skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Akumulator
prohledat
36 příspěvků (zobrazeno 1 až 36) od 12.10.2004 do 20.10.2004, založil/a Cafe-Racer
21:46:51
20.10.2004
20.10.2004

Gryzly
-> lubosgls: Asi jo bylo to tak někdy v únoru, když se mi pokurvil alťas. Akorát ke konci nešli blinkry, tak jsem blikal rukama. A snažil jsem se moc nebrzdit aby nemuseli svítit brzdový světla.
21:40:24
20.10.2004
20.10.2004

lubosgls
-> Gryzly: i s rozsivicenejma svetlama o??
21:34:18
20.10.2004
20.10.2004

Gryzly
-> PeterP136: na normální baterku najezdíš tak 100 km i víc. Když to nedobíjí, mám to vyzkoušeno.
17:54:16
20.10.2004
20.10.2004

PeterP136
-> King2: -> Baghira: Ja na lpg nemam problem ani pri -20, snad okrem toho ze hned po nastartovani zamrza reduktor a musim to 5minut drzat okolo 1tot pri plnom plyne :). Starter povodny 0,66kw, len trosku vycisteny a namazany, kable boli takisto povodne, aj ked teraz uz mam silovu elektriku prekablovanu priamo ku starteru. Jediny rozdiel oproti beznym smrtelnikom :) je baterka so startovacim prudom 680A EN a s minimalnym samovybijanim (vapnikova). Dokonca ked mi starter pred cistenim ostal zaseknuty, v pohode tocil motor asi minutu nez sa starter sam odsekol. Bolo asi -5. Nastartovat potom nebol ziaden problem.
Ku kupe baterky mozem povedat len. Kupit s co najvacsim startovacim prudom co je takmer priamo umerne kapacite. V takom pripade nebude baterka velmi trpiet pocas odberu pri starte ani pocas prudkeho dobijania hned po nastartovani.
No a pre tyh co nejazdia kazdy den, ale raz za tyzden alebo mesiac odporucam este vapnikovu technologiu s minimalnym samovybijanim. Je uz aj nejaka novsia striebrovapnikova, ale o tej nic neviem, lebo uz rok sa mi voci v baterke armada exide za nekrestansky peniaz, ktoru dobijem :) ak nebude fungovat aspon 10 rokov :))).
Ku kvalite tej armady mozem povedat len tolko, ze pred zamontovanim som sa hral s regulatorom a bud som ho nezapojil alebo sa rozpojil sam a na fungl novu baterku 68Ah som presiel asi 70km, nez ma upozornili protiiduci ze mi nesvietia stretavacky. To ze vetrak poriadne nehuci a stierace ledva idu mi akosi nedoslo :). Na baterke bolo v tej chvili asi 6,5V :). Po dobiti na nabijacke som sa ju odvazil pichnut nazad a odvtedy rok spokojnost. Navyse ma "magicke ocko", ktore sa furt zelenie. :)
Ku kupe baterky mozem povedat len. Kupit s co najvacsim startovacim prudom co je takmer priamo umerne kapacite. V takom pripade nebude baterka velmi trpiet pocas odberu pri starte ani pocas prudkeho dobijania hned po nastartovani.
No a pre tyh co nejazdia kazdy den, ale raz za tyzden alebo mesiac odporucam este vapnikovu technologiu s minimalnym samovybijanim. Je uz aj nejaka novsia striebrovapnikova, ale o tej nic neviem, lebo uz rok sa mi voci v baterke armada exide za nekrestansky peniaz, ktoru dobijem :) ak nebude fungovat aspon 10 rokov :))).
Ku kvalite tej armady mozem povedat len tolko, ze pred zamontovanim som sa hral s regulatorom a bud som ho nezapojil alebo sa rozpojil sam a na fungl novu baterku 68Ah som presiel asi 70km, nez ma upozornili protiiduci ze mi nesvietia stretavacky. To ze vetrak poriadne nehuci a stierace ledva idu mi akosi nedoslo :). Na baterke bolo v tej chvili asi 6,5V :). Po dobiti na nabijacke som sa ju odvazil pichnut nazad a odvtedy rok spokojnost. Navyse ma "magicke ocko", ktore sa furt zelenie. :)
20:10:23
13.10.2004
13.10.2004

