realne priciny ulomovania poloosi na kyvke

prohledat
24 příspěvků (zobrazeno 1 až 24) od 06.10.2004 do 08.10.2004, založil/a
řadit dle data
13:33:31
08.10.2004
Labros
-> Saky: prostě poloosa se na spartaku pohybuje v rovině kolmý ke směru jízdy, tušim
12:59:47
08.10.2004
Labros
-> Saky: tak kyvka má 53st.
12:59:22
08.10.2004
Labros
-> minno: jo ten náboj se točí taky na hřídeli, ale to je takovej krátkej hřídel tzv.kolovej, ten je pak zase přes unašeče přidělanej k poloose
12:57:22
08.10.2004
Saky
uhel kejvani 90stupnu? a ja myslel ze je max 45stupnu..
12:56:10
08.10.2004
Saky
no u novejsich aut kdyz se ti vysroubuje matice na poloose tak se nic nestane, poloosa nevypadne(max nekde v plnym rejdu) ale bude se hejbat doprava a doleva a omelou se drazky ale to by ten clovek musel bejt debil aby jel dal.. cely kolo drzi na tehlici a ta s tim nema nic spolecnyho..
12:55:46
08.10.2004
Labros
-> Jirik: Já myslel, že Oktávka měla listový péro, bez ramene, úhel kývání 90st., aspoň to říká kámoš co má spartaka?
12:53:07
08.10.2004
Labros
Na vlečce není unašeč s kuželem a pérem, ale s drážkovaným hřídelem (dražší na výrobu.) Ten taky může prasknout, ale jak tady někdo říká dá se s tím dojet. Vůle tam ovšem taky může vzniknout (drážky se vymelou) a pak se vyšroubuje matka a kolo je taky fuč! Ale řekl bych že to riziko je stejný jako u každýho novějšího auta.
12:49:26
08.10.2004
Labros
-> Milošek: upálit málo 3
17:15:19
07.10.2004
Milošek
ježíš:))))bible s tvrdym to je ale humus preklep-a je ze me kacir:)))))
17:14:38
07.10.2004
Milošek
no ten moment je podle byble od cedrycha nebo andrta a jine literatury "170Nm a potom na nejblizsi ocko na zavlacku"dotahuju to tak porad a zadny problem a jezdim jak prase...
jinak to praska vetsinou tem co to utahujou stylem racna 2m trubka a dva kamosi z JZD na pomoc....jinak kdyz je tam vule tak to slysim a hned to zacnu resit...
15:54:51
07.10.2004
Luděk
-> minno: praskne to hnedle za ložiskem,protože tam se nachází špička silového momentu4
15:49:09
07.10.2004
minno
-> Luděk: to ale potom v tomto prípade musí prasknúť osa v ložisku, nie? A čo prípad zadrenia ložiska, že sa tá poloosa skrúti a urve...
15:26:03
07.10.2004
Luděk
většinou poloosa praskne a upadne proto,že je v háji to dvouřadý ložisko a hřeje se,tím vyhřeje materiál ze kterýho je dělaná ta poloosa a ten pak praskne4
13:54:44
07.10.2004
minno
-> Jirik: no to je predsa jasné, viď zansquariho....3
13:48:28
07.10.2004
Jirik - zrušená registrace
Vždycky to upadne tomu kdo se o to stará, ten kto jazdí prasa-štýl, tak ten je v pohodě. 1
13:16:55
07.10.2004
minno
-> Jirik: na dedkovej hundrtke sa najazdilo 150tkm bez ulomenia; tam skôr prehrdzavela priečka motora a upadol motor:-) a poznám veľa ľudí, čo na kyvadlových nápravách Š1000-120 jazdilo roooooky, a keď sa o auto starali, tak sa nič neulomilo....
13:05:31
07.10.2004
Jirik - zrušená registrace
Škoda že to takhle neudělali i na kyvce.
Aspoň by ti ráfek neutrhl lem blatníku když se kolo špatně ulomí.
Ale když se to bude dobře udržovat, tak to musí vydržet, když na tom jezdili soutěže....hmmm
13:00:38
07.10.2004
minno
-> Jirik: to znamená, že je to tak, aký bol aj výplod mojej fantasy 3
10:13:42
07.10.2004
Jirik - zrušená registrace
2 Minno : s vlečkou můžeš jet (odtah) i bez hřídele. 4
09:47:26
07.10.2004
minno
-> Jirik: no fayn, ale stále nechápem, ako je ten náboj so šteftami upevnený na vlečke. veď aj on sa musí točiť spolu s poloosou a bubnom, nie? že by to bolo upevnené nejako osobitne nezávisle na poloosi a malo by to tam vlastné ložisko, na ktorom by sa to otáčalo? No neviem, je to len moja fantázia...1
-> Samantus: Hrdza v diere na bubne, či hrdza na poloose? Alebo dokopy?1 Bubon s hrdzou a bordelom prirastený k ose....Ja to mám skôr zrkadlovito vyleštené ako hrdzavé1
09:27:04
07.10.2004
King
U kyvky jsou nebezpecny oba extremy tzn. Malo dotazena matka bubnu = vule na kuzelu a nasledne omlaceni kuzelu bubnem a kolo ve skarpe. Stejne tak se riziko zvetsuje pri prekroceni doporucenyho momentu (280Nm - kdyz tak me oprafte :), napr. jeden manik z konfery bez uzardeni priznal, ze pri utahovani tanci svym 110kg teliskem na 1m pace, cili nejakych 1100Nm a tam zase hrozi, ze kuzel nevydrzi namahani ve spojeni s vibracema....Muj mechanik zasadne pouziva momentak a snad diky tomu jsem na kyvce absolvoval asi 150tkm bez ztraty kvetinky :) Ofsem stejne mi to nedalo nedalo spat, takze vlecka to jisti....
06:56:47
07.10.2004
Jirik - zrušená registrace
2 Minno : dědovi praskla poloosa na starej Oktávce a tam je klasická kyvka, ale náboj se šteftama drží na kyvném rameni, buben má průchozí díry na štefty a je zajištěn pouze 2 šroubkama. Takže jemu kolo taky neupadlo. Nechápu proč nedělali na 105 - 120 taky průchozí buben a náboj, už jenom kvůli snadnější kontrole bubnů a obložení.
Holt nižší náklady.
Jinak já mám taky dotaz.
Jak jsem dával tu převodovku, tak pod kryt (držák) kloubu jsem dával těsnění.
Měl jsem takové hodně slaboulinké z 1000 MB a to když jsem dal jedno, tak šel kloub ztuha, když jsem dal dvě, tak to bylo totéž, jako když jsem tam frknul jedno to nové silnější. Kloub šel dobře hladce, ale má to teď mírnou vůli dopředu / dozadu.
Ten pán co mi tu převodovku dělal, tak říkal, že je lepší spíš větší vůle, než žádná a než aby šel kloub ztuha.
Mám zkontrolovat po určité době provozu dotažení těch osmi šroubů na převodovce ?
00:10:19
07.10.2004
Samantus
system upevnenia bubna je dost rozdielny
pricina je nedotiahnuty buben a hrdza
kuzel poriadne nesedi

