skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
rada sedi mi zadek
prohledat
51 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 17.09.2004 do 01.10.2004, založil/a
11:16:52
01.10.2004
01.10.2004

PeterP136
S krizikom po funuse mozno, al epredsa. A co tak nejake gumene vlozky medzi zavity pruziny? Jediny problem moze byt v tom, ze sa tam bude drzat voda a pruzina ma sancu rychlejsie prehnit. Ak Vam ide o to, ze sa zmeni jej charakteristika, tak mate pravdu, ale myslim, ze to nie je taka zmena, aby Vas okamzite poslala v zakrute do pola. Favo a felda maju predsa tiez gumene pruziny, aj ked az od isteho zdvihu (skor stlacenia) kovovej pruziny. Je pravda ze tam je s tym trosku pocitane, lenze pruzina na skodarni unavena vekom tiez uz nema vlastnosti akoza mlada :).
17:19:06
26.09.2004
26.09.2004

Saky
jj jasne pisu postupne vsem pro ktery je to hhotove jde jen o to ze tech stabilizatru vas bylo mrraky tak to beru postupne tak jak si to objednavali
16:18:11
24.09.2004
24.09.2004

fine_ray
-> Saky: Ok!! napiš mi na mejl až budou!
-> Jirik: 23.09.04 19:19:06 Čus, no v Plzni sem, autí už mam ale je jen na ježdění..zatim. Tak postupně shromažďuju věci... a třeba někdy v budoucnu.. se budou dít velkýýýý věci:)))
-> Jirik: 23.09.04 19:19:06 Čus, no v Plzni sem, autí už mam ale je jen na ježdění..zatim. Tak postupně shromažďuju věci... a třeba někdy v budoucnu.. se budou dít velkýýýý věci:)))
12:01:56
24.09.2004
24.09.2004

BEYER - zrušená registrace
Saky: tesim tesim
daj potom vediet...

11:55:25
24.09.2004
24.09.2004

Saky
jo tvoji zelenou potvoru tam mam taky v poradi.. -)
11:43:13
24.09.2004
24.09.2004

BEYER - zrušená registrace
Saky: no dufam ze sa tam vojdem aj ja 

19:19:06
23.09.2004
23.09.2004

Jirik - zrušená registrace
2 Fine Ray : na co to potřebuješ ?
Nebo ty už máš new wagen ?
Jsi ještě v Plzni ?
Nebo ty už máš new wagen ?
Jsi ještě v Plzni ?
19:16:19
23.09.2004
23.09.2004

Saky
-> fine_ray 23.09.04 18:07:19: ty pruziny pro tebe uz mam dva mesice hotovy vzdyzt jsem ti to psal rikal si ze to chces komplet se stabilakem a ten zatim neni ale pocitam ze ty se dockas uz hned v dalsim kole a to bude do 14dni
18:33:07
23.09.2004
23.09.2004

King
2 Ludek: Yes, ale treba v mym pripade byl efekt vymeny pruzin na kyvce za novy 0....
18:07:19
23.09.2004
23.09.2004

fine_ray
-> Saky: Hele pane, japa to vypadá s těma pružinama a stabíkem??? Už je to obědnaný 4měsíce...
16:22:33
23.09.2004
23.09.2004

Luděk
-> King2: yes a zapomněl jsi na pružiny,ty je potřeba u kyvadlovky vyměnit především

15:50:03
23.09.2004
23.09.2004

King
Kurva, ja ti rikam.....:) Ja jsem svoje reseni prezentoval, funguje, najeto nekolik desitek tkm a ziju. Jestli se bojis vymen rovnou podelny ramena a silentbloky a priprav se na pakarnu pri rozebirani brutus zarezlyho spoje ramen a poloos.....
10:51:33
22.09.2004
22.09.2004

COKAPIK
kurva nereste tady svoje prosim sve problemy co bylo driv a reknete co ma teda udelat.naky rozumny napad uz.
18:14:11
21.09.2004
21.09.2004

Saky
hledej-)
17:17:30
21.09.2004
21.09.2004

King
Uz je to tady zas :) Ja snad budu muset zapatrat ve starsich prispevcich, kdes i ty placnul podobnou kravinu :)
16:48:57
21.09.2004
21.09.2004