Cafe-Racer
-> Pohan: Hloupy dotaz to neni. Baterku pravidelne kontroluju a (bohuzel) i dobijim, ale kapacitu uz moc nema. Dnes jsem dal novou Akumu Standard, 330A startovaci proud 44Ah, 962 Kc. Toci to jako blazen.
14:08:43
13.10.2004
13.10.2004

King
2 Baghira: No, ja uz jsem s favorozdelovacem zazil snad vsechny myslitelny poruchy, ale vzhledem k tomu, ze kdyz sel do "rozdelovacove" penze, mel nalitano pres 150tkm, tak se o da pochopit :) Prerusena snimaci civka, protacejici se palec, vypadlej uhlik ve viku rozdelovace, brutalni vule na unaseci......
13:46:30
13.10.2004
13.10.2004

jb
no to pak jo KING2 vidim ze sme stejni nejen na patra v barakach :) ja mam taky vsechno skoro rezervni i trubky na kopyta co mi praskly kdysi a uz sou stejne vsade nova :) paranoia je svine ja mam i altik -taky jednou zklamal - :) mel sem i rezervni bateku v zime ...ale ta uz je pryc nova se osvedcila
13:45:12
13.10.2004
13.10.2004

Baghira
Hlavně, pokud se vysere ETZka, tak si myslim, že dojede vždy, akorát to ve větší zimě nenastartuje. A aby se pos... favo rozdělovač, tak to se mezitím vysypou tři kladívkový rozdělovače :-).
13:43:07
13.10.2004
13.10.2004

jb
bohuzel me skodovka odrazuje hniloou a svou bezpecnosti takze jizdu s ni minimalizuju a jezdi radsi novou plechovkou ale jinak ji mam rad a minule leto dostal velkou injekci spolkla 11litru za dva tydny a porad vypada stejne :)
13:41:16
13.10.2004
13.10.2004

King
2 jb: Ale, ale :) Neni nic jednodussiho, nez sebou vozit starej vylagrovanej (ale funkcni) favo rozdelovac, nahradni ETZko (z vraku, ale funkcni) a civku (staci obyc. pro mech. rozdelovac) - s touhle lehce paranoidni vybavou te zadna zavada ETZ nezaskoci :)
13:40:21
13.10.2004
13.10.2004

Baghira
-> King2: Můj osvědčenej postup je nasytit LPG, a start s vyšláplou spojkou a za mírného šlapání na plyn. pedál. Ale s ETZkou to chytne v podstatě jakoli i v mrazu, až mi sousedi závidí :-). Jinak moje motlidba zní: "Běda ty svině jestli nechytíš, tak půjdeš do šrotu".
13:35:01
13.10.2004
13.10.2004

King
2 Baghira: Spravne, zapalovani. Samozrejme s ETZ favo...A LPG vyuziva minimalne klapky a pak jeste volnobeznej system SEDRu, takze pro uspesnej zazeh na LPG musi bejt SEDR aspon trosicku ve forme, musi tesnit a pokud mozno mit spravne nastavenej volnobeh na benal. A souhlasim s tim, ze start v mrazu musi bejt prisne dodrzovanej ritual, customizovanej pro kazdou skodifku zvlast a nedodrzeni postupu (napr. vynechani modlitby pred startovanim :) se vymsti. Co se lpg tyce, tak zimni smes by se mela tusim do -30 odparovat, takze napr. pri tech -20 nejdriv seslapnu plyn na podlahu, na pul vteriny cvaknu lpg syticem a pak treba 10 vterin cekam, nez zacnu startovat - proste dat plynu cas, aby se ve studenym reduktoru odparil...
13:33:57
13.10.2004
13.10.2004

Baghira
-> jb: Výhoda LPG, zamrzne ti benzin v karbecu, přepneš na LPG a voda se z kargu teplen odpaří :-)...jinak se stejným motorem a le bez ETZ jsem nastartoval do -9, pak ani ťuk. S ETZ při -20 a víc jsem nezkoušel, protože nebyla dostatečná zima :-).
13:26:44
13.10.2004
13.10.2004

jb
JINAK JSME ZKUSIL VELOFLABIN JEDNU ZIMU A ZADNA ZMENA A TANKUJU ARAL ZADNA SRACKA...JEDNOU ZA ZIMU SI TO VYBERE ZE NEODJEDU ALE JEN JEDNOU ALE NEVIM NIKDY KDY TO BUDE :) NEBO SE NEDOSTANU DOVNITR NECO Z TOHO BUDE I LETOS I KDYZ UZ JDU NA ZAMKY S VAZELINOU
13:24:46
13.10.2004
13.10.2004