a ted po nasom:-)
proste se to tou vuli uklepe

dotahnout doporucuju kvalitni zahnutej ockovej klic a stoupnout na nej, pokud mas vic jak 100kg tak jen poradne slapni a je to...

ja pokud zjistim na aute vuli mezi poloosou a bubnem, tak to hned menim jako celek, nikdy to neutahuju, to si nerisknu ze to utahnu, pustim ho a nekde mu to upadne..... jakmile to zjistite tak vymente poloosu a buben je to dobra rada, nikdy nevite jak vam to dlouho mlati.....
23:29:12
06.10.2004
minno
uz sa tu par krat o tom pisalo, ale este v tom stale nemam uplno jasno, tak opat davam do popredia tuto temu... nejdem sa rozpisovat, radsej polozim konkretne otazky, ktore ma zaujimaju. dufam, ze na vsetky sa mi dostavia odpovede :) zatial som videl vzdy len odlomeny zavitovy koniec osi s maticou...
Takze:
- 1. aka je realna pricina? (eeeextra dotiahnutie bubna? hrdza? vôľa? co?)
- 2. co robit preto aby sa to nikdy nestalo? (nestojim o odpoved typu daj si vlecenu napravu alebo kup ine auto3)
- 3. preco sa hovori ze na vlecenej naprave toto riziko nie je, resp. je mensie? ved system upevnenia bubna tam je podobny, len sroby su dane osobitne na oske a nie su priamo na bubne, ci ako?
Rad by som o tom vedel aj nieco podrobnejsie, tak ak by niekto vedel, tak nech pise....
Extreme Tyres