Saky
a gumou 0,9mm to nevytrhnes pokud tedy nejsi kingova skola-) a nepletes se v radu-)) kingu sory ale vzdycky si vzpomenu kdyz vidim nalozenou tatru jak to vsechno v pohode nalozis do svoji skodovky-))
16:48:18
21.09.2004
21.09.2004

COKAPIK
no zkratka mam tu starsi ne tu pro 135atd.tu starou mam
16:44:38
21.09.2004
21.09.2004

King
2 Petr: Jenze "vlecny" jsou obe resp. s vlecenymi rameny akorat ta lepsi (garde, S130,135,136) ma privlastek "uhlova" a hovorove se ji rika "uhlovka" nebo "vlecka" a te prastare se rika "kyvka", "kejvacka"
16:42:59
21.09.2004
21.09.2004

COKAPIK
no tak ja to v nedeli zkusim gumu sem sehnal super asi 0,9mm silnou a uvidime ale nevim co se muze stat teda jako to mi nemuze upadnout kolo prece ne?
16:38:20
21.09.2004
21.09.2004

King
2 Martin: Ale, no tak panove, tak me rovnou zastrelte :) Znam desitky jinych uprav (podlozky pod kola tl. 10cm, WRC kridla z lamina, neumele napisy na tema "tunnig" zabirajici pulku predniho skla atd.) co bezpecnosti 2x nepridaj, ovsem 1cm podlozka pod domecek si jako postrach silnic nejak predstavit neumim :) To mi jako muze upadnout domecek, kterej je do kastle tlacenej nize uvedenymi 2000N. Chapu, ze to resi dusledek, ne pricinu, ale osobne neznam nikoho, kdo by zarval kvuli podlozkam pod pruziny. :)
16:34:23
21.09.2004
21.09.2004

COKAPIK
Mam tu starsi typu te napravy tu vlecnou vim to urcite.A vcem sou teda ty podlozky tak nebezpecny?
16:23:07
21.09.2004
21.09.2004

martin m - zrušená registrace
nezbývá než že souhlasit plně s Jiříkem,-dávat podložky mezi pružinu a domeček,--je to poslední,--pak už se snad opravdu naučit jen modlit;o)!!
12:13:24
21.09.2004
21.09.2004

minno
-> Jirik 21.09.04 11:00:08: akoby si mi čítal z mysle :-)
-> All: Peter Miklík má 125 a nie 105, neviem kde ste na to prišli, ale v konečnom dôsledku je to aj tak jedno...
-> All: Peter Miklík má 125 a nie 105, neviem kde ste na to prišli, ale v konečnom dôsledku je to aj tak jedno...
11:50:56
21.09.2004
21.09.2004

King
Z Jiikova prispevku: "Když nemám na provoz auta, nemám si ho pořizovat, protože z toho pak vznikají tzv. "schunky", které na silnicích zabijí vás a nebo někoho jiného." ....Kupodivu string "Spatny tech. stav vozidla" nefiguruje ve statistikach smrtelnych nehod tak casto, jako neprimerena rychlost, alkohol, nezvladnuti rizeni.....Tim samozrejme nechci rict, ze by mi imponovali paka, co se prohanej v oplastovanych supersportech, ale prakticky bez prahu a brzdama ktery castecne fungujou jenom ve spojeni s intenzivni motlitbou.
11:37:28
21.09.2004
21.09.2004

King
Asi takhle: kdyz jsem resil, co s Ackama na kyvce, v prvnim stepu se se vymenily pruziny a zadna zmena. Protoze jsem planoval vlecku, na zhruba rok to vyresily podlozky - cca 35tkm a az na to, ze ten zadek mel snahu ustrelovat pri ostrejsim prujezdu zatacky diky kolum naopak do Vcka - ovsem na aute na denni dojizdeni do haku jaxi neni bezne potreba rezat zatacky na hranici smyku :)
11:00:08
21.09.2004
21.09.2004