jb
chtelo by to pokus nejsem elektrikar v -20 podobna auta stejny stav technicky -aspon trochu- a jeden kladivko a druhy ETZ. ja mam kladivko a to je jediny rozdil mezi nama ..Asi podstatny neco sem pochytil ze od taty ze to ETz i prinizkem palubnim napeti dava velkou jiskru coz je pri -20 dulezite coz :) protoze pokud ti klesne pod 10v pri startu tak asi je konce u kladivek a pry toneni zadna vyjimka tech 10v. no ja ma radsi veci ktere rozeberu slozim vymnim nastvim za pet minut a jedu. ale ma to sve nevyhody no :( v te nove plechovce bych ani nevedel kde co presne je ..ma dekla a elekt.plyn atd proste all drive by wire. JAK TO NEKDE KLEKNE TAK AKORAT MOBIL A STAREJTE SE
13:15:49
13.10.2004
13.10.2004

Baghira
Pokud je v benzínu nebo v nádrži zkondenzovaná voda, což je docela častý jev, tak samozřejmě není problém aby zamrzla v karbecu. Nejčastěji někde v trysce, ale to u LPG nehrozí, protože trysky nevyužívá, takže pokud nezamrzne reduktor (zplynovač nebo jak chcete), tak je to v pohodě. A pokud vím, tak známej z Harrachova startoval a nastartoval plyňáka i při -32°C, takže to asi jde. Jinak jde taky o to, aby mělo auto el.zapalování, na tom taky hodně záleží.
12:40:01
13.10.2004
13.10.2004

jb
tuto zimu to resim nasledove..uz ted pokudje zima a jsou doma obe auta tak si vemu to modre :) rychle se to zahreje -4,5l je mene nez 12- no a pokud selze i rpipravena skodarna tak zmenim cervene auto za modre auto :)a jedu
12:39:38
13.10.2004
13.10.2004

jb
patri tam pokud selze i pripravena skodarna v -20 tak..
12:38:40
13.10.2004
13.10.2004

jb
tuto zimu to resim nasledove..uz ted pokudje zima a jsou doma obe auta tak si vemu to modre :) rychle se to zahreje -4,5l je mene nez 12- no a pokud selze i rpipravena skodarna tak zmenim cervene auto za modre auto :)a jedu
12:36:09
13.10.2004
13.10.2004

jb
nema nahodou plyn samostane rizeni smesi a na karbci nezavisi ? je mozne ze zamrzavaj karbce ? ten benzin s kapkou vlhkosti v tech malych dirkach :) v klika stupnich se prestava odparovat LPG a benal
12:33:37
13.10.2004
13.10.2004

jb
jasne ze startuju i novou fordku s vyslaplou spojkou ..ale sem chtel tim rict ze pokud nekdo uz nastartuje a pusti hned spojku v -20 a nezdechne mu to tak nevim co tam ma za olej ..nic vic nic min. Jo a kingu mam e stejne podmiky naprosto :) 4 patro digital teplomer ... ale jo me jenom pripada ze staci neco podelat tre by slapnout naplyn dvakrat misto jednou a uchlastas svice a je konec baterka vydrzi tocit na max. otacky tak trikrat ctyrikrat kdyz je promrzla..a ja bydlim u lesa rozdil mezi parkingem u nas a o 100 vedle mezi barakama je docela dost jen na ech sklech to je dobre videt
11:12:39
13.10.2004
13.10.2004

U-Geen
-> Luděk: nas to ucili v autoskole :-)
10:25:10
13.10.2004
13.10.2004

King
2 jb: Jednim z tech, co nastartujou rano pri -20C na lpg je i moje malickost :) Reknu ti to takhle: ten digitalni teplomer, co mam v obyvaku a meri cidlem venkovni teplotu sice neni zadny laboratorni meridlo, ale kdyz na rano hlasej 20-25st mrazu a ja namerim rano ve 4. patre panelaku asi metr od obvodove zdi -22C, tak aspon tech -18 snad bude ne? :) Jinak olej tam byl BP 15w/40 (pro diesely :) a v prevodovce stara dobra mogulacka 80ka. Po nastartovani se stlacenou spojkou staci par vterin drzet motor tak kolem 2000rpm a s vytazenym syticem si pak brbla kolem 500rpm. Na prednich dverich mam central, takze obvykle minimalne u spolujezdce se dvere odemknou a kdyz ne nosim sebou PET flasku s teplou vodou a ta to kdyz tak vyresi :)
09:12:32
13.10.2004
13.10.2004

