde hlavně o množství vzduchu, jak efektivně se pak spálí, to je věc druhá a pro výkon ne až tak podstatná. U turbodieselů je dnes trend hodně nafukovat a dávat malou kompresi.
Je to výhodnější, jde hlavně o množství vzduchu, jak efektivně se pak spálí, to je věc druhá a pro výkon ne až tak podstatná. U turbodieselů je dnes trend hodně nafukovat a dávat malou kompresi.
20:02:14
21.03.2012
21.03.2012

Dušan
-> TechniX: cca před 2500
-> Vrba: je to cca -2 pri 1000ot
-> Gemini: uvidim, ted tlacim 0,8 a motor na fajn kultivovany chod. Jen jsem si dnes vsiml, ze na me sviti cely vyfukovy potrubi a turbo jak zarovka. Samozrejme po vetsi zatezi. Je to normalni nebo predstih ci smes ?
-> Vrba: je to cca -2 pri 1000ot
-> Gemini: uvidim, ted tlacim 0,8 a motor na fajn kultivovany chod. Jen jsem si dnes vsiml, ze na me sviti cely vyfukovy potrubi a turbo jak zarovka. Samozrejme po vetsi zatezi. Je to normalni nebo predstih ci smes ?
16:54:49
21.03.2012
21.03.2012

vhml
-> Gemini: a je to výhodnější mít vyšší tlak a nižší kompresy?
I když asi jo, protože kompresní tlak ti nažene to co tam nafoukáš
I když asi jo, protože kompresní tlak ti nažene to co tam nafoukáš
16:37:51
21.03.2012
21.03.2012

Gemini
Dušan 21.03.12 07:17:14 napsal: → Urbi: ja ti verim, jen zkousim 880 stahovat dolu abych zamezil detonacim a pri – 2° to stejne klepe. Pokud to neodladim sam tak ti napisu. Snizit max predstih rozdelovace neni tak tezky.
a ani to neodladis......pre 1bar potrebujes nizsi KP 7,5-8:1, pre 1,2 bar uz 7:1
(btw turbo5 ma v serii KP 7:1)
a ani to neodladis......pre 1bar potrebujes nizsi KP 7,5-8:1, pre 1,2 bar uz 7:1
(btw turbo5 ma v serii KP 7:1)
09:39:34
21.03.2012
21.03.2012

Vrba
-> Dušan: Ten předstih měříš jak na te ETZ? Ty -2st. musí být pro nějaké otáčky-pro jaké?Mapu předstihu pro nějaké turbo jsi nenašel?Obecně se dá předpokládat,že to bude hodně krátká regulace.Ty máš regulaci pro sériový motor,proto můžou vycházet ty nesmyslný čísla.Kolik km vydržel ten drblej píst?
09:27:44
21.03.2012
21.03.2012

TechniX
V kolika otáčkách ti začne tlačit turbodmychadlo plnící tlak ? pokud jsi to měřil
07:17:14
21.03.2012
21.03.2012

Dušan
-> Urbi: ja ti verim, jen zkousim 880 stahovat dolu abych zamezil detonacim a pri - 2° to stejne klepe. Pokud to neodladim sam tak ti napisu. Snizit max predstih rozdelovace neni tak tezky.
01:54:04
21.03.2012
21.03.2012

Petr Urban
-> Dušan: Já schopen naladit jsem,už sem ti to říkal, dokonce osobně odladit. Dá se měnit charakteristika regulace i na místě dle potřeb. Pokud nevěříš mé práci, tvoje chyba. Klidně lámej písty 

20:45:45
20.03.2012
20.03.2012

tunerlada
-> Dušan: brutální parametry :-O smekám
tady je vidět že turbo je ta správná cesta

20:30:47
20.03.2012
20.03.2012

pavucina
A elektroniku by jsi nechtel ? Ja budu ladit na 1,5 baru, uz jsem to zkousel a jde to az na ty hadice 

20:07:31
20.03.2012
20.03.2012

Dušan
-> DuriQ: udelej k tomu predstih a neni problem :) Na 1 bar nejsem schopen naladit predstih pro max vykon. Vzdycky slysim mirny klepani. Na 0,8 to nedela 

19:34:33
20.03.2012
20.03.2012

DuriQ
Dušan: sak co sa series prefukni to co to da aspon 2-2.5baru inac to nema zmysel :)
13:53:00
20.03.2012
20.03.2012

Gemini
fukal som len 0,6......merane dvoma budikmi.......kde bol pes zakopany.....moje turbo nemalo nastavovaci wastegate a tak som zobrat WG s ineho turba, pozvaral a tak.......myslel som ze to predpatie bude stacit a nestacilo - cize nastavoval som kolko som chcel a max. bolo 0,6bar.......uz sa mi to ani nechcelo prerabat ked som isiel na brzdu
inac rozdelovac netreba iny, Turbo5 (nie GTT) mala s odstredivou reg. 20 stup (obrazok dam do temy TURBO)
inac rozdelovac netreba iny, Turbo5 (nie GTT) mala s odstredivou reg. 20 stup (obrazok dam do temy TURBO)
01:52:33
20.03.2012
20.03.2012

Petr Urban
-> Dušan: Aha...tak jako není problém pro mě udělat hodně plochej rozdělovač, kde předstih půjde nahoru jen velice málo a pozvolna a rozsah regulace udělám kolik si řekneš, klidně jen 6,8,10 st. (na klice tedy 12,16,20). Kdyby si chtěl něco stvořit, tak se ozvy. Můj názor je že by to mohlo pomoci výrazně, hlavně od níčení pístů a správnému průběhu regulace..tedy i chodu motoru, třeba by se i nějaký ten koník v středním pásmu našel.
17:46:52
19.03.2012
19.03.2012

palinator
-> Dušan:
Můžeš zkusit měřit teplotu vzduchu za IC? Možná i tady by se nechalo ještě něco řešit, i když zadomotorová koncepce je v chlazení značně nevýhodná.
Můžeš zkusit měřit teplotu vzduchu za IC? Možná i tady by se nechalo ještě něco řešit, i když zadomotorová koncepce je v chlazení značně nevýhodná.