Jirik - zrušená registrace
Heh
. Znám dost kluků, kteří nemají moc peněz a nic neuspěchají, šetří a jezdí holt o půl roku dýl. Starý auto prostě vyžaduje nějakou finanční injekci (klidně jednorázovou) a pak je to na dlouhou dobu OK. Auto, který by nepotřebovalo třeba 20 let žádnou zásadní investici neexistuje.
Jestli tam je teda ta kyvka, tak můžou bejt sedlý pružiny, utahanej silentblok vpředu a podélný ramena do vrtule, páč ty slouží taky jako torzní člen.
Včera jednomu klukovi od nás upadlo levý zadní kolo. Údržba veškerá žádná, olej tam lil až když to svítilo (vždy 1 - 2 litry) a docela jí dával. Auto plavalo jako prase a čím více osob v tom jelo, tím více to plavalo. Chce si koupit na jaře nějakýho Renaulta za 30 - 40 000,-. Mno to bude fešák, koupí ten samej hrob co měl.
A když nechtěl investovat do údržby škádle, myslíte že bude chtít vyhazovat větší peníze za Reného ?
Škodárna je nejlevnější auto na údržbu a servis, nevím proč by si nemohl kdokoliv najít pár korun na základní náhradní díly a opravy místo chlupatejch potahů a svítících ostřikovačů. Když nemám na provoz auta, nemám si ho pořizovat, protože z toho pak vznikají tzv. "schunky", které na silnicích zabijí vás a nebo někoho jiného.
A sem házím i pochybného úpravy domácího charakteru, snižující pevnost a odolnost různých součástí, která je u nerevovaného auta už po 20ti letech pochybná.
Raději jezdit s krásnou sérií, než nějaké patlanice. A koukám že King se mnou souhlasí.

Jestli tam je teda ta kyvka, tak můžou bejt sedlý pružiny, utahanej silentblok vpředu a podélný ramena do vrtule, páč ty slouží taky jako torzní člen.
Včera jednomu klukovi od nás upadlo levý zadní kolo. Údržba veškerá žádná, olej tam lil až když to svítilo (vždy 1 - 2 litry) a docela jí dával. Auto plavalo jako prase a čím více osob v tom jelo, tím více to plavalo. Chce si koupit na jaře nějakýho Renaulta za 30 - 40 000,-. Mno to bude fešák, koupí ten samej hrob co měl.
A když nechtěl investovat do údržby škádle, myslíte že bude chtít vyhazovat větší peníze za Reného ?
Škodárna je nejlevnější auto na údržbu a servis, nevím proč by si nemohl kdokoliv najít pár korun na základní náhradní díly a opravy místo chlupatejch potahů a svítících ostřikovačů. Když nemám na provoz auta, nemám si ho pořizovat, protože z toho pak vznikají tzv. "schunky", které na silnicích zabijí vás a nebo někoho jiného.
A sem házím i pochybného úpravy domácího charakteru, snižující pevnost a odolnost různých součástí, která je u nerevovaného auta už po 20ti letech pochybná.
Raději jezdit s krásnou sérií, než nějaké patlanice. A koukám že King se mnou souhlasí.

10:30:48
21.09.2004
21.09.2004

King
Mno, presne tak :).
10:28:51
21.09.2004
21.09.2004

Jirik - zrušená registrace
A s tím domkem. Osmička i když pevnostní je na tah pružiny myslíš dost, když bude o 2 cm delší a domek nebude sedět v ďouře v nosníku jako v objímce ? Může se pak při pérování posouvat. Domek je na to nahoře širokej až dost. Já jsem je měnil, takže vim jak to tam vypadá.
Ale když je někomu líto peněz investovat do něčeho bezpečnějšího....
Např. Tuner 2 měl ty podložky taky a je rád že se jich zbavil, mimoto dal stejně úhlovku.
Ale když je někomu líto peněz investovat do něčeho bezpečnějšího....
Např. Tuner 2 měl ty podložky taky a je rád že se jich zbavil, mimoto dal stejně úhlovku.
10:24:25
21.09.2004
21.09.2004

Jirik - zrušená registrace
2 King 2: dyť píše že má vlečku. Tak nebuď chytrej jak rádio
.
To spíš Petr nerozlišuje vlečku a kyvku i když vlečený jsou obě, takže úhlovku a kyvku.