Luděk
-> CHIP: myslím si,že normální je startovat s vyšlápnutou spojkou a dokonce u GoldWingu se bez zmáčknutý spojky ani neroztočí startér (pokud je teda zařazená rychlost,nebo je tam jiný neutrál než hlavní,mezi 1-2)

08:26:16
13.10.2004
13.10.2004

Pohan
-> Cafe-Racer: Možná hloupý dotaz, ale zkusils zkontrolovat stav elektrolytu a dobít na nabíječce?
08:08:12
13.10.2004
13.10.2004

CHIP
-> jb: Ja startuju z vyslapnutou spojkou celorocne ... nevidim jedinej duvod proc bych mel tocit motorem bez vyslapnute spojky ...
23:06:48
12.10.2004
12.10.2004

Baghira
-> jb: No myslim, že u nás v Liberci jsou teploty i hodně pod - 20°C, ale pokud je těch -20°C, tak nevim, proč by měl být problém se startem na LPG? Když je vše dobře nastaveno a seřízeno, samozřejmě s vyšlápnutou spojkou. Když bylo předloni -25°C tak jedinej důvod proč jsem to nešel zkusit natočit bylo, že v neděli do práce nechodim...
22:56:53
12.10.2004
12.10.2004

jb
hlavne neverim tem co by si meli nakalibrovat teplomery protoze -20 kdyz ej tak je problem aby s clovek dostal do auta i kdyz ej vsechno namazane atd. zadne kecy typu nestaras se tak mas smulu. jinak mam motötr novy pred rokem najeto ted 40tkm od BORIS S. timto ho zdravim :) starter rok stary s reduktorem NOVY, bat jak sem psal, svice NGK, vse serizene na emisich jen cumel co mu skakalo za hodnoty noveho vozu a ten klid pri volnobehu... a pri -15 uz ma skodovenka problem se udrzet v chodu bez plynu a to nemluvim o prevodovce. jestli nekdo ¨nastartuje na LPG v -20 a bez spojky tak to chci teda fakt opravdu videt..leda by mel v prvodovce plnou syntetiky nebo olej na sici stroje :). jo a pouzivam fridex celorocne a olej polosynt API SJ GX FE PRO. olej nezere mozna tak 2deci na 1000km stav noveho motoru a ventily serizene a stejne pri -20 asi neodjedu.. tak tech -18 este jo
22:52:08
12.10.2004
12.10.2004

jb
tak sem to nasel je to UNIBULL ..neni bila ale cervena .stala trochu vic asi 1500 nebo 1600 ale je do arktickych mrazu :)
21:12:25
12.10.2004
12.10.2004

Tomasson
Mam taky Banner a je to naprosto v poho!
20:07:22
12.10.2004
12.10.2004

Milošek
ja mam banner starting bull(dve hcezdicky)uz skoro rok a v druhem aute ztreti a bezproblemu jinao znacku bych uz nekupoval...
18:35:53
12.10.2004
12.10.2004

Cafe-Racer
Bannera tam mam ted, nicmene netusim, jak dlouho tam uz prebyva a musim vymenit, malo toci a nema kapacitu.
18:18:20
12.10.2004
12.10.2004

jb
ja mam banner a zatim treti rok ok JE TO JAKYSI S NECO JAKO GORETEXEM V ZATKACH AT SE NEVYPARUJE MOC VODY
17:33:25
12.10.2004
12.10.2004

kirri - zrušená registrace
-> Cafe-Racer: Akuma to je jistá volba

17:22:21
12.10.2004
12.10.2004

Luděk
-> Cafe-Racer: ber Akumu,Varta je v týhle cenový relaci bývalá AFA tzn. shit

17:16:42
12.10.2004
12.10.2004

Cafe-Racer
Jake mate zkusenosti s vyberem akumulatoru? Zvazuju Akuma + Varta, cenovy rozdil zanedbatelny.