skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skoda.virt.cz
... Škoda MB, 105, 120, 130, 135, 136, Rapid, Garde i starší a speciály
Nejbližší srazy a akce
| datum | nazev | misto |
|---|---|---|
| 24.01. - 28.02.2026 | Sprint + slalom PohoFest | Letiště Vrbátky |
| 25.04.2026 | Sprint + slalom PohoFest | Letiště Nabočany |
| 26.06. - 28.06.2026 | Pohofest - sraz vozidel Škoda | Přestavlky / Nabočany | Další akce a srazy... |
Nejnovější články
Aktuální galerie
Poslední příspěvky v diskuzích a komentářích
09:54:27
17.12.2025
17.12.2025

vhml
[p#4138038] protoze kolikrát práve potrebujes najit nejaky bod v opravdový mapě. A ne v 50 odstinech sedi, jako je waze nebo google
09:42:09
17.12.2025
17.12.2025

StepaNoFUN
[p#4138035] Jeste na zacatek chranic, pokud to prez nej neni. Ani ne kvuli urazu, ale kvuli horeni. CYSY (byt v LPE) nema co na horlavym delat.
Kazdopadne ted o 100% lepsi.
Kazdopadne ted o 100% lepsi.
09:42:07
17.12.2025
17.12.2025

vhml
[p#4138041] hele je pravda, že jsme ale asi zmlsaný koncernem. Na závodech v Anglii jsme měli půjčenýho novýho Forda Tourneo a to topilo taky dost náhodnejma teplotama a intenzitama. Ale je to Ford, takže tam jen soucitně pokrčíš ramenama a polituješ clověka co si to koupí.
09:28:26
17.12.2025
17.12.2025

King
[p#4138040] Co k tomu dodat? Celorocne jezdim v tricku s kratkym rukavem, teplota s Supu nastavena vetsinu roku na 22,5C a nijak zvlast to neresim

09:22:10
17.12.2025
17.12.2025

Bukaj
[p#4137140] Tak pokud je to "na drátě", tak se aspoň nesníží dojezdová vzdálenost tím, že topíš elektrikou za jízdy ve vymrzlém voze.
[p#4138025] Asi záleží na typu vozu a výrobního nastavení chování topení/klimatizace.
Například u moderních vozů s automatickou regulací teploty se sice nastavením regulátoru na min či max (LO/HI) nezmění teplota při nezahřátém/nevychlazeném výměníku, ale změní se rychlost proudění vzduchu, takže vlastně se v tu chvíli začne topit/chladit rychleji.
Osobně mám v autech s automatickou regulací teploty interiéru problém v tom, že na delší trasy je mi buď horko, nebo zima a nedá se kloudně nastavit, aby šel z topení stálý proud vzduchu o stálé teplotě.
U škodovky si po zahřátí nastavím páčku regulace teploty tak, aby mi šel z topení vzduch "akurát" - příjemně teplý a pak už do nastavení nepotřebuju hrábnout celou cestu (tedy s výjimkou změny profilu trasy například z dálničního tempa, kdy mám vypnutý ventilátor (vzduch proudí skrz topení náporově) na tempo městské, kde ventilátor zase zapínám (nebo naopak vypínám a zavírám průchod vzduchu topením, když jedu za nějakým nafťavým smradlákem).
U moderních vozů mi automatický režim vyhovuje jen, dokud teplota v interiéru je výrazně nižší (nebo naopak vyšší), než je nastavená teplota a topení se snaží naplno.
Problém nových automatických regulačních systémů je v tom, že nemají plynulou regulaci teploty od minima po maximum, ale pracují s konkrétní teplotou ve °C a pouze v určitém rozsahu (co jsem vysledoval, tak většinou od 14 do 28°C, což je dost malý rozptyl teplot, minimálně co se topení týče). Nižší nebo naopak vyšší teplota se nastavit nedá, mimo popsaný rozsah teplot už je jen volba "míň" (MIN, LOW, ...) nebo "víc" (MAX, HIGH, ...).
Jenže to, jestli je člověku pocitově teplo nebo zima není vázané na nějakou konkrétní teplotu ve °C, ale na spoustu jiných faktorů, mimo jiné fyzického a psychického stavu každého jedince (to už pochopili výrobci aut poměrně dávno a začali používat vícezónové topení/chlazení).
Takže třeba když jsem vymrzlej, vlezu do auta a auto začne topit, je mi příjemně, ale ještě, než rozmrznu, tak se vzduch v interiéru (nebo alespoň v místech, kde jsou teplotní čidla) ohřeje na nastavenou teplotu a nejen, že se sníží průtok vzduchu topením, ale i sníží teplota vyfukovaného vzduchu. Na to reaguji tím, že dám volič teploty na MAX a chvilku je mi příjemně, ale po čase mi začne být horko, takže volič rychlosti ventilátoru dám z režimu "AUTO" na nějaký nižší stupeň. Po nějaké době mi začne buď být ještě víc horko nebo naopak na některé části těla zima kvůli nedostatečnému proudění vzduchu, stoupání teplého vzduchu a stékání vzduchu chladnějšího. Takže dám volič směru foukání z polohy "AUTO" do polohy "NA NOHY" a pootevřu okénko...
Celá automatika na houby, furt do toho musím šprtat, aby mi bylo příjemně, o situacích, kdy v autě nejedu sám, se dlouze rozepisovat nebudu - dcera je horkokrevná - mně je v autě furt zima, jí furt horko a její mamka je naopak ještě zmrzlejší, než já...
...prostě zlatá škodovka nebo obecně auta s analogovým ovládáním topení.

