[p#4131551] ja uz jsem si sehnal ty plny moci, vymenim RZ, dam ji do ramecku, ale jinam pojedu. Minimalne tam, kde budu u kontroly moct bejt pritomnej.
Ja ty zakony neznal, myslel jsem si, ze EK je jen od toho aby zkontrolovali VIN. Kdyz me poprvy vyhodili za rozmer pneu, koukal jsem jak blazen. Navic tehdy v protokolu nebyla ani zminka o spatnym stavu RZ. Rekl mi, ze jinak je to v poradku, at si dam spravny pneu a bude to OK. Nenapadlo me, ze si to mam cely nastudovat. Kdybych to udelal, vedel bych, ze ta RZ je problem a nevyhodil dalsich 1000Kc... Za blbost se plati...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skoda.virt.cz
... Škoda MB, 105, 120, 130, 135, 136, Rapid, Garde i starší a speciály
Nejbližší srazy a akce
datum | nazev | misto |
---|---|---|
19.09. - 21.09.2025 | 44.Škoda sraz Doksy | ATC Klůček |
04.10.2025 | Sraz Garde&Rapid | Poděbrady | Další akce a srazy... |
Nejnovější články
Aktuální galerie
Poslední příspěvky v diskuzích a komentářích
... Lr palubovka do skody 12010:30:28
11.09.2025
11.09.2025

palinator
-> Sita:
Každopádně můžeš sjet do Budějc a 799 Kč/den tam mají tohle, tak bys zrecenzoval slabší specifikaci.
E: a v pěkné barvě jak od nějaké 136GL
Každopádně můžeš sjet do Budějc a 799 Kč/den tam mají tohle, tak bys zrecenzoval slabší specifikaci.

E: a v pěkné barvě jak od nějaké 136GL

10:26:04
11.09.2025
11.09.2025

palinator
-> Sita:
Na to jsem měl v plánu po vzoru romantických pořadů udělat příspěvek Behind The Scene
Čili:
Auto jsem vracel dealerovi, ale přebíral to jiný zaměstnanec, než od kterého jsem si to půjčoval (to byla pěkná slečna, ale chtěl jsem se bavit o autech a ne o sbírce motýlů). Doptal jsem se ho na pár věcí - jestli neví, jak dlouho bude Škoda Explore fungovat (prý minimálně do dubna, kdy má to auto jít do prodeje jako ojetina - mimochodem malej techničák to má od konce března, ale najeto to mělo na začátku září 18000 km - na to že to nejezdí denně a je to EV, tak slušný), ale že pravděpodobně po dubnu bude na půjčování jiný auto. Ptal jsem se ho na to, jakou roli v tom hraje Škodovka - což potvrdil, že to nějakým způsobem subvencuje. A ptal jsem se ho, jak se ty auta prodávají. Prej nic moc, ale že NORMU od Škodovky už splnili, tak dobrý. To mě docela překvapilo
. Úplná katastrofa že prý jsou hybridy - to mě teda překvapilo ještě víc. On že pro EV nic nemá, ale není to jeho šálek kakaa - byl evidentně o dost mladší, než já, tak podle jeho slov ještě vrčení saj-stlač-buch-fuku nezbytně potřebuje.
Cenu konkrétního kusu neznám, protože nevím, jestli to mělo kromě kol ještě nějakou příplatkovou výbavu. Na to fakt nebyl čas to zkoumat.
Nicméně pokud vezmu ceny bez příplatků z konfigurátoru (naschvál vezmu jak jiné výbavy, tak jiné pohony):
Elroq Essence 50 - 125 kW - 52 kWh - 799 000 Kč
Elroq Selection 60 - 150 kW - 59 kWh - 948 000 Kč
Elroq Sportline 85 - 210 kW - 77 kWh - 1 112 000 Kč
Karoq Selection 1,0 TSI - 6M - 85 kW - 699 000 Kč
Karoq Top Selection 1,5 TSI - 6M - 110 kW - 825 000 Kč
Karoq Sportline 2,0 TDI - 7DSG - 110 kW - 970 000 Kč
Ono se to vlastně začíná omezovat na to, že EV není drahý. Drahý je totiž všechno.
V běžném provozu bude základní Elroq minimálně stejně rychlý, ale v praxi spíš rychlejší, než 1,5 TSI. Akorát TSI ujede víc než dvojnásobnou vzdálenost.
Pokud má člověk minimální požadavky na dynamiku, nezáleží mu na tichu, na komfortu, ale chce se jen dopravit z bodu A do bodu B, tak pro něj EV smysl nemá. Možná nemá smysl ani Škodovka, spíš nějaká Dachna nebo cokoliv, co se dá koupit co možná nejlevněji.
Pokud má člověk barák nebo místo, kde nabíjet, nedělá denně 1000 km jízdy nebo 500 km s vlekem, ale zároveň ročně nějaký kilometry najezdí, aby to auto stih odepsat i jinak, než stářím, pro něj EV je. Pak už záleží jen na rozmaru, jak výkonný auto chce.
Pokud člověk žije v bytě, tak ten to má složitější. Buď je pro něj EV úplně nevhodný a nebo se musí sejít nějaké podmínky. Buď mít blízko Kaufland nebo něco, kde bude relativně levné AC nabíjení a u něj přes noc parkovat.. Nebo mu budou jedno srovnatelné náklady jako za naftu a bude nabíjet na rychlonabíječkách a aby to nemusel prostě vysedět, tak to bude muset nějak vymyslet a spojit ideálně s nějakou pravidelnou činností. Každopádně tady už je to hodně "něco za něco".
A upřímně, co pořád nevíme - jak se ty auta budou chovat za 10, 15 let a jestli půjdou nějak rozumně servisovat. Bohužel v mnoha případech to nejde jinak, než kanibalizovat jiný auta. Což bude v určitém věku těch aut problém, protože nebude z čeho kanibalizovat.
Na to jsem měl v plánu po vzoru romantických pořadů udělat příspěvek Behind The Scene