To spíš Petr nerozlišuje vlečku a kyvku i když vlečený jsou obě, takže úhlovku a kyvku.
10:18:16
21.09.2004
21.09.2004

King
2 Jirik: Jenom podotek: 1) Jestli jsem spravne pochopil, ma Petr M. 105 (kyvku) a tak pravdepodobnost, ze ma vleckovy domecky (ano, to je ten spravnej vyraz :) je 0,0000nic. Cili toubleshooting vymenou domecku asi nehrozi :). 2) Domecek nedrzi titernym sroubeckem, ale 2ks pevnostni M8ickou a uloha techhle sroubku je vicemene priplacnout domecek ke kastli, aby pri ti montazi nehapal na repu :) Pruzina ma silu jako prase, ale na domecek tlaci silou +-2000N (ctvrtina tihy auta) a to podlozka diky svoji plose zvladne. Samozrejme, kdyz bude po ruce delsi pruzina, proc ne? Ovsem bypass pomoci Sakyho pruzin (obecne pruzin na zakazku) mi prijde financne trosililinku mimo :) To uz se vyplati vyplati vymenit podelny ramena, ktery se na A-efektu na kyvce taky podilej.....
20:04:03
20.09.2004
20.09.2004

Jirik - zrušená registrace
2 Petr Miklík: Víš co bude lepší než nějaký podložky ? Říkáš že máš vlečku, jaký tam máš domečky pružin ? (někdo tady říká hrnec) Jestli máš úhlovkový, to jsou ty mělký bez gumového mezikusu, tak je nahraď 120kovým a máš to. 120kovej je proti úhlovkovýmu vyšší o asi 25 mm na dosedací ploše pružiny.
Nenechával jsi tam náhodou při zástavbě úhlovky 120kový pružiny ?
Pak máš ještě možnost dát 130 - Rapiďácký pružiny.
Nastavovat domeček podložkou a ještě dávat delší ty titěrný šroubky co drží ten domek v kastli mi přijde špatný.
Hlavně kvůli tomu, že normálně montovaný domky sedí vrškem v díře o stejném průměru, takže se to při pérování nemůže viklat - proto tam taky jsou tak malý šroubky, někdy pouze dva křížem.
Víš jakou má ta pružina sílu ?
Jinak si dělejte každej co chcete.
Mimochodem Saky tu nabízel možnost výroby i zadních pružin.
Nenechával jsi tam náhodou při zástavbě úhlovky 120kový pružiny ?
Pak máš ještě možnost dát 130 - Rapiďácký pružiny.
Nastavovat domeček podložkou a ještě dávat delší ty titěrný šroubky co drží ten domek v kastli mi přijde špatný.
Hlavně kvůli tomu, že normálně montovaný domky sedí vrškem v díře o stejném průměru, takže se to při pérování nemůže viklat - proto tam taky jsou tak malý šroubky, někdy pouze dva křížem.
Víš jakou má ta pružina sílu ?
Jinak si dělejte každej co chcete.
Mimochodem Saky tu nabízel možnost výroby i zadních pružin.

15:30:05
20.09.2004
20.09.2004

King
Jenom upozornuju na to, co uz tady nekolikrat padlo, ze ta podlozka zvetsuje odskok hrnce od kastle a ne pruziny od hrnce.....
15:28:27
20.09.2004
20.09.2004

King
Musi byt presne podle tvaru hrnce pruziny , tzn. zhruba ctverec s velkou dirou uprostred a dvema dirama v protilehlych rozich pro srouby M8. Az vysroubuje hrnce, budes mit jasno....
13:14:11
20.09.2004
20.09.2004

COKAPIK
ok diky moc a ta podlozka ma byt v jakemtvaru?je to fuk nebo nesmi bytmala?jako musibytoresne podle te misky?
13:10:49
20.09.2004
20.09.2004

King
2 Petr: Uz to tady padlo - bud guma tl.10mm nebo silon nebo (moje prasecinka) lamino ci preklizka. A samozrejme je dat mezi horni hrnce pruzin a kastli - je potreba sehnat celkem 4ks sroubu M8, ktery drzej hrnec v kastli a musej bejt min o 10mm delsi nez puvodni.....
13:04:04
20.09.2004
20.09.2004