[p#4138025] Asi záleží na typu vozu a výrobního nastavení chování topení/klimatizace.
Například u moderních vozů s automatickou regulací teploty se sice nastavením regulátoru na min či max (LO/HI) nezmění teplota při nezahřátém/nevychlazeném výměníku, ale změní se rychlost proudění vzduchu, takže vlastně se v tu chvíli začne topit/chladit rychleji.
Osobně mám v autech s automatickou regulací teploty interiéru problém v tom, že na delší trasy je mi buď horko, nebo zima a nedá se kloudně nastavit, aby šel z topení stálý proud vzduchu o stálé teplotě.
U škodovky si po zahřátí nastavím páčku regulace teploty tak, aby mi šel z topení vzduch "akurát" - příjemně teplý a pak už do nastavení nepotřebuju hrábnout celou cestu (tedy s výjimkou změny profilu trasy například z dálničního tempa, kdy mám vypnutý ventilátor (vzduch proudí skrz topení náporově) na tempo městské, kde ventilátor zase zapínám (nebo naopak vypínám a zavírám průchod vzduchu topením, když jedu za nějakým nafťavým smradlákem).
U moderních vozů mi automatický režim vyhovuje jen, dokud teplota v interiéru je výrazně nižší (nebo naopak vyšší), než je nastavená teplota a topení se snaží naplno.
Problém nových automatických regulačních systémů je v tom, že nemají plynulou regulaci teploty od minima po maximum, ale pracují s konkrétní teplotou ve °C a pouze v určitém rozsahu (co jsem vysledoval, tak většinou od 14 do 28°C, což je dost malý rozptyl teplot, minimálně co se topení týče). Nižší nebo naopak vyšší teplota se nastavit nedá, mimo popsaný rozsah teplot už je jen volba "míň" (MIN, LOW, ...) nebo "víc" (MAX, HIGH, ...).
Jenže to, jestli je člověku pocitově teplo nebo zima není vázané na nějakou konkrétní teplotu ve °C, ale na spoustu jiných faktorů, mimo jiné fyzického a psychického stavu každého jedince (to už pochopili výrobci aut poměrně dávno a začali používat vícezónové topení/chlazení).
Takže třeba když jsem vymrzlej, vlezu do auta a auto začne topit, je mi příjemně, ale ještě, než rozmrznu, tak se vzduch v interiéru (nebo alespoň v místech, kde jsou teplotní čidla) ohřeje na nastavenou teplotu a nejen, že se sníží průtok vzduchu topením, ale i sníží teplota vyfukovaného vzduchu. Na to reaguji tím, že dám volič teploty na MAX a chvilku je mi příjemně, ale po čase mi začne být horko, takže volič rychlosti ventilátoru dám z režimu "AUTO" na nějaký nižší stupeň. Po nějaké době mi začne buď být ještě víc horko nebo naopak na některé části těla zima kvůli nedostatečnému proudění vzduchu, stoupání teplého vzduchu a stékání vzduchu chladnějšího. Takže dám volič směru foukání z polohy "AUTO" do polohy "NA NOHY" a pootevřu okénko...

Celá automatika na houby, furt do toho musím šprtat, aby mi bylo příjemně, o situacích, kdy v autě nejedu sám, se dlouze rozepisovat nebudu - dcera je horkokrevná - mně je v autě furt zima, jí furt horko a její mamka je naopak ještě zmrzlejší, než já...
...prostě zlatá škodovka nebo obecně auta s analogovým ovládáním topení.
