Čili:
Auto jsem vracel dealerovi, ale přebíral to jiný zaměstnanec, než od kterého jsem si to půjčoval (to byla pěkná slečna, ale chtěl jsem se bavit o autech a ne o sbírce motýlů). Doptal jsem se ho na pár věcí - jestli neví, jak dlouho bude Škoda Explore fungovat (prý minimálně do dubna, kdy má to auto jít do prodeje jako ojetina - mimochodem malej techničák to má od konce března, ale najeto to mělo na začátku září 18000 km - na to že to nejezdí denně a je to EV, tak slušný), ale že pravděpodobně po dubnu bude na půjčování jiný auto. Ptal jsem se ho na to, jakou roli v tom hraje Škodovka - což potvrdil, že to nějakým způsobem subvencuje. A ptal jsem se ho, jak se ty auta prodávají. Prej nic moc, ale že NORMU od Škodovky už splnili, tak dobrý. To mě docela překvapilo

Cenu konkrétního kusu neznám, protože nevím, jestli to mělo kromě kol ještě nějakou příplatkovou výbavu. Na to fakt nebyl čas to zkoumat.
Nicméně pokud vezmu ceny bez příplatků z konfigurátoru (naschvál vezmu jak jiné výbavy, tak jiné pohony):
Elroq Essence 50 - 125 kW - 52 kWh - 799 000 Kč
Elroq Selection 60 - 150 kW - 59 kWh - 948 000 Kč
Elroq Sportline 85 - 210 kW - 77 kWh - 1 112 000 Kč
Karoq Selection 1,0 TSI - 6M - 85 kW - 699 000 Kč
Karoq Top Selection 1,5 TSI - 6M - 110 kW - 825 000 Kč
Karoq Sportline 2,0 TDI - 7DSG - 110 kW - 970 000 Kč
Ono se to vlastně začíná omezovat na to, že EV není drahý. Drahý je totiž všechno.

Pokud má člověk minimální požadavky na dynamiku, nezáleží mu na tichu, na komfortu, ale chce se jen dopravit z bodu A do bodu B, tak pro něj EV smysl nemá. Možná nemá smysl ani Škodovka, spíš nějaká Dachna nebo cokoliv, co se dá koupit co možná nejlevněji.
Pokud má člověk barák nebo místo, kde nabíjet, nedělá denně 1000 km jízdy nebo 500 km s vlekem, ale zároveň ročně nějaký kilometry najezdí, aby to auto stih odepsat i jinak, než stářím, pro něj EV je. Pak už záleží jen na rozmaru, jak výkonný auto chce.
Pokud člověk žije v bytě, tak ten to má složitější. Buď je pro něj EV úplně nevhodný a nebo se musí sejít nějaké podmínky. Buď mít blízko Kaufland nebo něco, kde bude relativně levné AC nabíjení a u něj přes noc parkovat.. Nebo mu budou jedno srovnatelné náklady jako za naftu a bude nabíjet na rychlonabíječkách a aby to nemusel prostě vysedět, tak to bude muset nějak vymyslet a spojit ideálně s nějakou pravidelnou činností. Každopádně tady už je to hodně "něco za něco".
A upřímně, co pořád nevíme - jak se ty auta budou chovat za 10, 15 let a jestli půjdou nějak rozumně servisovat. Bohužel v mnoha případech to nejde jinak, než kanibalizovat jiný auta. Což bude v určitém věku těch aut problém, protože nebude z čeho kanibalizovat.
10:24:30
11.09.2025
11.09.2025

Bukaj
[p#4131534] Pokud prošlo evidenčkou, tak platí 2 roky.
Jinak právě je problém v tom, že některé kontrolní úkony na STK se týkají technického stavu (TK) a některé úkony jen ověřují soulad s registrem vozidel (EK) - tudíž můžeš mít nový vůz, ale když bude mít poškozenou značku nebo obutá kola, která nejsou zapsána v TP (registru), tak nedostaneš technickou, respektive dostaneš jen na měsíc...
Jinak právě je problém v tom, že některé kontrolní úkony na STK se týkají technického stavu (TK) a některé úkony jen ověřují soulad s registrem vozidel (EK) - tudíž můžeš mít nový vůz, ale když bude mít poškozenou značku nebo obutá kola, která nejsou zapsána v TP (registru), tak nedostaneš technickou, respektive dostaneš jen na měsíc...
10:18:47
11.09.2025
11.09.2025

Bukaj
[p#4131531] Tady vidím problém v tom zrezlém šroubu ve znaku C. Na první pohled to čtu jako E.
To se nedivím, že to EK nedostalo.
Sundal bych značku, nějakou lepší lihovkou obtáhnul znaky, dal nové šroubky (ten v tom Cčku opatřil bílou krytkou nebo ho zatřel bílou barvou) a nemůžou říct ani ň.
A jestli s tím je někde problém, jeď jinam...
To se nedivím, že to EK nedostalo.
Sundal bych značku, nějakou lepší lihovkou obtáhnul znaky, dal nové šroubky (ten v tom Cčku opatřil bílou krytkou nebo ho zatřel bílou barvou) a nemůžou říct ani ň.
A jestli s tím je někde problém, jeď jinam...