COKAPIK
tak z ceho bych ty podlozky mel udelat?
13:00:14
20.09.2004
20.09.2004

COKAPIK
Takze lidi je to 125ka rok vyroby 1989.s lpg.naprava vlecna.nove polosy jen ty vnitrky a bubny.mam to da acka a jaktamsedne jeden nebodva dozadu dru zasterkama.
11:27:16
20.09.2004
20.09.2004

King
2 Gryzly: Souhlas, oni ty pruziny, potvory, nejsou na konci poloos, ale tak nejak ve 3/4, takze kdyz se pruzina podlozi o x cm tak na bubnu kola to dela o neco vic. Ja jsem to taky presihnul (2 cm) a vysledkem byly misto Acek mirny "Vcka" (cca 1st) a od ostatnich skodovkaru si moje princezna vyslouzila prezdivku "Bob" - kdo videl Bobovu "past" na srazu loni ve Skalici, asi tusi :)
00:23:52
19.09.2004
19.09.2004

Gryzly
-> Petr Miklík: podklož to mezi skeletem a miskou pružiny. Já to kámošovy radil ať to zvedne o 1cm. On měl svojí hlavu a dal tam 2cm. Pak koukal na to jaký tam má Véčka. tak pak dal 1cm a má pěkně rovně kola. Taky má LPG.
15:30:43
17.09.2004
17.09.2004

Jirik - zrušená registrace
2 Luděk: ona je vůbec prasečina podkládat pružiny kdekoliv. 

15:03:36
17.09.2004
17.09.2004

Luděk
-> Petr Miklík: sehnat unavený pružiny z vlečky (Chip je má navíc),nebo opravdu podložit,ale podkládat to lůžko pružiny mezi skeletem a jím,né pružiny v miskách,to je hrozná prasečina
12:57:20
17.09.2004
17.09.2004

King
Jenom dodam, ze to lamino jsme radsi strikli barvou, jako takova "ochrana" proti vlhnuti a po cca roce a 35tkm to proste fungovalo 

12:55:51
17.09.2004
17.09.2004

King
Ona je jeste varianta, ze kdyz pouzijes to lamino, tak neni zrovna dvakrat dobry ho zbytecne vystavovat vetru-desti, takze se vlozi mezi horni hrnec pruziny a kastli.....
12:48:37
17.09.2004
17.09.2004

TUNER
-> King2:
Z čeho že..?
Když nestačí 5 mm dolů,je asi lepší dát ještě 5 mm nahoru.Zůstane částečně ještě ta miska v kterej drží pružina...Kdyby se dávalo víc,je lepší udělat si nějakou misku s osazením na pružinu...



11:48:16
17.09.2004
17.09.2004

King
2 Tuner: Nerika se mi to lehko, ale po dobrych zkusenostech meho dvorniho mechanika s laminem jsme ty 2ch podlozky vyrizli z tohoto diskutabilniho matrose tl. 20mm :) Stydim se...
11:37:17
17.09.2004
17.09.2004

TUNER
Tak tak mamča má taky 125 s favo motorem na LPG a když měla sedlej zadek tak se taky podkládali pružiny a pomohlo to.Nejjednodužší je nějaká silnější guma 5-10 mm...Nebo pak nechat udělat podložky třeba ze silonu,duralu,železa,ale to už jsou větší investice....

11:31:43
17.09.2004
17.09.2004

King
Jestli je to podle id-kardy 105ka s kyvkou s LPG, tak jsi samozrejme zjistil, ze to nepomohlo, jako ja. Bylo to jeste kombinovany lehkym A-efektem na zadku a do vymeny za vlecku jsem to vyresil podlozkama pod zadni pruziny....
11:26:47
17.09.2004
17.09.2004

King
2 Ludek: Mno, rekl bych, ze typ auta nam leccos napovi a pokud to prestavel na vlecku, jiste se pochlubi 

11:03:17
17.09.2004
17.09.2004

Luděk
hlavně,jestli je to kyvadlovka,nebo vlečka,že

11:01:17
17.09.2004
17.09.2004

King
Chtelo by to vic informaci o typu auta napr. :) A jestli je vsechno na naprave original nebo je to "stavebnice"...
.